abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2006 @ 02:59:24 #26
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424309
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:57 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je kan ook voor een school kiezen die dichterbij is of eerder beginnen met zoeken naar een kamer.
Ik ben vroeg begonnen met zoeken, het werkt niet via de normale weg voor mij.
pi_38424315
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:58 schreef Djaser het volgende:
Leiden is de enige plek in Nederland waar ik mijn opleiding kan doen.
Je hebt altijd de optie om een andere opleiding te selecteren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_38424318
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:59 schreef Djaser het volgende:
Ik ben vroeg begonnen met zoeken, het werkt niet via de normale weg voor mij.
En dus ga je maar valsspelen?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:05:05 #29
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424353
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je hebt altijd de optie om een andere opleiding te selecteren.
Jij bent er een van de makkelijkste weg? Heb jij doorgeleerd toen er een advertentie in de krant stond voor vuilnisman?
quote:

[..]

Ik benadeel mensen? Op welke manier dan?
pi_38424358
quote:

[..]

Mensen die een geen inkomen door te werken hebben, moeten maar gewoon werk zoeken en niet van uitkeringen leven. Dat is namelijk ook maar gewoon valsspelen.
!
pi_38424363
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:05 schreef Djaser het volgende:
Jij bent er een van de makkelijkste weg? Heb jij doorgeleerd toen er een advertentie in de krant stond voor vuilnisman?
Het gaat niet om de makkelijkste weg, het gaat erom dat jij niet accepteert wat de gevolgen van je keuzes zijn.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:05 schreef Djaser het volgende:
Ik benadeel mensen? Op welke manier dan?
Je benadeelt mensen die minder ver weg wonen maar allicht al veel langer wachten op een kamer.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:08:52 #32
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424374
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:07 schreef 700MB het volgende:

[..]

[quote]Het gaat niet om de makkelijkste weg, het gaat erom dat jij niet accepteert wat de gevolgen van je keuzes zijn.
Die accepteer ik volkomen en maak ik gebruik van alle middelen om een kamer te zoeken, waaronder deze.
quote:
[..]

Je benadeelt mensen die minder ver weg wonen maar allicht al veel langer wachten op een kamer.
Voor mensen die minder ver wonen is het zoeken ook makkelijker he.
pi_38424377
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:06 schreef Xuavis het volgende:
Mensen die een geen inkomen door te werken hebben, moeten maar gewoon werk zoeken en niet van uitkeringen leven. Dat is namelijk ook maar gewoon valsspelen.
Dat klopt.
Verder is met valsspelen niet noodzakelijkerwijs iets mis, als je onder valse voorwendselen een uitkering kunt krijgen is mij dat verder prima, zolang je dat ook maar toegeeft en niet doet alsof je zo eerlijk van de mogelijkheden gebruik maakt.
pi_38424379
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:08 schreef Djaser het volgende:
Voor mensen die minder ver wonen is het zoeken ook makkelijker he.
Nee, dat is het niet.
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:10:49 #35
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424384
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:10 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Ja, dat is het wel.
pi_38424406
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:10 schreef Djaser het volgende:
Ja, dat is het wel.
Dat jij geen motivatie hebt om een kamer te vinden kan ik ook niet helpen, maar probeer je niet te verschuilen achter zogenaamde hulpeloosheid.
Je verwacht zeker ook dat je school je zonder meer je diploma geeft zonder dat je enig tentamen hoeft te maken, want de mensen die eerder met hun opleiding zijn begonnen hebben natuurlijk een oneerlijk voordeel ten opzichte van jou?
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:16:18 #37
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424413
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:14 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat jij geen motivatie hebt om een kamer te vinden kan ik ook niet helpen, maar probeer je niet te verschuilen achter zogenaamde hulpeloosheid.
Je verwacht zeker ook dat je school je zonder meer je diploma geeft zonder dat je enig tentamen hoeft te maken, want de mensen die eerder met hun opleiding zijn begonnen hebben natuurlijk een oneerlijk voordeel ten opzichte van jou?
Waar haal jij mijn gebrek aan motivatie vandaan?
Ik heb gezocht naar een kamer en ik zoek nog steeds naar een kamer.
Je laatste voorbeeld ontgaat me volkomen maar dat kan aan mij liggen.
pi_38424438
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:16 schreef Djaser het volgende:
Waar haal jij mijn gebrek aan motivatie vandaan?
Die geef jij net zelf aan door de opmerking dat anderen die minder ver weg wonen het makkelijker hebben bij het vinden van een kamer. Dat is namelijk niet zo.
quote:
Ik heb gezocht naar een kamer en ik zoek nog steeds naar een kamer.
Ja, en anderen ook. En dus?
quote:
Je laatste voorbeeld ontgaat me volkomen maar dat kan aan mij liggen.
Dat voorbeeld is exact dezelfde redenering als jij hanteert als je zegt waarom jij recht zou hebben op voorrang bij het verkrijgen van een kamer.
pi_38424454
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Die geef jij net zelf aan door de opmerking dat anderen die minder ver weg wonen het makkelijker hebben bij het vinden van een kamer. Dat is namelijk niet zo.
[..]

[..]

Dat voorbeeld is exact dezelfde redenering als jij hanteert als je zegt waarom jij recht zou hebben op voorrang bij het verkrijgen van een kamer.
Omdat het niet mogelijk is om een studie te volgen waar je 4+ uur per dag voor moet reizen. Dit is wel mogelijk voor iemand die slechts een uurtje moet reizen.

Wij hebben meer studenten nodig in Nederland, anders gaan ze hun school verlaten en gaan ze de straat op!

Dit probeer ik nog een keer... ik kan niet tikken als ik moe ben...
!
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:28:55 #40
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424462
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Anderen hebben een auto of wonen zo dichtbij dat ze een hospiteeravond bij kunnen wonen met de trein. Ik heb geen auto en treinen naar Zeeland vertrekken lang voordat de hospiteeravonden zijn afgelopen. Verder is sociaalheid niet mijn sterkste punt en zeker niet de eerste keer, ken ik ook niemand in Leiden die mij kan helpen of iemand die sowieso ervaring heeft met een kamer zoeken waardoor mijn kansen drastisch verkleinen.
quote:
[..]

Die anderen hebben een kamer gevonden
quote:
[..]

De strekking was wel duidelijk, het voorbeeld zelf niet
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:35:32 #41
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38424474
Whatever, ik ga slapen dit werkt niet. Als ik jouw was zou ik hetzelfde doen Xuavis.

700MB bedankt voor je idiote gedachtekronkels ze waren vermakelijk op dit tijdstip ik ga er morgen wel verder op in mocht je nog iets te melden hebben
pi_38424485
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:28 schreef Djaser het volgende:
Anderen hebben een auto of wonen zo dichtbij dat ze een hospiteeravond bij kunnen wonen met de trein. Ik heb geen auto en treinen naar Zeeland vertrekken lang voordat de hospiteeravonden zijn afgelopen. Verder is sociaalheid niet mijn sterkste punt en zeker niet de eerste keer, ken ik ook niemand in Leiden die mij kan helpen of iemand die sowieso ervaring heeft met een kamer zoeken waardoor mijn kansen drastisch verkleinen.
Hier geef je zelf al een aantal dingen aan die helemaal niets te maken hebben met dat je te ver weg zou wonen.
1. Je hebt geen auto. Die kan je aanschaffen.
2. Je bent niet sociaal genoeg. Dat zijn anderen ook niet noodzakelijkerwijs.

En je kent niemand die ervaring heeft met kamers zoeken? Je hebt totaal geen vrienden, familie of kennissen die ooit een kamer heeft gezocht? Het zoeken van kamers werkt in alle steden volgens hetzelfde principe. Je moet gemotiveerd zijn en er moeite voor willen doen. Als je iemand kent die ooit een kamer heeft gevonden, dan kan die persoon je precies vertellen hoe het werkt en wat je moet doen.

Je stelt je vooral heel erg hulpeloos op.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:28 schreef Djaser het volgende:
Die anderen hebben een kamer gevonden
Nee, dat hebben ze niet. Omdat mensen zoals jij valsspelen, terwijl ze zelf al twee keer zo lang wachten.
pi_38424487
Poging 2:

Iemand die ver woont moet veel geld betalen om te kunnen hospiteren. (lange reis met trein is duur)
Iemand die dichtbij woont moet weinig geld betalen om te kunnen hospiteren (afstand is klein)

Iemand die ver weg woont kent meestal niemand in de betreffende stad. (geen logeeradres)
Iemand die dichtbij woont heeft geen logeeradres nodig.

Iemand die ver weg woont moet om 4:00 uur zijn bed uit en komt na 19:00 thuis. Dan heb je nog 9 uur over waarvan je minstens 8 uur moet slapen = 1 uur over. Dus in één uur moet je huiswerk maken, eten, sporten, etc.
Iemand die dichtbij woont hoeft pas om 6:30 zijn bed uit en komt voor 18:00 thuis. Dan heb je 12 en een half uur over waarvan je minstens 8 uur moet slapen = 4,5 uur over.

Iemand die ver weg woont heeft een grotere kans op vertraging waardoor je eerder te laat komt voor colleges.
Iemand die dichtbij woont heeft een kleinere kans op vertraging.

Iemand die ver weg woont kan moeilijker samen werken met studiegenoten omdat ze veel moeten reizen.
Iemand die dichtbij woont heeft meer tijd, kan gemakkelijk naar de betreffende stad komen en kan dus gemakkelijk samen werken.

Nog meer argumenten nodig?
!
pi_38424527
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:37 schreef Xuavis het volgende:
Poging 2:

Iemand die ver woont moet veel geld betalen om te kunnen hospiteren. (lange reis met trein is duur)
Iemand die dichtbij woont moet weinig geld betalen om te kunnen hospiteren (afstand is klein)

Iemand die ver weg woont kent meestal niemand in de betreffende stad. (geen logeeradres)
Iemand die dichtbij woont heeft geen logeeradres nodig.

Iemand die ver weg woont moet om 4:00 uur zijn bed uit en komt na 19:00 thuis. Dan heb je nog 9 uur over waarvan je minstens 8 uur moet slapen = 1 uur over. Dus in één uur moet je huiswerk maken, eten, sporten, etc.
Iemand die dichtbij woont hoeft pas om 6:30 zijn bed uit en komt voor 18:00 thuis. Dan heb je 12 en een half uur over waarvan je minstens 8 uur moet slapen = 4,5 uur over.

Iemand die ver weg woont heeft een grotere kans op vertraging waardoor je eerder te laat komt voor colleges.
Iemand die dichtbij woont heeft een kleinere kans op vertraging.

Iemand die ver weg woont kan moeilijker samen werken met studiegenoten omdat ze veel moeten reizen.
Iemand die dichtbij woont heeft meer tijd, kan gemakkelijk naar de betreffende stad komen en kan dus gemakkelijk samen werken.

