abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38518308
quote:
De uitverkorene gaat over het softwarebedrijf van de diepgelovige broers Johan en Peter van der Laan. Het gaat goed met het bedrijf Van der Laan, gevestigd in de bible belt aan de Veluwer zoom. Opgericht door Johan van der Laan samen met zijn broer Peter en begonnen in een kippenhok, is het bedrijf in een paar jaar uitgegroeid tot een wereldwijd concern, een miljardenbedrijf met duizenden medewerkers. Op het moment dat het bedrijf naar de beurs in Amerika gaat, blijkt dat het op drijfzand is gebouwd. Als een jonge financiële directeur het aanlegt met de dochter van Johan, ontstaat er een onontwarbare knot van zakenbelangen, privé-zaken en het geloof en stort het imperium als een kaartenhuis ineen.
Mooi!

Redelijk voorspelbaar jammer genoeg.

Maar wel een goed filmpje.

"Mama wat is Sponguebob?"
"Zijn er in Amsterdam ook bioscopen?"
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 00:46:16 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_38518988
Ik miste even een klein, maar niet onbelangrijk stukje: hoe kwam die schoonzoon nou om het leven?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_38519253
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:46 schreef Mike het volgende:
Ik miste even een klein, maar niet onbelangrijk stukje: hoe kwam die schoonzoon nou om het leven?
Peter (Pierre Bokma) heeft hem doodgereden, terwijl de schoonzoon even niet oplette en met z'n vriendinnetje aan het bellen was.
pi_38519277
Kan iemand mij bij praten hoe dat ook alweer zat met Baan Company in de jaren '90? Ik kan het slecht vinden met Google.

Dat was immers ook een IT-bedrijf in Putten van bevindelijk gereformeerden.
pi_38519308
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:55 schreef MrBean het volgende:

[..]

Peter (Pierre Bokma) heeft hem doodgereden, terwijl de schoonzoon even niet oplette en met z'n vriendinnetje aan het bellen was.
Dat vond ik erg jammer en echt te voorspelbaar.

Verder een vermakelijk filmpje
  Admin zondag 4 juni 2006 @ 00:59:43 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_38519327
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:57 schreef MrBean het volgende:
Kan iemand mij bij praten hoe dat ook alweer zat met Baan Company in de jaren '90? Ik kan het slecht vinden met Google.

Barneveld toch?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_38519407
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:58 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Dat vond ik erg jammer en echt te voorspelbaar.

Verder een vermakelijk filmpje
Ik vond het kindje-abortus-verhaal ook jammer. Dat lag te voor de hand.

En ze hadden die Steven wel geloofwaardiger over mogen laten komen. Ik kan het gewoon niet geloven dat een jongen die niet gelooft zin heeft om in een bedrijf te werken dat zijn werknemers selecteert of ze wel van de zwarte kous zijn ja of nee. En die liefde met Marthe ging ook veel te snel voor dat cultuurverschil.
pi_38519417
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Barneveld toch?
Oh.

Maar die hadden ook gelogen over de omzet toch?
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 01:03:32 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_38519420
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:57 schreef MrBean het volgende:

http://www.nd.nl/htm/dossier/baan/anal.htm
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:05:15 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38519457
Ik vond Pierre Bokma en Kees Prins uitstekend spelen in deze film.

Ik heb destijds nogal wat zaken gedaan met Baan Software en inderdaad, Yvonne, in mijn herinnering zat het hoofdkantoor in Barneveld en niet in Putten.

(Ze hebben dus niet alleen voor deze film de naam veranderd in Van der Laan, maar ook het gesitueerd in Putten).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38519471
Mooie film, wel erg voorspelbaar. Verder vond ik dat 'het geloof' in het algemeen wel in een buitensporig minder goed daglicht werd geplaats. Misschien iets te dik erop gesmeerd naar mijn mening.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  Admin zondag 4 juni 2006 @ 01:06:55 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_38519481
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:03 schreef MrBean het volgende:

[..]

Oh.

Maar die hadden ook gelogen over de omzet toch?
Deze film zit nieteens zo heel ver van het Baan verhaal af
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_38519520
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:06 schreef flyin-hawk het volgende:
Mooie film, wel erg voorspelbaar. Verder vond ik dat 'het geloof' in het algemeen wel in een buitensporig minder goed daglicht werd geplaats.
Als je een film over bevindelijk gereformeerden gaat maken, kun je het geloof er moeilijk buiten laten.
pi_38519549
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:02 schreef MrBean het volgende:

Ik vond het kindje-abortus-verhaal ook jammer. Dat lag te voor de hand.

