abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:52:09 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_38514322
Zijn we in Nederland dan echt niet een beetje trots op ons landje? In landen als Spanje en Frankrijk zie je dat niet: mensen die lukraak afval weggooien op straat. Je gaat toch niet je eigen omgeving vervuilen? Nou.. in Nederland kennelijk wel:

Ik passeerde een fietser met een duopassagier achterop. Een meisje, type studente, van een jaar of 18. Gewoon een alledaagse meid en of ze echt studente was weet ik ook niet: niet echt belangrijk. Maar ze dronk een blikje cola en ze had kennelijk genoeg ervan. Dus flikkerde ze dat blikje met een boog het plantsoen in. In de worp zag ik de resterende drank eruit vliegen.
En weer een stuk vuil erbij...

Ach, volgende week zal wel een plantsoenwerker de rotzooi weer opruimen. En misschien maak ik me wel druk om niks. Who cares? Maar persoonlijk vind ik het niet kunnen en bovendien niet nodig: prullenbakken genoeg overal. Maar vooral storend vind ik de KENNELIJKE NORMAALHEID waarmee dit ACHTELOOS WEGGOOIEN OP STRAAT gebeurde...

---
Edit: als je reageert op dit stuk: geef dan eens antwoord of JIJ dit ook zou doen? Zijn er mensen die hier openlijk ervoor uit durven te komen dat ze dit ook zouden doen?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:53:45 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_38514379
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:52 schreef sirrom het volgende:
Zijn we in Nederland dan echt niet een beetje trots op ons landje? In landen als Spanje en Frankrijk zie je dat niet: mensen die lukraak afval weggooien op straat. Je gaat toch niet je eigen omgeving vervuilen? Nou.. in Nederland kennelijk wel:

Ik passeerde een fietser met een duopassagier achterop. Een meisje, type studente, van een jaar of 18. Gewoon een alledaagse meid en of ze echt studente was weet ik ook niet: niet echt belangrijk. Maar ze dronk een blikje cola en ze had kennelijk genoeg ervan. Dus flikkerde ze dat blikje met een boog het plantsoen in. In de worp zag ik de resterende drank eruit vliegen.
En weer een stuk vuil erbij...

Ach, volgende week zal wel een plantsoenwerker de rotzooi weer opruimen. En misschien maak ik me wel druk om niks. Who cares? Maar persoonlijk vind ik het niet kunnen en bovendien niet nodig: prullenbakken genoeg overal. Maar vooral storend vind ik de NORMAALHEID waarmee dit gebeurde...
Huilen dan.
pi_38514412
you're right. ik vind het af en toe ook bizar wat mensen gewoon op straat gooien enzo.
maja wat kan je eraan doen?
een beter milieu begint bij jezelf, daarom gooi ik mijn troep altijd wel netjes in de prullenbak
...nothing happens until you make it happen...
pi_38514415
Eens, ze kijken mij al raar aan als ik een verpakking van iets in me zak stop om het thuis of ergens anders in de vuilnisbak te gooien.
pi_38514441
Ik heb in mijn voortuintje met regelmaat lege bakjes liggen van de snackbar. Ik raap dat op en gooi het in de vuilnisbak, zonder er verder bij na te denken. Mijn overbuurvrouw echter gooit het op de weg

Ik heb er een hekel aan als mensen dat doen, of het nou hun eigen afval is of dat van een ander.
pi_38514458
Stel he dat iedereen zijn zooi mee neemt naar huis dan hebben de straatvegers niets meer te doen
Twinning = boring
pi_38514465
Kom je ooit wel eens in Spanje of Frankrijk vraag ik me af.
pi_38514481
Verkapte Melkertbaan in-stand-houdster was het.
Hulde
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:58:52 #9
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_38514534
Ik vind het maar aso om iets zomaar op straat te gooien.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:59:01 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_38514539
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:52 schreef sirrom het volgende:
Maar vooral storend vind ik de KENNELIJKE NORMAALHEID waarmee dit ACHTELOOS WEGGOOIEN OP STRAAT gebeurde...

---
Edit: als je reageert op dit stuk: geef dan eens antwoord of JIJ dit ook zou doen? Zijn er mensen die hier openlijk ervoor uit durven te komen dat ze dit ook zouden doen?
Tergend irritant inderdaad.

En nee, ik doe het zelf niet. De 5 meter die ik naar een prullebak op straat moet lopen, of m'n zooi in mijn zak steken om het thuis weg te gooien is me niet teveel moeite...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:59:39 #11
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_38514553
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Kom je ooit wel eens in Spanje of Frankrijk vraag ik me af.
Ja, ik vind het daar schoner dan hier. En bovendien heb ik het idee dat mensen daar uit een soort van trotsheid op hun land, hun eigen omgeving meer respecteren en daarom schoner houden. Dus niet omdat het een boete zou kunnen opleveren.
pi_38514608
Ach, volgende week zal wel een plantsoenwerker de rotzooi weer opruimen. En misschien maak ik me wel druk om niks. Who cares? Maar persoonlijk vind ik het niet kunnen en bovendien niet nodig: prullenbakken genoeg overal. Maar vooral storend vind ik de KENNELIJKE NORMAALHEID waarmee dit ]ACHTELOOS WEGGOOIEN OP STRAAT gebeurde...

pi_38514616
Hier in Nederland is het nog erger, ze slopen eerst alle vuilnisbakken rondom de macdonalds, om vervolgens te gaan klagen dat er nergens vuilnisbakken in de buurt van de mac staan!!
pi_38514631
Engeland doet het ook stukken beter dan hier
pi_38514637
ik gooi mijn afval eigenlijk wel vaker op straat. helemaal als ik er 5 minuten mee loop en GEEN afvalbak ben tegengekomen. als ik in de buurt ben van een afvalbak gooi ik het daar wel netrjes in.
ook gooi ik met regelmaat bende uit de rijdende auto!

huppah, 1 eerlijk antwoord!
pi_38514669
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:03 schreef rival het volgende:
ik gooi mijn afval eigenlijk wel vaker op straat. helemaal als ik er 5 minuten mee loop en GEEN afvalbak ben tegengekomen. als ik in de buurt ben van een afvalbak gooi ik het daar wel netrjes in.
ook gooi ik met regelmaat bende uit de rijdende auto!

huppah, 1 eerlijk antwoord!
moge jij de eerste zijn
pi_38514673
Ik gooi alles netjes in de prullenbakken, als je het eenmaal gewend bent doe je niks anders meer.
De buren daarintegen hebben de gewoonte om alles buiten hun terrein te zien als hun publieke vuilstort.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_38514678
Uit een auto gooien vind ik helemaal belachelijk, je kan het toch ook even in een zakje stoppen ofzo om het bij het uitstappen mee te nemen en weg te gooien in een afvalbak ?!
pi_38514690
Dat heb je met die domme jeugd.
pi_38514706
Ik vind kauwgom op straat gooien ook zwaar irritant... zeker omdat ik altijd degene ben die het dan uit mn schoenen moet trekken.
...nothing happens until you make it happen...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:06:06 #21
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38514707
Als ze mijn auto zien, kijkt ook iedereen raar.
Alle verpakking van wat ik gekocht heb, ligt in de auto. Tot ik zin heb m'n auto op te ruimen en de troep netjes in nota bene m'n eigen vuilcontainer te deponeren.
pi_38514714
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:04 schreef Markster het volgende:
Uit een auto gooien vind ik helemaal belachelijk, je kan het toch ook even in een zakje stoppen ofzo om het bij het uitstappen mee te nemen en weg te gooien in een afvalbak ?!
bij mijn parkeervak staat meestal geen afvalbak, moet ik er nog mee rondlopen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 juni 2006 @ 22:07:04 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_38514731
Stomme bijna studente ofzo wat denken ze wel niet! dat die VMBO-ers met plezier haar blikje op willen ruimen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:07:08 #24
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_38514733
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:05 schreef eBay het volgende:
Dat heb je met die domme jeugd.
Jeugd doet toch wat Papa & Mama zoon- en/of dochterlief ooit geleerd hebben?
ehh... vroeger dan althans...
pi_38514764
Waar ik woon is het werkelijk verschrikkelijk...Er staan hier van die ondergrondse containers die niet vaak genoeg worden geleegd, zodat iedereen z'n vuilniszak er naast knalt. Gevolg: zwermen meeuwen die schreeuwend de zakken kapot vreten waardoor het vuil echt door de hele straat verspreidt ligt. Dat is aan de voorkant, aan de achterkant smijten zowat alle buren etensresten en hele broden, zakjes erachteraan, over het balkon naar buiten. Gevolg: zwermen duiven die je wasgoed en je ramen onderschijten en ratten zo groot als katten! Maar ook oude computers, tv's, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt gedumpt. Zelf gooi ik dus ECHT nooit iets op straat! Van mij mag er een gigantische boete op worden gezet, of laat ze maar eens een paar dagen rotzooi op straat gaan opvegen!
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')