abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:48:26 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38584624
Ik dacht aan rollator ofzo QR
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:49:26 #2
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_38584648
baby-rollator
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:50:08 #3
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38584670
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:44 schreef Bastard het volgende:
Ik wil trouwens zo.n rolding voor haar aanschaffen.. dan kan ze er in zitten.. en heeft van die wieltjes, als ze dan trappelt met dr beentjes kan ze alle kanten op Hoe heet zoiets?
die krengen zijn slecht voor de heupjes!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:50:40 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38584686
Weekendje Bos met de band, resultaat: Gehele lichaam ontregeld door de alcohol en 2 tekenbeten

Maar het was gezellig
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:52:11 #5
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38584716
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:50 schreef Magneet het volgende:

[..]

als je d'r de hele dag in laat zitten ja. Teveel is niets goed, met mate valt het allemaal nogal mee
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:53:32 #6
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38584746
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:50 schreef ChOas het volgende:
Weekendje Bos met de band, resultaat: Gehele lichaam ontregeld door de alcohol en 2 tekenbeten

Maar het was gezellig
teken yak.... * mama mode * hou jezelf in de gaten he ivm lyme *mama mode uit*

Naar je huisje geweest?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:54:26 #7
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38584774
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:48 schreef Bastard het volgende:
Ik dacht aan rollator ofzo QR

hehe betwijfel het

ok op marktplaats noemen ze het loopstoel
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:55:42 #8
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38584819
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:52 schreef QueenR het volgende:

[..]

als je d'r de hele dag in laat zitten ja. Teveel is niets goed, met mate valt het allemaal nogal mee
wat ik van een fysiotherapeut gehoord heb is zelfs dat al slecht, de heupjes worden naar buiten gedrukt en dat schijnt zelfs bij 10 min gebruik al slecht te zijn.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:56:11 #9
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_38584833
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:50 schreef ChOas het volgende:

Maar het was gezellig
Hoe gaat het met je iMac?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:57:55 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38584876
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:50 schreef Magneet het volgende:

[..]

Mits met mate.. net als een babystoel.. zit ze ook maar een 20 minuten in ofzo.
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:58:51 #11
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_38584899
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:55 schreef Magneet het volgende:
wat ik van een fysiotherapeut gehoord heb is zelfs dat al slecht, de heupjes worden naar buiten gedrukt en dat schijnt zelfs bij 10 min gebruik al slecht te zijn.
Party pooper...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:03:59 #12
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38585016
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:55 schreef Magneet het volgende:

[..]

tja, ik maak me allemaal niet zo druk over die verhalen hoor, je hoort zoveel dingen, alles lijkt gewoon slecht te zijn. Ik denk persoonlijk dus als je het met mate doet en het kind er niet de hele dag in laat zitten het geen kwaad zal doen.
want zo is ook de maxi cosi slecht, een speentje slecht, een hemeltje slecht, een dekbedje slecht, geen borstvoeding slecht, potjes slecht (ja, er zijn er die claimen dat alles vers gemaakt moet worden) etc etc. (als ik naar alles wat die wijkzuster vertelde zou luisteren zou er vanalles met mijn kinderen fout zijn, het is gewoon altijd wel fout volgens iemand, dusssuh) Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken.
pi_38585059
Oja, weekend luxemburg was :

________________________________________O____________________________________

954 km motor gereden
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:08:08 #14
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38585105
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mits met mate.. net als een babystoel.. zit ze ook maar een 20 minuten in ofzo.
alles met mate ja autostoel : 2 uur/dag, maxi cosi ook, zitten uberhaupt. Wipstoel ook nog eens....................
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:32:54 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38585700
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:03 schreef QueenR het volgende:

[..]

tja, ik maak me allemaal niet zo druk over die verhalen hoor, je hoort zoveel dingen, alles lijkt gewoon slecht te zijn. Ik denk persoonlijk dus als je het met mate doet en het kind er niet de hele dag in laat zitten het geen kwaad zal doen.
want zo is ook de maxi cosi slecht, een speentje slecht, een hemeltje slecht, een dekbedje slecht, geen borstvoeding slecht, potjes slecht (ja, er zijn er die claimen dat alles vers gemaakt moet worden) etc etc. (als ik naar alles wat die wijkzuster vertelde zou luisteren zou er vanalles met mijn kinderen fout zijn, het is gewoon altijd wel fout volgens iemand, dusssuh) Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Ja wat je zegt QR.. ik vraag mij af hoe ik dan gezond verder door mn jeugd heen ben gekomen, of mijn ouders, of hun ouders, toen ze dat allemaal nog niet wisten.
Het probleem is gewoon dat teveel mensen allemaal een mening moeten vormen, bijvoorbeeld voor school een onderzoek en scriptie moeten schrijven ergens over. Als je maar lang genoeg zoekt is over alles wat te vinden hoor.
Ik heb geen zin om kinderen te krijgen die van alles gaan mankeren, maar ik denk wel dat je het in de hand werkt door je gezonde verstand niet te gebruiken. EN, misschien belangrijker nog, niet over ieder dingetje mee gaan.. Oh laat je een scheet.. voorzichtig nou dat je niks breekt.. oh moet je zo niezen, misschien ben je wel allergies...
Ik bedoel, zo praat je een kind wel ziek en zwak..
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:33:42 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38585717
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:06 schreef -Struikrover- het volgende:
Oja, weekend luxemburg was :

________________________________________O____________________________________

954 km motor gereden
Sneeuwde het ook?
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:45:39 #17
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38586004
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja wat je zegt QR.. ik vraag mij af hoe ik dan gezond verder door mn jeugd heen ben gekomen, of mijn ouders, of hun ouders, toen ze dat allemaal nog niet wisten.
Het probleem is gewoon dat teveel mensen allemaal een mening moeten vormen, bijvoorbeeld voor school een onderzoek en scriptie moeten schrijven ergens over. Als je maar lang genoeg zoekt is over alles wat te vinden hoor.
Ik heb geen zin om kinderen te krijgen die van alles gaan mankeren, maar ik denk wel dat je het in de hand werkt door je gezonde verstand niet te gebruiken. EN, misschien belangrijker nog, niet over ieder dingetje mee gaan.. Oh laat je een scheet.. voorzichtig nou dat je niks breekt.. oh moet je zo niezen, misschien ben je wel allergies...
je hebt helemaal gelijk Gijs. Wij doen ook niet alles zoals men voorschrijft dat het wel/niet mag ( zie het bij ons in bed slapen ). ZOlang je het met je gezond vestand doet moet het goed gaan
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:00:11 #18
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38586418
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

yep en zo heeft elk moeilijk opvoedbaar (lees brutaal) kind ADHD of Asperger ofzo. is makkelijk gewoon overal een ziekte/reden voor verzinnen.
Gewoon normaal doen, nadenken en je kind normen en waarden meegeven.

trouwens dat stukje nooit gelezen van als je voor 1980 bent geboren? is wel leuk (en erg waar) slaat ook op dit soort dingen (ff opgezocht en bijgepost ook al ken je het denk ik wel.)

Pré 1980-ers: DOORLEZEN
Na 1980 geboren: VERDWIJN

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er jaren, nog leven? Volgens de theorieën anno 2004 zouden we toch al lang dood moeten zijn?

Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Bovenaan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde naar beneden.
Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.
Op de fiets zat je achterop met je gat op de bagagedrager en je probeerde je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je. Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.
Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
Brood stond stijf van conserveringsmiddelen, na twee weken was een Bums nog net zo vers als in de winkel.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
Een kauwgom legde je 's avonds op het nachtkastje en stak je 's morgens weer in je mond.
Op school hadden ze maar één maat bank en met zo'n heerlijk gevaarlijke klep eraan. Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.
Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!
Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjes verzamelplek.
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
Wij hadden geen Playstation, Nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisie's, computer of internet. Wij hadden vrienden!
De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen, en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon 'ongelukken' en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; w ie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen. Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
De meester had altijd gelijk.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan. Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor jij ook daar bij? GEFELICITEERD! WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na 1980? NU WEET JIJ, ZACHTEWATTENKIND, OOK WEER EENS WAT!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:16:47 #19
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38586922
bijna allemaal goed herkenbaar
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:19:32 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38586993
Zo herkenbaar dat stukje QR

Zo ging het inderdaad er precies aan toe.. en ook die schoolbanken ken ik nog, met die inktpotjes voorin. Ik zat met de basisschool in Belgie op school, op een nonnenschool.. daar werd Vrijdag ochtend gebeden. Als de directeur binnen kwam dan ging je naast je bankje staan en zei je in koor "Goedemorgen directeur" . Als we buiten ergens naartoe gingen met de klas liepen we braaf in rijtjes van 2.. als de schoolbel ging stelde je je in de rij op bij je klaslokaal.
Klinkt streng, was het ook, maar niemand kwam op het idee om het anders te doen, en we waren allemaal voorbeeldige kinderen waar een gezond gevoel voor normen en waarde werd bijgebracht, beginsel "Heb respect voor de volwassen en luister naar wat hij zegt".

Prima stukje, godver!
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:24:52 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38587131
Belgische scholen een school die ik ken ( MBO nivo ) moeten ze nu nog steeds netjes 2 aan 2 in de rij staan voor ze naar binnen mogen
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:30:28 #22
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38587278
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:19 schreef Bastard het volgende:
Zo herkenbaar dat stukje QR

Zo ging het inderdaad er precies aan toe.. en ook die schoolbanken ken ik nog, met die inktpotjes voorin. Ik zat met de basisschool in Belgie op school, op een nonnenschool.. daar werd Vrijdag ochtend gebeden. Als de directeur binnen kwam dan ging je naast je bankje staan en zei je in koor "Goedemorgen directeur" . Als we buiten ergens naartoe gingen met de klas liepen we braaf in rijtjes van 2.. als de schoolbel ging stelde je je in de rij op bij je klaslokaal.
Klinkt streng, was het ook, maar niemand kwam op het idee om het anders te doen, en we waren allemaal voorbeeldige kinderen waar een gezond gevoel voor normen en waarde werd bijgebracht, beginsel "Heb respect voor de volwassen en luister naar wat hij zegt".

Prima stukje, godver!
ja he, ik vond het ook geweldig toen ik het las. Gewoon helemaal waar.
Dat opstellen in rijen van twee moesten wij idd ook. en als de directeur binnenkwam stonden we ook op ja.
In de derde klas gingen we zwemmen, moesten we naar het zwembad lopen (trouwens we moesten ook een stukje naar de gymzaal want die hadden we ook niet aan school) hand in hand, en niemand die rondsprong of zomaar gilde etc. nu is het vaak een zooitje ongeregeld. En als de juf iets zegt krijgt ze nog commentaar terug ook, durfde wij niet (ik niet iig)
Ik weet ook nog wel op de middelbare school. Wij hadden een apart brugklasgebouw, en heel soms kwamen daar kinderen van hogere klassen, die van 6 vwo waren GROOT!!! en joh daar durfde je niet tegen te praten daar had je al respect voor. En om aan te geven hoe snel dat veranderde, ik moest toen ik in die 6e klas zat ook eens in dat gebouw zijn, een brugwup rent tegen mij omhoog omdat ie haast had, laat alles vallen, raapt het op met de woorden: kijk eens uit je doppen kutwijf
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:34:29 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38587364
Ja had jij dat ook QR op school?
Oh ja dat lopen ook overal naar toe.. ook lopen naar het zwembad of een dependans voor bijv muziekles. En iedereen was overal ook gewoon op tijd en sprak met 2 woorden.
Ik moest ook altijd overblijven op school... kreeg een bekertje melk en had mn boterhammetjes mee.. het was dan tot iedereen zat, dat de schookhoofd sprak "Eet smakelijk allemaal" en dan pas mochten we gaan eten. En daarna bidden he, als dank.
Zal ook nooit vergeten.. hing daar een bord in de zaal met de woorden "EET SMAKELIJK!"
Zo van .. beter eet je je boterhammen op
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:37:34 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_38587415
En bij mij voor het huis lopen die kinderen te kutten steeds, steeds door de tuin lopen, stenen er uit schoppen.
Die kindjes van Nederlandse komaf willen nog wel eens luisteren en sorry zeggen... die gekleurde kinderen, spugen op de grond en rennen hard weg.. om ff later weer verder te gaan.

Vandaag of morgen grijp ik er 1 bij zn kraag en zet ik bij zn ouders af.
The truth was in here.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:39:28 #25
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_38587466
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:34 schreef Bastard het volgende:
Ja had jij dat ook QR op school?
Oh ja dat lopen ook overal naar toe.. ook lopen naar het zwembad of een dependans voor bijv muziekles. En iedereen was overal ook gewoon op tijd en sprak met 2 woorden.
Ik moest ook altijd overblijven op school... kreeg een bekertje melk en had mn boterhammetjes mee.. het was dan tot iedereen zat, dat de schookhoofd sprak "Eet smakelijk allemaal" en dan pas mochten we gaan eten. En daarna bidden he, als dank.
Zal ook nooit vergeten.. hing daar een bord in de zaal met de woorden "EET SMAKELIJK!"
Zo van .. beter eet je je boterhammen op
hehehe, overblijven dat heb ik nooit gehoeven, pas op de middelbare school nam ik mijn boterhammetjes mee. Maar al die andere dingen
Waar ik laatst ook over aan het denken was, toen ik 7 was ging ik vaak met een vriendje naar de bossen bij ons achter, daar gingen we hutten bouwen, vlotten bouwen (was ook een gracht) en beestjes zoeken enzo Maar Robynn is nu ook 7, we hebben hierachter ook bossen, maar ik moet er niet aan denken dat zij daar alleen met een vriendje hangt levensgevaarlijk lijkt me. dus ook ik ben gevallen voor het wat meer beschermend gedrag maar helaas is het op sommige punten ook nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')