abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38555335
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:17 schreef Knarf het volgende:

[..]

Een hoog nummer.
Maar dan vooral het tweede getal in de cijferreeks.

Bij Nvidia is het eerste getal het 'type'.
En het tweede getal geeft dan de betere snelheid aan van dat 'type'.
Zo is een 7300 een stuk langzamer dan een 7900.
Maar een 6800 is ook weer sneller dan een 7300, terwijl het wel een 'type' is van een generatie ervoor.

En dan heb je ook weer LE, GT, GTX, enz.

De prijs zegt meestal ook wel wat over de snelheid

Maar als je het echt wilt weten, kun je beter wat benchmarks op zoeken. Via Tweakers vind je die meestal wel.
prijs is redelijk logisch al hoeft dit natuurlijk niks te bewijzen...
en bij het type nummer, tja daar zou je e.v.t. vanuit kunnen gaan.
maar wat dan als je taferelen als de FX serie krijg?
het type was idd hoger maar absoluut niet sneller dan de 4x serie... (alleen de allerhoogste, de 5950 kon wat leuks afleveren)

maar idd om zeker te zijn moet je idd een benchmark bekijken, helaas worden die dingen op dusdanige snelle systemen gedaan dat het alsnog niet echt te vergelijken valt als je een mindere processor hebt en geheugen..
dan ligt het weer aan het design van de kaart..
pi_38557216
Die FX serie.. dat was echt een blunder.. maar ze hebben er wel van geleerd. De 6 en 7 serie zijn erg goed.

En verder kun je voor de snelheid van een kaart het beste naar testen kijken.. op tomshardware hebben ze altijd een grote vergelijking in een lijst.. daar kun je iets info uit halen maar nog steeds niet alles
  zaterdag 10 juni 2006 @ 18:36:50 #33
138824 leeminator
gnaf gnaf wat staan we paf
pi_38728447
Ej ik heb de Sparkle gekocht, en zal nog even mijn mening delen.

het is een Kaart die de nieuwe spellen zeer goed draait. hij maakt niet zoveel herrie als vele hadden verwacht. Al met al is het echt een superkaart voor een super prijs. Ik raad aan iedereen die een upgrade is aan het overwegen om deze kaart te kopen (als je AGP hebt!!!!).

De kaart is een goede kaart met een nog betere prijs = buitenkans.
pi_38728510
HEY dit is spam! zie de geschiedenis van de TS!
pi_38728668
Je hebt gelijk Wat een verschrikkelijke lamlul, om mensen lappen tekst te laten kloppen voor wat spam.

Goeie antireclame, op deze manier. Ik zou het topic open laten als ik een mod was.
pi_38736028
idd spam !!!

maar ik moet het hem nageven, hij doet het wel goed!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:21:31 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38737196
Dit riekt inderdaad naar Spam.

Mocht het overdadig verwijzen naar dollarshop toch toeval zijn, dan kan de TS zich hier melden: Het grote Digital Corner Feedback topic
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')