abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:31:26 #26
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38648537
quote:
Microsoft is coming out with an HD-DVD accessory for HD movies as an add-on only a year after they launched: that is exactly the kind of thing we don't want to do.'"
Aldus SCEA president Kaz Hirai.
Upgraden ftw. .
-
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:44:16 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38648907
Bah zeg.. upgraden Daar heb ik op de pc al genoeg frustraties voor..
The truth was in here.
pi_38648916
Ach, Ken had ook de meest wilde plannen met de PS2 en daar is ook niet veel van gekomen
PSN id: NL_SToRM
pi_38649302
precies, dus voor we allemaal helemaal wild en gek worden, even chillen, en afwachten tot in elk geval de TGS.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:16:24 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_38649860
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:28 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Wat een gezeik om niks.

Je weet nog niet eens of het waar is, en als het al waar is, hoe zich dit in de praktijk gaat uitwijzen. Ten eerste zal elk game moeten werken met de laagste spec-PS3 die eerst uitkomt. Maar als er dan toch hypothetisch een geheugenupgrade in kan, dan kan ik me voorstellen dat games gemaakt voor 720P dan bv ook in 1080P draaien o.i.d. Dat soort zaken. Toeters en bellen die je aan kunt zetten, zoals een PC game.

Als jij dat een reden vindt om te bitchen, moet jij weten. Ik vind dat zielig gedrag. Omdat het gewoon een extraatje is voor diegene die het ervoor over hebben. Pas als GTA5 uitkomt met op de box : '1 GB needed' mag je gaan whinen. Tot die tijd is dit allemaal van dat loze geschreeuw.
Toeters en bellen horen niet op een console. Games moeten geoptimaliseerd zijn voor je console, ongeacht in welk jaar je m koopt. Klaar, dat heeft niets met zeiken te maken. De PS3 kost me in november 600 euro en ik wil echt niet een jaar later weer 100 uitgeven omdat ik dan de nieuwste games met toeters en bellen kan spelen. Dat is gewoon consumentje naaien.

En tuurlijk is het nog niet bevestigd dat dit ook daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden door Sony, maar mocht het zo zijn vind ik dat (en dat is een persoonlijke mening, begrijp je wat dat is?) complete onzin en gaat het het concept 'gameconsole' voorbij.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:19:23 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38649935
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Toeters en bellen horen niet op een console. Games moeten geoptimaliseerd zijn voor je console, ongeacht in welk jaar je m koopt. Klaar, dat heeft niets met zeiken te maken. De PS3 kost me in november 600 euro en ik wil echt niet een jaar later weer 100 uitgeven omdat ik dan de nieuwste games met toeters en bellen kan spelen. Dat is gewoon consumentje naaien.

En tuurlijk is het nog niet bevestigd dat dit ook daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden door Sony, maar mocht het zo zijn vind ik dat (en dat is een persoonlijke mening, begrijp je wat dat is?) complete onzin en gaat het het concept 'gameconsole' voorbij.
Gebeurt niet vaak, maar ik deel je mening... warempel.
The truth was in here.
pi_38650513
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zie het WK subforum SD

En OT, je hebt gelijk hoor, het moet nog blijken dat het strax echt allemaal kan. Maar als het zo is, is dat wel een dik minpunt. Je moet gewoon een console kopen die meteen klaar is, fuck upgrades, dat zoog al bij de N64
Sega al met hun MegaCD en 32X

voor de rest, console & upgraden
pi_38651084
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Gaat echt helemaal nergens over dit. Je doet alsof alle games niet geoptimaliseerd zijn voor de 1e PS3, terwijl dat natuurlijk wel is. En als jij niet 100 euro wil uitgeven een paar jaar erna, dan doe je dat toch niet, daarmee is je PS3 niet waardeloos geworden of onspeelbaar.

En bovendien is het idd geen console. Het wordt meer en meer een computer. Maak er maar PC3 van.

Weet je, je moet dat ding gewoon niet kopen. Is het beste voor jou en andere dinosaurussen die niet met de tijd mee kunnen gaan, en overal het negatieve van inzien zonder te weten waar ze het over hebben.

Ook geen Eyetoy of Guitar Hero kopen, allemaal add-ons gemaakt voor bepaalde spellen, niet geschikt voor jou. Alles wat niet standaard is, is immers besmet.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:58:15 #34
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38651187
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:55 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Gaat echt helemaal nergens over dit. Je doet alsof alle games niet geoptimaliseerd zijn voor de 1e PS3, terwijl dat natuurlijk wel is. En als jij niet 100 euro wil uitgeven een paar jaar erna, dan doe je dat toch niet, daarmee is je PS3 niet waardeloos geworden of onspeelbaar.

En bovendien is het idd geen console. Het wordt meer en meer een computer. Maak er maar PC3 van.

Weet je, je moet dat ding gewoon niet kopen. Is het beste voor jou en andere dinosaurussen die niet met de tijd mee kunnen gaan, en overal het negatieve van inzien zonder te weten waar ze het over hebben.

