abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42650849
target="_blank" bedoel je.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:35:14 #242
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42657067
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:19 schreef Desdinova het volgende:
is het mogelijk om een window.open in een href="" te zetten zonder dat er gebruik gemaakt hoeft te worden van javascript om de href aktie te cancellen? want nu opent hij de pagina wel, maar gaat hij op de oorspronkelijke pagina ook naar een pagina, met als url de javascript code..
<a href="javascript:window.open()">klik</a> ?
pi_42658344
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:35 schreef CraZaay het volgende:

[..]

<a href="javascript:window.open()">klik</a> ?
Dat geeft dus precies het probleem waar Desdinova het over had

Maar als je achter een link geen link stopt maar javascript, gebruik dan gewoon geen link!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:20:13 #244
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42658585
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:13 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat geeft dus precies het probleem waar Desdinova het over had

Maar als je achter een link geen link stopt maar javascript, gebruik dan gewoon geen link!
Je hebt helemaal gelijk.
pi_42659637
jaaa maar dr is geen onclick event in te stellen in de editor waar t voor is dus vandaar dat ik me afvroeg of het op een andere manier in de href zou kunnen. tevens moet je target hetzelfde zijn als de naam die je opgeeft in je window.open
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:02:34 #246
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42659933
Wat SuperRembo denk ik bedoelt is dat je er sowieso geen <a> voor zou moeten gebruiken, niet in de href en niet in de onclick

Waarom heb je precies window.open)( nodig en kan het niet met een normale href?
pi_42676213
windowsizes bijvoorbeeld.

wat raad je dan aan rembo? een span met een onmouseover voor cursor pointer en een onclick? en waarom?
pi_43062788
kickje
Is er in javascript ook een variant van de php's $_SERVER['REQUEST_URI']? REQUEST_URI geeft de pagina weer die er bezocht word, dus als ik deze url aanroep: http://cafs009/sd/dev/test.php?test=blaat dan is $_SERVER['REQUEST_URI']: /sd/dev/test.php?test=blaat. Dat is handig, want ook als ik achter test=blaat #20 neerzet, is de REQUEST_URI nog steeds hetzelfde. Misschien handig om even uit te leggen wat ik precies wil

In een pagina roep ik een functie aan die een extra stukje (een invoerscherm) aan de htmlpagina toevoegd. Als ik dus de link voor een nieuw invoerscherm aanklik komt dat scherm erbij, en springt de pagina via window.location door naar dat invoerscherm: #newreact. Echter, als ik die link nog een keer aanklik komt er dus achter de url (waar al #newreact in staat), nogmaals #newreact te staan. Ik wil dus eigenlijk dat hij naar REQUEST_URI + #newreact springt. Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag: Kan ik die REQUEST_URI ook in javascript opvragen, of is er een andere methode om dit te doen?
pi_43062878
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:39 schreef Hmail het volgende:
kickje
Is er in javascript ook een variant van de php's $_SERVER['REQUEST_URI']? REQUEST_URI geeft de pagina weer die er bezocht word, dus als ik deze url aanroep: http://cafs009/sd/dev/test.php?test=blaat dan is $_SERVER['REQUEST_URI']: /sd/dev/test.php?test=blaat. Dat is handig, want ook als ik achter test=blaat #20 neerzet, is de REQUEST_URI nog steeds hetzelfde. Misschien handig om even uit te leggen wat ik precies wil

In een pagina roep ik een functie aan die een extra stukje (een invoerscherm) aan de htmlpagina toevoegd. Als ik dus de link voor een nieuw invoerscherm aanklik komt dat scherm erbij, en springt de pagina via window.location door naar dat invoerscherm: #newreact. Echter, als ik die link nog een keer aanklik komt er dus achter de url (waar al #newreact in staat), nogmaals #newreact te staan. Ik wil dus eigenlijk dat hij naar REQUEST_URI + #newreact springt. Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag: Kan ik die REQUEST_URI ook in javascript opvragen, of is er een andere methode om dit te doen?
Waarom laat je PHP niet automatisch je javascript code genereren?
pi_43062906
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:39 schreef Hmail het volgende:
Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag:
pi_43062994
wat is er mis met document.location.href?
pi_43063126
Daar staat dus die #newreact nog achter, terwijl dat juist weggelaten moet worden.
pi_43063144
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Hmail het volgende:
Daar staat dus die #newreact nog achter, terwijl dat juist weggelaten moet worden.
Mja. window.location.href.substring(0, window.location.href.indexOf('#'));

-r-
pi_43063259
Ik kende substring niet, dus vandaar dat ik daar nog niet opgekomen was. Maar dit werkt prima, bedankt!
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:06:30 #255
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43067341
Ik ben wat aan het kloten met javascript. Gebruik het niet dagelijks, dus kan nog wel wat foutjes maken.

Ik heb de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function sendIt() {

//   alert(document.getElementById('frmDoorsturen').elements[0].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(0).value);

str = document.getElementById('frmDoorsturen').elements[0].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(0).value + '&';   
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[1].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(1).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[2].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(2).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[3].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(3).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[4].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(4).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[5].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(5).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[6].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(6).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[7].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(7).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[8].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(8).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[9].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(9).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[10].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(10).value + '&';
   str += 'vid' + '=' + id;

//alert(str);

}

Dit werkt perfect in IE. Maar in firefox en opera werkt het niet. Weet iemand waar het aan ligt?
Naar mijn idee zou het moeten werken.

thanks,

Alex
pi_43067438
Wat moet het doen dan? Heeft je frm daadwerkelijk een id, of alleen een name?

probeer eens met
1
2
3
4
5
var str = '';
var frm = document.forms['formname']; //formname is hetgeen staat in <form name="formname">
for(var i = 0; i < frm.elements.length; i++) {
  str += frm.elements[i].name + "=" + escape(frm.elements[i].value) + "&";
}

-r-
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:39:07 #257
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43068437
Ok.. dat lijkt wel beter te werken. Thanks.
pi_43072812
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:09 schreef Roönaän het volgende:
Wat moet het doen dan? Heeft je frm daadwerkelijk een id, of alleen een name?

probeer eens met
[ code verwijderd ]

-r-
Alleen dan natuurlijk met encodeURIComponent() inplaats van escape().
pi_43078042
Maakt die er geen UTF-8 encoding van? Dat heb je toch niet altijd nodig?
pi_43083039
Van het euro-teken maakt escape %u20AC, dat is geen geldige url encoding. encodeURIComponent() maakt er %E2%82%AC. %u20AC snapt php zeker niet, %E2%82%AC zou goed moeten gaan (als je charset e.d. goed hebt staan).

(IE5.0 kent encodeURIComponent trouwens niet)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:14:41 #261
3415 Webby
1 omhoog!
pi_43107237
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:02 schreef CraZaay het volgende:
Wat SuperRembo denk ik bedoelt is dat je er sowieso geen <a> voor zou moeten gebruiken, niet in de href en niet in de onclick

Waarom heb je precies window.open)( nodig en kan het niet met een normale href?
Een a href met correcte link en onclick via bijv document.getElementById().onClick = function () { window.open this.href ... is juist wel zo netjes, voor als er geen js beschikbaar is.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_43369868
Ik heb hetvolgende script gevonden en aangepast zodat verschillende waardes bij elkaar worden opgeteld:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<script type="text/JavaScript">
         function startCalc()
         {
           interval = setInterval("calc()",1);
         }
         function calc()
         {
            if (document.getElementById)
            {
               artikel1Aantal = document.getElementById('TextBoxartikelen1Aantal').value;
               artikel1Prijs = document.getElementById('TextBoxartikelen1Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxartikelen1PrijsTotaal').value = (artikel1Aantal * 1) * (artikel1Prijs * 1);

artikel2Aantal = document.getElementById('TextBoxartikelen2Aantal').value;
               artikel2Prijs = document.getElementById('TextBoxartikelen2Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxartikelen2PrijsTotaal').value = (artikel2Aantal * 1) * (artikel2Prijs * 1);

artikel3Aantal = document.getElementById('TextBoxartikelen3Aantal').value;
               artikel3Prijs = document.getElementById('TextBoxartikelen3Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxartikelen3PrijsTotaal').value = (artikel3Aantal * 1) * (artikel3Prijs * 1);

uren1Aantal = document.getElementById('TextBoxuren1Aantal').value;
               uren1Prijs = document.getElementById('TextBoxuren1Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxuren1PrijsTotaal').value = (uren1Aantal * 1) * (uren1Prijs * 1);

uren2Aantal = document.getElementById('TextBoxuren2Aantal').value;
               uren2Prijs = document.getElementById('TextBoxuren2Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxuren2PrijsTotaal').value = (uren2Aantal * 1) * (uren2Prijs * 1);

uren3Aantal = document.getElementById('TextBoxuren3Aantal').value;
               uren3Prijs = document.getElementById('TextBoxuren3Prijs').value;
               document.getElementById('TextBoxuren3PrijsTotaal').value = (uren3Aantal * 1) * (uren3Prijs * 1);

document.getElementById('TextBoxPrijsTotaal').value = (artikel1Aantal * 1) * (artikel1Prijs * 1) + (artikel2Aantal * 1) * (artikel2Prijs * 1) + (artikel3Aantal * 1) * (artikel3Prijs * 1) + (uren1Aantal * 1) * (uren1Prijs * 1);

}
         }
         function stopCalc()
         {
           clearInterval(interval);
         }
         </script>

Het werkt goed, er is alleen een probleem:
Zodra ik een html pagina maak waarbij 1 van de textboxen niet aanwezig is wil het script niet meer werken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er in het script eerst wordt gekeken of een TextBox aanwezig is, en zo niet, het stukje code overgeslagen wordt?
  woensdag 8 november 2006 @ 21:47:45 #263
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43375036
je kunt de code van elk artikel apart in try/catch statements zetten
try{
//code die mss niet werkt
}
catch(e){
//indien een error, wordt dit outgevoerd. Als je dit leeg laat, gaat ie gewoon verder
}
pi_43375931
Een try catch is een lompe "oplossing". Je kan gewoon controleren of een veld bestaat voordat je de value ervan opvraagt. Je zou een functie kunnen maken die de numerieke waarde van een veld geeft, of een standaard waarde als het veld niet bestaat.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function getFieldFloat(id, defaultValue) {
   var field = document.getElementById(id);
   if (field) {
      var value = parseFloat(field.value);
      if (isNaN(value)) {
         return defaultValue;
      } else {
         return value;
      }      
   } else {
      return defaultValue;
   }
}

Je kan een soortgelijke functie maken om de waarde in een veld te zetten.

Net zo lomp is trouwens om elke milliseconde (!!!) die berekening uit te voeren. Zet dan ff wat eventhandlers op de onchange of onkeypress van de velden.
  donderdag 9 november 2006 @ 08:41:39 #265
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43384947
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:50 schreef Erik het volgende:
Ik heb hetvolgende script gevonden en aangepast zodat verschillende waardes bij elkaar worden opgeteld:
[ code verwijderd ]

Het werkt goed, er is alleen een probleem:
Zodra ik een html pagina maak waarbij 1 van de textboxen niet aanwezig is wil het script niet meer werken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er in het script eerst wordt gekeken of een TextBox aanwezig is, en zo niet, het stukje code overgeslagen wordt?
Begrijp ik nou goed dat je je klanten zelf de uur en artikelprijs laat invullen ??
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_43389931
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:47 schreef ralfie het volgende:
je kunt de code van elk artikel apart in try/catch statements zetten
try{
//code die mss niet werkt
}
catch(e){
//indien een error, wordt dit outgevoerd. Als je dit leeg laat, gaat ie gewoon verder
}
Bedankt, ik ga het hiermee proberen
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef SuperRembo het volgende:
Een try catch is een lompe "oplossing". Je kan gewoon controleren of een veld bestaat voordat je de value ervan opvraagt. Je zou een functie kunnen maken die de numerieke waarde van een veld geeft, of een standaard waarde als het veld niet bestaat.
[ code verwijderd ]

Je kan een soortgelijke functie maken om de waarde in een veld te zetten.

Net zo lomp is trouwens om elke milliseconde (!!!) die berekening uit te voeren. Zet dan ff wat eventhandlers op de onchange of onkeypress van de velden.
Bedankt voor je tips, dat van die miliseconde ga ik meteen even anders instellen.
pi_43389946
quote:
Op donderdag 9 november 2006 08:41 schreef ChOas het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat je je klanten zelf de uur en artikelprijs laat invullen ??
De klant? Hoe kom je hier bij?
  donderdag 9 november 2006 @ 12:10:18 #268
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43390305
quote:
Op donderdag 9 november 2006 11:58 schreef Erik het volgende:

[..]

De klant? Hoe kom je hier bij?
Sorry, dacht dat het een customer frontend was.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_43395580
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:10 schreef ChOas het volgende:

[..]

Sorry, dacht dat het een customer frontend was.
Het is niet de bedoeling dat de klant hier iets van te zien krijgt nee
pi_43510302
ik heb een form validation probleem

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
   if (document.getElementsByName('forwardingtype')){
      var thisarray = document.getElementsByName('forwardingtype');
      if (debug){ alert('thisarray is set'); }
   }
   if (document.getElementsByName('forwardingmanual')){
      var thisinnerarray = document.getElementsByName('forwardingmanual');
      if (debug){ alert('thisinnerarray is set'); }
   }
   alert (typeof(thisarray));
   if (thisarray){
      if (debug){ alert('thisarray is set, commencing check'); }
      for (var i=0; i <= thisarray.length; i++){
         if (debug){ alert('forloop thisarray started'); }
         if (debug){ alert(thisarray.length +' items in array'); }

if (thisarray[i].value == 'manual'){
            if (debug){ alert('thisarray.value = manual'); }
            if (thisinnerarray[i].value == ''){
               if (debug){ alert('thisinnerarray value = '''); }
               return false;
            }
         }
         else {
            if (debug){ alert('thisarray.value = select'); }
         }
      }
   }

forwardingtype is een array, ik krijg de alerts tot en met de x items in array. er staat 0 items in array.. ik doe waarschijnlijk iets heel simpels verkeerd, maar met google kom ik er niet uit

[ Bericht 3% gewijzigd door Desdinova op 13-11-2006 16:11:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')