abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 12 juni 2006 @ 01:29:55 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_38768588
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:28 schreef Lamon het volgende:

[..]

Slechte zaak, Tong, je wil toch niet dat ik werkeloos word?
Oe ja, ik kan er niks aan doen. Ik fok me suf en alles is op tv te zien Lamon.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 juni 2006 @ 01:30:42 #152
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38768601
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:13 schreef Arcee het volgende:
Doe ook maar de laatste 3 goede dan.
Mysterious Skin (Dank Mike, I.R. en Lamon)
Betty Blue (Voor de 30e keer ofzo gekeken)
En ik heb vanavond eindleijk 'Walk the Line' gezien. Ik haat die muziek, alles is terug te leiden naar hetzelfde riedeltje: Ding dingedingedinge Ding dingedingedinge Ding dingedingedingeding, pom pom pom (perpetuum mobile style). Maar die film was wél goed!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 12 juni 2006 @ 01:34:10 #153
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38768664
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:27 schreef tong80 het volgende:
Hebben jullie ook dat het styeedfs minder wordt vroeger huurde ik 2 films per week tegenwoordig 2 per half jaar.

Ik huur niks meer

Ik heb een PC en een zooi torrents
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2006 @ 01:35:05 #154
862 Arcee
Look closer
pi_38768673
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:26 schreef Lamon het volgende:
Bij mij is het niets meer of minder dan dat ik denk na het kijken van een film, die MOET ik hebben om veel vaker te kunnen zien.
The Machinist, Mysterious Skin en Sin City zijn nog steeds de laatste drie die in die categorie vielen, geloof ik.
Ik heb dat nog maar zeer zelden, dat ik een film nog een keer moet zien. Der Untergang was denk ik de laatste. Van iets eerder 21 Grams (ben érg benieuwd naar zijn nieuwste: Babel: alle ingrediënten aanwezig nieuw meesterwerk Iñárritu ) en van veel eerder, maar nog vrij recent gezien: This Is Spinal Tap. Ja, die moest ik hebben. Hi-la-risch.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2006 @ 01:37:29 #155
862 Arcee
Look closer
pi_38768714
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:30 schreef ElizabethR het volgende:
Mysterious Skin (Dank Mike, I.R. en Lamon)
Betty Blue (Voor de 30e keer ofzo gekeken)
En ik heb vanavond eindleijk 'Walk the Line' gezien. Ik haat die muziek, alles is terug te leiden naar hetzelfde riedeltje: Ding dingedingedinge Ding dingedingedinge Ding dingedingedingeding, pom pom pom (perpetuum mobile style). Maar die film was wél goed!
Dan tip ik deze (zoeken naar Daybreak) even.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2006 @ 01:38:58 #156
862 Arcee
Look closer
pi_38768730
Deze vond ik trouwens verrassend goed.
pi_38768732
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:34 schreef ElizabethR het volgende:
Ik huur niks meer

Ik heb een PC en een zooi torrents
Ik bedoel maar.

Vrije vertaling;

Ik heb een onoplettende AH bewaking en een grote tas, waarin ik de boodschappen kan verstoppen.
pi_38768750
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:38 schreef Arcee het volgende:
Deze vond ik trouwens verrassend goed.
Maar ontspoorde een beetje aan het eind helaas.
Vond ik dan.
  maandag 12 juni 2006 @ 01:45:44 #159
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38768806
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:39 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik heb een onoplettende AH bewaking en een grote tas, waarin ik de boodschappen kan verstoppen.

Jazeker!! En die de moeite waard zijn worden keurig ge-NERO-ot en voorzien van hoesje en dergelijke

Of zoals mijn oma van 99 jaar altijd zegt: 'Je mot een kans op graatsjes (gratis) angrijpuh, wijffie. Leefun is feels te duur!'.
pi_38768842
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:45 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jazeker!! En die de moeite waard zijn worden keurig ge-NERO-ot en voorzien van hoesje en dergelijke

Of zoals mijn oma van 99 jaar altijd zegt: 'Je mot een kans op graatsjes (gratis) angrijpuh, wijffie. Leefun is feels te duur!'.
Tja, ik ben 1 van de laatste idiote Nederlanders die nog terug gaat naar de kassiere als ik te weinig betaald heb.
Maar stelen is wel een acceptabel iets geworden de laatste jaren, ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2006 @ 01:49:50 #161
862 Arcee
Look closer
pi_38768856
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:45 schreef ElizabethR het volgende:
ge-NERO-ot
Het is een raar woord, maar het moet wel met een d.
quote:
oma van 99 jaar
  maandag 12 juni 2006 @ 01:55:58 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38768923
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:48 schreef Lamon het volgende:

[..]

Tja, ik ben 1 van de laatste idiote Nederlanders die nog terug gaat naar de kassiere als ik te weinig betaald heb.
O jemig, maar dat doe ik ook!! En als ik een knip vind, met veel geld erin, zoals twee maanden geleden, dan gaat die naar de politie. Als de kassiere me teveel terug geeft zeg ik het ook. Als iemand iets laat vallen, raap ik het op en geef het terug.
quote:
Maar stelen is wel een acceptabel iets geworden de laatste jaren, ja.
Ik zie het niet zozeer als stelen. Serieus niet.

Heb jij ook geen MP-drietjes dan?
  maandag 12 juni 2006 @ 01:58:05 #163
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38768953
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is een raar woord, maar het moet wel met een d.
Welnee, het woord bestaat niet eens
quote:
4 September wordt ze 100. En eigenwijs als ze is gaat ze dat gewoon halen. Helaas heb ik haar genen niet geerfd ben ik bang
pi_38769000
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:55 schreef ElizabethR het volgende:
Heb jij ook geen MP-drietjes dan?
Alleen van de cd's die ik gekocht heb, of ga kopen.
Ik ben heel principieel in die dingen.
Er wordt al zo weinig goede muziek gemaakt, straks krijgen kleine bandjes helemaal geen kans meer, omdat de platenmaatschappijen zich alleen nog maar durven te wagen aan commerciele zekerheden.

Ik was vroeger groot voorstander van Napster toen het net begon.
Maar ik vind wel dat mensen al die dingen nu misbruiken.
Het concept van preview of nieuwe muziek zoeken of je smaak verbreden was prima.
Het gewoon alles gratis willen hebben is niet helemaal waar het ooit voor bedoeld was.
En het irriteert me wel eens dat wanneer je nog cd's koopt, je als halve zool wordt gezien. Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld.
  maandag 12 juni 2006 @ 02:14:38 #165
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38769159
quote:
Op maandag 12 juni 2006 02:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het gewoon alles gratis willen hebben is niet helemaal waar het ooit voor bedoeld was.
Tja, daar heb je wel gelijk in. Maar om mijn hobby nog enigszins betaalbaar te houden kan ik niet anders. Het is niet dat ik nooit meer CD's koop, heus wel. Maar een stuk minder frequent. De waarlijk wonderbare bands en muziek koop ik op CD. De rest wordt ge-EMPEE-driet. Er is één kamer in ons huis, die bevat alleen alle muziekdragers en video/DVD's. Die kamer is nokkie vol. En gelukkig bestaat er Excel, want anders kon ik niets meer terugvinden!!
  Trouwste user 2022 maandag 12 juni 2006 @ 02:30:48 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_38769330
De beste platenzaak van zuiod Nederland is er aan ten onder gegaan lamom Elpee in den Bosch. Dat komt mede door mij. Ik koop niks meer. Eerst werden we opgelicht met 40 gulden per CD toen ze over gingen van elpee. Nu kost het me niks. Sorry ik ga niet betalen voor iets dat ik gratis kan krijgen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38801535
quote:
Op maandag 12 juni 2006 02:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Alleen van de cd's die ik gekocht heb, of ga kopen.
Ik ben heel principieel in die dingen.
Er wordt al zo weinig goede muziek gemaakt, straks krijgen kleine bandjes helemaal geen kans meer, omdat de platenmaatschappijen zich alleen nog maar durven te wagen aan commerciele zekerheden.

Ik was vroeger groot voorstander van Napster toen het net begon.
Het concept van preview of nieuwe muziek zoeken of je smaak verbreden was prima.
En het irriteert me wel eens dat wanneer je nog cd's koopt, je als halve zool wordt gezien. Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld.
Ik DL dan wel weer mijn hele LP en CD collectie omdat 't gewoon handiger is dan zelf rippen.
Fims vergeet ik altijd de titel.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 02:47:40 #168
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_38801624
Ik ben het met Lamon eens over het rippen en niet kopen van muziek. (Films download ik nooit.) Maar ik wil tegenwoordig dusdanig veel muziek leren kennen dat kopen écht geen optie meer is. Ik betrap mezelf er dus op dat ik steeds meer cd's download en daarna niet koop.

Maar ja, hoe ga je anders om met een hongerige muzieksmaak in combinatie met weinig geld? Ben ik dan overgeleverd aan Studio Brussel en KinkFM? Dat gaat me toch ook te ver, eigenlijk.
pi_38801690
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 02:47 schreef broer het volgende:
Ik ben het met Lamon eens over het rippen en niet kopen van muziek. (Films download ik nooit.) Maar ik wil tegenwoordig dusdanig veel muziek leren kennen dat kopen écht geen optie meer is. Ik betrap mezelf er dus op dat ik steeds meer cd's download en daarna niet koop.

Maar ja, hoe ga je anders om met een hongerige muzieksmaak in combinatie met weinig geld? Ben ik dan overgeleverd aan Studio Brussel en KinkFM? Dat gaat me toch ook te ver, eigenlijk.
Ook met films heb ik dat. Veel ervan overleven 't 1e half uur niet.
En met MP3 eigenlijk net zo. Waarom zou je iets kopen wat al na even luisteren de prullenbak ingaat?

De goede dingen ertussen ga je eens bekijken Live en dan koop je daar de CD of nog liever de LP.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 03:03:48 #170
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_38801716
Nou, dat is dus het probleem. Ik heb veel goede dingen gedownload. The Arcade Fire, Gnarls Barkley, Placebo, Muse, The Kooks, The Gorillaz. En zo nog meer. Ik draai ze stuk voor stuk best vaak. Maar ik heb het geld niet om het allemaal te kopen.

Ik ga ze hoogst waarschijnlijk geen van alle live zien. (Hoewel ik Pukkelpop overweeg, en daar komen volgens mij Placebo en Muse. Maar toch...) Hoe zorg ik er dan toch voor dat die bands wat verdienen zonder dat ik niet-bestaand geld uitgeef?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 03:06:07 #171
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_38801725
En misschien nog wel belangrijker: hoe zorg ik ervoor dat ik al die goeie muziek kan luisteren zonder dat ik geld uitgeef dat ik niet heb?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 03:07:03 #172
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_38801729
Ik klink als een ware arme sloeber.

Het flirtgedrag is daarmee wel voorbij, vind je ook niet, Lamon?
pi_38801737
Er is natuurlijk ook een verschil tussen je reeds aangeschafte collectie downloaden of heel veel muziek downloaden en de parels er tussen uit vissen omdat je het gewoon niet allemaal kunt kopen, of daartegenover NOOIT een cd kopen, NOOIT naar een concert gaan en een kast vol lelijke cd-r's hebben met zielige uitgeprinte hoesjes.

Het laatste geval irriteert me echt mateloos.
De artiest heeft niets aan je, je laat geen enkele vorm van waardering blijken, en je noemt het geen jatten omdat de wet nog niet helemaal up to date is. Geen enkele eigen verantwoordelijkheid wat die definitie betreft trekken dus.
En dat terwijl je de meeste nieuwe cd's op internet al rond de 13,50 kunt krijgen.
(Mijn Muse preorder was 8,95 in ponden).

Het verschil zit hem zoals altijd in de nuance.
pi_38801745
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 03:03 schreef broer het volgende:
Nou, dat is dus het probleem. Ik heb veel goede dingen gedownload. The Arcade Fire, Gnarls Barkley, Placebo, Muse, The Kooks, The Gorillaz. En zo nog meer. Ik draai ze stuk voor stuk best vaak. Maar ik heb het geld niet om het allemaal te kopen.

Ik ga ze hoogst waarschijnlijk geen van alle live zien. (Hoewel ik Pukkelpop overweeg, en daar komen volgens mij Placebo en Muse, maar toch...) Hoe zorg ik er dan toch voor dat die bands wat verdienen zonder dat ik niet-bestaand geld uitgeef?
Toch vooral ze zoveel mogelijk live bezoeken.
De opbrengst van CD's is meestal een fooi van de platenmaatschappij.
De rechten op de gedraaide muziek nog minder van Buma/Stemra.
En als klap op de vuurpijl van stichting kopieerheffing nog niets.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 03:18:14 #175
2651 svann
night-hawk
pi_38801773
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 03:03 schreef broer het volgende:
Hoe zorg ik er dan toch voor dat die bands wat verdienen zonder dat ik niet-bestaand geld uitgeef?
Nou, je doet gewoon op Fok enthousiast verslag van allerlei leuke muziek en muzieksites.
Door die luisterpaaltip van jou heb ik nu twee Don Caballero CD's liggen, jah!
En eigenlijk vond ik die Gnarls Barkley ook wel erg lekker klinken.
Het is dat het me té mainstream overkomt, anders had ik hem al lang gekocht.
Nummer 1 hits kunnen pas als ze tot gouwe ouwes gerijpt zijn namelijk.
Dus broer, don't worry en blijf de must-have cultuur vooral voeden.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')