abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38523804
quote:
Draadloos internet met de WIFI MAX als je geen draadloos internet heb voor de PSP

Tot nu toe heb je er nog niet zo veel aan om je PSP op internet te kunnen. Daar komt maart verandering in met de komst van de nieuwe Socom, die je online kan spelen. Voor mensen met een draadloze router is het erg simpel om de PSP online te krijgen; maar wat moet je doen als je daar niet over draadloos internet beschikt?

Hardware- en accessoiremaker Datel speelt hier op in met de WiFi MAX! Het is een USB-dongle die je in je PC kan pluggen om zo een draadloos Access Point te creëren. Hiermee kan je vervolgens de PSP (en andere apparaten) op internet kan aansluiten. De WiFi MAX! ondersteunt de Wireless-G-standaard (802.11g) die een stuk sneller is dan normale WiFi-verbindingen. Je kan met maximaal vijf PSP's (of andere apparaten tegelijk online).

De WiFi MAX! krijgt een prijskaartje mee van 45 euro.
Leuk als je geen draadloos internet heb en dan toch draadloos thuis online kan met je PSP en online kan gaan gamen...althans dat zegt dit bericht.. ik wil het gaan aanschaffen...heeft iemand ervaring met de WIFI max????

en wat kunnen de problemen zijn????
pi_38524208
Onzinproduct voor dat geld.
Met een normale usb WiFi dongle kan je ook met je PSP online en die heb je voor ongeveer 30 euro
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38524291
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:34 schreef Tain het volgende:
Onzinproduct voor dat geld.
Met een normale usb WiFi dongle kan je ook met je PSP online en die heb je voor ongeveer 30 euro
nou die normale schijnen toch meer problemen te geven...deze is speciaal gemaakt voor de PSP en Nintendo ds....

over welke wifi dongles heb jij het dan? En waarschijnlijk zal je veel meer kennis moeten hebben om de psp aan de praat te krijgen...deze hoef je alleen de cd rom te installeren naar het schijnt..voor een leek als mij is dat wel makkelijk
pi_38524369
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:37 schreef rednajt het volgende:

[..]

nou die normale schijnen toch meer problemen te geven...deze is speciaal gemaakt voor de PSP en Nintendo ds....

over welke wifi dongles heb jij het dan? En waarschijnlijk zal je veel meer kennis moeten hebben om de psp aan de praat te krijgen...deze hoef je alleen de cd rom te installeren naar het schijnt..voor een leek als mij is dat wel makkelijk
Het enige verschil zal de handleiding zijn waarin staat wat je precies moet doen en elke WiFi dongle moet gewoon werken met de PSP omdat het allemaal hetzelfde protocol is. Die USB gevallen zijn wel bij elke zaak te krijgen waar ze computeraccessoires verkopen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38524502
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:41 schreef Tain het volgende:

[..]

Het enige verschil zal de handleiding zijn waarin staat wat je precies moet doen en elke WiFi dongle moet gewoon werken met de PSP omdat het allemaal hetzelfde protocol is. Die USB gevallen zijn wel bij elke zaak te krijgen waar ze computeraccessoires verkopen
nou ja..ik zal toch es kijken dan ....want dat ding is ook alleen maar via internet te bestellen ook nog. Wel bij Bol.com..
pi_38524797
Beter koop je een wireless router, hoeft je pc ook niet meer aan te staan om online te kunnen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_38525407
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:59 schreef Sjonnjoop het volgende:
Beter koop je een wireless router, hoeft je pc ook niet meer aan te staan om online te kunnen
ja volgens mij ben ik dan nog meer kwijt en dat gaan installeren is niks voor mij ..moet ik een expert erbij gaan halen... bovendien wireles internet is toch altijd langzamer dan als je direct verbinding heb met je kabel...
pi_38525872
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:27 schreef rednajt het volgende:

[..]

ja volgens mij ben ik dan nog meer kwijt en dat gaan installeren is niks voor mij ..moet ik een expert erbij gaan halen... bovendien wireles internet is toch altijd langzamer dan als je direct verbinding heb met je kabel...
[nerdmode]Er zijn op dit moment wireless routers die meer dan 3 keer het dubbele van bedraad halen[/nerdmode]

