Ja, maar dat javascript: hoeft nietquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:39 schreef Desdinova het volgende:
lijkt niet helemaal te werken..
is onchange wel de goede trigger?
1 |
Zolang er nergens staat hoe een variabele definieerd wordt, ga ik er voor het gemak vanuit dat het niet gebeurd is. Anders kunnen we natuurlijk nooit iets debuggen hierquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:58 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe de functie wordt aangeroepen.
"which" was een parameter van de functie, dus die was wel gedefinieerd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:32 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Zolang er nergens staat hoe een variabele definieerd wordt, ga ik er voor het gemak vanuit dat het niet gebeurd is. Anders kunnen we natuurlijk nooit iets debuggen hier
Je hebt nergens uit af kunnen leiden wat de inhoud van 'which' was iig. Voor mijn part werd de functie gebruikt als "functie('worst')".quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:51 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
"which" was een parameter van de functie, dus die was wel gedefinieerd.
ik gaf mijn href toch? href = "javascript:hideshow('id1');"quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:30 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je hebt nergens uit af kunnen leiden wat de inhoud van 'which' was iig. Voor mijn part werd de functie gebruikt als "functie('worst')".
Je hebt helemaal gelijk, ik had er overeen gelezen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik gaf mijn href toch? href = "javascript:hideshow('id1');"
dan is id1 toch gewoon 'which'?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var which = document.getElementById.which; if (!document.getElementById) alert('returning'); return; if (which.style.display=="block") which.style.display="none" else which.style.display="block" } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var which = document.getElementById(which); if (!wich) alert('returning'); return; if (which.style.display=="block") which.style.display="none" else which.style.display="block" } |
dan kan hij dus het element niet vindenquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | var hide = document.getElementById(hideid); if (!hide){ alert('returning'); return; } else { hide.style.display = (hide.style.display == "block") ? "none" : "block"; } } |
Het is een goede gewoonte om altijd {} te gebruiken bij if statements. Dat had hier een domme fout gescheeld (afgezien van de typo).quote:
Doe ik ook altijd. Dit was even een snelle aangepaste versie van Desdinova's code.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:27 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het is een goede gewoonte om altijd {} te gebruiken bij if statements. Dat had hier een domme fout gescheeld (afgezien van de typo).
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | <!-- function confirm_delete(id) { var where_to= confirm("Weet u zeker dat u deze style wilt verwijderen?"); if (where_to== true) { window.location="index.php?action=delete&id="; } else { window.location="#"; } } //--> </SCRIPT> |
1 2 3 | if (confirm("Weet u zeker dat u deze style wilt verwijderen?")) window.location="index.php?action=delete&id="+id; } |
Ja maar dan moet je ze zelf doorgeven bijv in de vorm van GET variabelen in de url.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef Siegfried het volgende:
Kan ik variabelen die ik via een promptbox binnen krijg ook binnen php gebruiken op de een of andere manier?
1 2 3 | document.location="page.php?antwoord=" + escape(antw); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | processXML(POST,'page.php', escape(antw)); function processXML(method, url, data){ if(!request) {var request = new XMLHttpRequest();} request.onreadystatechange = function() { if (request.readyState == 4 && request.status == 200) { //wat je na de post wilt doen } } request.open(method, url, true); request.setRequestHeader('If-Modified-Since', 'Sat, 1 Jan 2000 00:00:00 GMT'); request.setRequestHeader('Content-Type', 'application/x-www-form-urlencoded'); request.send(data); } |
makkelijke, maar smerige manier is om met javascript een cookie te zetten en deze in php ($_COOKIE) uit te lezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:34 schreef Siegfried het volgende:
Alright, maar op een andere manier gaat niet?
Sowieso niet via post? (get is zo lelijk..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |