abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42018278
ben trots op je scorpie
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_42018454
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:25 schreef Desdinova het volgende:
ben trots op je scorpie
pi_42022126
1
2
document.getElementsByName(fieldNames_array[i])[index].selectedIndex = -1;
document.getElementsByName(fieldNames_array[i])[index].setAttribute("value","");

Dit is niet bepaald optimaal. getElementsByName is blijkbaar een user defined function, daar zal ook aardig wat overhead in zitten. Deze functie wordt twee keer aangeroepen met dezelfde parameter, dat betekend dat er een keer onnodig door de DOM wordt gezocht.
Ook vreemd dat setAttribute wordt gebruikt om de value te zetten, waarom zou je dat niet gewoon via de value property doen?

Geen lekker scriptje.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_42022294
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:32 schreef SuperRembo het volgende:

[ code verwijderd ]

Dit is niet bepaald optimaal. getElementsByName is blijkbaar een user defined function, daar zal ook aardig wat overhead in zitten. Deze functie wordt twee keer aangeroepen met dezelfde parameter, dat betekend dat er een keer onnodig door de DOM wordt gezocht.
Ook vreemd dat setAttribute wordt gebruikt om de value te zetten, waarom zou je dat niet gewoon via de value property doen?

Geen lekker scriptje.
getElementsByName is GEEN user defined function, maar gewoon onderdeel van Javascript.

http://msdn.microsoft.com(...)etelementsbyname.asp

getElementsByName is dus niks anders dan getElementByName, maar dan met het verschil dat er meerdere objecten worden teruggegeven bij de aanroep, dit omdat wij op onze pagina`s meerdere selectboxen (in dit geval ) gebruiken met dezelfde naam.

Het klopt als je zegt dat er twee keer een call wordt gedaan naar deze functie, aangezien je twee attributen van deze elementen wil zetten: het attribuut "disabled' en het attribuut 'selectedIndex'. Volgens mij kan dit niet anders, alhoewel ik het mis kan hebben.

Daarnaast geef je wel een mooie opmerking met "geen lekker scriptje", maar een alternatief posten doe je niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2006 18:40:42 ]
pi_42022328
@ Scorpie: Thanks! Ik ga eens kijken of ik het aan de praat krijg

@ SuperRembo: Maar hoe krijg ik mijn enkel regelig scriptje dan werkend, want dat zou toch moeten kunnen neem ik aan?
pi_42030283
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:38 schreef Scorpie het volgende:
getElementsByName is GEEN user defined function, maar gewoon onderdeel van Javascript.
Ah, foutje van mij. Maar waarom wordt dan alleen het element met die ene index gedisabled? Vaag.
quote:
Het klopt als je zegt dat er twee keer een call wordt gedaan naar deze functie, aangezien je twee attributen van deze elementen wil zetten: het attribuut "disabled' en het attribuut 'selectedIndex'. Volgens mij kan dit niet anders, alhoewel ik het mis kan hebben.
Wat dacht je er van om een variabele te gebruiken?
pi_42038689
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:14 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ah, foutje van mij. Maar waarom wordt dan alleen het element met die ene index gedisabled? Vaag.
[..]

Wat dacht je er van om een variabele te gebruiken?
Lieve schat
Met getElementsById doe je niks anders dan de bewerking op al die objecten toe te passen dus als ik .disabled doe en getElementsById geeft 3 objecten terug, dan voert hij de disabled uit op 3 objecten

Een variabele zou denk ik niet werken omdat je meerdere objecten dan in 1 var gaat duwen?

Magoed, ontopic dan maar weer denk?
pi_42043145
On topic: er klopt niets van wat je zegt.

getElementsById bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk getElementsByName.
Een id hoort in html uniek te zijn, dus getElementById geeft altijd 1 element terug (of null als het element niet bestaat). Een name hoeft niet uniek te zijn, daarom geeft getElementsByName altijd een array terug. Alle elementen in die array in 1 keer op disabled zetten door 1 keer een property te zetten werkt niet.
pi_42043455
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:00 schreef SuperRembo het volgende:
On topic: er klopt niets van wat je zegt.

getElementsById bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk getElementsByName.
Een id hoort in html uniek te zijn, dus getElementById geeft altijd 1 element terug (of null als het element niet bestaat). Een name hoeft niet uniek te zijn, daarom geeft getElementsByName altijd een array terug. Alle elementen in die array in 1 keer op disabled zetten door 1 keer een property te zetten werkt niet.
Sorry, het was nog vroeg
Ik bedoel idd getElementsByName, excuses.

En idd, hij zet hem niet in 1 keer allemaal op disabled, daarom gebruik ik er ook een loop omheen.

Was een beetje aan het slapen denk

Daarnaast zie ik dat het ook met getElementById zou kunnen, maar op dit moment ben ik te lui dat op me werk aan te passen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2006 12:19:30 ]
pi_42077757
ik probeer m.b.v. JS een post te doen van een formulier maar om de een of andere vage reden werkt het niet:
dit is de foutregel:
1http_request.setRequestHeader("Content-length", parameters.length);

de foutmelding die ik daar bij krijg is dit:
quote:
line: 48
char: 2
Error: unknown name
code: 0
deze melding krijg ik alleen in IE en FF geeft in de JS console geen fouten weer.
wie helpt me op weg..?

de source is hier te vinden
*Kuch*
ik zat met de verkeerde menu optie te spelen...

zelf opgelost

pi_42090518
heb nu wel; een echt probleempje:
dit is me code:
http://fia181-83.dsl.hccnet.nl/server/test.html

waarom komt geen van de div's tevoorschijn?
document.getElementById(P_text) selecteerd toch gewoon p_text?
pi_42090713
document.getElementById('P_text')
Quotes, anders denk hij dat het een variable is, welke dus niet is aangemaakt.

Ow en onslect werkt daar volgens mij niet, dus doe eens onclick
pi_42090744
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:23 schreef Darkomen het volgende:
document.getElementById('P_text')
Quotes, anders denk hij dat het een variable is, welke dus niet is aangemaakt.

Ow en onslect werkt daar volgens mij niet, dus doe eens onclick
idd thnx
en onselect deed het idd niet, onclick wel ..

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 24-09-2006 13:46:56 ]
pi_42091018
mooi
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:01:54 #219
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_42137310
Hoe maak ik het beste rapporten uit java?
pi_42137534
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:01 schreef Radjesh het volgende:
Hoe maak ik het beste rapporten uit java?
N00b Javascript != Java.
pi_42162046
Ik zoek een script dat min of meer als Google Maps werkt. Alleen wil ik een custom map gebruiken (van een spel) en mijn eigen punten en routes toevoegen. Liefst zo gebruikersvriendelijk mogelijk. Ik kan niet veel dergelijks vinden na uren zoeken, graag tips
  woensdag 27 september 2006 @ 11:56:24 #222
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_42165460
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

N00b Javascript != Java.
Ja weet ik, was verkeerd topic.

Antwoord me vraag eens Scorpie!
pi_42198491
ik heb een scriptje wat de value van een tekstveld vult met de waarde this.style.backgroundColor.. maar deze waarde doet hij in RGB formaat ik zie het liever in HEX.. is dat te specificeren op een bepaalde manier?
pi_42203093
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:10 schreef Desdinova het volgende:
ik heb een scriptje wat de value van een tekstveld vult met de waarde this.style.backgroundColor.. maar deze waarde doet hij in RGB formaat ik zie het liever in HEX.. is dat te specificeren op een bepaalde manier?
Als ik goed begrijp wat je bedoelt moet je even googelen op javascript rgb2hex
Dan krijg je bijvoorbeeld deze pagina of deze.
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:54:28 #225
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_42280604
verkeerde topic

[ Bericht 88% gewijzigd door Messenga op 01-10-2006 15:54:58 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:59:39 #226
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_42280707
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

N00b Javascript != Java.
pi_42280973
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:54 schreef Messenga het volgende:
Zo, hier is de ubern00b van FOK! wat betreft Java weer.
[Java] voor dummies - Deel 1
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:54:36 #228
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_42282001
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:10 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

[Java] voor dummies - Deel 1
Woeps

Lijkt allemaal op elkaar. .
pi_42283277
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:38 schreef Nevermind het volgende:
Ik zoek een script dat min of meer als Google Maps werkt. Alleen wil ik een custom map gebruiken (van een spel) en mijn eigen punten en routes toevoegen. Liefst zo gebruikersvriendelijk mogelijk. Ik kan niet veel dergelijks vinden na uren zoeken, graag tips
kickje
pi_42372388
Meh, zoiets bestaat toch wel?
pi_42609572
Vast wel nevermind, maar of het makelijk te vinden is....

Kan je trouwens de text vanuit een input box op een pagina copieren naar een input box op de pagina in een iframe op die pagina?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:20:20 #232
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_42611524
1
2
3
4
5
6
//vanuit pagina iets als

frames['naam van iframe'].document.getElementById('output').value=document.getElementById('input').value

//vanuit frame
document.getElementById('output').value=parent.document.getElementById('input').value
pi_42611590
Zo simpel
Nu maar eens kjiken of ik het voor elkaar krijgen, de pagina uit het iframe kan ik niet aanpassen en heeft geen id, maar moet luken
pi_42634867
Fout uncaught exception: Geen toestemming om eigenschap HTMLDocument.getElementsByName te lezen
Fout uncaught exception: Geen toestemming om eigenschap HTMLDocument.getElementsByTagName te lezen

Euhm, hoe kan ik het nog meer proberen? ik kan het bestand in de iframe zelf niet wijzigen.(remote)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:49:37 #235
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_42635455
Nee, dat is beveiligd, zal je niet lukken. Je kan geloof ik wel functies van dat frame aanroepen, dus dan zal je dat via je eigen functies moeten doen
pi_42636137
Hoe bedoel je?

Het veld in het iframe welke gevuld moet worden vanuit de parent heeft de naam mac. 4de input veld in het form.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:54 #237
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_42637867
De parent pagina en iframe moeten in hetzelfde domein zitten, anders wordt cross-frame scripting geblokkeerd. Zal wel ergens een veiligheidsrisico inzitten, maar dat snap ik niet echt.

Als je het bestand van het iframe had kunnen wijzigen had je daarin een functie kunnen maken welke je vanuit je parentframe aanroept, volgens mij kan dat wel.
pi_42638274
Jammer, dan gaat het dus niet lukken, zou namelijk iets bij mn werk een stukje makelijker maken (makelijker dan de gene die de server beheert 1 klein regeltje javascript te laten toevoegen.)
Kan je je voorstellen hoe dat hier gaat
pi_42641476
is het mogelijk om een window.open in een href="" te zetten zonder dat er gebruik gemaakt hoeft te worden van javascript om de href aktie te cancellen? want nu opent hij de pagina wel, maar gaat hij op de oorspronkelijke pagina ook naar een pagina, met als url de javascript code..
pi_42642803
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:19 schreef Desdinova het volgende:
is het mogelijk om een window.open in een href="" te zetten zonder dat er gebruik gemaakt hoeft te worden van javascript om de href aktie te cancellen? want nu opent hij de pagina wel, maar gaat hij op de oorspronkelijke pagina ook naar een pagina, met als url de javascript code..
target="_new" erbij zetten in de href.
pi_42650849
target="_blank" bedoel je.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:35:14 #242
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42657067
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:19 schreef Desdinova het volgende:
<a href="javascript:window.open()">klik</a> ?
pi_42658344
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:35 schreef CraZaay het volgende:

[..]

<a href="javascript:window.open()">klik</a> ?
Dat geeft dus precies het probleem waar Desdinova het over had

Maar als je achter een link geen link stopt maar javascript, gebruik dan gewoon geen link!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:20:13 #244
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42658585
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:13 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat geeft dus precies het probleem waar Desdinova het over had

Maar als je achter een link geen link stopt maar javascript, gebruik dan gewoon geen link!
Je hebt helemaal gelijk.
pi_42659637
jaaa maar dr is geen onclick event in te stellen in de editor waar t voor is dus vandaar dat ik me afvroeg of het op een andere manier in de href zou kunnen. tevens moet je target hetzelfde zijn als de naam die je opgeeft in je window.open
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:02:34 #246
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_42659933
Wat SuperRembo denk ik bedoelt is dat je er sowieso geen <a> voor zou moeten gebruiken, niet in de href en niet in de onclick

Waarom heb je precies window.open)( nodig en kan het niet met een normale href?
pi_42676213
windowsizes bijvoorbeeld.

wat raad je dan aan rembo? een span met een onmouseover voor cursor pointer en een onclick? en waarom?
pi_43062788
kickje
Is er in javascript ook een variant van de php's $_SERVER['REQUEST_URI']? REQUEST_URI geeft de pagina weer die er bezocht word, dus als ik deze url aanroep: http://cafs009/sd/dev/test.php?test=blaat dan is $_SERVER['REQUEST_URI']: /sd/dev/test.php?test=blaat. Dat is handig, want ook als ik achter test=blaat #20 neerzet, is de REQUEST_URI nog steeds hetzelfde. Misschien handig om even uit te leggen wat ik precies wil

In een pagina roep ik een functie aan die een extra stukje (een invoerscherm) aan de htmlpagina toevoegd. Als ik dus de link voor een nieuw invoerscherm aanklik komt dat scherm erbij, en springt de pagina via window.location door naar dat invoerscherm: #newreact. Echter, als ik die link nog een keer aanklik komt er dus achter de url (waar al #newreact in staat), nogmaals #newreact te staan. Ik wil dus eigenlijk dat hij naar REQUEST_URI + #newreact springt. Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag: Kan ik die REQUEST_URI ook in javascript opvragen, of is er een andere methode om dit te doen?
pi_43062878
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:39 schreef Hmail het volgende:
kickje
Is er in javascript ook een variant van de php's $_SERVER['REQUEST_URI']? REQUEST_URI geeft de pagina weer die er bezocht word, dus als ik deze url aanroep: http://cafs009/sd/dev/test.php?test=blaat dan is $_SERVER['REQUEST_URI']: /sd/dev/test.php?test=blaat. Dat is handig, want ook als ik achter test=blaat #20 neerzet, is de REQUEST_URI nog steeds hetzelfde. Misschien handig om even uit te leggen wat ik precies wil

In een pagina roep ik een functie aan die een extra stukje (een invoerscherm) aan de htmlpagina toevoegd. Als ik dus de link voor een nieuw invoerscherm aanklik komt dat scherm erbij, en springt de pagina via window.location door naar dat invoerscherm: #newreact. Echter, als ik die link nog een keer aanklik komt er dus achter de url (waar al #newreact in staat), nogmaals #newreact te staan. Ik wil dus eigenlijk dat hij naar REQUEST_URI + #newreact springt. Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag: Kan ik die REQUEST_URI ook in javascript opvragen, of is er een andere methode om dit te doen?
Waarom laat je PHP niet automatisch je javascript code genereren?
pi_43062906
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:39 schreef Hmail het volgende:
Via php is het lastiger om dit te realiseren omdat de javascript in een apart bestand staat. Dus dan mijn vraag:
pi_43062994
wat is er mis met document.location.href?
pi_43063126
Daar staat dus die #newreact nog achter, terwijl dat juist weggelaten moet worden.
pi_43063144
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:54 schreef Hmail het volgende:
Daar staat dus die #newreact nog achter, terwijl dat juist weggelaten moet worden.
Mja. window.location.href.substring(0, window.location.href.indexOf('#'));

-r-
pi_43063259
Ik kende substring niet, dus vandaar dat ik daar nog niet opgekomen was. Maar dit werkt prima, bedankt!
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:06:30 #255
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43067341
Ik ben wat aan het kloten met javascript. Gebruik het niet dagelijks, dus kan nog wel wat foutjes maken.

Ik heb de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function sendIt() {

//   alert(document.getElementById('frmDoorsturen').elements[0].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(0).value);

str = document.getElementById('frmDoorsturen').elements[0].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(0).value + '&';   
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[1].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(1).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[2].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(2).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[3].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(3).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[4].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(4).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[5].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(5).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[6].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(6).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[7].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(7).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[8].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(8).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[9].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(9).value + '&';
   str += document.getElementById('frmDoorsturen').elements[10].name + '=' + document.getElementById('frmDoorsturen').elements(10).value + '&';
   str += 'vid' + '=' + id;

//alert(str);

}

Dit werkt perfect in IE. Maar in firefox en opera werkt het niet. Weet iemand waar het aan ligt?
Naar mijn idee zou het moeten werken.

thanks,

Alex
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')