Voordeel van een draadloze router is dat je echt totaal geen last hebt van uitvallen van de verbinding, waar je wel heel erg veel last van hebt bij een USB stick. Ik heb wat dat betreft heel erg slechte ervaringen met wireless USB sticks qua bereik en stabiliteit van de verbinding.
pi_38525921
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:48 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

[nerdmode]Er zijn op dit moment wireless routers die meer dan 3 keer het dubbele van bedraad halen[/nerdmode]

Voordeel van een draadloze router is dat je echt totaal geen last hebt van uitvallen van de verbinding, waar je wel heel erg veel last van hebt bij een USB stick. Ik heb wat dat betreft heel erg slechte ervaringen met wireless USB sticks qua bereik en stabiliteit van de verbinding.
IDD, bij ons valt dat ding ook constant uit :R
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 4 juni 2006 @ 12:55:49 #10
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_38526114
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:27 schreef rednajt het volgende:

[..]

Je PSP kan een 11mbit wireless verbinding aan... hoe snel is je internetverbinding? Waarschijnlijk een stuk lager.

Ik zie hier niets in om te kopen. Hoeveel spellen voor de PSP zijn er die je online tegen elkaar kan spelen ? Socom... en vast nog 2 of 3...

Ik heb zelf wel een wireless accesspoint en ik internet af en toe op de PSP er mee, maar heb geen wifi games voor de PSP.. en aangezien ik 'm weg wil doen, ga ik ook geen wifi games kopen

Maar voor de doorgewinterde pspgamer is zo'n usb stick nog wel wat, net als die nintendo usbstick. Dat USB wel eens uitvalt... dat is bij VIA chipset-moederborden zo, ik heb hier nooit uitval van USB hardware en heb toch 2 externe usb schijven (1 zonder voeding, 1 met voeding)
pi_38527283
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:48 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

ik hoor anders zat geluiden van mensen met draadloze internet dat de verbinding het vaak niet doet of dat het af ten toe erg traag gaat om onverklaarbare redenen.....dus ik wil eingelijk helemaal niet dat internet op mij pc via een router gaat maar gewoon via de kabel...kabel ligt er toch al waarom zou je dat willen wijzigen?? bij kabel verlies je toch het minste snelheid daar kan wireless echt niet tegenop....

Ik wil het alleen om in andere kamers te kunnen gamen en te kunnen internetten dan is deze wifi stick toch wel idiaal voor...en het wifi signaal dat afgegeven wordt is toch wel erg sterk lees ik op andere forums.
pi_38531762
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:37 schreef rednajt het volgende:

[..]

ik hoor anders zat geluiden van mensen met draadloze internet dat de verbinding het vaak niet doet of dat het af ten toe erg traag gaat om onverklaarbare redenen.....dus ik wil eingelijk helemaal niet dat internet op mij pc via een router gaat maar gewoon via de kabel...kabel ligt er toch al waarom zou je dat willen wijzigen?? bij kabel verlies je toch het minste snelheid daar kan wireless echt niet tegenop....

Ik wil het alleen om in andere kamers te kunnen gamen en te kunnen internetten dan is deze wifi stick toch wel idiaal voor...en het wifi signaal dat afgegeven wordt is toch wel erg sterk lees ik op andere forums.
Dat komt omdat ze goedkope troep aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een usb wifi stick. Heb geen illusies dat je met zo'n wifi stick in andere kamers kan gamen voor meer dan 10 minuten zonder uit te vallen. Ik heb zelf een router staan die me 140 euro heeft gekost (normaal gesproken kost hij in winkels 190 euro) en ik heb hier werkelijk nooit last van uitvallen. Ook ligt het vaak niet bij uitvallen aan de draadloze router zelf, maar aan het stukje hardware wat het signaal opvangt. Zo heb ik een tijd terug een usb wifi stick gehaald voor een PC boven, die praktisch boven m'n wireless router stond, maar toch om de 5/10 min viel mijn verbinding uit ondertussen als ik met mijn PSP op zolder sta dan heb ik nog voor 70% bereik. Ik geef dus als advies om gewoon een wireless router te halen.
pi_38534128
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:17 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
....... Ik geef dus als advies om gewoon een wireless router te halen.
en dan een van een A-merk, dus geen Sweex, Trust, maar D-Link, Linksys, 3com etc.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_38534336
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:30 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

en dan een van een A-merk, dus geen Sweex, Trust, maar D-Link, Linksys, 3com etc.
Inderdaad, anders schiet het nog geen reet op
pi_38537224
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:37 schreef rednajt het volgende:

[..]

Mijn router heeft gewoon wireless en kabel, dus alles met een vaste plek zit(PC/consoles) op een kabeltje en alles wat makkelijk te verplaatsen is(Handhelds/Laptop) zit op wireless
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38552372
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:17 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze goedkope troep aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een usb wifi stick. Heb geen illusies dat je met zo'n wifi stick in andere kamers kan gamen voor meer dan 10 minuten zonder uit te vallen. Ik heb zelf een router staan die me 140 euro heeft gekost (normaal gesproken kost hij in winkels 190 euro) en ik heb hier werkelijk nooit last van uitvallen. Ook ligt het vaak niet bij uitvallen aan de draadloze router zelf, maar aan het stukje hardware wat het signaal opvangt. Zo heb ik een tijd terug een usb wifi stick gehaald voor een PC boven, die praktisch boven m'n wireless router stond, maar toch om de 5/10 min viel mijn verbinding uit ondertussen als ik met mijn PSP op zolder sta dan heb ik nog voor 70% bereik. Ik geef dus als advies om gewoon een wireless router te halen.
Je praat nu over 190 en 40 eurotjes...

bovendien die wifi stick van datel is 5 keer zo sterker in het afgeven van een signaal dan een normale usb wifi stick....

ik lees overal op internet alleen maar goede verhalen over deze stick op diverse nederlandse intenet sites..
pi_38552386
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:32 schreef Tain het volgende:

[..]

Mijn router heeft gewoon wireless en kabel, dus alles met een vaste plek zit(PC/consoles) op een kabeltje en alles wat makkelijk te verplaatsen is(Handhelds/Laptop) zit op wireless
ja wat voor router is dat dan en hoe duur kost zo ding en is het makkelijk te installeren?
pi_38552398
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:30 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Linksys is geen B-merk.
pi_38552826
quote:
Op maandag 5 juni 2006 09:39 schreef tonks het volgende:

[..]

Linksys is geen B-merk.
daarom staat er ook geen sweex, trust, MAAR..
pi_38552844
quote:
Op maandag 5 juni 2006 10:25 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

daarom staat er ook geen sweex, trust, MAAR..
oh haha ik las er een beetje overheen
pi_38622532
Iemand al een winkel gevonden die deze dingen verkoopt? Ik bedoel geen online shops maar gewoon een winkel

Wil er vandaag een halen, maar heb geen zin om er een te bestellen
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_38634182
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:04 schreef Cid het volgende:
Iemand al een winkel gevonden die deze dingen verkoopt? Ik bedoel geen online shops maar gewoon een winkel

Wil er vandaag een halen, maar heb geen zin om er een te bestellen
nee.....zijn niet in winkels te koop alleen op internet wat ik begrijp...ik heb er maar een op bol.com besteld daar betaal je maar 2 euro verzendkosten.....totaal 41 euro

op deze site kan je hem zelfs veel goedkoper kopen
http://www.lik-sang.com/info.php?category=308&products_id=8529&

maar is hongkong ofzo en je moet dan vooraf betalen totaal ongeveer 35 euro inclusief verzendkosten maar ik durfde het toch niet aan om daar te bestellen...
pi_38651211
Naja, heb maar een WRT54GL router besteld...moet lukken om hetzelfde te krijgen met wat gekloot met de firmware enzo
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_39453909
Weet iemand een site waar je foutmeldingen van je wifi max kan verhelpen?
Ik krijg namelijk verschillende foutmeldingen : controleer de beveiligingsinstellingen voor het WLAN , Er is een DNS fout opgetreden, er is een time-out opgetreden tijdens het zoeken naar ip adres...
Ik zou heel erg geholpen zijn!
pi_39579909
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:42 schreef daantjeeee het volgende:
Weet iemand een site waar je foutmeldingen van je wifi max kan verhelpen?
Ik krijg namelijk verschillende foutmeldingen : controleer de beveiligingsinstellingen voor het WLAN , Er is een DNS fout opgetreden, er is een time-out opgetreden tijdens het zoeken naar ip adres...
Ik zou heel erg geholpen zijn!
als je alles goed instelt moet je geen fouten kunnen krijgen...maar je kan ook nog effe op de officieele psp forum kijken
http://community.yourpsp.com/showthread.php?t=17173
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')