abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38538449
Er was, voor zover ik wist, nog geen topic over deze band. Bij deze nu dus wel.

ISIS is in 1997 opgericht. In 1998 zag een demo het daglicht welke werd gevolgd door de Mosquito control EP. Vanaf hier tot ongeveer aan de Celestial periode klonk de band vrij log, zwaar, langzaam en monotoon. Tijdens deze periode brachten ze ook de The red sea EP uit. Het gelijknamige nummer is voor mij persoonlijk één van de beste nummers allertijden. Maar goed, dat heeft dan weer met smaak te maken en zo. Ook verschenen in deze periode een split met Pig Destroyer en brachten ze de Sawblade EP uit. Op deze twee plakken vinyl is hun versie van het nummer Streetcleaner te vinden (het origineel is van Godflesh). Deze twee releases zijn helaas praktisch onmogelijk om te bemachtigen. Of je moet geld teveel hebben.
Celestial was het eerste album voor de band. Dit album werd weer opgevolgd door de SGNL>05 EP en het tweede album, Oceanic. Fans van het eerste uur zweren bij Celestial als beste album, voor mij persoonlijk is naast The red sea Oceanic hun tweede hoogtepunt.
Het derde album, Panopticon, is in 2004 verschenen. Tussen Oceanic en Panopticon zijn ook nog wat live en remix albums verschenen die het erg goed doen bij de vinylverzamelaars.

Naast gitaarspelen, brullen en zingen in ISIS is de heer Aaron Turner ook nog eens baas van het label Hydra Head Records (en het sub-label Tortuga Recordings) en doet hij ook nog het één en ander in Old Man Gloom. De toetsenist speelt gitaar in een bandje genaamd Red Sparowes. Wat de rest van de band naast ISIS doet weet ik niet.

Later dit jaar wordt een nieuwe In the fishtank uitgebracht. Hiervoor hebben de heren van ISIS samen met de mannen van Aereogramme in de studio gezeten toen ze vorig jaar in het land waren voor een concert in Paradiso. Ook is er een nieuw album op komst, evenals een DVD met allerlei opnamens.

17 juli zijn ze te bewonderen in de Melkweg waar ik zeker (voor de vierde keer alweer) van de partij zal zijn.
Ik houd van deze band!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_38538558
Goeie band. Ik heb net SGNL>05 opstaan (de Justin Broadrick remix)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 4 juni 2006 @ 20:16:52 #3
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_38538803
Ik ben dan niet zo bekend met hun werk voor Oceanic, maar die vind ik een stuk sterker dan het latere Panopticon welke ik toch ook goed vind. Maar Oceanic is in vrij korte tijd toch wel een van mijn 'top zoveel' albums allertijden geworden denk ik.

Ik heb in ieder geval waanzinnig veel zin in de 17e juli en ik ben erg benieuwd naar hun nieuwe releases
pi_38538953
yay for ISIS!
Leuk dat er nu een topic over is

Ik heb ze vorig jaar gezien in 013, en ga dit jaar weer fijn genieten van ze in de Melkweg
Het enige nadeel van 't optreden in 013 vorige keer, was dat ze op 't eind allemaal gezellig een dikke joint aanstaken, de gitarist van (voorprogramma) Jesu erbij haalden, en fijn met z'n allen op de grond gingen zitten om vervolgens een dikke 20 minuten aan de effectknopjes te gaan draaien, wat dus een leegloop van de zaal veroorzaakte Verder onwijs vet optreden!
pi_38539555
I love Isis
pi_38539580
Isis! Super band! Voor Oceanic en Panopticon kan je me altijd wakker maken.

Kijk waanzinnig uit naar hun nieuwe album. Op wat gelekte bootlegs staan al een drietal nieuwe nummers die me echt doen verlangen naar de rest!

17 juli ben ik weer van de partij in de Melkweg. Vorig jaar naar hun optredens in 013 en Paradiso geweest en dat smaakte naar meer...Veel meer.

Overigens vond ik de tour die ook 013 aan deed erg tof georganiseerd. Isis, Jesu, Dälek en Oddatee op een avond .
pi_38541983
Jesu was wel tof ja, voor mensen die levensmoe zijn.
Ongelooflijk, die muziek zuigt werkelijk alle levenskracht uit je..

Ik heb ook die Oceanic Remixes/Reinterpretations cd , daar kan ik maar moeilijk doorheen komen
pi_38544702
Ik vind de cover van Carry door Dj Speedranch erg vet. Voor de rest vind ik het niet echt een spannende dubbelaar.
  maandag 5 juni 2006 @ 07:13:37 #9
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_38551943
Isis en Jesu zijn allebij tof.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:16:59 #10
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_38553553
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:47 schreef Subterranean het volgende:
Ik vind de cover van Carry door Dj Speedranch erg vet. Voor de rest vind ik het niet echt een spannende dubbelaar.
Een ISIS cover door Speedranch? Hoe ziek moet dat klinken! Waar is hij te beluisteren?
pi_38553579
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:16 schreef Scummy het volgende:

[..]

Een ISIS cover door Speedranch? Hoe ziek moet dat klinken! Waar is hij te beluisteren?
Op Oceanic Remixes/Reinterpretations
  maandag 5 juni 2006 @ 14:57:08 #12
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_38559096
Verdomd goede band. Subtiel doch loodzwaar op zijn tijd.

Turner's Hydra Head staat ook altijd garant voor het uitbrengen van kwaliteit. Eén van de meest interessante labels van het moment.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_38564882
Ik dacht dat het over 100% ISIS ging .

pi_38566439
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:11 schreef ChicaneBT het volgende:
Ik dacht dat het over 100% ISIS ging .

[afbeelding]
  maandag 5 juni 2006 @ 21:24:27 #15
68985 Anomaly
Welcome to Zwollywood
pi_38572392
was wel benieuwd naar deze band. Zouden in het voorprogr. staan van Tool, maar dat ging helaas niet door....
1. a person who is unusual
2. deviation from the normal or common order or form or rule
My Audio
pi_38576190
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:24 schreef Anomaly het volgende:
was wel benieuwd naar deze band. Zouden in het voorprogr. staan van Tool, maar dat ging helaas niet door....
Nee, ze zouden niet in het voorprogramma staan. Dat was gewoon een gerucht wat nergens op gebasseerd was.

Van de officiele website van ISIS:
"First, we regret to inform you that the rumors of a European tour with TOOL is just a rumor, we are actually gonna be in the studio at the time. Hopefully another opportunity will present itself soon. Sorry for the mix-up but unfortunately it is NOT going to happen."

Sorry dat ik zo'n mierenneuker ben
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:54:35 #17
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_38876883
AHAAA hier is het ISIS-topic

kzelf ken alleen Panopticon en vind deze cd echt geweldig. Ik ben nog te arm om de vorige cds te kunnen betalen dus is een vraag aan julie: Hoe klinken de vorige cds t.o.v. Panopticon??? (Ik zag een Oceanic staan).

En ik speel zelf ook gitaar maar ik kon geen tablatuur vinden van het nummer Wills Disolve (van Panopticon) wat ik het mooiste nummer van hun vind tot nut toe. Iemand idee hoe dat stukje gespeeld moet worden rond ongeveer 1:51??? Dat vind ik gewoon zon mooi stukje van beide gitaren maar vooral het hoge gitaar (linkeroor). Iemand een idee???? (En JAAA ik heb al gegoogled en kon niks vinden)
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_38880467
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Nee, ze zouden niet in het voorprogramma staan. Dat was gewoon een gerucht wat nergens op gebasseerd was.

Van de officiele website van ISIS:
"First, we regret to inform you that the rumors of a European tour with TOOL is just a rumor, we are actually gonna be in the studio at the time. Hopefully another opportunity will present itself soon. Sorry for the mix-up but unfortunately it is NOT going to happen."

Sorry dat ik zo'n mierenneuker ben
Het blijft wel jammer. Wat ik ervan gehoord heb is dat Tool Isis graag in het voorprogramma wilden hebben, maar dat Isis inderdaad de studio in moest en al een eigen tour aan het plannen was.
Overigens stond Isis als support act op de kaartjes van sommige Tool concerten (in ieder geval die van luxemburg), maar dat is uiteindelijk ook niet door gegaan..
pi_38889875
TOOL bassist Justin Chancellor speelt trouwens bas in het nummer Altered Course van ISIS
pi_38892647
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:55 schreef Fugara het volgende:

[..]

Het blijft wel jammer. Wat ik ervan gehoord heb is dat Tool Isis graag in het voorprogramma wilden hebben, maar dat Isis inderdaad de studio in moest en al een eigen tour aan het plannen was.
Overigens stond Isis als support act op de kaartjes van sommige Tool concerten (in ieder geval die van luxemburg), maar dat is uiteindelijk ook niet door gegaan..
Ik vind het niet jammer. Zo zijn de kaartjes nog betaalbaar en zie je ze in een leuke zaal.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_39796848
Nog meer mensen zo'n zin in aanstaande maandag?
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:35:06 #22
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_39797136
Ja. Ik!

Ik ben ook wel benieuwd naar Zombi. Iemand enige idee hoe dat is?
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:50:04 #23
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_39797615
Wist niet eens dat ze langskwamen. Helaas (nouja, helaas) ben ik maandag al andere bandjes bekijken.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_39802752
Ik kan niet
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:10:07 #25
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_39818900
Damn ik ook niet en ik wist geeneens dat ze dan speelden.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')