abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42064645
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:59 schreef TheOneAndOnly het volgende:
heb je al kabel gevonden?
Ja. Had niets meer van je vernomen en heb inmiddels 200 meter draad binnen. Kan dus weer verder
pi_42064825
[quote]Op vrijdag 22 september 2006 22:26 schreef intered het volgende:

[..]

Kun je dat ook in een schema weer geven?
kan het nu niet volgen.
[/quote
Ik ben er uit. Tenminste bijna. Het werkt nu goed met twee remotes. Remote 1 staat op waarde 0. Het ging alleen niet als ik de tweede remote op dipswitch waarde 1 zette. Maar wel op 2 of 4. Ik weet nog niet waarom, volgens de dpcu zou het moeten werken op 1. Vermoedelijk is dat databus adres al ergens voor gebruikt. Zal morgen is proberen het panel in fabriekstand te zetten en kijken of adres 1 dan wel werkt.

]
pi_42089099
Als het een cd 72 is ? kunnen de remote's alleen adress 5of 6 hebben en de bediendelen 1 t/m 4
waarbij alles naar beneden dus 1 is
pi_42091713
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:37 schreef intered het volgende:
Als het een cd 72 is ? kunnen de remote's alleen adress 5of 6 hebben en de bediendelen 1 t/m 4
waarbij alles naar beneden dus 1 is
Dat dacht ik ook. Toch is het bij mij nu andersom lijkt het. Ook na het terugbrengen in de fabrieksstand en ook als ik de bediendelen omdraai, lijkt het andersom te werken. En vreemd genoeg zie ik een kleine 'b' op postie 2 als ik de laatste dip (4) op on zet??? en op positie 3 als ik de 3e op on zet. de 1 en 2 geven geen resultaat. Ik snap het niet...
pi_42121453
ah... zie nu pas wat je zei Intered.... Remote op 5 of 6 (daar zit ik nu op) en bediendelen op 1 t/m 4. Maar ik vewar die twee nogal.Wat is een remote anders dan een bediendeel??? (ik ga gelijk de docu inkijken, dus wellicht vind ik zelf het antwoord)
pi_42123883
Ja wat daar anders aan is !! tja het zal wel iets met de interne ciquits temaken hebben
maar hij doet het echt niet op 1t/m 4
een remote is een 9031 een een bedien deel 3008 of een eentje met nog 4 ingangen waar ik het type zo ff niet weet
pi_42124927
ok, ik ben los. Wat ik probeer is een bediendeel / klavier / keypad te installeren. en die doet het bijvoorbeeld op dipje 4 op on te zetten en vervolgens in het installatie menu de keuze ' installeer remote' te kiezen.... ( ik zie bb...) Dus het lijkt erop dat in mijn bediendeel als remote=uitbreiding actief heb... ik duik mar weer is terug de programmeer handleiding in...
pi_42125727
Nog een vraagje. Ik heb een RD6201 kiezer. Deze is echter nog niet gemonteerd in mijn CD72 systeem. In de montage handleiding zie ik dat deze onder de print van de CD72 wordt gemonteerd. Dan moet de print van de CD72 echter wel omhoog (hogere pootjes). Weet iemand waar ik die hoge pootjes kan kopen?
pi_42151959
"""""Wat ik probeer is een bediendeel / klavier / keypad te installeren. en die doet het bijvoorbeeld op dipje 4 op on"""""
Als je 4 opon zet gebeurt er niks deze wordt niet gebruikt als ik het zo
zie blz9
De print van een cd 72 zit toch al genoeg van de achterkant van de behuizing af?
de kiezer zou er zo achter moeten kunnen
ikweet niet of je het weet maar deze kiezer is niet geschikt voor spraakberichten .
Hij stuurt data uit wat een PAC in kan lezen.

.

[ Bericht 16% gewijzigd door intered op 26-09-2006 21:16:50 ]
pi_42152640
Hmm... geloof dat ik een apart geval heb. Het remote bediendeel werkt prima op dip 4 en niet op 1. De RD6201S4 past niet onder de print van de CD72. En als ik het goed begrijp zal ik met deze kiezer niet mijn eigen mobiel in kunnen regelen.... Welke kiezer moet ik dan hebben?
pi_42152799
bedoel je met dip 4 ook echt het schakelaartje met het cijfer vier of praten welangs elkaar?

welke kiezer pfff zou ik zo niet weten ik kom in mijn tak van beveiliging niet veel kiezers tegen ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Je kan de kiezer wel laten kiezen maar hij kan er niks mee.
pi_42153031
Ja, bediendeel 1 staat alles naar beneden (1234) en op bediendeel 2 staat alleen nummer 4 omhoog. Bij het installeren zie ik vervolgens 2 kleine b's op positie 1 (bediendeel1) en op positie 2!?
Het werkt prima zo, maar is niet zoals ik in de handleiding lees, dan zou ik van bediendeel 2 nummer 1 alleen op 'on' (=omhoog) moeten zetten.
pi_42153261
ik zie dat ik er inderdaad nog een spraakmodule RD5060 bij nodig heb. Komt goed.
pi_42166021
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:37 schreef Jasper2000 het volgende:
, dan zou ik van bediendeel 2 nummer 1 alleen op 'on' (=omhoog) moeten zetten.
ja volgens de handleiding wel
pi_42179694
Ik heb zojuist van de vorige eigenaar doorgekregen dat bij dit paneel (lees mijn paneel) inderdaad van af de andere kant geteld moet worden. Dan klopt alles weer, rest mij alleen de vraag ... waarom? Blijft vreemd toch?! Maar ok, het werkt, ik ga weer verder knutselen. Hoe krijg ik die kiezer erin....
pi_42179700
"""""Wat ik probeer is een bediendeel / klavier / keypad te installeren. en die doet het bijvoorbeeld op dipje 4 op on"""""
Als je 4 op on zet dan is dat adress 5
en een remote ziet er in het menu uit als een B en niet een b dat is een bediendeel.

De print van een cd 72 zit toch al genoeg van de achterkant van de behuizing af?
de kiezer zou er zo achter moeten kunnen
ikweet niet of je het weet maar deze kiezer is niet geschikt voor spraakberichten .
Hij stuurt data uit wat een PAC in kan lezen.

HUH hoe komt dit hier nou ik had niks getyped???

[ Bericht 3% gewijzigd door intered op 27-09-2006 21:29:23 ]
pi_42180695
kan je niet ff een foto maken van het paneel?
Normaal zitten er dingetjes bij die in de gaatjes passen op de achter wand en daar kan je dan een boute in draaien.
pi_42211508
Eddie: Ik heb geen idee hoe ik de foto's hier publiceer. Voor het gemak stuur ik ze per email naar je. Ben benieuwd naar je reactie.
pi_42211627
Oeps... ik heb je emailid ook niet....
pi_42215468
Geen idee of deze site hier goed mee omgaat.... de foto's

op foto twee is tevens goed zichtbaar hoe nu de bediendelen zijn geadresseerd (averechts, andersom)
pi_42244887
Dit is volgens mij geen 3008 bediendeel !
Maar als ze nu werken dan zal het wel zo horen
De Kiezer pas inderdaad niet onder de print ander kast type of een wat ouder model? Ik weet het niet .
Zo te zien zou hij bevestigd moeten worden onder print naast de trafo.
Meer plaats is er niet .
Als er verder nog vragen zijn stel ze gerust .
zal proberen dit topic in de gaten te houden
pi_42283170
Het zijn 3008 PROX bediendelen. Kunnen ook met Prox sleutel bedient worden (CD PROX key's). Bedoel je dat de kiezer er haaks onder de print komt te zitten? Ik zal hoe dan ook de print van de CD omhoog moeten brengen. Geeft dan vermoedelijk ook weer problemen met de sabotage schakelaar op de print, vrees ik.. Ik klooi vrolijk verder... Dank voor de input, hopelijk kan ik nog meer bij je kwijt.
pi_44582943
Vraagje... Ik wil een buitenflitser aansluiten op mijn CD72 systeem. Moet ik die nu aansluietn op de buiten sirene contacten? Of gewoon bij de binnen sirene contacten? Wie weet het?
pi_44614426
flitslicht is meestal apart... dit mede vanwege eventuele sabotage...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:57:08 #100
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_53694773
Na een lange tijd niks gedaan te hebben met dit alarm heb ik nu van een Installateur hun werkboeken gekregen voor mijn alarm (Aritech alarm)...

We gaan dus weer lekker pielen !!!!
Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')