abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38450508
M'n contract bij m'n huidige mobiele provider liep bijna af, dus een mooi moment om eens even rond te kijken welke toestellen er zoal beschikbaar waren indien ik ergens anders een nieuw abonnement afsluit.

M'n oog viel op de T-Mobile MDA Pro en ik besloot het via de T-mobile site zelf te bestellen.
Eerst even gebeld wat ik exact diende te doen in verband met het nummerbehoud.
Ik diende op te zeggen bij Debitel en als ik dan vervolgens zo'n 10 dagen voor het einde contract bij Debitel de aanvraag zou doen bij T-mobile, dan zou alles goedkomen.

Zo gezegd zo gedaan en ik stuurde een opzegbrief naar Debitel.
Kut, opzegtermijn van 3 maanden, maar ach, dan maar even geduld, 6 juni zou m'n abonnement opgezegd worden.
Dus 24 mei (immers zo'n 10 dagen vantevoren) bestelde ik de telefoon in combinatie met een Flex 20 abonnement voor 2 jaar incl. de smsverdubbelaar en pocket internet.
Netjes ingevuld dat het met nummerbehoud was en per wanneer m'n huidige abonnement zou eindigen.

Ik kreeg netjes m'n orderbevestiging binnen en het toestel zou binnen 2 dagen geleverd worden incl. een tijdelijk nummer.

En toen begonnen de problemen:
Na 2 dagen nog niets gehoord, dus ik dacht, ik bel even.
Er werd me gezegd dat m'n order gewoon goed liep en dat er die dag of uiterlijk de volgende dag contact opgenomen zou worden door het koeriersbedrijf met betrekking tot de levering van het toestel.

Na 2 dagen wederom niets gehoord en toch maar weer even gebeld.
Een totaal ander verhaal deze keer, het toestel was niet meer op voorraad dus ik zou niets krijgen.
"Euuuuh, maar ik heb de orderbevestiging hier voor m'n neus ."
- Huh? Heeft u een ordernummer dan?
Yep, [insert ordernr.]
- Hmmmz, vreemd... Weet u wat, ik mail het even door naar de afdeling E-sales en zij zullen contact met u opnemen .
Ah tof, maarreuh, aangezien het qua nummerbehoud een beetje krap wordt nu, wanneer nemen zij contact met me op?
- Nou, waarschijnlijk vandaag nog en anders toch in ieder geval binnen 24 uur.

Maar lieve lezertjes, wederom geen enkel belletje, dus maar weer zelf bellen.

*verhaal uitgelegd*
Tja, het toestel was inderdaad niet meer op voorraad en de porteringsaanvraag bij Debitel was nog niet eens gedaan ( . )
Dit had ze nog nooit meegemaakt, haar collega's hadden ook niet goed gekeken en dus een lulverhaal opgehangen en ze zou het even voorleggen aan de Senior (:').)
Nah, die wist het dus ook niet.
"Euuuh, ok, maarreuh, ten eerste wil ik die telefoon gewoon en ten tweede wil ik toch echt m'n nummer behouden, dus wat nu?"
- Tja, om eerlijk te zijn, ik heb ook geen flauw idee...
. Ik heb hem toch gewoon bij jullie besteld, met nadrukkelijk het verzoek om nummerbehoud, door dit gedoe raak ik dus m'n nummer nog kwijt na een jaar of 5.
Als ik nu gewoon ff naar de winkel toe ga en daar het abo aanvraag zodat zij alsnog het porteringsverzoek in kunnen schieten?

- Dat kan niet .
Wtf
- Tja, de credit check hebben we al wel uitgevoerd, dus de order staat al in het systeem, bij de winkel kunnen ze dus niet nog een order plaatsen.
Maar jullie doen nu toch ook niets qua porteringsverzoek, zo raak ik dus toch echt m'n nummer kwijt aangezien het contract de 6e juni afloopt
- Tja, dan moet u even contact opnemen met Debitel om uw opzegging te annuleren.
Maar wanneer wordt het porteringsverzoek dan wél aangevraagd?
- Zodra het toestel weer beschikbaar is.
En wanneer is dat?
- Euuuhm, geen flauw idee, hij kan morgen binnen zijn, maar ook over 3 weken pas... Maar ik mail m'n Senior nu direct even en dan wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.
Laat me raden, binnen 24 uur? .
- Euuuh, ja...
En nu even reëel?
- Nou, toch in ieder geval zaterdag...

Naja, dat ga ik dus niet afwachten, dus ik maar eens ff Debitel bellen om te kijken wat de opties zijn.
- Tja, euuuh, u kunt de opzegging eventueel wel uitstellen, maar ik heb geen flauw idee voor hoe lang en wat de eventuele kosten zijn, dat vraag ik even voor u na.
*5 minuten later*
- Nou, ik ben er nog niet helemaal uit... Ik ga het nu even voor u navragen en dan bel ik u binnen 10 minuten terug.

Maar nee, wederom gepwnd, na anderhalf uur nog niks gehoord, dus zelf maar weer bellen.
- Nope, uitstellen kan niet en als u uw nummer nog wilt behouden, zal het porteringsverzoek van T-Mobile vóór 6 juni binnen moeten zijn. Maar zelfs dan zal het abonnement nog wel 3 maanden doorlopen omdat ze te laat zijn met het verzoek.
Maar het is toch nog geen 6 juni .
- Jaha, maar er geld een termijn van 10 dagen vantevoren en die is al verstreken.
Maarreuh, ik kan de opzegging toch wel annuleren of opschuiven Dat is tenminste wat T-mobile beweert.
- Nope, kan niet, T-mobile snapt er geen reet van. Het. porteringsverzoek. moet. voor. 6. juni. binnen zijn. anders. ben. je. je. nummer. kwijt.
Ja, dat zei je al, maar als T-mobile het niet doet, dan kan ik zelf toch nog wel zorgen dat ik m'n nummer gewoon behoud .
- De enige optie is om u opzegging te annuleren (duh, dat vroeg ik toch), maar dan dient u wel weer aansluitkosten (á 38,50 Wtf, ik wil niet eens áfgesloten worden!) en de 3 maanden abonnement extra te betalen.

Dus ik maar weer naar T-Mobile bellen en dat verhaal uitleggen:
Nou, dat zou allemaal wel loslopen, T-mobile zal voor 99% zeker uit coulance de 3 maanden extra abonnementskosten op zich nemen, als ik maar zou zorgen dat het nummer behouden bleef, dus ik moest toch echt weer naar Debitel bellen omdat opzeggingen annuleren toch 100% zeker wel kon.

En daar ging ik weer, bellen naar Debitel:
Ah, zijn collega had de laatste mailing niet gelezen, opzeggingen annuleren kon wel degelijk ( . )
Maarrrrrrr... T-mobile én zijn collega's bij Debitel zaten volgens hem toch echt poep te praten, want het porteringsverzoek kan nog steeds gewoon ingediend worden zonder eventuele extra kosten of een verlenging, als het maar vóór 6 juni bij Debitel bínnen is... Als het proces maar gestárt wordt voor 6 juni.

En nu ben ik het bellen dus even zat, men spreekt elkaar toch steeds tegen en wat T-mobile beweert, wordt door Debitel weer ontkent en vice versa.

Dus... Experts... Zijn jullie nog niet in slaap gevallen, zouden jullie me dan even kunnen vertellen wát m'n mogelijkheden zijn en wat ik nu het beste kan doen als ik zowel het toestel wil als het behouden van m'n nummer?

Samenvatting:
T-mobile en Debitel praten poep, beloven allebei tig dingen die ze niet nakomen, spreken elkaar constant tegen en de 1 beweert dat ik m'n nummerportering nu niet meer aan kan vragen en de ander wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 01-06-2006 20:39:13 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_38451047
Schatje, het is in behandeling!! je weet toch hoe dat soort dingen werken!!

U dient af te wachten

(Hoop dat ze het snel voor je (mij) fixen ben ik eindelijk van dat gezeur van je af over die telefoon )
pi_38451192
Binnen 24 uur nemen we kontakt met je op
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Milf donderdag 1 juni 2006 @ 20:48:58 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38451312
Ik hoor net de reclame op tv :"we zijn het heel normaal om abnormaal behandeld te worden".
Slaat wel een beetje hierop aan. Wat een stel eikels zeg.

Ze kunnen toch wel vast dat nummer van je overhalen ook al is dat toestel er nog niet?
En daarbij vind ik het erg raar dat de mensen die bij maatschappij X werken kunnen uitleggen wat de regels en beleid zijn bij maatschappij Y.

Ik zou direct een klacht indienen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_38451358
ehm goed heb het ff snel doorgelezen, maar ik denk dat dit niet goed zal gaan... bel t-mobile op en zeg dat het hele verhaal niet doorgaat, bel daarna debitel op en zeg dat ze je opzegging moeten vernietigen, je krijgt dan wel weer 3 maanden opzeg termijn, maar goed, ga naar een winkel en laat het goed doen

je porteringsverzoek moet namelijk 10 werkdagen voor de einddatum binnen zijn bij de provider die het nummer afgeeft, dus als debitel zegt dat het niet meer kan... dat klopt!

heb dit meerdere malen meegemaakt en debitel is een van de moeilijkste maatschappijen!
pi_38451365
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:46 schreef longinus het volgende:
Binnen 24 uur nemen we kontakt met je op
Wat ik eigenlijk bedoel maar niet mag zeggen: Neem zelf eens initiatief om te bellen en vraag of we al iets voor je hebben willen regelen, want anders schieten we toch niet op met je aanvraag!Je hebt toch al een contract, dus we hebben je al binnen...... Duh
pi_38451378
FF wat anders.. weet je zeker dat je een MDA Pro wilt?
pi_38451657
Klinkt bekend, t-mobile en problemen
Wat je zow ie sow al moet doen, is ff contact opnemen met klachtenservice, hun gaan dan altijd alles kei netjes oplossen...

Indien je wil heb ik rechtstreeks nummer van een meiske daar die mij laatst 80 euro vergoeding gaf voor mijn eigen fout (!) (een fout t.w.v. 30 euro)

in dat geval ff mailtje naar ronnie.linders@home.nl mail k da nr wel ff
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_38451891
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
FF wat anders.. weet je zeker dat je een MDA Pro wilt?
Gebruikerservaringen op Tweakers waren goed en het is 1 van de weinige telefoons met alle mogelijkheden die ik zoek, dus euuuh, ja...
pi_38452327
kan je niet die order bij T-mobile annuleren (incl credit check enzo), en dan naar een T-mobile winkel gaan en het daar ter plekke afsluiten?... heb je en geen lopende aanvraag en het is voor de 6e?
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 21:23:32 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38452904
Bij orange kon dat automatisch in de computer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_38453046
Nah, toch nog maar een poging gewaagd:

Nogmaals het hele verhaal uitgelegd en verteld dat de nummerportering toch écht vóór 6 juni aangevraagd dient te zijn, anders ben ik m'n nummer wat ik for fucks sake al 5 jaar heb kwijt...
Toch nog maar ff duidelijk gemaakt dat dat dus níet de bedoeling is.

- Bladiebla, ik mail diréct naar de juiste afdeling..
"Jaha, dat is me al een aantal keer verteld, maar daar schiet ik dus niets mee op ."
- Nou, ik mail het echt diréct!
"Ja meid, dat geloof ik ook wel, maar ik moet er dus zeker van zijn dat het alsnog vóór 6 juni aangevraagd wordt."
- Nou, ik zal het in het mailtje zetten hoor!
"Heel mooi hoor, maar gebeurt het dan ook vóór 6 juni?"
- Tja, dat weet ik niet, maar ik mail het en dan zullen zij lezen dat het voor 6 juni aangevraagd moet worden!

Nah, ff uitgelegd dat ik de handel en wandel in klantenserviceland wel een beetje ken en dat er in verband met certificeringen vast wel een escalatieafdeling is waar ze me naar door kan zetten.
Inderdaad, die was er, maar daar kon ze alleen maar naartoe mailen
Nou ja, niet naar die afdeling zelf... Zij zou een mailtje sturen, vervolgens worden die berichten gefilterd... Ze beweerde zelfs dat als zij er in zou zetten dat het voor 6 juni diende te gebeuren, dat het er dan met spoed uitgefilterd zou worden .
Uhuh, een script dat @random zoekt naar de combinatie "nummerportering", "moet", "voor" en dan een willekeurige datum.
Anyway, haar senior zou die gefilterde berichten doornemen en dan vervolgens bepalen of het naar escalatie moet.
Vervolgens komt het allemaal bij de escalatieafdeling binnen en zullen zij het op chronologische volgorde in behandeling nemen.

