FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Laforza 5.0 L
osmowoensdag 31 mei 2006 @ 15:43
Kwam deze juist tegen in Lanaken (Belgie), en volgens de site van de RDW (gelukkig een Nederlands kenteken, een Belgisch is op naam van eigenaar en niet op auto) is het een Laforza 5.0L, hier heb ik dus nog nooit van gehoord, hij had opzij voor de deur ook een Ferrari embleem ligt hier een Ferrari motor in?

quote:
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info LAFORZA
Handelsbenaming Info 5.0 L
Kleur(en) Info Rood
Brandstof Info Benzine
Aantal cilinders Info 8
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.

Massa ledig voertuig Info 2.350 kg
Maximum massa voertuig Info 0 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
Laadvermogen Info N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd Info 0 kg
- geremd Info 3.500 kg
- oplegger geremd Info N.v.t.
- autonoom geremd Info N.v.t.
- middenas geremd Info N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland Info 11 september 1992
Datum eerste toelating Info 30 juni 1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 8 september 2005

Vervaldatum APK Info 15 september 2006


[ Bericht 28% gewijzigd door osmo op 31-05-2006 15:49:01 ]
Threepiowoensdag 31 mei 2006 @ 15:58
even googelen levert onder andere het volgende op:

http://www.jalopnik.com/c(...)a-on-ebay-170382.php

het is dus een soort italiaanse range-rover kloon. De motor betreft een 5.0 Ford V8
Alexxxxxwoensdag 31 mei 2006 @ 15:59
Gaaf is ie he? Een van de onbekendste merken die in Nederland rondrijden
Staat niet eens genoemd in mijn terreinwagen encyclopedie
Klonkwoensdag 31 mei 2006 @ 16:00
dingen zijn verrekte zeldzaam

wist niet eens dat ze in NL rondreden
osmowoensdag 31 mei 2006 @ 16:03
HIj reed ook niet in NL rond
Klonkwoensdag 31 mei 2006 @ 16:05
Hij heeft een Nederlands kenteken

Dus rijdt ie normaal gesproken in juist Nederland rond
zoalshetiswoensdag 31 mei 2006 @ 16:06
i love onbekende merken!!!

mmm
Alexxxxxwoensdag 31 mei 2006 @ 16:11
Ik heb ook foto's van ee Laforza in NL gezien hoor ik meen dat die zwart of donkerblauw was, dus dat zou er minstens twee maken
Klonkwoensdag 31 mei 2006 @ 16:12
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb ook foto's van ee Laforza in NL gezien hoor ik meen dat die zwart of donkerblauw was, dus dat zou er minstens twee maken
jij ziet alles
peacetakerwoensdag 31 mei 2006 @ 16:41
ik dacht eerst dat het een Fiat Panda was ofzo...
nu ik nog een keer kijk is het een soort terreinwagen?
beetje Land Rover achtig qua hoogte?
Alexxxxxwoensdag 31 mei 2006 @ 17:35
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:34 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Is een auto gebaseerd op een Rayton Fissore Magnum, de civiele versie van een SUV die door Fiat voor het Italiaanse leger gemaakt wordt. De Amerikanen lepelen daar een flinke V8 van Ford in.
CittaRwoensdag 31 mei 2006 @ 17:41
Laforza Prima
quote:
1998 Laforza Prima
Year 1998
Make Laforza
Model Prima
Engine Location Front
Drive Type 4WD
Weight 5200 lbs | 2358.7 kg

Engine
Engine Configuration V
Cylinders 8
Aspiration/Induction Normal
Displacement 5.00 L | 305.1 cu in. | 5000.6 cc.

