abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:51:47 #1
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_38493045
Wagner werd op 22 mei 1813 geboren, zijn vader, een ambtenaar, overleed toen hij 6 maanden oud was.
Hij wilde eigenlijk toneelschrijver worden.

Gelukkig was dat geen onverdeeld succes, en begon hij aan opera's, onder andere schreef hij de opera "Der Fliegende Holländer"", een vertelling over een Hollands spookschip dat in de 17de eeuw onder Kapitein Willem van der Decken vergaan zou zijn omdat hij god vervloekte en op pasen uitvoer.

Tot zijn meesterwerken horen o.a. de Marcha nupcia ('Bruidskoor' uit de opera Lohengrinl), in Nederland meer bekend als "Daar komt de bruid".

En mijn Favoriet: "Ride of the Valkyries"", het titelstuk uit de tweede Opera van de 4 "Der Ring des Nibelungen", ook te beluisteren in Apocalypse Now uit de speakers van de huey's
quote:
"We'll come in low out of the rising sun, and about a mile out, we'll put on the music...Yeah, use Wagner. Scares the hell out of the slopes. My boys love it."

Het grappige is dat veel mensen zijn muziek kennen, zonder de componist te kennen bv. Also sprach Zaratustra, wereldberoemd, wordt door zo goed als iedereen herkend, ik denk alleen niet dat heel veel mensen t\de titel van het stuk kennen, laat staan de componist.

Wagner was een vernieuwer, een heel klein beetje rebel gemixt met muzikale genialiteit.
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:57:46 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38493278
Ik heb toevallig een album van Wagner gekocht bij het kruidvat vorige maand, alleen niet gekomen tot het luisteren ervan, komt nog wel. Heb meer klassiek staan op de computer nu.

Nu staat beethoven op.

Klassiek stoort niet. Ik kan klassiek luisteren en dan heb ik niet eens in de gaten dat ik muziek heb opstaan.

Dan zeggen ze dat trance ultiem is om te komen tot ontspanning. Voor mij is klassiek dat.

Ik ga dus ook zeker verder met verzamelen van klassieke muziek. Op dit moment mijn favourite muziek te noemen.

Het hele overkomen ervan.

Wagner ligt hier te wachten die cd. Ondertussen al omgezet naar mp3. Classical Chill-out heb ik ook een keer bij het kruidvat gekocht!!!

Kruidvat heeft super veel klassieke cd's in de aanbieding. Ook via de website van ze.

Morgen eens Wagner opzetten, ben nieuwsgierig hoe het klinkt, of vanavond al, heb volgens mij dat album ondertussen op de mp3 speler staan.

Klassiek
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:05:51 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38493595
Foute inschatting, mijn geheugen is soms niet in orde nog. Komt vanzelf goed nog.

Haydn is het album dat ik gekocht heb, heb net even nagekeken of ik juist zat, ik twijfelde al net. Ik haal soms de namen door elkaar.

Wagner heb ik wel eens gehoord in de auto van iemand die wagner keihard had opstaan. En toen zei die muziek al veel, zeker in super surround sound in die auto.

Maar zo wil ik alle klassieke muziek nog ontdekken.

Tijd om af te sluiten nu.

Klassiek. Ultiem!!!!!

Daar kan de huidige muziek een puntje aan zuigen of hoe noemen ze dat???

Een voorbeeld aan nemen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:17:54 #4
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_38504260
Wil niet de grote azijnzeiker zijn maar Also sprach ... is van Richard Strauss. Overigens vind ik Strauss (Richard en dus niet Johann) 10x gaver dan Wagner.

[ Bericht 13% gewijzigd door aleko op 03-06-2006 15:18:40 (Naampje vergeten, wel zo handig om te weten) ]
up for grabs
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:37:56 #6
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_38506071
Idd dat also sprach van Strauss is of dat Strauss gaver is dan Wagner? :p
up for grabs
pi_38513982
Ik vind dat Wagner mooie stukken heeft gecomponeerd, maar toch staat hij niet in de top 20 ofzo van mijn favo componisten. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar zijn stukken blijven me nooit lang bij ofzo. Geef mij maar Borodin, Mahler, Saint Saens of Sibelius ofzo
pi_38620824
Strauss verbleekt echt totaal bij Wagner!

(niet dat ik heel veel van beide ken hoor maar... ik vind Strauss gewoon een beetje een neppert )
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:25:04 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38621608
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:51 schreef Feldhofer het volgende:

Het grappige is dat veel mensen zijn muziek kennen, zonder de componist te kennen bv. Also sprach Zaratustra, wereldberoemd, wordt door zo goed als iedereen herkend, ik denk alleen niet dat heel veel mensen t\de titel van het stuk kennen, laat staan de componist.
Euh? Dat is van Richard Strauss, niet van Richard Wagner...
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:19 schreef Soul79 het volgende:
Strauss 'gaver' dan Wagner?

Nou nee
Hangt er maar even af over welke Strauss we het hier hebben.

[anecdote]
Jáááááááren geleden werkte ik op de CD afdeling van V&D. Komt er een meneer in een rolstoel aanrollen die me vroeg waar hij CD's van Strauss kon vinden.

Ik vroeg hem 'Welke Strauss'? waarop hij antwoordt ' Richard natuurlijk '

[ Bericht 24% gewijzigd door NT-T.BartMan op 07-06-2006 12:32:05 ]
pi_38621660
Er was laatst een douc over Wagner op ned. 1. Was wel boeiend. Die kerel was ook niet 100%, een echte kunstenaar.
pi_38623637
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Hangt er maar even af over welke Strauss we het hier hebben.
Richard of Johann, maakt tov Wagner niet uit imho
pi_38626131
Strauss Altijd die eeuwige walzen
pi_38658892
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:00 schreef Coastertommm het volgende:
Strauss Altijd die eeuwige walzen
Richard niet Die is van de eeuwige 'tondichtungen'
pi_38659742
Jaaa weet ik Ferry, maar ze hadden het over Strauss en ik had meteen weer een trauma moment .
pi_38692632
Moest je Strauss drummen?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:24:52 #17
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_38721069
Tjee, wat dom van Also sprach Zaratustra, wilde een voorbeeld noemen van klassiek door wagner die iedereen kent, keek bij mijn mp3's en zag deze, stom, stom, stom!

Laten we zijn bekendste stuk dan maar op Marcha nupcia houden
  zaterdag 10 juni 2006 @ 14:19:34 #18
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_38722264
Voor straf open ik een topic over Richard Strauss
pi_38726074
Nee, maar altijd met dat nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker ben ik in goede verwachting en dan spelen ze WEER Strauss .
pi_38726129
Ik heb btw wel eens de Radetzky Mars moeten drummen .
pi_38746918
Ik vind Wagner... Mja, hij heeft wel aardige stukjes, maar het is een beetje langdradig en weinig varieërend allemaal.
pi_38754974
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:41 schreef Koewam het volgende:
Ik vind Wagner... Mja, hij heeft wel aardige stukjes, maar het is een beetje langdradig en weinig varieërend allemaal.
Wagner varieert zich juist helemaal suf

Het is alleen wel puur muzikale variatie, in de zin van veel modulaties, aparte toonsoorten, veel dissonanten en chromatiek. Ik raak er in elk geval niet naar uitgeluisterd
  maandag 12 juni 2006 @ 08:47:44 #23
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38770799
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 17:11 schreef Coastertommm het volgende:
Ik heb btw wel eens de Radetzky Mars moeten drummen .
pi_38771898
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 17:09 schreef Coastertommm het volgende:
Nee, maar altijd met dat nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker ben ik in goede verwachting en dan spelen ze WEER Strauss .
Ach, de Wiener is het enige orkest dat écht de Strauss walzen kan spelen. Dus liever dát, dan dat je het Gelders Orkest moet aanhoren
pi_38774251
Pff, je kunt componisten niet vergelijken. Wagner is geniaal in de wijze waarop hij het verhaal in de muziek uitdrukt, R. Strauss is geniaal in de wijze waarop hij schildert met muziek en J., J. en F. Strauss zijn geniaal in de wijze waarop ze aanstekelijk zijn, licht en tóch genuanceerd. Die genieën kun je niet in een rijtje zetten van goed, beter en best. Ze zijn gewoon anders en ik zou ze alle vijf voor geen goud willen missen.

Componisten ordenen op "gaafheid". Dan wint Carl Orff denk ik, met de Carmina Burana, terwijl ik daar echt een tyfushekel aan heb. Tyfusherrie. Mensen vinden dat alleen maar mooi - of gaaf, zo je wilt - omdat het veel herrie is.

Wagner is in staat om een liefdesduet te componeren van meer dan een half uur, zonder dat je je een seconde verveelt! Sterker nog, het is het meest pure, menselijke, passionele en emotionele liefdesduet dat ik ken! En ik ken er nogal wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')