Dus ik weer:
"Maar denk nu even met me mee... Jij stuurt dit mailtje... Vervolgens zal dat "filterproces" minimaal 1 dag in beslag nemen en dat gaat vandaag vast niet meer gebeuren aangezien jullie maar tot 22:00 open zijn...
Daarna zal, pas op 3 juni, je senior alle "gefilterde" mailtjes handmatig moeten nalezen, maar daar staat vervolgens ook een doorlooptijd van minimaal 2 dagen voor (want hell, hij heeft er vast honderden aangezien er alleen van mij al 3 doorgezet zijn naar diezelfde senior)
Dat wordt weer doorgegooid naar de escalatiebak en die zullen er ook minimaal 2 dagen voor nodig hebben voordat ze mijn probleemmailtje tegenkomen, dan is het dus al 5 juni.
Het aanvragen van die porteringen gaat waarschijnlijk via een batch die snachts gedraaid wordt en dus komt het porteringsverzoek op zijn vroegst 6 juni binnen...
En het moet dus vóór 6 juni binnen zijn, anders ben ik m'n nummer kwijt . "

- Euuuh ja, ok... *stilte*
"Maar ik wil m'n nummer niet kwijt remember!"
- Hmmmz, ik zal het mailtje direct sturen!
"Dat zei je al ja, maar dan gaat het dus niet lukken."
- Tja, ik kan u geen garanties geven...
"Nou ja, het simpele rekensommetje leerde ons al dat het niet goed gaat komen op deze manier..."
- Ja ok, maar ik zal het mailtje sturen!

Kasta: . . .
Hé euuuh, werk ze nog hé, prettige avond... .

Djezus fucking christ...
pi_38453185
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:11 schreef Xcalibur het volgende:
kan je niet die order bij T-mobile annuleren (incl credit check enzo), en dan naar een T-mobile winkel gaan en het daar ter plekke afsluiten?... heb je en geen lopende aanvraag en het is voor de 6e?
Daar wordt dus nog contact over opgenomen met me... Althans, dat werd beloofd... Maar ja, dat hebben ze dus al 3 keer eerder beloofd zonder dat ik er vervolgens nog iets over hoorde...
En zelfs al gebeurt het deze keer wel, dan nog is het maar afwachten of het op tijd is; de ene medewerker beweert dat het wel degelijk kan, de andere zegt dat het ongemogelijk is en weer een ander zegt dat het me zo'n 150 euro gaat kosten áls het al lukt...
pi_38453196
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:56 schreef Chinless het volgende:
in dat geval ff mailtje naar ronnie.linders@home.nl mail k da nr wel ff
*gemaild* .
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:30:59 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_38453221
ik zit er ook net over te denken om zoiets te gaan doen eerst maar eens heeeel goed uitzoeken hoe of wat.

Wat een drama
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_38453462
en een prepaidkaart kopen, en daar snel nummerportering meteen op aanvragen? heb je in ieder geval je nummer nog, en kan je daarna gewoon in een winkel relaxt opnieuw portering aanvragen.
overigens heb ik een week terug een mda vario gehaald bij t-mobile (bij t for telecom). Kreeg direct het toestel mee, abonement gaat pas in als m'n andere abo is afgelopen, en het nummer gaat over op de dag dat m'n oude abo is afgelopen. kreeg vandaag alle bevestigingen van zowel vodafone als t-mobile.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_38453485
ik ben overigens al zo'n 7 jaar een tevreden klant van Ben / T-Mobile

pas is een vriend van mij ook overgestapt van Orange naar T-Mobile, met nummerbehoud, eveneens probleemloos... en daarbij werd het contract bij Orange door T-mobile opgezegd, blijkbaar is dat de correcte methode.... ?
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:24:06 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38455756
Ik heb het zo geregeld dat mijn abo wordt omgezet naar prepaid (T-Mobile) 8 juni wordt het omgezet... ga dan wel ff rustig bekijken wat ik wil en bij de aanvraag van een nieuwe abo vraag ik nummerbehoud aan. Zo kan ik mooi mijn nummer behouden zonder al dat gezeur.

Succes Kasta, houd ons op de hoogte.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38456576
we hebben vaak binnen een uur een goedkeuring voor nummerbehoud als we iemand zijn nummer willen porteren naar tmobile.
simpel gezegd,ik vraag een nieuw contract aan, daarna regel ik nummerbehoud, bv vanaf debitel en vaak binnen 1 uur goedgekeurd. dus lijkt mij dat tmobile dit zelf ook kan. 6 juni is wel erg kort dag,maar zou normaal gesproken moeten lukken.
of tmobile dan al je nieuwe sim en gsm heeft geleverd is een 2de natuurlijk
pi_38456676
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef IkWilbert het volgende:
Ik heb het zo geregeld dat mijn abo wordt omgezet naar prepaid (T-Mobile) 8 juni wordt het omgezet... ga dan wel ff rustig bekijken wat ik wil en bij de aanvraag van een nieuwe abo vraag ik nummerbehoud aan. Zo kan ik mooi mijn nummer behouden zonder al dat gezeur.

Succes Kasta, houd ons op de hoogte.
He Wilbert opzich slim,alleen je kan geen abbo nemen bij tmobile met een nieuw toestel en behoud van je nummer. tmobile prepaid met nummerbehoud naar tmobile abbo kan alleen via de klantenservice met behoud van je eigen gsm. terwijl tmobile toch wel de meest gunstige abbos van dit moment heeft.
pi_38457409
Een tussenstap met prepaid is de veiligste methode.

Ik ben twee weken terug overgestapt van een T-Mobile-abonnement naar een KPN-abonnement, en dat heb ik heel goed in de gaten gehouden. DAt is ook werl makkelijker omdat ik zelf bij KPN werk, maar dan nog moet je goed opletten dat er niets fout gaat, anders ben je het nummer kwijt.

Het probleem is dat men heel snel gaat zwarte pieten, en daarnaast heeft Debitel er natuurlijk geen enkel belang bij dat het allemaal vlot verloopt.

In ieder geval, wat T-Mobile betreft, ik was het gepruts van die prutsers op de klantenservice daar in Den Haag ook goed zat... ze kunnen bijna niets doen en mogen ook niets.

Wat je nu kunt proberen is contact opnemen met een andere provider of men daar iets kan regelen en dan de boel bij T-Mobile annuleren. Orange heeft exact hetzelfde toestel met een ander logo'tje erop (die heeft m'n oma ook ), dus misschien is dat een optie.

Het is om gek van te worden met die nummerporteringen, niet in de laatste plaats omdat jij zelf de enige die er uiteindelijk sowieso niets over te zeggen heeft, dat nummer is eigendom van de provider.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38457547
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:02 schreef heiden6 het volgende:
Wat je nu kunt proberen is contact opnemen met een andere provider of men daar iets kan regelen en dan de boel bij T-Mobile annuleren. Orange heeft exact hetzelfde toestel met een ander logo'tje erop (die heeft m'n oma ook ), dus misschien is dat een optie.
De SPV M3000 bedoel je? Dat is de Qtek 9100 en niet de Qtek 9000 .

En daarnaast, zover ik weet is T-mobile de enige met een (betaalbaar) onbeperkt internet toegang abonnement...
pi_38457627
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:44 schreef nelisb het volgende:

[..]

He Wilbert opzich slim,alleen je kan geen abbo nemen bij tmobile met een nieuw toestel en behoud van je nummer. tmobile prepaid met nummerbehoud naar tmobile abbo kan alleen via de klantenservice met behoud van je eigen gsm. terwijl tmobile toch wel de meest gunstige abbos van dit moment heeft.
Volgens mij klopt hier geen ene fuck van. Je kunt tegenwoordig van vrijwel alle providers naar een ander overstappen, zowel prepay-abonnement, abonnement-abonnement, als prepay-prepay. Het is ook nog mogelijk om je abonnement om te zetten naar een prepay-systeem bij dezelfde provider met hetzelfde nummer.

'Wat voor toestel je gebruikt/koopt/korting op krijgt is sowieso niet relevant.
pi_38457632
als je het goed en optijd regelt is er niks aan de hand.
doe telecomwerk al 5 jaar en degene waar het niet bij lukt zijn bijna altijd de mensen die het max 14 dagen voor einddatum contract alsnog willen regelen.
degene die bij mij in de zaak komen mininmaal 3 weken of langer van te voren hebben echt maar dan echt nooit problemen!!!
pi_38457698
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

De SPV M3000 bedoel je? Dat is de Qtek 9100 en niet de Qtek 9000 .

En daarnaast, zover ik weet is T-mobile de enige met een (betaalbaar) onbeperkt internet toegang abonnement...
Geheel onbeperkt? Zou kunnen, mag wel wat kosten dan zeker...

De Gtek 9000 en 9100 zijn in ieder geval bij KPN beschikbaar en waarschijnlijk sowieso wel te regelen via GSMShop.nl ofzo, als je je daaraan wilt wagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')