Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaafquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:14 schreef Mert het volgende:
[..]
Idd een heerlijk concert.
Ik heb staan genieten, vond alleen het eerste nummer, weet de titel zo even niet meer (Flying in a blue Dream), wat minder klinken.
Summer Song heeft voor mij de hele dag tot een succes gemaakt (was behoorlijk verbrand door het dagje A'Dam)
Akoestiek in in de HMH iig uitstekend, had begrepen dat dat niet altijd zo is geweest.
Ik vond het ook wel erg lachwekkend toen Joe met z'n pruikje aan kwam zetten. Wel jammer dat niet de hele zaal op ging in Crowd Chant![]()
Neuh, die heb je er zomaar inquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:45 schreef VASND het volgende:
Is een leuk nummer, afgezien van de solo is ie ook niet zo moeilijk toch?.
Een Citroën C4, met een mooie cd-wisselaar in de armsteun, en volumeknop etc. op het stuur....wat wil je nog meer! (hiervoor een Audi A3...maar dat leverde teveel bekeuringen op)quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
![]()
En ik vind 1000 per week nogal wat. Waar rij je in?
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die telecaster het minst aantal frets
Wie heeft die film eigenlijk helemaal gezien,
gaat toch over een jongen die zijn ziel aan de duivel verkoopt om beter te kunnen gitaarspelen ofzo ??
Wel een wonderkind btw, eerst al heel goed in karate en toen in gitaarspelen
ow en Jorikjet, veel pleziersucces op je eerste gitaarles![]()
[afbeelding]
Elke gitarist heeft in ieder geval discipline genoeg gehad om veel te oefenen, dus je zal niet de enige zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:59 schreef Desensitized het volgende:
Om het even raar te zeggen: Je kunt een aap veel trucjes leren. Je kunt iemand die geen noten kan lezen of schema's kent best stukjes op den gitaar leren. Gewoon goed oefenen!
Spreek uit ervaring
Veel geduld, en je gitaar eerst goed stemmen....Luister goed of het verschil tussen de akkoorden omhoog of omlaag gaat, en luister of het grote stappen of kleine stappen zijn. Speel ook slecht één snaar (bass). Laat je vooral niet afleiden door de zangpartij en luister ook goed naar de bass.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:14 schreef Desensitized het volgende:
Haha, ook lekker
Ik kan ook geen noten lezen hoor. Wel tabs, maar ja, wie niet.
En op het gehoor uitzoeken kan ik ook niet. Iemand tips?
Ja ik wist al waar de film over ging,quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Ciscus het volgende:
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.
Ik heb de film ooit helemaal gezien. Volgens mij wil de duivel zijn ziel, maar gaat het bij de battle om die hobo (donkere zwervende muzikant); als Karate Kid verliest dan wordt Hobo verbrand in de hel. Gelukkig wint 'ie zeg....pffff, het zweet breekt me telkens weer uit als ik dat stukje zie.
Volgens mij wordt dat stukje van Kararte Kid gespeeld door Ry Cooder. Anders zou het natuurlijk ook Vai zelf kunnen zijn.
Shit...da's meteen best duurquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
439.00 bij Thomann, en goedkoper dan dat zul je ze in nederland niet vinden. Ik wil ook een keer een Epiphone
Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
wat ik gehorod heb is dat het 'wonderkind' () 2 jaar lang les heeft gehad van Ry Cooder speciaal voor de film!
Vind Flying in a Blue Dream ook zeker geen slecht nummer maar op de een of andere manier klonk deze niet echt lekker.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaaf![]()
Akoustiek was zeker in orde, 100 keer beter dan in een stadion o.i.d.
En ik ben zeker blij met die pruikOverigens ging vooraan iedereen meedoen met Crowd-chant, jammer als dat achter niet was
![]()
Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:23 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.
Het is verder wel een leuke film, trouwens.
Graag gedaan, nu weet je het zeker.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja ik wist al waar de film over ging,
Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.
Ik mis vaak een terugkerend thema, iets waar Slash dan weer overdreven goed in is. Het mooiste stukje gitaar vind ik toch wel Big Love van Lindsey Buckingham. Is wel geen solo, maar ik vind het zo vreselijk goed.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:29 schreef sXe het volgende:
Heb vandaag nog eens wat live-video dingen van Vai gezien. Toch wel behoorlijk ziek hoor...en er zit echt wel gevoel in (mensen die nog steeds het tegendeel durven te beweren hebben er weinig van begrepen). Ik trek het alleen niet heel lang op de 1 of andere manier.
Laat dat nou net het type harmonics zijn die je hoort..quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...
Dat meen je niet! Je hebt gisteren toch gewoon die gitaar bespeeld, mag ik hopen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Japanse strat speelt toch lang niet zo goed als de USA
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan
Iemand nog een Japanse strat kopen ??
ruilen tegen een ibanez TS9 reissue?:P (heb ik net geruild tegen telepickups, maar ik heb al een vintage TS9)quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Japanse strat speelt toch lang niet zo goed als de USA
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan
Iemand nog een Japanse strat kopen ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |