abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:53:55 #276
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_38847008
439.00 bij Thomann, en goedkoper dan dat zul je ze in nederland niet vinden. Ik wil ook een keer een Epiphone
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_38847368
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:14 schreef Mert het volgende:

[..]

Idd een heerlijk concert.
Ik heb staan genieten, vond alleen het eerste nummer, weet de titel zo even niet meer (Flying in a blue Dream ), wat minder klinken.
Summer Song heeft voor mij de hele dag tot een succes gemaakt (was behoorlijk verbrand door het dagje A'Dam )
Akoestiek in in de HMH iig uitstekend, had begrepen dat dat niet altijd zo is geweest.

Ik vond het ook wel erg lachwekkend toen Joe met z'n pruikje aan kwam zetten. Wel jammer dat niet de hele zaal op ging in Crowd Chant
Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaaf
Akoustiek was zeker in orde, 100 keer beter dan in een stadion o.i.d.
En ik ben zeker blij met die pruik Overigens ging vooraan iedereen meedoen met Crowd-chant, jammer als dat achter niet was
pi_38847589
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:45 schreef VASND het volgende:

Is een leuk nummer, afgezien van de solo is ie ook niet zo moeilijk toch? .
Neuh, die heb je er zomaar in
Maar vind het altijd zo goed van mezelf als ik weer eens een nummer kan spelen

En als het weer iets mooier word [nu grijs en winderig] sjouw ik mijn Epiphone Les Paul en Ibanez wel even naar buiten voor wat foto's.

[ Bericht 11% gewijzigd door Desensitized op 14-06-2006 14:16:04 ]
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_38848991
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:07 schreef Desensitized het volgende:

[..]

En ik vind 1000 per week nogal wat. Waar rij je in?
Een Citroën C4, met een mooie cd-wisselaar in de armsteun, en volumeknop etc. op het stuur....wat wil je nog meer! (hiervoor een Audi A3...maar dat leverde teveel bekeuringen op)
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die telecaster het minst aantal frets
Wie heeft die film eigenlijk helemaal gezien,
gaat toch over een jongen die zijn ziel aan de duivel verkoopt om beter te kunnen gitaarspelen ofzo ??

Wel een wonderkind btw, eerst al heel goed in karate en toen in gitaarspelen

ow en Jorikjet, veel pleziersucces op je eerste gitaarles [afbeelding]
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.
Ik heb de film ooit helemaal gezien. Volgens mij wil de duivel zijn ziel, maar gaat het bij de battle om die hobo (donkere zwervende muzikant); als Karate Kid verliest dan wordt Hobo verbrand in de hel. Gelukkig wint 'ie zeg....pffff, het zweet breekt me telkens weer uit als ik dat stukje zie.

Volgens mij wordt dat stukje van Kararte Kid gespeeld door Ry Cooder. Anders zou het natuurlijk ook Vai zelf kunnen zijn.
pi_38849563
Om het even raar te zeggen: Je kunt een aap veel trucjes leren. Je kunt iemand die geen noten kan lezen of schema's kent best stukjes op den gitaar leren. Gewoon goed oefenen!

Spreek uit ervaring
....
pi_38849733
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:59 schreef Desensitized het volgende:
Om het even raar te zeggen: Je kunt een aap veel trucjes leren. Je kunt iemand die geen noten kan lezen of schema's kent best stukjes op den gitaar leren. Gewoon goed oefenen!

Spreek uit ervaring
Elke gitarist heeft in ieder geval discipline genoeg gehad om veel te oefenen, dus je zal niet de enige zijn.

wel grappig trouwens dat onze pianist mijn muziek allemaal had uitgeschreven in bladmuziek. Toen hij naar een bepaald stukje wees, en vroeg of ik dat eens wilde spelen had ik geen idee welk stukje dat was. Toen ik hem vervolgens vertelde dat ik geen noten kan lezen, dacht ik dat hij voor een auto zou springen. Hij had ALLE muziek uitgeschreven en was daar een paar dagen mee bezig geweest!! Oops, sorry man!
pi_38850106
Haha, ook lekker
Ik kan ook geen noten lezen hoor. Wel tabs, maar ja, wie niet.

En op het gehoor uitzoeken kan ik ook niet. Iemand tips?
....
pi_38850189
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:14 schreef Desensitized het volgende:
Haha, ook lekker
Ik kan ook geen noten lezen hoor. Wel tabs, maar ja, wie niet.

En op het gehoor uitzoeken kan ik ook niet. Iemand tips?
Veel geduld, en je gitaar eerst goed stemmen....Luister goed of het verschil tussen de akkoorden omhoog of omlaag gaat, en luister of het grote stappen of kleine stappen zijn. Speel ook slecht één snaar (bass). Laat je vooral niet afleiden door de zangpartij en luister ook goed naar de bass.
pi_38850398
Heb ook al eens geoefend. Was met Whole Lot Of Rosie, van AC/DC, en dat is toen wel gelukt, die simpele intro riff.
En ooit perongeluk iets van Metallica. Stond iets te spelen en dacht, dat klinkt verrekte bekend, dus ik mede bandlid voorspelen volgende dag, bleek het Metallica te zijn Weet alleen niet meer wat het was...

Maar zal dat nog eens oefenen.
....
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:29:05 #285
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_38850739
je moet luisteren naar de grondtonen van akkoorden, en die proberen te pakken op de lage e snaar, zo kun je de akkoorden er van vinden, en dan beetje dingen uitproberen. maar de basis heb je dan ogneveer
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_38851443
Ok dan!

Ga meteen even oefenen Iemand tips om mee te beginnen?
....
pi_38852354
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Ciscus het volgende:
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.
Ik heb de film ooit helemaal gezien. Volgens mij wil de duivel zijn ziel, maar gaat het bij de battle om die hobo (donkere zwervende muzikant); als Karate Kid verliest dan wordt Hobo verbrand in de hel. Gelukkig wint 'ie zeg....pffff, het zweet breekt me telkens weer uit als ik dat stukje zie.

Volgens mij wordt dat stukje van Kararte Kid gespeeld door Ry Cooder. Anders zou het natuurlijk ook Vai zelf kunnen zijn.
Ja ik wist al waar de film over ging,
ik heb hem alleen nog nooit gezien,
wat ik gehorod heb is dat het 'wonderkind' ( ) 2 jaar lang les heeft gehad van Ry Cooder speciaal voor de film!
PS4 online: micro_nl
pi_38852562
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
439.00 bij Thomann, en goedkoper dan dat zul je ze in nederland niet vinden. Ik wil ook een keer een Epiphone
Shit...da's meteen best duur
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:23:21 #289
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_38852783
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
wat ik gehorod heb is dat het 'wonderkind' ( ) 2 jaar lang les heeft gehad van Ry Cooder speciaal voor de film!
Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.

Het is verder wel een leuke film, trouwens.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:40:31 #290
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_38853334
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Funkdude het volgende:

[..]

Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaaf
Akoustiek was zeker in orde, 100 keer beter dan in een stadion o.i.d.
En ik ben zeker blij met die pruik Overigens ging vooraan iedereen meedoen met Crowd-chant, jammer als dat achter niet was
Vind Flying in a Blue Dream ook zeker geen slecht nummer maar op de een of andere manier klonk deze niet echt lekker.
Ik stond voor de audio/light booth zeg maar, ergens middenin, viel rond mij zwaar tegen tijden Crowd Chant
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_38853605
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:23 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.

Het is verder wel een leuke film, trouwens.
Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.
pi_38853989
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Ja ik wist al waar de film over ging,
Graag gedaan, nu weet je het zeker.
pi_38854439
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:50 schreef Hammet het volgende:

[..]

Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.
Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:29:49 #294
138862 sXe
If I would, could you?
pi_38854799
Heb vandaag nog eens wat live-video dingen van Vai gezien. Toch wel behoorlijk ziek hoor...en er zit echt wel gevoel in (mensen die nog steeds het tegendeel durven te beweren hebben er weinig van begrepen). Ik trek het alleen niet heel lang op de 1 of andere manier.
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
pi_38854912
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:29 schreef sXe het volgende:
Heb vandaag nog eens wat live-video dingen van Vai gezien. Toch wel behoorlijk ziek hoor...en er zit echt wel gevoel in (mensen die nog steeds het tegendeel durven te beweren hebben er weinig van begrepen). Ik trek het alleen niet heel lang op de 1 of andere manier.
Ik mis vaak een terugkerend thema, iets waar Slash dan weer overdreven goed in is. Het mooiste stukje gitaar vind ik toch wel Big Love van Lindsey Buckingham. Is wel geen solo, maar ik vind het zo vreselijk goed.
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:40:54 #296
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_38855147
ppfff iemand weleens begonnen aan het intro van "hot for the teacher" van Van Halen? auw!
pi_38855900
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...
Laat dat nou net het type harmonics zijn die je hoort..
pi_38856865
Japanse strat speelt toch lang niet zo goed als de USA
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan

Iemand nog een Japanse strat kopen ??
PS4 online: micro_nl
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:41:22 #299
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_38856952
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan

Dat meen je niet! Je hebt gisteren toch gewoon die gitaar bespeeld, mag ik hopen?
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:48:24 #300
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_38857115
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:

ruilen tegen een ibanez TS9 reissue?:P (heb ik net geruild tegen telepickups, maar ik heb al een vintage TS9)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')