Nog meer argumenten nodig?
Ja, want alle zaken die je aandraagt hebben ofwel te maken met een gebrek aan motivatie, ofwel met zaken die verder niet met het feitelijk zoeken van een kamer te maken hebben.
Een lange reis met een OV is net zo duur als een korte reis met een OV.
Het feit dat je niemand in de stad kent wil niet zeggen dat je die nooit zal leren kennen. Je kan bijvoorbeeld samenwerken met medestudenten en vervolgens bij een van hen logeren.
De hoeveelheid tijd die je op een dag overhoudt heeft alleen betrekking op de periode dat je nog geen kamer hebt, en heeft geen invloed op je kansen om er eentje te vinden. Als je er eenmaal studeert doe je genoeg contacten op. Je kan namelijk meteen na afloop van de lessen actie ondernemen op een kamer.
Vertraging kan je ook hebben als je dichtbij woont. Stel je gaat op de fiets en je hebt een lekke band, dan ben je ook te laat. En er zijn ook stadsbussen die vertraging kunnen hebben. Als je dichtbij woont is ook de kans dat je je verslaapt ook veel groter. Dit punt heeft overigens ook geen enkele betrekking op de discussie zelf, daar die gaat over het verkrijgen van een kamer, en niet de noodzaak daarvan. Het gaat er daarbij om dat als 2 personen een kamer willen, het oneerlijk is om iemand te beoordelen op iets anders dan alleen wachttijd.
pi_38424578
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ja, want alle zaken die je aandraagt hebben ofwel te maken met een gebrek aan motivatie, ofwel met zaken die verder niet met het feitelijk zoeken van een kamer te maken hebben.
Gebrek aan motivatie is er bij mij niet, de problemen liggen bij mij bij de kosten en bij de reistijd. Verder heeft alles te maken met het zoeken van een kamer, alle punten die ik geef hebben of direct te maken met waarom ik een kamer harder nodig heb dan iemand die dichtbij woont of waarom het voor mij moeilijker is om te hospiteren
quote:
Een lange reis met een OV is net zo duur als een korte reis met een OV.
Op dit moment heb ik geen OV. Kan dus moeilijk nu bij het hospiteren een OV gaan gebruiken.
quote:
Het feit dat je niemand in de stad kent wil niet zeggen dat je die nooit zal leren kennen. Je kan bijvoorbeeld samenwerken met medestudenten en vervolgens bij een van hen logeren.
Dit is een optie ja voor tijdens het studeren, niet voor tijdens het hospiteren. (en zelfs tijdens je studie is het niet echt fijn om afhankelijk te zijn van of je wel bij iemand mag/kan logeren)
quote:
De hoeveelheid tijd die je op een dag overhoudt heeft alleen betrekking op de periode dat je nog geen kamer hebt, en heeft geen invloed op je kansen om er eentje te vinden. Als je er eenmaal studeert doe je genoeg contacten op. Je kan namelijk meteen na afloop van de lessen actie ondernemen op een kamer.
Een kamer zoeken als je al studeert? Lijkt me te laat maar zal ik zeker doen als ik nog geen kamer heb.
quote:
Vertraging kan je ook hebben als je dichtbij woont. Stel je gaat op de fiets en je hebt een lekke band, dan ben je ook te laat. En er zijn ook stadsbussen die vertraging kunnen hebben. Als je dichtbij woont is ook de kans dat je je verslaapt ook veel groter. Dit punt heeft overigens ook geen enkele betrekking op de discussie zelf, daar die gaat over het verkrijgen van een kamer, en niet de noodzaak daarvan. Het gaat er daarbij om dat als 2 personen een kamer willen, het oneerlijk is om iemand te beoordelen op iets anders dan alleen wachttijd.
De stelling was dat reistijdvoorrang afgeschaft moet worden. Dit is dus wel relevant.
!
pi_38424659
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:06 schreef Xuavis het volgende:
Gebrek aan motivatie is er bij mij niet, de problemen liggen bij mij bij de kosten en bij de reistijd. Verder heeft alles te maken met het zoeken van een kamer, alle punten die ik geef hebben of direct te maken met waarom ik een kamer harder nodig heb dan iemand die dichtbij woont of waarom het voor mij moeilijker is om te hospiteren
Het is voor jou niet mogelijk om een oordeel te vormen of jij een kamer wel of niet harder nodig hebt dan iemand die dichterbij woont. De redenen waarom iemand die dichterbij woont een kamer nodig heeft zullen inderdaad anders zijn dan de redenen die jij hebt, maar dat maakt ze niet slechter. Als die persoon een langere wachttijd heeft zijn zijn redenen dus per definitie al dringender dan die van jou, anders was jij ook al wel eerder begonnen met zoeken.
quote:
Op dit moment heb ik geen OV. Kan dus moeilijk nu bij het hospiteren een OV gaan gebruiken.
Er zijn ook andere manieren om een kamer te krijgen behalve hospiteren. En of je daar wel of geen OV voor gebruikt is ook niet relevant aangezien je toch al in de stad bent voor school.
Verder heb je de optie om een auto te kopen.
quote:
Dit is een optie ja voor tijdens het studeren, niet voor tijdens het hospiteren. (en zelfs tijdens je studie is het niet echt fijn om afhankelijk te zijn van of je wel bij iemand mag/kan logeren)

Een kamer zoeken als je al studeert? Lijkt me te laat maar zal ik zeker doen als ik nog geen kamer heb.
Wat is die laatste voor wereldvreemde reactie? Is het soms door een of andere natuurwet die mij even ontgaat niet meer mogelijk om te verhuizen (in een weekend) gedurende het studiejaar?
En wat je aankaart over afhankelijk zijn van iemand anders. Wat maakt dat uit? Andersom zou je toch ook hetzelfde doen neem ik aan? Het is in ieder geval een stuk beter dan iemands kamer inpikken omdat jezelf 'niet onprettig wilt voelen' doordat je een keer van iemand afhankelijk bent.
quote:
De stelling was dat reistijdvoorrang afgeschaft moet worden. Dit is dus wel relevant.
Aangezien de punten die je aandraagt het bestaan van die voorrang niet ondersteunen niet.
pi_38425120
Heb nog 1 puntje voor 700MB. Waarom krijgen mensen die in een bepaalde regio wonen dan wel weer een voorkeursbehandeling door woningbouwverenigingen?
Je kan je doorgaans alleen inschrijven in de regio waar je al woont.

Kortom: Djaser is al in het nadeel omdat hij niet woont waar hij gaat studeren. Op deze manier tracht de studentenhuisvesting dit soort mensen een eerlijke kans op een woning te geven.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_38425694
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 04:25 schreef 700MB het volgende:

Het is voor jou niet mogelijk om een oordeel te vormen of jij een kamer wel of niet harder nodig hebt dan iemand die dichterbij woont. De redenen waarom iemand die dichterbij woont een kamer nodig heeft zullen inderdaad anders zijn dan de redenen die jij hebt, maar dat maakt ze niet slechter. Als die persoon een langere wachttijd heeft zijn zijn redenen dus per definitie al dringender dan die van jou, anders was jij ook al wel eerder begonnen met zoeken.
Er is een verschil tussen nodig hebben en niet zonder kunnen. Zoals ik al aangaf, één uur per dag 'vrije' tijd is niet echt bepaald veel. Zeker niet als je in die 'vrije' tijd ook nog huiswerk moet maken.
quote:
Er zijn ook andere manieren om een kamer te krijgen behalve hospiteren. En of je daar wel of geen OV voor gebruikt is ook niet relevant aangezien je toch al in de stad bent voor school.
Verder heb je de optie om een auto te kopen.
Het OV is duur, dus ik ga een auto kopen wat nog duurder is.

Ja, die bestaan, reageren op niet-hospiteren kamers.

En waarom wil jij pas hospiteren als je studie al begonnen is? Het is hartstikke normaal om dat al te doen voordat je studie begint. Als jij mensen een gelijke kans wil geven dan ga je nu nogal tegen je eigen punt in. Mensen die dichtbij wonen kunnen gemakkelijk beginnen met hospiteren voordat hun studie begint. Mensen die verweg wonen kunnen dat moeilijker doen, dus is de kans dat je een kamer woon als je dichtbij woon groter dan wanneer je verweg woon.
quote:

Wat is die laatste voor wereldvreemde reactie? Is het soms door een of andere natuurwet die mij even ontgaat niet meer mogelijk om te verhuizen (in een weekend) gedurende het studiejaar?
En wat je aankaart over afhankelijk zijn van iemand anders. Wat maakt dat uit? Andersom zou je toch ook hetzelfde doen neem ik aan? Het is in ieder geval een stuk beter dan iemands kamer inpikken omdat jezelf 'niet onprettig wilt voelen' doordat je een keer van iemand afhankelijk bent.
[
Nee, ik vind het alleen laat, maar zoals ik al zei, stel dat ik geen kamer heb voordat mijn studie begint zal ik tijdens mijn studie een kamer zoeken.

Ik zou zeker ook het tegenovergestelde doen, mits de persoon wel 'normaal' doet. (Niet dat mijn kamer de volgende dag een zwijnenstal is)

Echter moet je hierbij ook begrijpen dat niet iedereen zo maar een vreemde (in het begin van het eerste jaar is iedereen nogal onbekend) gaat aanspreken of hij bij die vreemde kan logeren.
quote:
Aangezien de punten die je aandraagt het bestaan van die voorrang niet ondersteunen niet.
Dus wel, ze geven aan waarom mensen die verder weg wonen een kamer harder nodig hebben dan mensen die dichtbij wonen. Een voorrangregeling voor verwonende is dus perfect.
!
pi_38425755
Hoe kun je nou om 4.00 uur je bed uit moeten? Hoever woon je wel niet van Leiden vandaan? En hoe kun je dan om 19.00 uur al thuis zijn (er vanuit gaande dat je van 9-17 college hebt)?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38426043
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:41 schreef Quinazoline het volgende:
Hoe kun je nou om 4.00 uur je bed uit moeten? Hoever woon je wel niet van Leiden vandaan? En hoe kun je dan om 19.00 uur al thuis zijn (er vanuit gaande dat je van 9-17 college hebt)?
Ik woon 1 uur en 39 minuten van Leiden Centraal af. Echter moet ik voor mijn studie (MST) naar zowel Leiden als Delft. Delft ligt op 1 uur en 58 minuten afstand, om de laatste trein te halen moet ik om 6:38 vertrekken.

Voor mij is het ongeveer dan 5:30 mijn bed uit. Er zijn echter ook nog mensen die nog langer moeten reizen. Als je uitgaat van 9-17 dan ben ik pas na 19:00 thuis.

Reistijdvoorrang geldt vanaf 1,5 uur reizen. Dit lijkt mij een goede grens.
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')