abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:16:13 #51
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_38626556
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je voorzichtig moet zijn met het chmod commando...
Op de een of andere manier heb ik het voor mekaar gekregen om de hele directory waar mijn site in staat the chmodden naar 0. Omdat mijn ssh connectie niet eens bij de directory kan die gechmod is (ik upload naar een subdir van de gechmodde directory), en geen php werkt (de hele site is nu onzichbaar) is er geen manier voor mij om het ongedaan te maken behalve door een mailtje te sturen naar de helpdesk

Ik denk ik waarschuw maar even voor het geval er nog grotere mongolen als ik de toegang tot php hebben
pi_38627703
@ralfie

Met je SSH-connectie moet je gewoon kunnen inloggen en de rechten weer goed zetten. Jij kunt namelijk alle bestanden en directories waarvan jij de eigenaar bent chmodden. Kun je dit niet, dan moet jouw webhoster nog eens ernstig nadenken over hun opzet
pi_38627717
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:57 schreef fokME2 het volgende:
Waarom heb je eigenlijk phpcode die je wil uitvoeren in je database staan?
Dat dus.
pi_38627802
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Versie controlle tussen website en upgrade server werkt al. Ik zit alleen met het pushen of pullen van de update files en hoe ik dat ga aanpakken.

Op- en aanmerkingen zijn welkom
Hoe laat je de updates uitvoeren? Via de webserver? Besef dan dat alle bestanden door de webserver schrijfbaar moeten zijn, en dat dit als standaardinstelling natuurlijk niet echt veilig is om een website op te laten draaien. Beter lever je zo'n updatesysteem buiten de webroot om, waarbij er goed wordt gekeken naar de rechten van de bestanden
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:13:18 #55
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_38627989
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:01 schreef JeRa het volgende:
@ralfie

Met je SSH-connectie moet je gewoon kunnen inloggen en de rechten weer goed zetten. Jij kunt namelijk alle bestanden en directories waarvan jij de eigenaar bent chmodden. Kun je dit niet, dan moet jouw webhoster nog eens ernstig nadenken over hun opzet
Nee, de map waar ik denk dat het probleem zit is hoger als de hoogste map waar ik met SSH kan komen...Ik hoop alleen dat er iemand bij die helpdesk zit die weet wat chmodden is, anders zal het nog wel even duren voordat de site weer werkt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 16:33:52 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38628630
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:04 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hoe laat je de updates uitvoeren? Via de webserver? Besef dan dat alle bestanden door de webserver schrijfbaar moeten zijn, en dat dit als standaardinstelling natuurlijk niet echt veilig is om een website op te laten draaien. Beter lever je zo'n updatesysteem buiten de webroot om, waarbij er goed wordt gekeken naar de rechten van de bestanden
Nee de website trekt een changelog van de update server. en de php moet vervolgens bv function.php aanpassen dmv file() en fwrite endergelijke.

Hoe bedoel je buiten de webroot om?
pi_38628808
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee de website trekt een changelog van de update server. en de php moet vervolgens bv function.php aanpassen dmv file() en fwrite endergelijke.
Dus alle bestanden en directories moeten writable voor de webserver zijn. In het geval van een exploit kunnen kwaadwilligen dan dus eigen PHP-files wegschrijven?
quote:
Hoe bedoel je buiten de webroot om?
De webserver heeft meestal een webroot voor een website wat de hoogst mogelijke directory is waar een bezoeker bestanden mag opvragen. Door een updatescript buiten deze webroot via bv. SSH uit te voeren zou je mogelijke exploits al kunnen voorkomen, maar als je het via de website wilt doen is daar dus geen sprake van.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 16:44:34 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38629010
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:39 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dus alle bestanden en directories moeten writable voor de webserver zijn. In het geval van een exploit kunnen kwaadwilligen dan dus eigen PHP-files wegschrijven?
Neuh, specifieke website bestanden moeten inderdaad writable zijn. Niet alles. Maar dat is inderdaad een risico ja...
quote:
De webserver heeft meestal een webroot voor een website wat de hoogst mogelijke directory is waar een bezoeker bestanden mag opvragen. Door een updatescript buiten deze webroot via bv. SSH uit te voeren zou je mogelijke exploits al kunnen voorkomen, maar als je het via de website wilt doen is daar dus geen sprake van.
Ik snap nog steeds niet hoe je buiten die webroot bestanden IN de webroot wilt updaten?

misschien wat extra uitleg. Het is dus de bedoeling dat de te updaten website dmv een versie check controleert of een update beschikbaar is.
Zoja, krijgt de eigenaar de mogelijkheid om 'update' te klikken.

