Bron: klikquote:Even though Sony will still support the Rumble technology in its PS2, Immersion admits that should the technology be excluded once and for all from the PS3 controller, its revenues would definitely be affected.
Should this come to pass, apart from the loss of revenue from PS3-related sales, it would be safe to assume that other parties would feel less need to incorporate vibration controllers in their own consoles, potentially shrinking the market further.
The company, though, states that they still have a stable source of revenue with their growing business in automotive control, medical simulators and cell phone space.
Immersion and Sony are still trying to talk things over, though. If any progress will be made at all, then there's a big chance that Immersion's TouchSense can still be used in the PS3's controller. Any such action on Sony's part will also give gamers something more to look forward to when the PS3's finally released.
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: klik
Hopelijk weet Sony iets af te dwingen, want rumble in de PS3 controller zou toch wel erg mooi zijn![]()
Mwa, met dat Rockstar Tabletennis wordt er zeer goed gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
niet irritant, maar ook niet echt iets toevoegen. Het was er dus leuk, maar missen zal ik het niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wel leuk, als Sony rumble wil moeten ze aan Microsoft gaan betalen..
Immersion is gedeeltelijk van MSquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
MS heeft aandelen in Immersion gekochtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MS heeft aandelen in Immersion gekocht
Die smak geld was gewoon een afkoopsom.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.
Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaakquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Die smak geld was gewoon een afkoopsom.
Daarna hebben ze een stapel aandelen genomen.
Sony en MS betalen overigens wel vaker aan elkaar. Vaio's draaien bv Windows OS en MS Office, en de computers op kantoor bij MS komen bij Dell vandaan, die weer sommige onderdelen bij Sony haalt.
Ook worden de DVDs en CDs waar MS-software op geperst staan bij Sony gemaakt.
is ook niets vreemds, maar sommige mensen leven volgens mij met het idee dat MS en Sony alles doen om elkaars inkomsten zo klein mogelijk te maken. Ik denk dat MS de Da Vinci Code-trailer dan wel geblokkeerd had op Livequote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaak![]()
Maar ze betalen inderdaad vaker aan elkaar ja, dus dat is opzich niks vreemds.
Bij racespellen heb ik het nog nooit gebruikt. Bij GT4 merk je ook zonder rumble heel goed hoe je auto er aan toe is. En bij die spellen die jij noemt is het helemaal niet van belangquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
nu zijn de racegames die ik speel vooral van het slag Burnout, Need for Speed en Mashed, dus van wegligging heb ik sowieso geen last
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:34 schreef Cheiron het volgende:
Nog over rumble; met name bij shooters en nog meer bij racegames vind ik het wel degelijk toegevoegde waarde hebben, mits goed geimplementeerd. Over de curbstones gaan bij racen, en dan wat voelen trillen is wel cool.
Precies.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:56 schreef Fallen het volgende:
Het stomme is dat je het meestal niet merkt wanneer het gebruikt wordt, maar juist wanneer het er niet is.... dan merk je pas dat je wat mist.
Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.quote:Ik hoop dat Sony en Immersion er wel uitkomen.
naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.
Nou ja, naaien.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef kepler het volgende:
[..]
naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |