Op de pc van mijn ouders (Winxpprof sp2 - 1400mhz amd1800+ - 256mbram - 40gyg + 80 gyg)
hebben we sinds kort het volgende probleem.
Vanuit het niets start de pc ineens op. Het kan een half uur duren voordat het gebeurt, een dikke 4 uur, 5 minuten, maar het gebeurt.Je krijgt geen warning, alleen maar een scherm dat uitfloept en weer aanfloept met een herstartend windows.
Ik heb 1 keer een compleet blauw scherm melding gehad, maar had het niet overgeschreven omdat ik de pc meteen wilde formatteren, en alles erop nieuw opzetten. Done.
Nog ín dos met het herinstalleren krijg ik weer in restart.
Nog een keer overnieuw gedaan, en windows xp sp2 met alle updates en dergelijken staat er weer op. Een dikke week nergens last van gehad, tot nu toe. Want de blauwe scherm melding is er weer. (waarna enige mogelijkheid een druk op reset is) . Dit keer heb ik em overgeschreven
(shit nu nog een keer schrijven want kreeg weer reset)
Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Als dit de eerste keer is dat dit scherm ziet, opnieuw opstarten, als nogmaals weergegeven:
controleer of alle nieuwe HW en SW op de juiste wijze is aangesloten en geinstalleerd.
Is dit een nieuwe installatie contacteer dan uw leverancier.
Als de problemen zich blijven voordoen schakel dan alle nieuwe HW of SW uit of verwijder deze.
Schakel bios opties als caching of het maken van een schaduw uit.
TECH: STOP: 0x000000D1 (0x00000000,0x000000FF,0x00000007,0xF9B541CF)
amdk7.sys - address F9B541CF base at F9B52000 Datestamp 4LL07B37
Ik heb niets nieuws aan hardware in deze pc zitten, en windows is erop nieuw op met minimale software (alleen office)
Het spreekt voor zich dat dit een nogal vervelend probleem is en ik hoop dat iemand met verstand van zake me dan ook kan vertellen wat er aan de hand is, of me kan zeggen wat ik het beste kan doen.
Overigens: ik heb daarnet alle HW losgekoppeld, verwijderd, en er weer ingezet om er zeker van te zijn dat alles goed zat, maar het probleem blijft bestaan.
Imperare sibi maximum imperium est