Ook geen Eyetoy of Guitar Hero kopen, allemaal add-ons gemaakt voor bepaalde spellen, niet geschikt voor jou. Alles wat niet standaard is, is immers besmet.
Nu is het met je tijd meegaan? .
Toen de XBOX uitkwam was jij zeker ook een van degene die het hardste riepen dat het net een PC was en geen console. .
Ik ga heb een behoorlijk up to date computer. Ik heb geen zin om m'n consoles ook up-to-date te houden.
En nee, PC vervangen met een PS3 is geen optie omdat er heel veel dingen op de PC zijn die NIET op een PS3 kunnen.
En PC3? Dat mocht Sony willen. Een console is veel te beperkt om een volwaardige PC te zijn. Ook de PS3.
-
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:03:33 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_38651365
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:55 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Ik weet heel goed waar ik het over heb. Ik heb het over het feit dat je (mocht het dus doorgevoerd worden) niet games op max kan spelen omdat je een oude, niet geupgrade console hebt. Dat is gewoon niet de bedoeling. Je kan zeggen wat je wil, noem me dinosaurus wat je wil, maar dan ben jij een kip zonder kop
quote:
! Lees je eens in zou ik zeggen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_38651779
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nu is het met je tijd meegaan? .
Toen de XBOX uitkwam was jij zeker ook een van degene die het hardste riepen dat het net een PC was en geen console. .
Ik ga heb een behoorlijk up to date computer. Ik heb geen zin om m'n consoles ook up-to-date te houden.
En nee, PC vervangen met een PS3 is geen optie omdat er heel veel dingen op de PC zijn die NIET op een PS3 kunnen.
En PC3? Dat mocht Sony willen. Een console is veel te beperkt om een volwaardige PC te zijn. Ook de PS3.
Komt ie weer met zijn Xbox, dat was ook een verkapte PC in een closed box (Nforce moederbord plus Pentium 3 + GF3 ). Dat is het enige wat jij hier mee aan komt zeulen in het PS3 topic. Trauma's overgehouden van die opmerkingen?

Heeft trouwens weinig met de filosofie achter de PC-markt te maken wat MS doet met hun Xbox, want alles van de Xbox en de 360 moet je apart bij MS aanschaffen, terwijl het grote voordeel van PC hardware gewoon de vele fabrikanten en produkten zijn die mekaar beconcurreren en de prijzen laag houden i.p.v. kunstmatig en monepolistisch iedereen verplichten bij 1 fabrikant de boodschappen te doen tegen hoge prijzen.

Als de PS3 straks via open source, Linux en emulatie's gebruik kan maken van bestaande PC software en bepaalde hardware onderdelen kan upgraden uit die markt, zoals HDD's en BR'writers, dan is dat een goeie zaak om als een multimedia "PC" met HD- resolutie in de woonkamer de PC proberen te vervangen. Want dat is gewoon 1 van hun lange termijn doelstellingen bij Sony : MS koeieneren met hun Windows/PC monopolie. Belangrijkste peiler daarvoor lijkt me een goeie browser en implementatie van internet, aangezien 95% van de gezinnen de PC alleen voor internet, email, msn, mp3's en gamen gebruikt. Allemaal zaken die de PS3 met een grote HDD en writer kan overnemen. Of hun dat lukt is maar de vraag.
pi_38651951
hoe groot schat jij de kans dat de PS3 een messenger krijgt die op MSN komt?
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:25:26 #38
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38652106
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
hoe groot schat jij de kans dat de PS3 een messenger krijgt die op MSN komt?
Ik weet het!
-10000000000000000%. .
-
pi_38652487
Open Source maken, en thuisknutselaars via homebrew en Linux een MSN comptable applicatie laten uitbrengen voor PS3. Er bestaat al een Linux-MSN. Dan omzeil je een rechtstreekse deal.

Overigens heeft Sony en MS al aangekondigd te willen samenwerken in bepaalde aspecten, vooral rondom het online linken van games. MS is bovendien bezig met dat mobilephone linking via Vista met de 360 etc. Sony met de PSP en PS3. Ik zou niet verbaasd zijn als in de toekomst de PS3 idd een officiele MSN versie krijgt, want uiteindelijk heeft MS er ook baat bij. Maar voor het zelfde geld maakt Sony hun eigen MSN kloon voor de PS3, als ze er weer 100 miljoen verkopen en het PC-compatible maken, dan hebben ze een aardige markt.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:36:46 #40
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_38652489
En ik maar denken dat de PS3 zo ongelooflijk krachtig werd dat je de eerste 7 jaar vooruit kon =)
Fok! Groentje
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:55:54 #41
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_38653162

Ben je al klaar Luuk?
pi_38653343
Ik ben wel klaar met dat slappe premature gelul van jou dat is nergens op is gebaseerd ja.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:21:03 #43
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654052
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:01 schreef LuukBes het volgende:
Ik ben wel klaar met dat slappe premature gelul van jou dat is nergens op is gebaseerd ja.
Nee, dat van jou slaat ergens op. .
-
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:27:35 #44
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38654283
Aan de basis van de PS3 gaat helemaal niks veranderen. De specs blijven gewoon hetzelfde alleen zul je alle externe dingen kunnen upgraden zoals je HDD. Ik heb in een artikel gelezen dat aan de Cell en RAM niks gaat worden veranderd omdat de eerste generatie PS3 ook alle spellen van de toekomst optimaal moeten kunnen draaien.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:30:50 #45
145074 Diablos79
pi_38654403
Dit hebben developers trouwens te zeggen over het artikel in the Inquirer dat de Cell "broken en slow" zou zijn:

Hackles were really raised over the Inquirer's claim that the PS3's Cell is being "hobbled" by slow memory access -- a claim based on a Devstation slide featured in the accusatory article (shown above). "It's a total non-issue. You never, ever need to access that memory from the Cell -- I can think of some useful debugging things you might do with that access in the testing stage, but that's about it. In fact, on the PS2 you couldn't access that memory from the CPU at all, and it was never really a problem!"

Bron: http://ps3.ign.com/articles/711/711617p1.html
Voor het hele artikel

Dus zoals velen al zullen weten, dat artikel is totale bullshit en die sheet compleet uit context gehaald.
pi_38654509
Kunnen we weer een beetje aardig tegen elkaar gaan doen?

Dit artikel brengt weer een leuke discussie opgang. Maar hier ben ik het toch vooral mee eens...
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:44 schreef SToRM81 het volgende:
Ach, Ken had ook de meest wilde plannen met de PS2 en daar is ook niet veel van gekomen
Het is gewoon een combinatie van Ken's op hol geslagen fantasie (wat we inmiddels allemaal wel gewend zijn van 'm) en wellicht wat vertaal en/of interpretatiefouten (maar vooral het eerste). Ken had inderdaad met de PS2 ook allerlei wilde plannen en wilde daar ook een PC van maken. Ik kan me nog plaatjes herinneren van een PS2 met een TFT monitor eraan gekoppeld, die een Netscape browser draaide. Ik heb Ken zulke rare dingen horen zeggen dat ik al z'n uitspraken met een kilopak zout neem. Laten we zeggen dat de beste man altijd hardop fanstaseert... ook tijdens interviews.

De enige upgrades die ik verwacht zijn een grotere HDD, die je er gemakkelijk zelf in kunt zetten want die zit achter een klepje en regelmatig nieuwere firmware. Het apparaat zelf zal ook meerdere revisies krijgen, net als z'n voorgangers, maar meer dan steeds kleinere en zuinigere hardware en uiteindelijk een kleinere kast verwacht ik niet. En misschien komt er inderdaad nog een versie met ingebouwde BD-brander en TV-tuner. Dingen als de CPU-, GPU- en RAM-upgrades zijn gewoon absurd voor een console.
pi_38654657
wat ik overigens helemaal de bom vind is dat je gewoon een HDD van je favoriete merk in die PS3 kan hangen, en dat je dus niet afhankelijk bent van wat Sony voor z'n HDDs vraagt.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:39:18 #48
145074 Diablos79
pi_38654736
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:33 schreef P-Style het volgende:
Kunnen we weer een beetje aardig tegen elkaar gaan doen?

Dit artikel brengt weer een leuke discussie opgang. Maar hier ben ik het toch vooral mee eens...
[..]
Ik kan me nog plaatjes herinneren van een PS2 met een TFT monitor eraan gekoppeld, die een Netscape browser draaide. Ik heb Ken zulke rare dingen horen zeggen dat ik al z'n uitspraken met een kilopak zout neem. Laten we zeggen dat de beste man altijd hardop fanstaseert... ook tijdens interviews.
Nou die dingen kunnen ook met de PS2
Als je een HD erin zet en er Linux opzet kun je hem gewoon als werkstation gebruiken

Maar dat upgraden van de PS3 zal wel behoorlijk beperkt blijven ja. Ze gaan echt niet de CPU, RAM en GPU aanpassen, die staan gewoon vast voor de hele levensduur. Ik verwacht wel een zooi HDD uitbreidingen en externe dingen die je erop aan kan sluiten, maar meer ook niet.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:40:26 #49
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38654786
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
wat ik overigens helemaal de bom vind is dat je gewoon een HDD van je favoriete merk in die PS3 kan hangen, en dat je dus niet afhankelijk bent van wat Sony voor z'n HDDs vraagt.
Ehm, het zijn 2.5" schijven toch?
Daar zijn niet zo heel veel fabrikanten van, geloof ik.
Wel beter dan dat MS systeem iig.
-
pi_38655149
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ehm, het zijn 2.5" schijven toch?
Daar zijn niet zo heel veel fabrikanten van, geloof ik.
Wel beter dan dat MS systeem iig.
Kijk eens op alternate
Het is wel minder keuze dan de grote jongens, maar meer keuze dan voor de 360.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')