Voor zover ik weet kan dat niet zomaar; er is in ieder geval erg weinig op Google over te vinden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:01 schreef Darkomen het volgende:
Vraagje, ik weet dat je met php pdf files kan maken, maar kan je ook aan een bestaande pdf een wachtwoord toevoegen doormiddel van php?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | php mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("plaatsen"); $result = mysql_query("SELECT * FROM tbl_plaats ORDER BY starttijd ASC") or die("FUCKING ERROR"); while($row = mysql_fetch_row($result)) { echo "nijmegen: ".$row[1]."<br/>"; } ?> |
En wat is de relatie tussen die 2 tabellen?quote:Op maandag 12 juni 2006 12:31 schreef boebiedoe het volgende:
Mensen, ik heb een php script waarbij hij uit 1 tabel data haalt er neerkalkt, maar nu wil ik dat hij tweede row uit een andere tabel ernaast zet. Dus 2 rijen met gegevens.
[ code verwijderd ]
Iemand?!
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:31 schreef boebiedoe het volgende:
Mensen, ik heb een php script waarbij hij uit 1 tabel data haalt er neerkalkt, maar nu wil ik dat hij tweede row uit een andere tabel ernaast zet. Dus 2 rijen met gegevens.
[ code verwijderd ]
Iemand?!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $i = 0; echo '<tr>'; while($row = mysql_fetch_row($result)) { echo '<td>'.htmlspecialchars($row[1]).'</td>'; if(++%i % 2 == 0) echo '</tr><tr>'; } echo '</tr>'; ?> |
kzie het. Dan wordt het float:leftenquote:Op maandag 12 juni 2006 16:31 schreef JeRa het volgende:
@Roonaan
Dat is niet de bedoeling. Hij wil een tweede kolom met data uit een andere tabel. Wat jij doet is de beschikbare data verspreiden over twee kolommen.
of eerst de data uit de tabellen trekken en daarna pas de output genererenquote:Op maandag 12 juni 2006 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
of met een join in 1 query de data eruit trekken.
Dat zeg ikquote:Op maandag 12 juni 2006 17:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
of eerst de data uit de tabellen trekken en daarna pas de output genereren
Het is te warm om diep na te denkenquote:Op maandag 12 juni 2006 20:22 schreef Roönaän het volgende:
Nog geen php golf-8 topic?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is te warm om diep na te denken
Ik heb 't oude topic ff een schop gegeven.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:22 schreef Roönaän het volgende:
Nog geen php golf-8 topic?
Je geeft in de url, welke door iedereen in zijn browser natuurlijk vrij te veranderen is, gegevens mee welke je in je script gebruikt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:47 schreef super-muffin het volgende:
Wat heb je nu precies gedaan en hoe zorg ik er voor dat je het niet meer kan doen?
Wat dacht je van een standaard style gebruiken?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:56 schreef super-muffin het volgende:
En wat moet 'ie doen als #style is wat ik verwacht en wat als het iets anders is?
1 2 3 4 5 | $style = $_GET['style']; if (!in_array($style, $allowedStyles)) { $style = $allowedStyles[0]; } |
Kwestie van keuze. Een switch is vaak overzichtelijker dan een ifquote:En waarom switch gebruiken en geen if?
Tuurlijk begin meteen met array'squote:Op woensdag 14 juni 2006 20:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat dacht je van een standaard style gebruiken?bijvoorbeeld zo:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | switch($style){ case 'blauw': //blauw enzo break; //etc default: //als het geen van de case's is break; } ?> |
Ik vind een switch meestal fijner werken. Inderdaad doordat het overzichtelijker is.quote:[..]
Kwestie van keuze. Een switch is vaak overzichtelijker dan een if
Zoals de rest zegt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:56 schreef super-muffin het volgende:
En wat moet 'ie doen als $style is wat ik verwacht en wat als het iets anders is?
En waarom switch gebruiken en geen if?
Dan kan korterquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat dacht je van een standaard style gebruiken?bijvoorbeeld zo:
[ code verwijderd ]
En in dit geval heeft een array mijn voorkeur boven een switch, gewoon omdat je een array makkelijk in een los configbestand kunt zetten en dan alleen die maar hoeft aan te passen als er een nieuwe stijl bij komt.quote:$allowedStyles = array('rood', 'groen');
$style = ( !in_array($_GET['style'], $allowedStyles) ) ? $_GET['style'] : $allowedStyles[0];
quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:38 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kan korter
[..]
