abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38554745
Ik was zo een beetje die topics hier aan het bekijken, toen zag ik nauwelijks goede Jazz topics! Word er hier helemaal geen goede Jazz geluisterd?

Iniedergeval, is hier dan een topic van Art Farmer en Benny Golson die in 1960 de geweldige CD maakte '' Meet the Jazztet''. Kent niemand het?!

Samples
Die zijn ook te beluisteren en wel hier: Benny Golson op Amazon
[14.gif]
  maandag 5 juni 2006 @ 14:39:39 #2
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_38558659
Natuurlijk zijn er wel jazz-liefhebbers hier : Jazzfans - Live at FokForum volume VI

Ik ken Bennie Golson voornamelijk van z'n werk met Art Blakey & The Jazz Messengers, bijvoorbeeld op de cd Moanin' ... erg mooi
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_38725410
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:39 schreef fripper het volgende:
Natuurlijk zijn er wel jazz-liefhebbers hier : Jazzfans - Live at FokForum volume VI

Ik ken Bennie Golson voornamelijk van z'n werk met Art Blakey & The Jazz Messengers, bijvoorbeeld op de cd Moanin' ... erg mooi
Heeft Golson verder nog veel gedaan met de Messengers dan? Ik kan alleen Moanin', wat natuurlijk een gave plaat is. Heb wel 't idee dat Golson af en toe wat uit de klank valt, alhoewel zijn geluid aan de andere kant wel weer heel eigen en swingend is. Heb ik eigenlijk altijd als ik Golson hoor.

Art Farmer vind ik een erg goede pianist (weet ook niet hoe ikbij pianist kom, maar) trompetist dus. Heb maar een paar dingetjes gehoord van hem en Golson samen(volgens mij heeft Mosaic er een mooie box van). Een aantal eigen albums van Farmer zijn in ieder geval de moeite waard (ik geloof dat hij ook wat Blue Note werk heeft gedaan?).

Maare, tips voor gave albums van het duo?

[ Bericht 3% gewijzigd door Doff op 10-06-2006 17:12:12 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_38725782
Meet The Jazztet is iniedergeval zeker aan te raden, verder hebben ze ook nog de plaat Back to the City gemaakt, maar die ken ik niet echt.
[14.gif]
pi_38726127
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 16:57 schreef Chen het volgende:
Meet The Jazztet is iniedergeval zeker aan te raden, verder hebben ze ook nog de plaat Back to the City gemaakt, maar die ken ik niet echt.
Die zal ik eens opzoeken binnenkort dan, ben benieuwd.

Over deze box had ik het overigens (ik heb 'm zelf niet hoor).
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')