Dat gaat verwijzen naar een pagina, bv update.php die een changelog van de centrale server moet pullen. Dit zal een xml ofzo zijn, waarmee update.php vervolgens de bestanden gaat updaten welke hieraan onderhevig zijn ( ).

Update.php heeft dus alleen 'inhoud' als er een update is. En die zal bij elke update anders zijn. De logica voor de update wil ik zoveel mogelijk op de website zelf hebben. Ik wil dus een functie 'add_menu_item' en 'add_page' maken of iets dergelijks. Indien de changelog aangeeft dat een bepaalde pagina gemaakt moet worden, zal de functie op de website die pagina aanmaken (en dus de menu verwijzing naar die pagina).

Maar als ik hier over nadenk is dat inderdaad wel vragen om exploits natuurlijk

-edit2-
Ik kan alle logica natuurlijk ook op de update server houden, welke vervolgens de geupdate bestanden dmv ssh of ftp de onderhevige server op pushed. Dat bedoel jij waarschijnlijk JeRa?

Het probleem is alleen dat elke website subtiel kan verschillen. Vandaar dat ik de update logica per website wilde schrijven en toevoegen AAN die website.

Ik kan nu nog alle kanten op (min of meer) dus alle op- en aanmerkingen zijn welkom.

[ Bericht 18% gewijzigd door Swetsenegger op 07-06-2006 17:06:43 ]
pi_38630011
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Het probleem is alleen dat elke website subtiel kan verschillen. Vandaar dat ik de update logica per website wilde schrijven en toevoegen AAN die website.
Dit is denk ik zodanig moeilijk (zeker bij meerdere websites tegelijk) dat je echt een gruwelijk goed gedocumenteerde opzet moet hebben om dit vlekkeloos voor elkaar te krijgen je moet namelijk per website weten welke bestanden wat bevatten, en waar je vanaf moet blijven om de boel niet kapot te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 17:21:25 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38630334
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:12 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dit is denk ik zodanig moeilijk (zeker bij meerdere websites tegelijk) dat je echt een gruwelijk goed gedocumenteerde opzet moet hebben om dit vlekkeloos voor elkaar te krijgen je moet namelijk per website weten welke bestanden wat bevatten, en waar je vanaf moet blijven om de boel niet kapot te maken.
Daarom maak ik 'generic' files, die zijn voor elke website hetzelfde en zullen het meeste aanpassing vereissen. En daarnaast nog site specifieke files, welke dus met logica OP de website aangepast kunnen worden (de generic files is een kwestie van gewoon overschrijven en kan vanaf de update server).

Het zal dus ook simpelweg niet mogelijk zijn om ALLE updates automatisch uit te rollen.

Maar ik heb nu 1 website 'life' draaien en 1 test website.
En ik merk nu vaak dat ik kleine verbeteringen heb doorgevoerd, die ik redelijk eenvoudig aan de live website kan toevoegen/doorvoeren/aanpassen maar ik dat a. vaak vergeet of b. Twee weken later eens oppak en dan bv 1 paginaatje vergeet te updaten (Ow ja... die moest ook nog)

Maar mbt de exploits, nog ideeen?
pi_38630695
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar mbt de exploits, nog ideeen?
Geen, eigenlijk. Gewoon ervoor zorgen dat je geen exploits toestaat door bugvrije scripts te schrijven
pi_38631801
ik zit weer es vast Ik wil 2 velden selecteren, waarvan 1 een naam en 1 een getal. Nu wil ik dat uiteindelijk alle getallen bij elkaar opgeteld zijn, per naam, en gesorteerd. Dus stel ik heb 3 LeeHarveyOswalds, en 2 JeRa's, dan zou ik graag de leeftijden van al deze opgeteld willen zien, gesorteerd ophoeveelheid
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:28:56 #63
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38632390
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zit weer es vast Ik wil 2 velden selecteren, waarvan 1 een naam en 1 een getal. Nu wil ik dat uiteindelijk alle getallen bij elkaar opgeteld zijn, per naam, en gesorteerd. Dus stel ik heb 3 LeeHarveyOswalds, en 2 JeRa's, dan zou ik graag de leeftijden van al deze opgeteld willen zien, gesorteerd ophoeveelheid
group by?
iets als SELECT SUM(getal),naam FROM bla GROUP BY naam
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_38632393
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
1
2
3
4
SELECT naam, SUM(leeftijd) AS leeftijd_totaal
FROM mensen
GROUP BY naam
ORDER BY COUNT(naam) ASC
pi_38632446
geweldig, tq
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 19:16:02 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38633746
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:32 schreef JeRa het volgende:

[..]

Geen, eigenlijk. Gewoon ervoor zorgen dat je geen exploits toestaat door bugvrije scripts te schrijven
Ja precies
Of heb je een betere manier voor mij om dit aan te pakken?
Dus, push vanaf update server of pull vanaf website. Of nog iets anders?
pi_38634245
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja precies
Of heb je een betere manier voor mij om dit aan te pakken?
Dus, push vanaf update server of pull vanaf website. Of nog iets anders?
Een pull vanaf de website lijkt me het beste; omdat je de administrator dan ook inzicht kunt geven in de veranderingen (en bv. een diff kunt tonen als de eigenaar wijzigingen heeft aangebracht in het script ). Bij een push gaat dat nogal geforceerd en geef je de eigenaar weinig vrijheid.

Je moet rekening houden met het feit dat de webserver dus de eigenaar moet zijn van de bestanden die worden gewijzigd; dus ofwel alles onder de user van de webserver scharen of ervoor zorgen dat de webserver draait onder de juiste gebruiker. Zodra je gaat updaten alle directories en files waarbij het nodig is chmodden, aanpassen en weer terug chmodden naar een staat waarbij ze niet aanpasbaar zijn. Mogelijk vóórdat je dit proces uitvoert een .htaccess wegschrijven waarmee het onmogelijk wordt om tijdens het updateproces bestanden op te vragen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 19:59:32 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38635176
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:31 schreef JeRa het volgende:

[..]

Een pull vanaf de website lijkt me het beste; omdat je de administrator dan ook inzicht kunt geven in de veranderingen (en bv. een diff kunt tonen als de eigenaar wijzigingen heeft aangebracht in het script ). Bij een push gaat dat nogal geforceerd en geef je de eigenaar weinig vrijheid.

Je moet rekening houden met het feit dat de webserver dus de eigenaar moet zijn van de bestanden die worden gewijzigd; dus ofwel alles onder de user van de webserver scharen of ervoor zorgen dat de webserver draait onder de juiste gebruiker. Zodra je gaat updaten alle directories en files waarbij het nodig is chmodden, aanpassen en weer terug chmodden naar een staat waarbij ze niet aanpasbaar zijn. Mogelijk vóórdat je dit proces uitvoert een .htaccess wegschrijven waarmee het onmogelijk wordt om tijdens het updateproces bestanden op te vragen
Ik wilde de eigenaar inderdaad de mogelijkheid geven om een update niet uit te voeren. wat bedoel je met een diff?

je opmerkingen over chmodden en .htaccess is een hele goede inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht!
pi_38635380
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wilde de eigenaar inderdaad de mogelijkheid geven om een update niet uit te voeren. wat bedoel je met een diff?
Als de eigenaar van een website die door jou wordt verzorgd in een gekke bui iets heeft aangepast in een bestand dat geüpdatet dient te worden, dan gaat dat niet goed natuurlijk er zijn updatesystemen (voor software weliswaar) die dan een diff (verschil) tonen tussen het oude en het nieuwe bestand, om de eigenaar een keuze voor te leggen: update niet uitvoeren, update uitvoeren en het bestand overschrijven (veiligst), of proberen de oude en de nieuwe versie te mergen. Voor dit laatste zijn wel tools te vinden die dit kunnen

Met die .htaccess moet je oppassen trouwens; het updatescript zelf moet niet uitgesloten worden. Als er iets halverwege fout gaat zou de eigenaar niet meer bij z'n site kunnen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 20:41:29 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38636169
Ah zo. Updaten betekent overschrijven. Moettie maar niet zelf kloten
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:46:11 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38637555
hoi , weer een klein beetje hulp gevraagd !

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
<form name="form" action="search.php" method="get">
  <input type="text" name="q" />
  <input type="submit" name="Submit" value="Search" />
</form>

<?php

// Get the search variable from URL
  $var = @$_GET['q'] ;
  $trimmed = trim($var); //trim whitespace from the stored variable

// rows to return
$limit=10; 

// check for an empty string and display a message.
if ($trimmed == "")
  {
  echo "<p>Please enter a search...</p>";
  exit;
  }

// check for a search parameter
if (!isset($var))
  {
  echo "<p>We dont seem to have a search parameter!</p>";
  exit;
  }

//connect to your database ** EDIT REQUIRED HERE **
mysql_connect("localhost","root",""); //(host, username, password)

//specify database ** EDIT REQUIRED HERE **
mysql_select_db("mydb") or die("Unable to select database"); //select which database we're using

// Build SQL Query  
$query = "select * from employees where 1st_field like \"%$first%\"  
  order by 1st_field"; // EDIT HERE and specify your table and field names for the SQL query

$numresults=mysql_query($query);
 $numrows=mysql_num_rows($numresults);

// If we have no results, offer a google search as an alternative

if ($numrows == 0)
  {
  echo "<h4>Results</h4>";
  echo "<p>Sorry, your search: "" . $trimmed . "" returned zero results</p>";

// google
 echo "<p><a href=\"http://www.google.com/search?q=" 
  . $trimmed . "\" target=\"_blank\" title=\"Look up 
  " . $trimmed . " on Google\">Click here</a> to try the 
  search on google</p>";
  }

// next determine if s has been passed to script, if not use 0
  if (empty($s)) {
  $s=0;
  }

// get results
  $query .= " limit $s,$limit";
  $result = mysql_query($query) or die("Couldn't execute query");

// display what the person searched for
echo "<p>You searched for: "" . $var . ""</p>";

// begin to show results set
echo "Results";
$count = 1 + $s ;

// now you can display the results returned
  while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
  $title = $row["1st_field"];

echo "$count.) $title" ;
  $count++ ;
  }

$currPage = (($s/$limit) + 1);

//break before paging
  echo "<br />";

// next we need to do the links to other results
  if ($s>=1) { // bypass PREV link if s is 0
  $prevs=($s-$limit);
  print " <a href=\"$PHP_SELF?s=$prevs&q=$var\"><< 
  Prev 10</a>  ";
  }

// calculate number of pages needing links
  $pages=intval($numrows/$limit);

// $pages now contains int of pages needed unless there is a remainder from division

if ($numrows%$limit) {
  // has remainder so add one page
  $pages++;
  }

// check to see if last page
  if (!((($s+$limit)/$limit)==$pages) && $pages!=1) {

// not last page so give NEXT link
  $news=$s+$limit;

echo " <a href=\"$PHP_SELF?s=$news&q=$var\">Next 10 >></a>";
  }

$a = $s + ($limit) ;
  if ($a > $numrows) { $a = $numrows ; }
  $b = $s + 1 ;
  echo "<p>Showing results $b to $a of $numrows</p>";

?>

waarom werkt dit zoekscriptje niet? ik krijg een error op line 41
quote:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in D:\Program Files\xampp\htdocs\sitesmeets\SITE\php\search.php on line 41
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38637607
@BHFH

Doe eens dit:

1
2
$numresults=mysql_query($query)
    or die(mysql_error());

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 21:50:11 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38637660
En het eerste probleem alweer
Ik probeer chmod via php

1Warning: chmod(): Operation not permitted in /var/www/vhosts/xploise.nl/webshop/admin/configuratie.php on line 36

safe mode staat uit, dus dat is het probleem niet.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de eigenaar van config.php (ftp user) niet dezelfde is als de gebruiker (php script).

Dus moet ik chown gebruiken, maar daarvoor moet ik weer weten 'wie' het php script is. Hoe kom ik daar achter
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:53:01 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38637746
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:47 schreef JeRa het volgende:
@BHFH

Doe eens dit:
[ code verwijderd ]

werkt niet, dan zegt hij dit:
1Parse error: parse error, unexpected ';' in D:\Program Files\xampp\htdocs\sitesmeets\SITE\php\search.php on line 41
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 21:54:46 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38637792
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

werkt niet, dan zegt hij dit:
[ code verwijderd ]
En wat is lijn 41 in je script?
pi_38637817
@Swetsenegger

chown gaat niet lukken, behalve als je root bent je zult vantevoren al de goede gebruiker moeten zijn. Door een `whoami` uit te voeren kom je erachter als wie de webserver werkt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:08:04 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38638123
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:55 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger

chown gaat niet lukken, behalve als je root bent je zult vantevoren al de goede gebruiker moeten zijn. Door een `whoami` uit te voeren kom je erachter als wie de webserver werkt
waar voer ik dat uit?
Ik gebruik nu het ftp alternatief, maar dat is (traag) gepijpzeik.
pi_38638148
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

waar voer ik dat uit?
Ik gebruik nu het ftp alternatief, maar dat is (traag) gepijpzeik.
In een PHP-scriptje dat je via de webserver uitvoert:
1
2
3
<?php
echo `whoami`;
?>
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:13:08 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38638225
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

In een PHP-scriptje dat je via de webserver uitvoert:
[ code verwijderd ]
Grappig, die kon ik niet.
Ok, ik weet nu wie de gebruiker is. Hoe zorg ik ervoor dat de file nu ook die eigenaar krijgt? Want dat is weer nodig om chmod te kunnen uitvoeren

Dan moet ik de file in eerste instantie via PHP aanmaken en schrijven. een initialisatie file maken ofzo?
Maar dat is nogal een ge OH bedenk ik me
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:14:02 #80
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38638238
@jera , nog ideeen? of heeft iemand wellicht anders nog een beter zoekscriptje ergens?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38638282
@Swetsenegger

Je kunt de eigenaar van het bestand niet veranderen zonder dat je root bent. Anders is het een kwestie van een simpele chown En je moet inderdaad vanuit beginsel de bestanden met een PHP-script vanuit de webserver aanmaken en wegschrijven, anders heb je de verkeerde eigenaar.

Dit soort dingen is de reden waarom ik mod_ruid gebruik op m'n webserver
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:15:51 #82
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38638291
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En wat is lijn 41 in je script?
dat waren de lines die jera had gegeven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38638318
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
@jera , nog ideeen? of heeft iemand wellicht anders nog een beter zoekscriptje ergens?
Je bent vergeten de puntkomma achter mysql_query() weg te halen gok ik

Je bent volgens mij vergeten een haakje af te sluiten bij die()
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:22:17 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38638439
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:15 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger

Je kunt de eigenaar van het bestand niet veranderen zonder dat je root bent. Anders is het een kwestie van een simpele chown En je moet inderdaad vanuit beginsel de bestanden met een PHP-script vanuit de webserver aanmaken en wegschrijven, anders heb je de verkeerde eigenaar.

Dit soort dingen is de reden waarom ik mod_ruid gebruik op m'n webserver
Dat is dus mooi kut
Of ik moet via de FTP optie de files chmodden
OF ik moet bij het opzetten van de website alle files via een initialisatiescript aanmaken. Want het hele idee achter automatische updates uitrollen is dat die websites niet allemaal op een door mij te beheresen webserver draaien
pi_38638710
Chandler was toch bezig met een project dat precies dat en meer kon doen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:27:41 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38638759
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:24 schreef JeRa het volgende:
Chandler was toch bezig met een project dat precies dat en meer kon doen?
Dat was meer een compressie en uitpak traject geloof ik.
Maar ik hoef trouwens niet via PHP de eigenaar te veranderen. Dat mag wmb ook via ftp eigenlijk.
pi_38638829
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
de eigenaar veranderen
...daar heb je dus rootrechten voor nodig, die de meeste mensen ook niet via FTP hebben
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:41:15 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38639128
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:30 schreef JeRa het volgende:

[..]

...daar heb je dus rootrechten voor nodig, die de meeste mensen ook niet via FTP hebben
*vloekt zachtjes*
Ok...., een initialisatie script schrijven dus
pi_38639278
Oh, truuk om van eigenaar te veranderen bestaat wel trouwens.
1) Lees het hele bestand naar het geheugen
2) Verwijder het bestand
3) Maak het bestand opnieuw aan (gebruiker is nu de webserver als je dit via een PHP-script doet)
4) Schrijf de data in het geheugen weer weg naar het bestand
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 22:53:09 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38639489
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:46 schreef JeRa het volgende:
2) Verwijder het bestand
3) Maak het bestand opnieuw aan (gebruiker is nu de webserver als je dit via een PHP-script doet)
Ehmz... is stap 2 niet het zwakke punt in dit betoog?
Ik krijg tenminste een permission denied op de unlink optie

[ Bericht 5% gewijzigd door Swetsenegger op 07-06-2006 23:01:07 ]
pi_38639662
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ehmz... is stap 2 niet het zwakke punt in dit betoog?
Bestanden verwijderen is mogelijk als je de eigenaar van de bovenliggende directory bent middels FTP moet dat dus lukken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 juni 2006 @ 23:02:34 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38639823
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:58 schreef JeRa het volgende:

[..]

Bestanden verwijderen is mogelijk als je de eigenaar van de bovenliggende directory bent middels FTP moet dat dus lukken.
Hmz ja dat kan dat ik de file via ftp functies in php verwijder en vervolgens met fwrite weer gewoon schrijf.
  donderdag 8 juni 2006 @ 00:04:09 #93
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38642189
het werkt nu wel op zich en ik kan de resultaten van de search niet zien op de 1 of andere manier. Ik zie dus wel hoeveel resultaten er zijn en of die er zijn,. maar er zit nog geen "toon de resultaten" code in. Hoe kan ik dat het beste invoegen?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
<form name="form" action="search.php" method="get">
  <input type="text" name="q" />
  <input type="submit" name="Submit" value="Search" />
</form>

<?php

// Get the search variable from URL
  $var = @$_GET['q'] ;
  $trimmed = trim($var); //trim whitespace from the stored variable

// rows to return
$limit=10; 

// check for an empty string and display a message.
if ($trimmed == "")
  {
  echo "<p>Please enter a search...</p>";
  exit;
  }

// check for a search parameter
if (!isset($var))
  {
  echo "<p>We dont seem to have a search parameter!</p>";
  exit;
  }

//connect to your database ** EDIT REQUIRED HERE **
mysql_connect("localhost","test",""); //(host, username, password)

//specify database ** EDIT REQUIRED HERE **
mysql_select_db("bhfhnet_mydb") or die("Unable to select database"); //select which database we're using

// Build SQL Query  
$query = "select * from employees where first like \"%$trimmed%\"  
  order by first"; // EDIT HERE and specify your table and field names for the SQL query

$numresults=mysql_query($query);
 $numrows=mysql_num_rows($numresults);

// If we have no results, offer a google search as an alternative

if ($numrows == 0)
  {
  echo "<h4>Results</h4>";
  echo "<p>Sorry, your search: "" . $trimmed . "" returned zero results</p>";

// google
 echo "<p><a href=\"http://www.google.com/search?q=" 
  . $trimmed . "\" target=\"_blank\" title=\"Look up 
  " . $trimmed . " on Google\">Click here</a> to try the 
  search on google</p>";
  }

// next determine if s has been passed to script, if not use 0
  if (empty($s)) {
  $s=0;
  }

// get results
  $query .= " limit $s,$limit";
  $result = mysql_query($query) or die("Couldn't execute query");

// display what the person searched for
echo "<p>You searched for: "" . $var . ""</p>";

// begin to show results set
echo "Results ";
$count = 1 + $s ;

// now you can display the results returned
  while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
  $title = $row["1st_field"];

echo "$count.) $title" ;
  $count++ ;
  }

$currPage = (($s/$limit) + 1);

//break before paging
  echo "<br />";

// next we need to do the links to other results
  if ($s>=1) { // bypass PREV link if s is 0
  $prevs=($s-$limit);
  print " <a href=\"$PHP_SELF?s=$prevs&q=$var\"><< 
  Prev 10</a>  ";
  }

// calculate number of pages needing links
  $pages=intval($numrows/$limit);

// $pages now contains int of pages needed unless there is a remainder from division

if ($numrows%$limit) {
  // has remainder so add one page
  $pages++;
  }

// check to see if last page
  if (!((($s+$limit)/$limit)==$pages) && $pages!=1) {

// not last page so give NEXT link
  $news=$s+$limit;

echo " <a href=\"$PHP_SELF?s=$news&q=$var\">Next 10 >></a>";
  }

$a = $s + ($limit) ;
  if ($a > $numrows) { $a = $numrows ; }
  $b = $s + 1 ;
  echo "<p>Showing results $b to $a of $numrows</p>";

?>

sorry voor de vragen ik ben nog slechts een beginner op het php vlak.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:28:23 #94
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_38648454
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:46 schreef JeRa het volgende:
2) Verwijder het bestand
ik ben erachter gekomen dat ik niet met chmod, maar met dit grapje mijn hele website heb verkloot. Omdat door een foutje geen bestandsnaam is toegevoegd heeft php de rootdirectory ingelezen als bestand, toen de directory verwijdert en daarna een bestand aangemaakt met de inhoud van het mapbestand. Keertje checken op is_dir() is dus geen overbodige luxe
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 juni 2006 @ 10:32:41 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38648571
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:28 schreef ralfie het volgende:

[..]

ik ben erachter gekomen dat ik niet met chmod, maar met dit grapje mijn hele website heb verkloot. Omdat door een foutje geen bestandsnaam is toegevoegd heeft php de rootdirectory ingelezen als bestand, toen de directory verwijdert en daarna een bestand aangemaakt met de inhoud van het mapbestand. Keertje checken op is_dir() is dus geen overbodige luxe
Sorry, maar... LOL
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:21:52 #96
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_38658439
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry, maar... LOL
ja, idd, LOL

hoe dan ook, het is weer gefixt, ik had een symlink veranderd oid (geen idee wat dat mogen zijn, maar het werkt iig weer )
pi_38663088
Ik ben mezelf behoorlijk vast aan het programmeren... Wat ik in totaal wil (waar ook de eerdere vragen voor waren) is zoiets als dit:

1. Ik selecteer uit database 'words' de id keys van een aantal woorden (keywords die ingevuld zijn in form).
2. Uit een andere tabel ('Sites')ga ik dus opzoek naar die keywords, dit moet in "and" vorm gebeuren, daaruit wil ik de sites selecteren waar En keyword X, en Keyword Y, Z, ... voorkomen. Dit moet per site op punten gegroepeerd worden, en gesorteerd.

Hoe ga ik dit qua query aanpakken?
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:37:01 #98
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38663692
Mijn zoekfunctie werkt inmiddels trouwens. Ik heb een iets simpeler en beter basisscript gebruikt en die aangepast aan mijn database. de google functie heb ik daar weer ingepast Ik begin al steeds meer van de scripts te begrijpen gelukkig en ben me flink aan het inlezen) ik zal nog met genoeg vragen komen. Ik hoop dat jullie me dan willen helpden indien nodig
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38690389
Vraagje, ik weet dat je met php pdf files kan maken, maar kan je ook aan een bestaande pdf een wachtwoord toevoegen doormiddel van php?
pi_38719903
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben mezelf behoorlijk vast aan het programmeren... Wat ik in totaal wil (waar ook de eerdere vragen voor waren) is zoiets als dit:

1. Ik selecteer uit database 'words' de id keys van een aantal woorden (keywords die ingevuld zijn in form).
2. Uit een andere tabel ('Sites')ga ik dus opzoek naar die keywords, dit moet in "and" vorm gebeuren, daaruit wil ik de sites selecteren waar En keyword X, en Keyword Y, Z, ... voorkomen. Dit moet per site op punten gegroepeerd worden, en gesorteerd.

Hoe ga ik dit qua query aanpakken?
Op de manier zoals jij het doet krijg je ofwel een query per woord of een UNION oid, en het wordt lastig om daar een score aan toe te kennen maar waar loop je nu op vast? Je moet niet met de query beginnen, je moet beginnen met denken over wát je precies wilt bereiken en hoe je dat gaat doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')