En ze hadden die Steven wel geloofwaardiger over mogen laten komen. Ik kan het gewoon niet geloven dat een jongen die niet gelooft zin heeft om in een bedrijf te werken dat zijn werknemers selecteert of ze wel van de zwarte kous zijn ja of nee. En die liefde met Marthe ging ook veel te snel voor dat cultuurverschil.
Ik denk dat hij min of meer 'erin' is getrokken door 1 van die broers omdat die veel potentie in hem zag en omdat hij ook wel verleid werd door al dat geld. Toen hij eenmaal aan het werk was en er ongemakkelijke momenten voor deden en hij ook nog eens merkte dat het sjoemelde met de boekhouding was hij slim en koos hij eieren voor z'n geld; letterlijk en figuurlijk. Marthe dreef volgens mij op een roze wolk, anders kun je die snelheid niet verklaren inderdaad. Was misschien beter geweest om daar nog wat meer 'botsingen' in te laten voorkomen.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_38519569
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:08 schreef MrBean het volgende:

Als je een film over bevindelijk gereformeerden gaat maken, kun je het geloof er moeilijk buiten laten.
Akkoord, maar mijn laatste zin ontbreekt in je quote Ik vond het iets 'te'.
- Michele Sciacca
pi_38519616
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:11 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Akkoord, maar mijn laatste zin ontbreekt in je quote Ik vond het iets 'te'.
Mja, je hebt wel gelijk.
pi_38519664
Het waren overig walgelijke mensen, die 2 oude bazen met al hun geld en status. Ik vind zo'n sterk geloof moeilijk te verenigen met zo'n berg geld. Hoeveel ze ervan weg gaven weet ik niet, maar in ieder geval zeker niet de 10% die in de bijbel staat vermoed ik. Die hele geldgraaiende sfeer naar meer en nog meer is gewoon ongeloofelijk smerig, helemaal als er een boekhouding aan te pas komt die zo corrupt is als Fidel Castro.
- Michele Sciacca
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juni 2006 @ 01:21:06 #18
862 Arcee
Look closer
pi_38519738
Vond 'm tot 't laatste half uur aardig, maar wel redelijk voorspelbaar. Formule-achtig, zou je ook kunnen zeggen. Laatste half uur vond ik goed, sterk gespeeld ook, maar 't doodrijden van Steven had ik niet zo nodig. Deed wat afbreuk aan een al met al wél goede film. En gaaf om Kees Prins weer eens in een speelfilm te zien. Goede rol ook.

Jammer dat Monic Hendrickx niet een wat grotere rol had, trouwens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_38519753
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:16 schreef flyin-hawk het volgende:
Het waren overig walgelijke mensen, die 2 oude bazen met al hun geld en status. Ik vind zo'n sterk geloof moeilijk te verenigen met zo'n berg geld. Hoeveel ze ervan weg gaven weet ik niet, maar in ieder geval zeker niet de 10% die in de bijbel staat vermoed ik. Die hele geldgraaiende sfeer naar meer en nog meer is gewoon ongeloofelijk smerig, helemaal als er een boekhouding aan te pas komt die zo corrupt is als Fidel Castro.
Dominee: "Koopt aandelen van der Laan"

Dat vond ik trouwens ook een beetje ongeloofwaardig ... Ik denk dat zo'n dominee dat iets subtieler zou doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juni 2006 @ 01:24:29 #20
862 Arcee
Look closer
pi_38519788
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:22 schreef MrBean het volgende:

Dat vond ik trouwens ook een beetje ongeloofwaardig ... Ik denk dat zo'n dominee dat iets subtieler zou doen.
Ja, en "Zwanger? Van dat ene keertje?" vond ik ook een beetje ongeloofwaardig. Als-ie nou wél gereformeerd was, okee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:26:53 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38519825
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:16 schreef flyin-hawk het volgende:
Het waren overig walgelijke mensen, die 2 oude bazen met al hun geld en status.
Zo oud zijn ze niet hoor: Paul Baan is van 1951 en Jan Baan is van 1952.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38519845
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:22 schreef MrBean het volgende:

De gemiddelde dominee heeft waarschijnlijk nooit van het woord 'aandeel' gehoord.
- Michele Sciacca
pi_38519857
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:26 schreef golfer het volgende:

Zo oud zijn ze niet hoor: Paul Baan is van 1951 en Jan Baan is van 1952.
Sorry ik zeg het verkeerd, ik bedoel met 'oud' vieze groezelige mannetjes met duistere praktijken.
- Michele Sciacca
  zondag 4 juni 2006 @ 01:30:03 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38519889
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:27 schreef flyin-hawk het volgende:

De gemiddelde dominee heeft waarschijnlijk nooit van het woord 'aandeel' gehoord.
Toch klopt het wel dat er vanaf de kansel destijds aan de gereformeerden opgeroepen werd om hun geld te beleggen in aandelen Baan en dat een groep van die beleggers later processen tegen de broertjes Baan heeft aangespannen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_38523858
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Toch klopt het wel dat er vanaf de kansel destijds aan de gereformeerden opgeroepen werd om hun geld te beleggen in aandelen Baan
Echt waar?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')