M'n contract bij m'n huidige mobiele provider liep bijna af, dus een mooi moment om eens even rond te kijken welke toestellen er zoal beschikbaar waren indien ik ergens anders een nieuw abonnement afsluit.
M'n oog viel op de T-Mobile MDA Pro en ik besloot het via de T-mobile site zelf te bestellen.
Eerst even gebeld wat ik exact diende te doen in verband met het nummerbehoud.
Ik diende op te zeggen bij Debitel en als ik dan vervolgens zo'n 10 dagen voor het einde contract bij Debitel de aanvraag zou doen bij T-mobile, dan zou alles goedkomen.
Zo gezegd zo gedaan en ik stuurde een opzegbrief naar Debitel.
Kut, opzegtermijn van 3 maanden, maar ach, dan maar even geduld, 6 juni zou m'n abonnement opgezegd worden.
Dus 24 mei (immers zo'n 10 dagen vantevoren) bestelde ik de telefoon in combinatie met een Flex 20 abonnement voor 2 jaar incl. de smsverdubbelaar en pocket internet.
Netjes ingevuld dat het met nummerbehoud was en per wanneer m'n huidige abonnement zou eindigen.
Ik kreeg netjes m'n orderbevestiging binnen en het toestel zou binnen 2 dagen geleverd worden incl. een tijdelijk nummer.
En toen begonnen de problemen:
Na 2 dagen nog niets gehoord, dus ik dacht, ik bel even.
Er werd me gezegd dat m'n order gewoon goed liep en dat er die dag of uiterlijk de volgende dag contact opgenomen zou worden door het koeriersbedrijf met betrekking tot de levering van het toestel.
Na 2 dagen wederom niets gehoord en toch maar weer even gebeld.
Een totaal ander verhaal deze keer, het toestel was niet meer op voorraad dus ik zou niets krijgen.
"Euuuuh, maar ik heb de orderbevestiging hier voor m'n neus
."- Huh? Heeft u een ordernummer dan?
Yep, [insert ordernr.]- Hmmmz, vreemd... Weet u wat, ik mail het even door naar de afdeling E-sales en zij zullen contact met u opnemen
![]()
.
Ah tof, maarreuh, aangezien het qua nummerbehoud een beetje krap wordt nu, wanneer nemen zij contact met me op?
- Nou, waarschijnlijk vandaag nog en anders toch in ieder geval binnen 24 uur.
Maar lieve lezertjes, wederom geen enkel belletje, dus maar weer zelf bellen.
*verhaal uitgelegd*
Tja, het toestel was inderdaad niet meer op voorraad en de porteringsaanvraag bij Debitel was nog niet eens gedaan (
![]()
. )
Dit had ze nog nooit meegemaakt, haar collega's hadden ook niet goed gekeken en dus een lulverhaal opgehangen en ze zou het even voorleggen aan de Senior (:').)
Nah, die wist het dus ook niet.
"Euuuh, ok, maarreuh, ten eerste wil ik die telefoon gewoon en ten tweede wil ik toch echt m'n nummer behouden, dus wat nu?"- Tja, om eerlijk te zijn, ik heb ook geen flauw idee...
. Ik heb hem toch gewoon bij jullie besteld, met nadrukkelijk het verzoek om nummerbehoud, door dit gedoe raak ik dus m'n nummer nog kwijt na een jaar of 5.
Als ik nu gewoon ff naar de winkel toe ga en daar het abo aanvraag zodat zij alsnog het porteringsverzoek in kunnen schieten?- Dat kan niet
![]()
.
Wtf- Tja, de credit check hebben we al wel uitgevoerd, dus de order staat al in het systeem, bij de winkel kunnen ze dus niet nog een order plaatsen.
Maar jullie doen nu toch ook niets qua porteringsverzoek, zo raak ik dus toch echt m'n nummer kwijt aangezien het contract de 6e juni afloopt- Tja, dan moet u even contact opnemen met Debitel om uw opzegging te annuleren.
Maar wanneer wordt het porteringsverzoek dan wél aangevraagd?- Zodra het toestel weer beschikbaar is.
En wanneer is dat?- Euuuhm, geen flauw idee, hij kan morgen binnen zijn, maar ook over 3 weken pas... Maar ik mail m'n Senior nu direct even en dan wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.
Laat me raden, binnen 24 uur?
.- Euuuh, ja...
En nu even reëel?- Nou, toch in ieder geval zaterdag...
Naja, dat ga ik dus niet afwachten, dus ik maar eens ff Debitel bellen om te kijken wat de opties zijn.
- Tja, euuuh, u kunt de opzegging eventueel wel uitstellen, maar ik heb geen flauw idee voor hoe lang en wat de eventuele kosten zijn, dat vraag ik even voor u na.
*5 minuten later*
- Nou, ik ben er nog niet helemaal uit... Ik ga het nu even voor u navragen en dan bel ik u binnen 10 minuten terug.
Maar nee, wederom gepwnd, na anderhalf uur nog niks gehoord, dus zelf maar weer bellen.
- Nope, uitstellen kan niet en als u uw nummer nog wilt behouden, zal het porteringsverzoek van T-Mobile vóór 6 juni binnen moeten zijn. Maar zelfs dan zal het abonnement nog wel 3 maanden doorlopen omdat ze te laat zijn met het verzoek.
Maar het is toch nog geen 6 juni
.- Jaha, maar er geld een termijn van 10 dagen vantevoren en die is al verstreken.
Maarreuh, ik kan de opzegging toch wel annuleren of opschuiven
Dat is tenminste wat T-mobile beweert.- Nope, kan niet, T-mobile snapt er geen reet van. Het. porteringsverzoek. moet. voor. 6. juni. binnen zijn. anders. ben. je. je. nummer. kwijt.
Ja, dat zei je al, maar als T-mobile het niet doet, dan kan ik zelf toch nog wel zorgen dat ik m'n nummer gewoon behoud
.- De enige optie is om u opzegging te annuleren (duh, dat vroeg ik toch), maar dan dient u wel weer aansluitkosten (á 38,50
![]()
Wtf, ik wil niet eens áfgesloten worden!) en de 3 maanden abonnement extra te betalen.
Dus ik maar weer naar T-Mobile bellen en dat verhaal uitleggen:
Nou, dat zou allemaal wel loslopen, T-mobile zal voor 99% zeker uit coulance de 3 maanden extra abonnementskosten op zich nemen, als ik maar zou zorgen dat het nummer behouden bleef, dus ik moest toch echt weer naar Debitel bellen omdat opzeggingen annuleren toch 100% zeker wel kon.
En daar ging ik weer, bellen naar Debitel:
Ah, zijn collega had de laatste mailing niet gelezen, opzeggingen annuleren kon wel degelijk (
![]()
. )
Maarrrrrrr... T-mobile én zijn collega's bij Debitel zaten volgens hem toch echt poep te praten, want het porteringsverzoek kan nog steeds gewoon ingediend worden zonder eventuele extra kosten of een verlenging, als het maar vóór 6 juni bij Debitel bínnen is... Als het proces maar gestárt wordt voor 6 juni.
En nu ben ik het bellen dus even zat, men spreekt elkaar toch steeds tegen en wat T-mobile beweert, wordt door Debitel weer ontkent en vice versa.
Dus... Experts... Zijn jullie nog niet in slaap gevallen, zouden jullie me dan even kunnen vertellen wát m'n mogelijkheden zijn en wat ik nu het beste kan doen als ik zowel het toestel wil als het behouden van m'n nummer?
Samenvatting:
T-mobile en Debitel praten poep, beloven allebei tig dingen die ze niet nakomen, spreken elkaar constant tegen en de 1 beweert dat ik m'n nummerportering nu niet meer aan kan vragen en de ander wel.[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 01-06-2006 20:39:13 ]