En in dit geval heeft een array mijn voorkeur boven een switch, gewoon omdat je een array makkelijk in een los configbestand kunt zetten en dan alleen die maar hoeft aan te passen als er een nieuwe stijl bij komt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $var = (conditie) : '1' ? '2'; // hetzelfde als if(conditie){ $var = '1'; } else { $var = '2'; } ?> |
Ctrl-C, Ctrl-Vquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:41 schreef JeRa het volgende:
[..]
Weet ik, maar dan moet ik twee keer $_GET typen en daar heb ik een hekel aan
Wow, dat scheelt 1 toetsaanslagquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:54 schreef Roönaän het volgende:
$_G<enter>
De code is:quote:SELECT * FROM Auto WHERE NOT EXISTS (SELECT AutoID FROM Verhuur WHERE Terugbrengdatum => 2006-06-15)
1 2 | Terugbrengdatum => $datum)"; |
Volgens mij heten die dingen subqueries http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/subqueries.htmlquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wil een query binnen een query uitvoeren, maar hoe ding dit ook al weer in SQL?
Als ik de query (die geen errors geeft) nu print, is dit wat er staat:
[..]
De code is:
[ code verwijderd ]
In de tabel Auto staat Volvo C70 met ID 1. De tabel verhuur is leeg.
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?![]()
Subqueries, maar die werken pas vanaf MySQL 5.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wil een query binnen een query uitvoeren, maar hoe ding dit ook al weer in SQL?
Als ik de query (die geen errors geeft) nu print, is dit wat er staat:
[..]
De code is:
[ code verwijderd ]
In de tabel Auto staat Volvo C70 met ID 1. De tabel verhuur is leeg.
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?![]()
1 2 3 4 5 | FROM Auto a LEFT JOIN Verhuur v ON a.id = v.AutoID WHERE v.AutoID IS NULL AND v.Terugbrengdatum > '$datum' |
In dit geval kan het inderdaad ook makkelijk met een join in plaats van de subquery. De versie met "where not exists(...)" vertelt wel duidelijker wat er gebeurt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:15 schreef JeRa het volgende:
Waarom een subquery? Daar zijn JOINs voor:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | elseif (!eregi $email) else { $datum = date("Y-m-d"); include ("my_config.php"); @mysql_select_db("web") or die ("kon geen database selecteren"); $query = "INSERT INTO nieuwsbrief SET naam='$naam', emailadres='$email', datum='$datum', actief='no'"; $result = mysql_query($query); $query2 = "SELECT ID FROM nieuwsbrief WHERE randid='$randid' AND emailadres= '$email'"; $result2 = mysql_query($query2); if ($result) {echo "u ontvangt een email waarmee u uw aanmelding kan voltooien<br/>"; while (list($id) = mysql_fetch_row($result2)) { echo $id;}} else {echo "Uw emailadres is al opgenomen in de database.";}} |
Dank je wel dat deed de truc!quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:
$id=mysql_insert_id();
1 2 3 | $result = mysql_query($query); if ($result) {echo "U heeft zich succesvol aangemeld! Binnenkort ontvangt u onze nieuwsbrief."; |
1 2 3 4 5 6 7 | $query = "UPDATE nieuwsbrief SET actief='yes' WHERE ID=".$mail_id; $result = mysql_query($query); if ($result) { echo "U heeft zich succesvol aangemeld! Binnenkort ontvangt u onze nieuwsbrief."; } ?> |
1 2 3 | ButtonBar("entry uit database dat geedit of gedelete mag worden", EDIT | DEL); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function ButtonBar($string, $flags) { print $string; if ( ($flags & EDIT) == EDIT) print ("[ <a href=\"edit.php\">wijzig</a> ]"); if ( ($flags & DEL) == DEL) print ("[ <a href=\"delete.php\">delete</a> ]"); } ?> |
En dit is me login verwerken script:quote:</style></head>
<html>
<body>
<p>
<h3>Login</h3><br>
</p>
<form action="login-verwerken.php" method="post">
user name: <input type="text" name="username">
<br>
password : <input type="text" name="wachtwoord">
<br>
<br>
<input type="submit" value="Versturen">
</form>
</body>
</html>
quote:<html>
<?php
$host="localhost";
$user="root";
$password="";
$database="leden";
mysql_connect($host,$user,$password);
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");
$query = ("select username, wachtwoord FROM leden WHERE username='$_POST[username]' AND wachtwoord='$_POST[wachtwoord]'");
$resultaat= mysql_query($query) or die ("Sorry inloggen niet succesvol");
if(mysql_affected_rows()==0){
exit();
}
else{
$user = $_POST['username'];
session_start();
$_SESSION['username'] = $user;
$_SESSION['counter'] = 0;
header('Location: Index.php');
}
?>