1 2 3 | Beveiligingsfout: Inhoud van http://145.37.208.96/208493/Inhoud/contact.html mag file:///G|/Afbeeldingen/KnopPortfolioDown.png niet laden of koppelen." |
dat denk ik niet. het enige wat ik weet van FF is dat er een DOM inspector inzit toch? dus ik geloof niet dat ik er gebruik van maakquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:25 schreef Darkomen het volgende:
Ik krijg deze foutenin FF
[ code verwijderd ]
Ik zou zeggen zet eerst eens die rechten goed.
Gebruik je in FF de toolbar webdevolper?
ben echt slim bezig geweestquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:56 schreef Darkomen het volgende:
Rechten fouten zijn nu idd weg, nu nog alleen:
Fout: controle is not defined
2x Fout: afhandelen is not defined
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | function afhandelen() { if (document.contact.naamVeld.value == "" || document.contact.bedrijfVeld.value == "" || document.contact.adresVeld.value == "" || document.contact.postcodeLettersVeld.value == "" || document.contact.postcodeCijfersVeld.Value == "" || document.contact.plaatsVeld.Value == "" || document.contact.telefoonVeld.Value == "" || document.contact.functieVeld.Value == "" || document.contact.infoVeld.Value == ""){ alert('Vul alle velden in aub.'); return false; } return true; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | var why = ""; why += IsEmpty(document.getElementById('Inhoud').value,'Inhoud'); why += IsEmpty(document.getElementById('Pk').value,'Pk'); if (why != "") { alert(why); return false; } else { return true;} } function IsEmpty(string,veld) { var error = ""; if (string=="") { var error = "Het veld "+ veld +" mag niet leeg zijn.\n"; } return error; } |
In jouw voorbeeld kijk je toch ook of de input gelijk is aan een lege string?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:52 schreef Etcetera het volgende:
zou ik wel willen gebruiken, maar ik moet de theorie gebruiken die we hebben gehad in de les. en daar zitten strings niet bij helaas
echt, ik geloof jequote:Op maandag 19 juni 2006 22:59 schreef CraZaay het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld kijk je toch ook of de input gelijk is aan een lege string?
1 |
1 2 3 4 5 | { tester(param,divid); tester(param2,divid2); } |
Je moet sowieso even 'javascript:' weg halen, dat is alleen nodig als je het als href gebruikt (wat deprecated is).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:55 schreef mschol het volgende:
oke ik ga proberen mijn probleem zo simpel mogelijk uit te leggen:
ik heb 2 div's (content & relatedlinks) die ik wil updaten a.d.v. 1 klik op een url
ik dacht dit kan ik doen doorop de link een onclick event toe te voegen als volgt:
[ code verwijderd ]
in de clickfunction roep ik een andere functie 2x aan:
[ code verwijderd ]
ik update het met het AJAX princiepe (dus http.open etc..)
dat laat ik achterwege aangezien dat wel werkt..
maar mijn probleem is dus dat hij alleen de laatste (2de ) div (die ik opgeef in de functie) update.
hoe kan ik zorgen dat hij dus met 1 muisklik beide divs update?
1 |
aha dit lijk ik idd wel te doen..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef SuperRembo het volgende:
(Her)gebruik je steeds 1 instantie van XMLHttpRequest? Als dat zo is dan denk ik dat de 2e aanroep van tester() de eerste aanroep annuleert.
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ((formId.value.length==0) || (formId.value==null)){ alert(formId); } else{ alert("go"); } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 | if ((formValue.length==0) || (formValue==null)){ alert(formId); } else{ alert("go"); } } |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | { if (document.cijferform.BalkAanUit.checked==1) { document.images["a"].src = "i/a.gif"; document.cijferform.AANUIT.value = "1"; document.images["c"].src = "i/c2.gif"; document.getElementById('textUitAan').style.color='#C60000'; document.getElementById('textUitAan2').style.color='#000000'; document.getElementById('textUitAanRB1').style.color='#000000'; document.cijferform.status.disabled=false; } else { document.images["a"].src = "i/a_off.gif"; document.cijferform.AANUIT.value = "0"; document.images["c"].src = "i/c2_off.gif"; document.getElementById('textUitAan').style.color='#AAAAAA'; document.getElementById('textUitAan2').style.color='#AAAAAA'; document.getElementById('textUitAanRB1').style.color='#AAAAAA'; document.cijferform.status.disabled=true; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | if (!document.getElementById) return; if (which.style.display=="block"){ id1.style.display="none"; id2.style.display="none"; } else { id1.style.display="none"; id2.style.display="none"; which.style.display="block"; } } |
Hoort eigenlijkt in het PHP-topic, maar goed: het is per definitie beter om single quotes te gebruiken, en alleen dubbele te gebruiken voor strins waarin een variabele staat die geparsed moet worden. Bij single quotes gaat PHP namelijk niet eens proberen om de string te parsen, wat zorgt voor minder belasting.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:35 schreef SuperRembo het volgende:Als je in php een string gebruikt met dubbele "quotes" erin, gebruik dan enkele 'quotes' voor de string zelf. Dan hoef je ze niet te escapen met \. Dat leest veel fijner.
Gaat prima samen inderdaad hiero. Wat belangrijker is hangt natuurlijk helemaal af van je resources. Een tweede bak gebruiken voor een site omdat de load te hoog is, maar je wel leesbare code hebt is ook een beetje bizar natuurlijkquote:Op maandag 26 juni 2006 22:59 schreef SuperRembo het volgende:
Ik vind leesbaarheid een belangrijker dan snelheid in veel gevallen. Gelukkig werkt dat elkaar hier niet tegen.
Heb je id1 en id2 wel ergens gedefinieerd? Dus bijvoorbeeld:quote:
1 |
1 |
ik doe werkelijk alles met dubbele quotesquote:Op maandag 26 juni 2006 22:27 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Hoort eigenlijkt in het PHP-topic, maar goed: het is per definitie beter om single quotes te gebruiken, en alleen dubbele te gebruiken voor strins waarin een variabele staat die geparsed moet worden. Bij single quotes gaat PHP namelijk niet eens proberen om de string te parsen, wat zorgt voor minder belasting.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe de functie wordt aangeroepen.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef CraZaay het volgende:
Hetzelfde geldt voor 'which'. Je Javascript kan niet ruiken wat 'which' is, dus zul je moeten gebruiken
aah perfect! ik ben eruitquote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Heb je id1 en id2 wel ergens gedefinieerd? Dus bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Hetzelfde geldt voor 'which'. Je Javascript kan niet ruiken wat 'which' is, dus zul je moeten gebruiken als:
[ code verwijderd ]
Begin eens op http://www.w3schools.com/js/ zou ik zeggen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef Desdinova het volgende:
is het ook mogelijk om via javascript de waarde van een <input type='file'> door te sturen naar een functie?
dus beetje dit idee:
<input type="file" name="whatever" onchange="javascript:functiedit('dezewaarde');">
quote:<input type="file" name="whatever" onchange="javascript:functiedit(this.value);">
Ja, maar dat javascript: hoeft nietquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:39 schreef Desdinova het volgende:
lijkt niet helemaal te werken..
is onchange wel de goede trigger?
1 |
Zolang er nergens staat hoe een variabele definieerd wordt, ga ik er voor het gemak vanuit dat het niet gebeurd is. Anders kunnen we natuurlijk nooit iets debuggen hierquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:58 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe de functie wordt aangeroepen.
"which" was een parameter van de functie, dus die was wel gedefinieerd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:32 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Zolang er nergens staat hoe een variabele definieerd wordt, ga ik er voor het gemak vanuit dat het niet gebeurd is. Anders kunnen we natuurlijk nooit iets debuggen hier
Je hebt nergens uit af kunnen leiden wat de inhoud van 'which' was iig. Voor mijn part werd de functie gebruikt als "functie('worst')".quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:51 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
"which" was een parameter van de functie, dus die was wel gedefinieerd.
ik gaf mijn href toch? href = "javascript:hideshow('id1');"quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:30 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je hebt nergens uit af kunnen leiden wat de inhoud van 'which' was iig. Voor mijn part werd de functie gebruikt als "functie('worst')".
Je hebt helemaal gelijk, ik had er overeen gelezen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik gaf mijn href toch? href = "javascript:hideshow('id1');"
dan is id1 toch gewoon 'which'?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var which = document.getElementById.which; if (!document.getElementById) alert('returning'); return; if (which.style.display=="block") which.style.display="none" else which.style.display="block" } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var which = document.getElementById(which); if (!wich) alert('returning'); return; if (which.style.display=="block") which.style.display="none" else which.style.display="block" } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |