abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39032051
quote:
Even though Sony will still support the Rumble technology in its PS2, Immersion admits that should the technology be excluded once and for all from the PS3 controller, its revenues would definitely be affected.

Should this come to pass, apart from the loss of revenue from PS3-related sales, it would be safe to assume that other parties would feel less need to incorporate vibration controllers in their own consoles, potentially shrinking the market further.

The company, though, states that they still have a stable source of revenue with their growing business in automotive control, medical simulators and cell phone space.

Immersion and Sony are still trying to talk things over, though. If any progress will be made at all, then there's a big chance that Immersion's TouchSense can still be used in the PS3's controller. Any such action on Sony's part will also give gamers something more to look forward to when the PS3's finally released.
Bron: klik

Hopelijk weet Sony iets af te dwingen, want rumble in de PS3 controller zou toch wel erg mooi zijn
PSN id: NL_SToRM
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:50:51 #227
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39032209
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:46 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Bron: klik

Hopelijk weet Sony iets af te dwingen, want rumble in de PS3 controller zou toch wel erg mooi zijn
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:58:12 #228
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_39032428
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
Mwa, met dat Rockstar Tabletennis wordt er zeer goed gebruik van gemaakt.
Als ie te hard trilt weet je dat de bal uit gaat. Voegt echt onwijs veel toe aan de gameplay imo.
Nu ze die next-gen rumbletechniek die ze hebben ontworpen hoop ik ook echt dat de X360 pads een update krijgen.
Wel leuk, als Sony rumble wil moeten ze aan Microsoft gaan betalen. .
-
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:59:30 #229
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39032470
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
niet irritant, maar ook niet echt iets toevoegen. Het was er dus leuk, maar missen zal ik het niet.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:53:29 #230
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39034132
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]
Wel leuk, als Sony rumble wil moeten ze aan Microsoft gaan betalen. .
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_39034350
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
Immersion is gedeeltelijk van MS
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:59:59 #232
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39034357
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
MS heeft aandelen in Immersion gekocht
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:31:49 #233
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39035433
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

MS heeft aandelen in Immersion gekocht
Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:09:19 #234
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39036891
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:31 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.
Die smak geld was gewoon een afkoopsom.

Daarna hebben ze een stapel aandelen genomen.

Sony en MS betalen overigens wel vaker aan elkaar. Vaio's draaien bv Windows OS en MS Office, en de computers op kantoor bij MS komen bij Dell vandaan, die weer sommige onderdelen bij Sony haalt.
Ook worden de DVDs en CDs waar MS-software op geperst staan bij Sony gemaakt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:27:46 #235
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39037589
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Die smak geld was gewoon een afkoopsom.

Daarna hebben ze een stapel aandelen genomen.

Sony en MS betalen overigens wel vaker aan elkaar. Vaio's draaien bv Windows OS en MS Office, en de computers op kantoor bij MS komen bij Dell vandaan, die weer sommige onderdelen bij Sony haalt.
Ook worden de DVDs en CDs waar MS-software op geperst staan bij Sony gemaakt.
Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaak
Maar ze betalen inderdaad vaker aan elkaar ja, dus dat is opzich niks vreemds.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:32:35 #236
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39037813
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:27 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaak
Maar ze betalen inderdaad vaker aan elkaar ja, dus dat is opzich niks vreemds.
is ook niets vreemds, maar sommige mensen leven volgens mij met het idee dat MS en Sony alles doen om elkaars inkomsten zo klein mogelijk te maken. Ik denk dat MS de Da Vinci Code-trailer dan wel geblokkeerd had op Live
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:34:35 #237
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_39037900
Nog over rumble; met name bij shooters en nog meer bij racegames vind ik het wel degelijk toegevoegde waarde hebben, mits goed geimplementeerd. Over de curbstones gaan bij racen, en dan wat voelen trillen is wel cool.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:43:22 #238
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39038240
Ik heb wel een lightgun gehad die terugslag geeft bij het schieten. Dat vond ik opzich nog wel tof. Maar met dat rumble gedoe heb ik helemaal niks. Het is nu niet zo dat ik het super vreselijk vind als het erin zou zitten. Maar ik speel liever zonder rumble(misschien een enkel spel daargelaten) en vind het ook niet echt een gemis in de PS3 joypad.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:48:05 #239
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_39038434
Ik vind het echt een onwijs gemis als het er niet in zit.
De reden die Cheiron noemt is idd een hele grote. Vooral met racen, je voelt aan de trilling gewoon hoe je wegligging is en of je weg glijdt.
-
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:02:47 #240
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39038996
nu zijn de racegames die ik speel vooral van het slag Burnout, Need for Speed en Mashed, dus van wegligging heb ik sowieso geen last
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:30:39 #241
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_39042047
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
nu zijn de racegames die ik speel vooral van het slag Burnout, Need for Speed en Mashed, dus van wegligging heb ik sowieso geen last
Bij racespellen heb ik het nog nooit gebruikt. Bij GT4 merk je ook zonder rumble heel goed hoe je auto er aan toe is. En bij die spellen die jij noemt is het helemaal niet van belang .. Enige spel waarbij ik de rumble handig vond was bij Silent Hill.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_39043229
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:34 schreef Cheiron het volgende:
Nog over rumble; met name bij shooters en nog meer bij racegames vind ik het wel degelijk toegevoegde waarde hebben, mits goed geimplementeerd. Over de curbstones gaan bij racen, en dan wat voelen trillen is wel cool.
Helemaal mee eens
PSN id: NL_SToRM
pi_39043633
Hoop trouwens dat je geen sloten meer moet picken in de volgende Splinter Cell, of ze moeten dat systeem veranderen. Btw ook leuk voor de BC Splinter Cell games, die zijn gewoon onspeelbaar zonder rumble
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_39044074
Zoals gezegd is die trilfunctie in bepaalde games zeer functioneel en niet zomaar een extraatje. Het ontbreken van de trilfunctie is voor deze games zeer nadelig.

Het is dat ik sinds GT4 de logitech Driving Force Pro gebruik, die force feedback heeft, maar een Gran Turismo bijv. zonder trilfunctie (als je met controller speelt) kan ik me niet voorstellen.

Ik baal behoorlijk dat de trilfunctie weg is.
pi_39044683
Heavenly Sword artwork:









Meer

Te vet gewoon
Dit is voor mij een must-buy
PSN id: NL_SToRM
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:56:26 #246
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_39044684
Ik hoop dat Sony en Immersion er wel uitkomen. Ik vind een controller zonder rumble toch wel een gemis. Het stomme is dat je het meestal niet merkt wanneer het gebruikt wordt, maar juist wanneer het er niet is.... dan merk je pas dat je wat mist.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_39044861
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:56 schreef Fallen het volgende:
Het stomme is dat je het meestal niet merkt wanneer het gebruikt wordt, maar juist wanneer het er niet is.... dan merk je pas dat je wat mist.
Precies.
quote:
Ik hoop dat Sony en Immersion er wel uitkomen.
Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:06:47 #248
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39045057
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:


Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.
naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?
The line is a dot to you!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:11:54 #249
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_39045238
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef kepler het volgende:

[..]

naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?
Nou ja, naaien.
Ik vind dat geen naaien. Eerder een iets te late service.
-
pi_39045378
De PS1 heeft zelfs 3 keer een nieuwe controller gehad. Eerst de gewone PS controller met alleen een D-pad, toen kwam er 1 met de analoge pookjes en pas later kwam de echte Dual Shock, die ook nogeens een ingebouwde trilfunctie toevoegde.
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')