abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:36:19 #1
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38492489
Al een tijdje heb ik ons huurhuis een probleem met het weglopen van het water van de WC. Ik ben vandaag zelf beetje aan de slag gegaan met NaOH en veren. Tot ik het op een gegeven moment zo beu was dat ik maar een loodgieter gebeld heb.

En die had dus weinig meer success dan ik. Ze konden weinig meer constateren dat de riolering hier ronduit gaar en belachelijk is.

Aangezien de eigenaar cq huisbaas zeer moeilijk is, heb ik deze nog niet benaderd.
Kan ik eisen dat ze de riolering fixen zodat mijn drollen gewoon naar het riool spoelen?

Het huurcontract zegt dat ik voor de kosten van ontstopping moet betalen, maar dit euvel lijkt iets meer te zijn dan zomaar een verstopping.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:38:00 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38492540
Verstopping is voor de huurder. Als het riool/afvoer vernieuwd moet worden is de rekening voor de verhuurder. Denk ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juni 2006 @ 23:38:33 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38492560
Ja, dat kan je eisen.
Wordt anders zeer snel onbewoonbaar en dat win je altijd...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:44:25 #4
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38492784

Geld het zelfde voor een dak dat wat lekt.

Het lekt alleen als het goed doorregend en drupt het op het plafond.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:31:43 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38498331
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:44 schreef Keiichi het volgende:

Geld het zelfde voor een dak dat wat lekt.

Het lekt alleen als het goed doorregend en drupt het op het plafond.
Ja, een huisboos moet voor een goed dak zorgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38498380
Bij mij zit het in een aparte servicecontract. Heb die afgesloten toen ik het nodig had (lees; toilet verstopt).En toen die loodgieter kwam om mijn wc te ontstoppen, kwam hij gewoon met zo'n ding met een zuignap. Paar keer op en neer en toen was alles ontstopt.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 10:41:31 #7
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_38498474
Schrijf je huurbaas aan. Als hij niet binnen een redelijke termijn bevredigend antwoord kan je de betaling van een deel van de huur opschorten. Houdt dat geld wel achter de hand!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_38503601
Op http://www.vrom.nl/pagina.html?id=1190 vind je alle informatie over de huurcommissie. Hier staat ook precies welk onderhoud voor de (ver)huurder is en wat je wel/niet kunt doen als de verhuurder weigert de gebreken op te lossen.
quote:
Huurder: kleine ontstoppingen, schoonhouden leidingen, reparatie, en onderhoud van kranen
Verhuurder: reparaties bij verzakking, lekkages, grote ontstoppingen, vervanging
Het lijkt me duidelijk dat dit een grote ontstopping is en dus voor de rekening van de verhuurder komt.

In het kort komt de procedure erop neer dat je je huisbaas aanschrijft (het liefst aangetekend natuurlijk) en hem een aantal weken de tijd geeft (meestal 6) om het probleem op te lossen. Een simpele voorbeeldbrief is te vinden op http://www.vrom.nl/get.as(...)melding_gebreken.doc

Als er na 6 weken nog steeds problemen zijn kun je een procedure starten bij de huurcommissie. Om de procedure te starten moet je 11 euro betalen. Als je in het gelijk gesteld wordt krijg je deze terug. Een niet/slecht werkend riool valt in categorie B wat betekent dat de huurcommissie ongeveer 30% van je huur af zal halen totdat het gebrek opgelost is. Het formulier voor deze procedure staat op http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/publicaties/wonen_50402.pdf

Mocht je verhuurder hierna nog altijd niet van plan zijn de riolering te fixen dan kun je de kant op gaan van het repareren op zijn kosten. Maar mijn ervaring is dat huisbazen toch vrij snel aan het werk gaan als ze doorhebben dat je de huurcommissie en de regels daarvan kent.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:54:47 #9
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38503800
M'n vriendin probeerd al gewoon contact te leggen met de huisbaas, maar die is OF niet thuis OF doet gewoon de deur niet open en antwoord de telefoon niet.

Als we aan het eind van de week nog geen contact hebben gelegd, word het per brief vermeld. (Nu kunnen ze weg zijn ivm pinksteren enzo )

30% van de huur minder klinkt wel goed maar goed, ik heb liever een werkend toilet

Updates met ondernomen acties en reacties van de huurbaas worden vermeld in dit topic
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:04:28 #10
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38506886
Elke keer als er bv water van de wasmachine of bad of plee nu word doorgespoeld hoor ik bij de wasbak in keuken allemaal borellen. Er begint zelfs al een rioollucht te hangen

Kan ik ook de reactie periode vanwege dit aanzienlijk verlagen?
pi_38511126
je moet ook kijken waar de verstopping zit, is het op openbare grond (dus voorbij je perceel) dan is het voro de gemeente, zo niet is het voor jou cq de verhuurder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:38:59 #12
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38512304
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:56 schreef komrad het volgende:
je moet ook kijken waar de verstopping zit, is het op openbare grond (dus voorbij je perceel) dan is het voro de gemeente, zo niet is het voor jou cq de verhuurder
Het huis staat midden op het perceel met aan elke kant minstens 50m tot aan gemeente grond. Ik reken er op dat het niet op openbare/gemeentegrond een probleem is
pi_38512393
Als de boel uit de klauwen loopt (en borrelen is een slecht teken) dan moet het toch gebeuren en kun je de rekening naar de huisbaas laten sturen als hij nog steeds niet bereikbaar was.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:09:46 #14
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38513103
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:41 schreef shmoopy het volgende:
Als de boel uit de klauwen loopt (en borrelen is een slecht teken) dan moet het toch gebeuren en kun je de rekening naar de huisbaas laten sturen als hij nog steeds niet bereikbaar was.
Als er van waar dan ook water doorgespoeld word, borrelt de boel in de keuken aardig.
De kat gaat er elke keer op af, om vervolgens weer niets aan te treffen
pi_38513315
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:09 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Als er van waar dan ook water doorgespoeld word, borrelt de boel in de keuken aardig.
De kat gaat er elke keer op af, om vervolgens weer niets aan te treffen
Dan zou ik er rekening mee houden dat er binnen afzienbare tijd water naar boven gaat komen.
Geloof me, ik heb dit gemiddeld 2x per jaar, ik weet er alles van.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')