De toenemende terreur heeft nu ook mijn normaal zo rustige balkon bereikt. Sinds ergens vorige week (misschien al langer, maar het viel me toen pas op) zit er telkens een lelijke witte kat op mijn balkon. Dat hij daar überhaupt komt zint me al niet, maar als het daarbij zou blijven dan was het op zich niet eens zo'n probleem. Maar het beest lijkt het op me gemunt te hebben, hij poept en piest er namelijk iedere nacht. Voordat ik de buitendeur uit stap moet ik eerst kijken of er geen drol vlak onder de deuropening ligt, dat is namelijk nu al twee keer gebeurd. Ik moet er niet aan denken dat ik daar ingestapt was. En die pis stinkt, je krijgt er gewoon hoofdpijn van. Ook heb ik er een grote vuilnisbak staan, onlangs werd ik om vier uur 's nachts wakker door een hels kabaal en toen bleek de vuilnisbak omgekieperd te zijn. Je kunt het al raden, overal lag troep verspreid, er was zelfs wat naar beneden gevallen. Kon ik dus midden in de nacht het grasveldje onder mijn balkon schoonrapen. Het beest haalt werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan. En ik heb geen idee van wie hij is. Hij komt ook alleen 's nachts op mijn balkon, ik heb het een tijdje in de gaten gehouden. Maar tegen de tijd dat ik mijn deur open heb gedaan schiet hij onder het tussenschot dat tussen het balkon van mijn buren en het mijne zit.
Wat kan ik hier aan doen? Ik doe inmiddels al geen etensresten meer in die vuilnisbak, nood breekt wetten. Ik heb overwogen om hem op te wachten en dan een emmer met water over hem heen te gooien, maar de kans dat ik dan een toevallige passant onder mijn balkon raak is aanwezig. hem natspuiten met een plantsenspuit heb ik een aantal keer geprobeerd, maar het beest is veel te snel.
Heeft iemand een betere oplossing om het beest te vangen danwel te weren van mijn balkon? Ik kan proberen om de ruimte onder het tussenschot te dichten, maar er zijn nog tig andere manieren waarop hij mijn balkon kan betreden. Ik word er echt helemaal gestoord van. Alvast bedankt.