Je hebt vooral meer power bij nog lagere toeren dan vergelijkbare gewone TDitjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:04 schreef K33T het volgende:
Yup, wat voor motorkarakter heb je met een pompverstuiver, vergeleken met een common rail?
Nope common rail gebruikt Audi voornamelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:10 schreef K33T het volgende:
Aha, dank je. Want een maat van me heeft een TDI (2 rode), 100 pk's zegt hij. Ik vind van niet, aangezien zo'n TDI 130 pk's moet hebben. Hij moet dus een pompverstuiver hebben.
Begrijp ik hieruit ook dat VAG pompverstuiver omgeruild heeft voor common rail vanwege zuinigerheid, minder lawaai en langere levensduur?
Dude... Google enzo...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:14 schreef Turquaz52 het volgende:
wat is common rail eigelijk, ik heb gehoord dat het een nieuwe circuit is ofzo, waardoor je Diesel ook al niet meer met Benize mag mengen (tegen het bevriezen dan)
en kun je ook ff vertellen wat pompverstuiver techniek is?daar heb ik nooit van gehoord....:$
, jahh ikweet. maar ik mag togg wel vragen ofniet?quote:
Volgens mij is die blauwe I gewoon teruggetuned zodat ie zuiniger is....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
maar ff terug komen op mn vraag:
en de Blauwe TDI is zuiniger omdat de turbo voor geen flikker uitmaakt opde prestaties maar op het verbruik. omdat de turbo de uitlaat gassen weer terug in de cylinder perst zodat de "onverbrande" diesel weer word verbrand > > > maar zo krijg je toch meer roet en viezigheid in je cyl en heb je tog meer onverbrande diesel dan verbrande??
klopt dit dan????
Ik dacht dat de 110 pk nooit leverbaar was geweest net als jou maar er zijn bepaalde Golf 4's die 110 pk's hebben MET pompverstuiver... Echt weird...quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:40 schreef BadEend19 het volgende:
90 pk en 110 pk tdi zijn nooit leverbaar geweest met pompverstuiver.
Correctie: V10 tdi is ook pompverstuiver alleen de 3.0 tdi die op de touareg en pheaton leverbaar is is commonrail. (komt van audi af)
http://users.skynet.be/fa329618/TDI.htm
Aparte ontwikkeling...quote:De toekomst brengt nog heel wat nieuws voor VW. Zo komt er een 2.0 TDI 88pk, ter vervanging van de 1.9 TDI 90pk. Een 2.0 TDI met ongeveer 102pk komt ook, als vervanging van de 1.9 TDI 105pk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |