Dan is ie alleen niet transparant.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:30 schreef nikky het volgende:
PSD on his way..
Ik zal nog eens moeite doen. Je kan hem toch zelf openen en opslaan als PDS?
Oh, het gaat om de transparantie!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:35 schreef thomzor het volgende:
wtf is de toegevoegde waarde van een .psd, een .jpg kan je toch ook prima in photoshop openen
enige wat ik heb gedaan is met de magic wand tool het eendje selecteren en dan invert selection, smooth selection en dan delete knop (geen aparte layers ofzo)
.psd![]()
Erg jammer voor hem.quote:
Ja en met een psd kan ik zien wat je gedaan hebt. Uhhu.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:35 schreef thomzor het volgende:
wtf is de toegevoegde waarde van een .psd, een .jpg kan je toch ook prima in photoshop openen
enige wat ik heb gedaan is met de magic wand tool het eendje selecteren en dan invert selection, smooth selection en dan delete knop (geen aparte layers ofzo)
.psd![]()
dan kan .png toch ook?quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oh, het gaat om de transparantie!
Zeg dat dan
Zure bommen inslaan, nikkybeebquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Erg jammer voor hem.
Ik ga boodschappen doen.
Bellen voor 12 uur hoeft niet he Boe![]()
nou nu weet je het toch ookquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:36 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Ja en met een psd kan ik zien wat je gedaan hebt. Uhhu.
Ik kan het je zo ook wel vertellen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:36 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Ja en met een psd kan ik zien wat je gedaan hebt. Uhhu.
Ik zal even uitleggen wat een PSD is. Een PSD is een file, die alle layers van Photoshop onthoudt. Dus, als jij een plaatje bewerkt, dan onthoudt de PSD-file al de acties die jij gedaan hebt. Als jij de file in een andere extensie opslaat, worden die layers vergeten en wordt het plaatje opgeslagen als... plaatje. Het daarna alsnog opslaan als PSD-file, zorgt er helaas niet voor dat de acties en layers terugkomen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet.
Openen in photoshop. Niets aan doen. Save as en dan de goede aanklikken.
Nou moeilijk hoor.
Met slagroom?quote:
*om zich heenkijkt*quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:38 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik zal even uitleggen wat een PSD is. Een PSD is een file, die alle layers van Photoshop onthoudt. Dus, als jij een plaatje bewerkt, dan onthoudt de PSD-file al de acties die jij gedaan hebt. Als jij de file in een andere extensie opslaat, worden die layers vergeten en wordt het plaatje opgeslagen als... plaatje. Het daarna alsnog opslaan als PSD-file, zorgt er helaas niet voor dat de acties en layers terugkomen.
Potverdikkeme, wat leg ik dat toch kraakhelder uit.
*meekijkt*quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:39 schreef nikky het volgende:
[..]
*om zich heenkijkt*
Dit staat toch in onzin?
PNG behoudt ook gewoon zijn transparantiequote:Op donderdag 1 juni 2006 11:37 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij is ie dan niet meer transparant als je hem opent en wilt bewerken oid. Dacht ik.
Maar als je de achtergrond van de eend weglaat en je slaat hem transparant op (met photoshop) als PDF, en je opent hem vervolgens weer met photoshop opent blijft de achtergrond transparant.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:38 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik zal even uitleggen wat een PSD is. Een PSD is een file, die alle layers van Photoshop onthoudt. Dus, als jij een plaatje bewerkt, dan onthoudt de PSD-file al de acties die jij gedaan hebt. Als jij de file in een andere extensie opslaat, worden die layers vergeten en wordt het plaatje opgeslagen als... plaatje. Het daarna alsnog opslaan als PSD-file, zorgt er helaas niet voor dat de acties en layers terugkomen.
Potverdikkeme, wat leg ik dat toch kraakhelder uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |