abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38434424
Hoe zit het trouwens met alcohol? kan me voorstelle dat dat behoorlijk pijn doet als ik vanavond een glaasje whiskie achterover sla....
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_38434927
alcohol verdooft en ontsmet toch?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_38435178
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:44 schreef Spekkiemonster het volgende:
alcohol verdooft en ontsmet toch?
Dat is ook weer zo,, maar het lijkt me niet zown pretje om flink wat alcohol over een open wond te smijten Ik drink vaak whiskie, en das toch gauw 40% alcohol wat je over je open wond gooit
pi_38435659
houd er ijs op! anders zit je een week lang met een bolle wang
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_38435764
Je mag geen alcohol drinken, niet roken, niet tandenpoetsen (dag 2 wel weer) of spoelen en volgens mij ook geen frisdrank.
pi_38435944
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:10 schreef _Boo_ het volgende:
Je mag geen alcohol drinken, niet roken, niet tandenpoetsen (dag 2 wel weer) of spoelen en volgens mij ook geen frisdrank.
Heb aan tandarts gevraagd hij zei drinken mag, spoelen niet.... nou vraag ik mij inderdaad wel af wat het verschil tussen spoelen en drinken is
pi_38436039
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:16 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Heb aan tandarts gevraagd hij zei drinken mag, spoelen niet.... nou vraag ik mij inderdaad wel af wat het verschil tussen spoelen en drinken is
Ja, dat snapte ik ook nooit zo. Maar je schijnt mensen te hebben die met extreem veel geweld spoelen, en dan laat het gestolde bloed wat op het wondje zit los en dan gaat de wond weer open, wat dus niet de bedoeling is.
pi_38436498
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:19 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ja, dat snapte ik ook nooit zo. Maar je schijnt mensen te hebben die met extreem veel geweld spoelen, en dan laat het gestolde bloed wat op het wondje zit los en dan gaat de wond weer open, wat dus niet de bedoeling is.
oja ok, maar als je rustig met beleid een beetje drinkt moet dat toch wel kunne... tis lastiger met eten denk ik, alles aan 1 kant houden
pi_38444032
ff vraagje aan jullie,,, na het eten zou je dan met water met zout spoele? lijkt me nie tzo handig na dag 1,,, maar hoe krijg je het anders schoon zodat je geen ontstekingen krijgt

en qua whiskie?

[ Bericht 6% gewijzigd door Lanvin op 01-06-2006 18:13:04 ]
pi_38445533
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:44 schreef Lanvin het volgende:
ff vraagje aan jullie,,, na het eten zou je dan met water met zout spoele? lijkt me nie tzo handig na dag 1,,, maar hoe krijg je het anders schoon zodat je geen ontstekingen krijgt

en qua whiskie?
Ik heb nooit gespoeld en nergens last van gehad.
A mind with a heart of it's own
pi_38446316
Officieel moet je een spuitje meekrijgen bij de tandarts. Thuis moet je zelf een scheut zout in water doen, goed roeren en dit opzuigen. Vervolgens moet je een kleine opening in de wond zoeken en het spuitje in die opening leegdrukken. En dat doet gruwelijk veel pijn, maar tis de enige goede manier. In de wond blijfen namelijk restanten achter (bloedstolsels etc) en die moeten eruit om risico op ontstekingen te verkleinen.
I had a signature once. It was awful.
pi_38446769
ja,, ik heb dus nix meegekregen en het lijkt me nu nog te vroeg om echt met zout aan de gang te gaan.. maar heeft het er ook nie mee te maken wat je eet? Ik heb bewust geen vlees gegeten (ivm rauwheid, bacteriegevoeligheid)
pi_38451947
Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat voor wond je hebt. Bij mij was alles netjes dichtgehecht. Ze hebben het niet over spoelen gehad, gewoon een beetje oppassen met eten en drinken en heel voorzichtig een beetje poetsen.
pi_38452533
volgens mij heeft ie helmeaal nix gehecht,,,, keb er toen de verdoving was uitgewerkt ook echt niets meer van gevoeld..
pi_38498561
en Lanvin? nog pijn gehad?
pi_38498959
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 10:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
en Lanvin? nog pijn gehad?
Helemaal niets
pi_38499379
fijn!

geeft mij ook weer wat moed voor volgende week!
pi_38511933
Moet wel even een kantteking maken,,, vandaag eerste dag dat ik gewoon beetje doe wat ik normaal ook doe, dus ook gewoon normaal gegeten, normaal gepraat zonder steeds op mn mond te letten, gewoon wat zoetere drankjes gedronke... en nu voel ik het toch wel beetje, maar tis zeurende pijn, eigelijk niet eens pijn te noemen.
pi_38994769
vandaag geweest ... Net terug
Viel me reuze mee!! Het was zo gepiept. Hechtinkje erin en bijten op watten ...
wel veel bloed steeds in mijn mond, maar heb geen pijn gevoeld
wat niet is kan nog komen
pi_38995207
als je verstandig bent neem je wanneer je merkt dat de verdoving minder word gelijk een asprientje, zodat je de eventuele pijn voor bent.
pi_38995443
Geen alcohol: dit verdund het bloed waardoor stolling niet goed verloopt en het gat blijft bloeden. Spoelen met een hexachloor oplossing bij de apotheek te verkrijgen om eventuele ontsteking te voorkomen. Zelf 3 van de 4 kiezen getrokken, twee door de tandarts en een door een chirurg. De laatste kiez was voorzien van een hechting die ik er na twee dagen uitgepeutert heb omdat die meer irriratie opleverde dan het gat zelf.
pi_38995506
Jullie hebben geluk.

1 van mijn verstands kiezen moest er met spoed uit, was afgebroken.
De tandarts heeft het zelf gedaan. Nou ja eigelijk 2. Mijn eigen tandarts was er niet dus ik kreeg de vervangster. Rontgen foto gemaakt, wortel leek recht te zijn dus ze deed het zelf.

Na een half uur was ze nog niet veel opgeschoten en ik verging nog van de pijn. Verdoving er bij, andere tandarts er bij. Rij met stageres er om heen. Hij proberen nog meer verdoving. Ik bleef pijn houden.
Toetaal voor 1 kies 1 uur en een kwartier in de stoel gezeten. Het was bij mij zo een sooitje dat de hechting ook geen plaats meer had, dat voelde ook pijnlijk en de volgende dag zat ie al weer los.
Kaak gekneusd en met brufen 600mg naar huis gestuurd. Voor de verdoving uitgewerkt was moest ik 1200mg innemen. Gelukkig bruispoeder en geen pillen die hab ik niet doorkunnen slikken.
Ik heb er ruim een week echt last van gehad, ik kreeg niet eens een snee brood in mijn mond omdat die niet verder open ging. Ik moest trouwens spoelen met waterstofperoxide uit een spuitje vanaf de 2e dag.

Maar jullie verhalen geven mij wel hoop, er zitten nog 3 van die kiezen en die moeten er nog uit, maar dan weel bij de chirurg.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_38995601
chirurgen zijn vaak erger dan tandartsen, die zijn zooo sjaggie... Maar uiteraard moet je wel een goede tandarts treffen. Mijn tandarts is er iig een uit duizenden, die kan het echt heel erg goed en is ontzettend vriendelijk...
I had a signature once. It was awful.
pi_38999419
ik had Dr. Bergsma in Breda, en heb net heerlijk even geslapen zelfs ... (had ik vanacht niet van de zenuwen/warmte)

Merk nu wel dat de verdoving uitgewerkt is bijna, dus ik neem zo een voorgeschreven ibuprofen
Vanaf morgen moet ik spoelen

Pitbull .... sterkte ermee, hopelijk kom je er nu beter vanaf

Trouwens ... Ik heb wel F*ckng zin in een peuk zeg
pi_38999466
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:34 schreef Lanvin het volgende:
als je verstandig bent neem je wanneer je merkt dat de verdoving minder word gelijk een asprientje, zodat je de eventuele pijn voor bent.
Ik ben zowww verstandig heb er al een op
pi_39001087
Roken kon ik ook niet laten, rookt niet makkelijk met verdovingen moet ik zeggen.
Misschien was het niet goed maar ik moestgewoon een paar hijsjes.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_39002344
je mag nix heets op je wond krijgen, dus thee/kofie en roken mag dus niet. Overigens ik vond het irritantste dat ik mijn tanden niet fatsoenlijk kon poeten. Pijn helemaal niet gehad, behalve 2 dagen erna ff wat pijnscheuten.
pi_39002842
*noteert: overmorgen NIET VERGETEN pijnstillers mee naar het werk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 02:36:09 #79
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40035855
even mijn verhaal hierover:

begin van de maand zijn er bij mij 2 verstandkiezen getrokken bij de kaakchirurg, waarvan eentje helemaal scheef zat en er zeer moeilijk uit te halen was. maar het viel allemaal mee. die scheve kies kregen ze er niet makkelijk uit, zover ik het kon volgen werd die kies uit wanhoop gewoon doormidden geboord omdat het op de normale manier niet lukte . gelukkig werkte de verdoving prima dus het was geen probleem. daarna mocht ik 24uur niet spoelen en niet eten tot de verdoving was uitgewerkt. 2x per dag Brufen 500mg werkte prima en na 8 dagen met af en toe lichte pijntjes was ik er helemaal vanaf.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_40060851
Gewoon laten zitten. Verstandskiezen trekken is eenzelfder hype als vroeger amandelen en buisjes in je oren waren.
Verstandkiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, nu is het opeens een hype. Heb je een keer wat pijn omdat ze doorkomen gewoon een goede borrel en eventueel een kiesje laten trekken. Verstandskiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, ik kan het weten want mijn oom is kaakchirurg (die verdient onder meer zijn geld omdat mensen onnodig die krengen laten trekken zoals hij zegt..).

Aan iedereen die die dingen nog heeft, laat ze absoluut niet trekken tenzij de pijn groteske vormen aan neemt, dan zou een ander kiesje weg laten halen al uitkomst bieden of gewoon penicilline en een borrel.

Succes iedereen.
pi_40061292
Djezus, verstandskiezen.............ik heb me indertijd zo vreselijk druk gemaakt dankzij horrorverhalen van anderen . Inmiddels ben ik er drie kwijt (een door een kaakchirurg, rest eigen tandarts) en geen centje pijn gehad. (Zelfs alle drie de keren geen pijnstillers nodig gehad) Bij mij werden ze overigens weggehaald voordat er problemen zouden komen
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:08:58 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40097220
Ik hoop dat ik ook gauw aan de beurt ben
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_40097785
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:09 schreef Cruzaclu het volgende:
Gewoon laten zitten. Verstandskiezen trekken is eenzelfder hype als vroeger amandelen en buisjes in je oren waren.
Verstandkiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, nu is het opeens een hype. Heb je een keer wat pijn omdat ze doorkomen gewoon een goede borrel en eventueel een kiesje laten trekken. Verstandskiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, ik kan het weten want mijn oom is kaakchirurg (die verdient onder meer zijn geld omdat mensen onnodig die krengen laten trekken zoals hij zegt..).

Aan iedereen die die dingen nog heeft, laat ze absoluut niet trekken tenzij de pijn groteske vormen aan neemt, dan zou een ander kiesje weg laten halen al uitkomst bieden of gewoon penicilline en een borrel.

Succes iedereen.
onzin, je hebt ook mensen zoals mij waarbij verstandskies simpelweg voor de helft boven het tandvlees uitkomt. In dat deel, zat een gaatje, en de tand groeide gigantisch scheef en zou mn hele gebit opzij duwen. Dus volgens jouw oom lekker laten gebeuren? Ben blij dat dat niet mijn kaakchirurg is
pi_40099567
mijn verstandskies moest erook uit, die kwam er voor de helft uit waardoor ik continue tandvleesontstekingen had ... en daardoor ook op diverse plaatsen in mijn mond. Bovendien drukte hij mijn laatste kies er bijna uit.
Ik heb er nog een en die gaat er volgend maand uit
pi_40205397
Mijn eerste verstandskies is helemaal goed doorgekomen, geen centje pijn. Maar nou begint de tweede te komen en dit gaat hoe langer hoe erger pijn doen. Gaat dat vanzelf weer over (binnen afzienbare tijd )of toch maar even de tandarts bellen?
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:29:47 #86
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_40206286
Ik heb al vier kiezen laten trekken en moet nu ook nog eens (gelukkig onder narcose) alle 4 mijn verstandskeizen laten trekken(waarvan er 1 horizontaal groeit).

Na mijn apexresectie van vorig jaar (snijden ze je open en zagen ze je wortel er af) krijg je mij niet meer naar de kaakchirurg; Nadat ik de verdoving kreeg gutste het bloed er al uit en werd ik in de wachtkamer gedumpt...vervolgens werd ik behandeld terwijl de verdoving niet goed werkte. Toen ik dit aangaf begon die chirurg ook nog eens tegen me te schreeuwen dat ik moest ophouden met gillen van de pijn omdat ik volgens hem niks zou kunnen voelen. Hij dreigde zelfs om er mee te stoppen....wat een eikel was dat zeg. (zal geen naam noemen maar was in zwijndrecht)
pi_40206348
ik ben ook in zwijndrecht behandeld

maar bij mij werkte de verdoving ook niet goed, en heb er toen paar extra shots bijgekregen. hielp nog niet veel maar goed.

vond het prima gaan.

ik neem aan dat je in het albert schweitzer ben behandeld?
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:36:56 #88
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_40206534
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:31 schreef staticdata het volgende:
ik ben ook in zwijndrecht behandeld

maar bij mij werkte de verdoving ook niet goed, en heb er toen paar extra shots bijgekregen. hielp nog niet veel maar goed.

vond het prima gaan.

ik neem aan dat je in het albert schweitzer ben behandeld?
klopt, zou graag willen zeggen welke beul het was, maar weet niet of dat nou zo verstandig is.
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:07:35 #89
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40207585
Hmmm lekker..

Over 13 dagen gaan er ook bij mij 2 verstandskiezen uit.. plus een andere kies waarbij ik de vulling verloren ben, maar "vergeten" ben naar de tandarts te gaan...

alle verhalen dat het meevalt helpen me hier wel....

8 jaar riep de tandarts al dat ze eruit moesten, maar goed... nu heb ik er echt last.. en ook een gaatje, dus nu moet ik wel.
Kwartiertje werk riep hij en je merkt er verder helemaal niets van.

Ben benieuwd...

Maar geen koffie.. (warm en zo, kan ik inkomen).. maar ook niet ROKEN?
Geef me een echt goede reden om dat niet te doen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40211130
Bij mij was er 1 verstandskies die van binnen rot was, en brak op het moment supreme. werd meteen met m'n gezicht naar rechts geduwd, en de stukje die los zaten werden meteen uit m'n wang gehaald. vervolgens heeft hij de wortel die er nog in zat geprobeerd te verwijderen, maar dat wou niet echt lukken, en heeft hij hem eruit geboord. Thuis heb ik er heklemaal geen last van gehad.. en oh ja, dat gaasje verhaal komt me ook bekend voor (wist niet hoelang ik hem in moest houden, dus heb hem die avond er mar uitgehaald... ik heb er niet bijgelopen als een hamster, gelukkig.. pijstillers? 1 keer een sachetje 600 mg ibuprofen gedaan.. nergens last van gehad (de laatste keer zelfs helemaal geen pijnstillers gehad na de verdoving was uitgewerkt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_40217702
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:07 schreef avotar het volgende:
Maar geen koffie.. (warm en zo, kan ik inkomen).. maar ook niet ROKEN?
Geef me een echt goede reden om dat niet te doen..
Je wond gaat er slechter en langzamer van genezen.
He jebt echt een open gat in je mond na het trekken. Nicotine en open wond is
Kan je zlefs nicotinevergiftiging opgelopen

Moet eerlijk zeggen dat ik weer ben gaan roken nadat het bloeden is gestopt, zo'n 3 uurtjes na het trekken en heb nergens last van gehad.
Zodra het gaat kloppen oid, wat duidt op infectie, echt niet meer roken (als je toch gaat roken na het trekken)
pi_40217801
kwartiertje werk zei je avotar? Nog geen 5 minuten ....
Ik ben daarna naar huis gegaan, heb een paracetamolletje genomen en ben heerlijk in slaap gevallen voor een paar uur (was nog vroeg)

Zorg dat je iijs ofzo in de vriezer hebt liggen die je op je wang kan leggen zodra je thuis bent, dit om eventuele zwellingen tegen te gaan

in augustus moet ik er nog een laten trekken, en ik vind het niet erg meer en dat terwijl ik er net als jij ook jaren tegen op zag ... (was 12 jaar niet naar de tandarts geweest door angst)
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:33:39 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40220874
Gedaan bij kaakchirug. aALs het goed is zitten verstandskiezen midner goed vast en komen er dus makkelijk uit.

Tips?
* neem je mp3-speler mee, tijdens de behandeling heb je dan afleiding.
* geen scherpe/ harde dingen eten (chips) de eerste week. Prikt zo in je wond.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 27 juli 2006 @ 02:04:24 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40225322
Volgens mij is er niks ergers als uuurenlang zeurende zenuwpijn, dus ik ben voorbereid .
Ik mag de 1e augustus, eindelijk. En ja, ik wil echt graag. Af van die etterige kies.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_40357562
Nou ik ben 17 oktober aan de beurt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:04:38 #96
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40376640
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 02:04 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij is er niks ergers als uuurenlang zeurende zenuwpijn, dus ik ben voorbereid .
Ik mag de 1e augustus, eindelijk. En ja, ik wil echt graag. Af van die etterige kies.
succes in dat geval Semtex!

Ik mag 8 augustus.. slaap er nu al minder door..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:34:32 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40381670
Whoaaaaaaaa viel dat even 100% mee!

Foto maken, verdoving halen, hele aardige kaakchirurg die nog wat over mn piercing zei en die een The London Police-schilderij aan de muur had hangen , daarna nog ff wachten en toen begon het: doekjes over mn hoofd (had ik al gelezen hier, dat ze dat zouden doen, bedankt ), verdoving testen en toen begonnen ze. Onderste gaf niet mee, natuurlijk. Die kies werd door de kaakch. omschreven als 'meer gat dan kies' . Daarna dus boren. In mijn herinnering deed dat altijd veel meer pijn. Ik bedacht me ook ineens dat de laatste ervaring met een boro dus al 8 jaar geleden is. Maar goed, uiteindelijk na veel gewrik kwam hij eruit. Daarna de kies erboven, dat had de kaakchirurg vorogesteld. No problem man, trekken maar die handel ! Die ging een stuk makkelijker, omdat-ie nog helemaal compleet was. Die had ook verder geen schade of stukjes eraf, maar het liefst zie ik ze er allemaal uit verdwijnen voordat ze net zo eindigen als mn kies onder.
Nog wat hechtinkjes en een grote slang bloed later, mocht ik alweer overeind gaan zitten! Spoelinkje mee en ik wilde nog even naar die etter van een kies kijken voordat-ie voorgoed de vuilnisbak inging.
Ik zal jullie de details besparen, maar ik snap waarom hij zo lang zoveel pijn heeft gedaan nu .

Verder heb ik dus net de gehele binnenstad van Helmond rondgelopen met een grote bak bloed in mn mond en op mn voortanden, kwam ik net achter . En net twee Advil 400's op.

Ik ben echt zoooo blij dat-ie eruit is! Straks weer aan twee kanten eten! Woohoo!
leve het Elkerliek Ziekenhuis!
pi_40382240
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef SEMTEX het volgende:
En net twee Advil 400's op.
Geen ibu 600 meegekregen? Die zijn ook geniaal namelijk
pi_40390285
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef SEMTEX het volgende:
Whoaaaaaaaa viel dat even 100% mee!
Je bent gewoon een bikkel
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:39:36 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40394090
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Geen ibu 600 meegekregen? Die zijn ook geniaal namelijk
Advil wordt volgens mij veel sneller in je bloed opgenomen omdat het capsules met vloeistof zijn. Ik had geen zin in eerst een uur moeten wachten voordat de pijn pas ophield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')