Transmission Information
Gears 4
Transmission Automatic

Dimensions
Cargo Volume 96.04 cu. ft.
Seating Capacity 4
Exterior
Length 179.901 in | 4569.5 mm.
Width 78.701 in | 1999 mm.
Height 73.601 in | 1869.5 mm.
Wheelbase 106.001 in | 2692.4 mm.
Front Track 67.801 in | 1722.1 mm.
Rear Track 67.801 in | 1722.1 mm.
Ground Clearance 8.501 in | 215.9 mm.






dit heb ik ff snel gevonden, de bron is echter vaak onbetrouwbaar
zoalshetiswoensdag 31 mei 2006 @ 17:43
heeft niemand rijervaringen? lijkt me een erg luxe bakje wat ik volgens mij onder een andere, of dezelfde, naam in 1983 in keesings zag staan.
Scrutinizerwoensdag 31 mei 2006 @ 17:43
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]
Na wat ge-google kom ik er overigens achter dat hij gewoon in Italië gebouwd wordt.
zoalshetiswoensdag 31 mei 2006 @ 17:44
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:43 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Na wat ge-google kom ik er overigens achter dat hij gewoon in Italië gebouwd wordt.
de naam deed mij niets anders vermoedden.
Scrutinizerwoensdag 31 mei 2006 @ 17:56
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de naam deed mij niets anders vermoedden.
Toch nog even door-ge-google-d.
quote:
In the 80's, Thomas Tjaarda who was then designer in chief at Pininfarina, drawn a 4x4 that he called Laforza (the strength in Italian). Today, nine hours are necessary to put all the pieces together in the Pinifarina factory just to build the basis of the car. The pieces are then sent to California where the final pieces are put all together at Laforza Inc. Those cars are entirely built manually. The customer has the total liberty to choose the color, the options like a navigation system or a television, but also the motorization. The engine can vary between 185 and 220 horsepower but you can add a charger, which can have your engine reach the 300 horsepower. he really enjoy this car for its originality and the comfort. Moreover, its new design finished in 1998 is classy. His Laforza was built in 1989 and was assembled in 1996. A great car, which gives him a very big satisfaction.
Dus eigenlijk wordt-ie zowel in Italië als in de USA gebouwd
mistraldkwoensdag 31 mei 2006 @ 18:18
ziet er uit als een gehandicaptenkarretje...
Alexxxxxwoensdag 31 mei 2006 @ 18:20
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:18 schreef mistraldk het volgende:
ziet er uit als een gehandicaptenkarretje...
Ik zou mn ogen even op laten meten als ik jou was
Hyperdudewoensdag 31 mei 2006 @ 18:37
Is dat ding niet (bijna) hetzelfde als een Rayton Fissore Magnum?
Die reden hier (Zwitserland) 10 jaar geleden nog wel eens rond
Vage Italiaanse nep Range-Rovers

http://www.andycam.net/albums/album59/HPIM0209.jpg
Klonkwoensdag 31 mei 2006 @ 18:38
die achterlampen zien er uit als Uno achterlampen
zoalshetiswoensdag 31 mei 2006 @ 18:42
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat ding niet (bijna) hetzelfde als een Rayton Fissore Magnum?
Die reden hier 10 jaar geleden nog wel eens rond
Vage Italiaanse nep Range-Rovers

http://www.andycam.net/albums/album59/HPIM0209.jpg
volgens mij zijn dat nu nog steeds top auto's beetje duurin het rijden alleen. en natuurlijk veel beter en eleganter dan die gekke britten en hun automobieltorep.
Hyperdudewoensdag 31 mei 2006 @ 18:48
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij zijn dat nu nog steeds top auto's beetje duurin het rijden alleen. en natuurlijk veel beter en eleganter dan die gekke britten en hun automobieltorep.
Koop dan een Monteverdi Safari 7.2 of een Lambo LM002, ook zeldzaam en duur
osmodonderdag 1 juni 2006 @ 07:37
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat ding niet (bijna) hetzelfde als een Rayton Fissore Magnum?
Die reden hier (Zwitserland) 10 jaar geleden nog wel eens rond
Vage Italiaanse nep Range-Rovers

http://www.andycam.net/albums/album59/HPIM0209.jpg
Dat is ook niet veel kwaliteit, zelfs z'n spiegel is aan het wegroesten
Rory78donderdag 1 juni 2006 @ 12:58
Rijdt of reed de Italiaanse politie of Carabinieri hier niet ook mee?
Hyperdudedonderdag 1 juni 2006 @ 16:17
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:58 schreef Rory78 het volgende:
Rijdt of reed de Italiaanse politie of Carabinieri hier niet ook mee?
Ik denk dat je de FIAT (Nuova) Campagnola bedoelt: