abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38456130
Terwijl het grootste deel van de bands hun nummers uitzweten in bruingerookte repetitieruimtes, doen Jimmy Tamborello (Dntel) en Ben Gibbard (Death Cab for Cutie) het gewoon via de post. Deze aanpak doet vermoeden dat The Postal Service louter een project is, en dat is ook zo. En wat voor één! De kruisbestuiving tussen de weldadige laptopklanken van Tamborello en de eerder traditionele aanpak van Gibbard levert een boeiende sound op, die het best kan omschreven worden als "elektronische lo-fi". De grootste aantrekkingspool binnen 'Give Up' is de stem van Gibbard, die behendig balanceert tussen de karakteristieke strotten van Pet Shop Boy Neil Tennant en King of Convenience Erlend Øye en heerlijk interacteert met de subtiel aangewende computergeluiden van Tamborello. Die combinatie zorgt meermaals voor hoogspanning: single 'Such Great Heights' is briljant geconstrueerde en meeslepende elektropop, terwijl de voornoemde Pet Shop Boys voor een verfijnd dansnummer als 'We Will Become Silhouettes' heden ten dage waarschijnlijk een moord zouden plegen. Het blijft koffiedik kijken of Postal Service meer dan een eenmalig project wordt, maar ondergetekende ziet op basis van dit veelbelovende album geen graten in een voortzetting ervan.

Paar super nummers van hun.. ze hebben niet veel nummers:

Brand New Colony
Such Geat Heights
Nothing better (!!!)
Recycled air
We will become silhouettes.

pi_38457018
Hun zijn echt goed, vooral Such great heights en Nothing better zijn

Die kan ik wel 1000 x achter elkaar afspelen
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  vrijdag 2 juni 2006 @ 03:55:59 #3
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38463509
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:52 schreef MmadviewW het volgende:

Absoluut mee eens
pi_38464031
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:52 schreef MmadviewW het volgende:

Hun wat?

Voor de rest vind ik het ook erg leuke muziek.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:47:46 #5
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_38464612
Hun liedjes? Denk ik..

Maar leuk album inderdaad, smaakt naar meer.
pi_38466789
Ben is zeer veelzijdig. Check ook wat platen van DNTEL, daar zingt ie ook op mee af en toe. Onder de naam Postal Service zijn ook nog enkele covers uitgebracht, o.a. Phil Collins - Against All Odds. Daarnaast zijn de b-kanten van de singles ook zeer de moeite waard: m.n. Be Still My Heart en There's Never Enough Time, evenals de cover van We will become silhouettes door The Shins. Iron & Wine heeft Such Great Heights gecoverd, maar da's niet erg interessant (ze waren er zelf achteraf ook niet tevreden over...).

Fijn project, ben benieuwd wat er gaat volgen.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:52:31 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38469474
Een nummer als Such Greats Heights behoort natuurlijk tot het beste dat electropop heeft voorgebracht. Na een aantal nummers gaan de enigszins waterige vocalen me een klein beetje tegenstaan, maar desalniettemin een prima plaat.
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:19:16 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38491836
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:33 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Ben is zeer veelzijdig. Check ook wat platen van DNTEL, daar zingt ie ook op mee af en toe.
Eigenlijk alleen het nummer (This is) The Dream of Evan and Chan van Dntels plaat Life is Full of Possibilities, maar die is dan ook bloedmooi. Het succes van die samenwerking in 2001 leidde dan ook uiteindelijk tot het opzetten van The Postal Service in 2002, waarbij Give Up in januari 2003 tot dusver het enige wapenfeit in de vorm van een album heeft opgeleverd.
Die plaat vond ik na het eerder genoemde nummer met Dntel toch wat tegenvallen over de hele lengte, maar bevat meer dan genoeg prachtige nummers, net op het moment ook dat Gibbards band Death Cab For Cutie ook wat aan kracht ingeboet leek te hebben.
Bizar trouwens dat die plaat ook alweer 3,5 jaar oud is.

Oh, en als je nog meer mooie, melancholische electropop zoekt, dan moet je The Notwist eens beluisteren.
pi_38492271
zei staan altijd heel hoog in de charts op last.fm... ken alleen such great heights, klinkt wel lekker (heb toevallig vorige week dcfc's album plans gekocht )
pi_38494742
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:19 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen het nummer (This is) The Dream of Evan and Chan van Dntels plaat Life is Full of Possibilities, maar die is dan ook bloedmooi.
ik dacht dat er nog eentje was, maar ik was in de war met het nummer "Couches in Alleys", maar da's Ben met Styrofoam...

verder blijf ik Give Up een heerlijke plaat vinden, ik denk alleen niet dat er in deze vorm echt een vervolg op komt. hopen op andere nieuwe projectjes, aangezien ik DCFC er in kwaliteit ook niet op vooruit vind gaan.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:03:24 #11
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38494849
Leuk 'bandje'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:53:14 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39277679
Postal Service Begin Work on New Album

Back in 2003, when music was still in its infancy, Ben Gibbard and Jimmy Tamborello came together as the Postal Service to release a little record called Give Up, making it okay for indie kids to get down. And the world was never the same.

In years to come, Give Up will serve as an education in the entirety of music's history all by itself. That is, unless its follow-up improves upon it, in which case we can include it in the curriculum as well.

Gibbard has spoken of that ever-elusive follow-up in a recent interview on MTV.com, in which he said, "We're slowly starting. We're crawling right now, and whether that crawl turns into a walk remains to be seen. But we'll know more towards the end of the year. I've just been touring so much and trying to find time to make it happen and make our schedules line up."

Jimmy Tamborello echoed Gibbard's statement in a recent Pitchfork interview, saying, "We're talking about wanting to finish an album by sometime next year, because we have to work with Death Cab's schedule and stuff. I definitely want to do another one."

Tamborello also said he hopes Jenny Lewis will be more involved in the process this time around. The Rilo Kiley frontwoman and solo artist was a vocalist on Give Up, and, depending on her schedule, she might contribute as a songwriter on the upcoming record.

When asked about the direction the new album would take, Tamborello said, "I always have this idea to branch out and try something new, but at the same time, the Postal Service is a really nice outlet. It's so fun to do. Changing it too much or even overthinking it... I just don't want to make it a drag to work on."

According to MTV.com, only two songs have been recorded for the album, but writing and recording will take priority once Death Cab for Cutie's tour schedule winds down. However, Gibbard is "in the very early stages of writing a new Death Cab record, too," so maybe he'll never get around to the Postal Service album. C'mon, Ben, do it for the kids!

Gibbard explained his schedule to MTV thusly: "We're going to do one more lap around the country and then go home and work on music. At the end of the year is when this is all going to wrap up, and we can all get back to work."

As for how recording for the new project is being handled, the boys are still keeping it real-- long distance style-- but instead of the mail, they've taken to trading tracks via the internet. "[Since] this time we know how to do YouSendIt.com, doing stuff online is a lot easier now. So we probably won't be using the actual mail," Tamborello said. When asked if this might necessitate a name change for the group, he laughed and said, "Yeah, ‘YouSendIt-dot-com'."

http://www.pitchforkmedia(...)in_Work_on_New_Album
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:06:51 #13
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_39279770
Altijd leuk.
Ik zou ze ook weleen keer live willen zien
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:33:02 #14
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39280507
Grobbel houdt het voor mij in de gaten, top!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:49:20 #15
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_39281035
Geweldig nieuws, Grobbel

Naar mijn weten was het idee altijd dat Give Up een eenmalig project zou zijn. Niemand had echter op het waanzinnige succes ervan kunnen rekenen: clips op MTV, (redelijk) goed lopende singles, geweldige reviews... Dat is meer dan DCFC of DNTEL ooit voor elkaar gekregen hadden. Ik had eigenlijk niet meer gerekend op een vervolg op Give Up maar heb stiekem altijd blijven hopen.

The Postal Service is echt een 'band' die ik aan iedereen aanraad. Tot nu toe heb ik niemand leren kennen die ze niet geweldig vond, van m'n moeder en m'n baas tot jazzliefhebbers en metalheads.

Ik zat eergisteren nog stiekem te hopen dat Ben Gibbard tijdens het DCFC-concert spontaan Such Great Heights zou gaan spelen, en werd even hoopvol toen een intro'tje erg op die van Nothing Better leek (waarvan het me trouwens verbaast dat niemand de link met Human League legt) - maar het had niet zo mogen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asmodian op 28-06-2006 13:32:26 ]
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_39285842
Cool Hoop echt dat ze een nieuwe cd gaan maken
pi_39299967
Clark Gable is ook een goed nummer...
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_39303602
Ben Gibbard .
The Postal Service .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_39310431
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:49 schreef Asmodian het volgende:
Naar mijn weten was het idee altijd dat Give Up een eenmalig project zou zijn.
Na Give up is er nog een EP met 2 nieuwe nummers en/of live nummers uitgebracht, geloof ik. Hierna zou dan een nieuw album volgen. Dat werd me ooit een jaar of 2 - 3 geleden verteld, maar dat is bij mij een beetje weggezakt en ik heb er eigenlijk nooit meer aan gedacht..

[ Bericht 17% gewijzigd door OMG op 28-06-2006 07:40:25 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_41182384
We Will Become Sihouettes & Such Great Heights, heerlijk. Zou ze graag nog een keertje live willen zien
pi_41183789
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:49 schreef Asmodian het volgende:
Geweldig nieuws, Grobbel

Naar mijn weten was het idee altijd dat Give Up een eenmalig project zou zijn. Niemand had echter op het waanzinnige succes ervan kunnen rekenen: clips op MTV, (redelijk) goed lopende singles, geweldige reviews... Dat is meer dan DCFC of DNTEL ooit voor elkaar gekregen hadden. Ik had eigenlijk niet meer gerekend op een vervolg op Give Up maar heb stiekem altijd blijven hopen
Death Cab heeft heel wat meer bereikt volgens mij, enorm veel cd's verkocht, grote tours etc. Vind postal service best overrated eigenlijk, such great heights klinkt wel leuk, maar er staan ook echt zwakke nummers op, vooral dat laatste nr. En nothing better heeft een beetje cheesy lyrics. "I love you so.. oh oh..

Maar das mijn mening leuk projectje maar beter dan dcfc?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:45:11 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41184735
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:20 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Death Cab heeft heel wat meer bereikt volgens mij, enorm veel cd's verkocht, grote tours etc. Vind postal service best overrated eigenlijk, such great heights klinkt wel leuk, maar er staan ook echt zwakke nummers op, vooral dat laatste nr. En nothing better heeft een beetje cheesy lyrics. "I love you so.. oh oh..

Maar das mijn mening leuk projectje maar beter dan dcfc?
Dat laatste, grotendeels instrumentale nummer is juist één van de beste nummers van de plaat wat mij betreft. Heel anders dan de rest natuurlijk, maar ongemeen catchy. En nog dansbaar ook!
pi_41189612
Ik vind dat laatste nummer ook juist een van de beste nummers van het album.
  maandag 25 september 2006 @ 15:44:10 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42114154
Natural Anthem
* zoekt album in teringbende
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_46098853
Such Great Heights wordt in de reclame van start*people gebruikt. na vele achtergronddeuntjes in "documentaires" en series komt ie nu ook in menig reclameblok langs...

tijd voor een nieuw album, al betwijfel ik of die er daadwerkelijk gaat komen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')