abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:02:03 #1
49472 dasto
is een dromer
pi_38410746
vraagje...

een vriend van mij heeft al 7 jaar een woningnet inschrijving.
nu heeft hij pas een huis gekocht. zijn inschijving heeft ie nog.
hoe zou ik kunnen profiteren van zijn wachttijd?

enige truc waar ik op kon komen is: dat hij voor mij op een woning reageert,
er gaat "wonen", met mijn appartement een woningruil doet. vervolgens woon ik
in de nieuwe woning en hij in mijn oude. hij zegt op, ik woon vrolijk verder.

iemand ideeen? alles is welkom.

ps - ik sta zelf ook ingeschreven (maar met korte wachttijd) bij woningnet en heb momenteel ook een appartement via woningnet.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 31 mei 2006 @ 15:03:49 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38410805
Dit mag officieel niet.
Wanneer ze er achter komen dat je gefraudeerd hebt kunnen ze je eruit zetten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38410862
Bel ze en stel ze deze vraag.
pi_38410875
Zo kom ik nooit aan een woning!!! :(:(
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:05:50 #5
49472 dasto
is een dromer
pi_38410880
te begrijpen, maar als je het verhaal bekijkt is er opzich theoretisch niets fouts aan?
(behalve de intentie enz enz, maargoed)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts
pi_38410942
Als hij zich nou eens uitschrijft, schuif jij een plekje op in de wachtlijst, toch?
Denk niet dat je veel kans hebt om zijn inschrijving over te nemen eerlijk gezegd.
Dit zou ook niet helemaal kloppen in mijn ogen en zou jij zelf ook niet op prijs stellen als iemand die boven jou op de lijst staat ditzelfde doet met iemand die onder jou op de lijst staat....
Zit niets anders op dan te wachten of zelf een huis te kopen lijkt mij...
pi_38411007
Voor woningruil moet je wel toestemming hebben van beide woningbouwverenigingen, daar zou het nog wel is fout kunnen gaan. Ik kan me voorstellen dat ze het nogal verdacht vinden als hij reageert op een woning en vervolgens twee weken later een verzoek om woningruil doet. En dat ze dat dan gaan onderzoeken.

Ook mag je volgens mij geen koophuis bezitten en een huis van de woningbouw op hetzelfde moment. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
pi_38411094
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:09 schreef MissX het volgende:
Voor woningruil moet je wel toestemming hebben van beide woningbouwverenigingen, daar zou het nog wel is fout kunnen gaan. Ik kan me voorstellen dat ze het nogal verdacht vinden als hij reageert op een woning en vervolgens twee weken later een verzoek om woningruil doet. En dat ze dat dan gaan onderzoeken.

Ook mag je volgens mij geen koophuis bezitten en een huis van de woningbouw op hetzelfde moment. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Volgens mij mag je je huurhuis nog een jaar aanhouden als je een woning hebt gekocht. (meen ik me te herinneren...dit kan ook gewoon onzin zijn)
pi_38411203
doe t zoals een maat van mij deed....
Hij ging "samen wonen" met een vriend van hem die tig jaar stond ingeschreven en dus snel een woning had, nadat ze de woning "samen" betrokken ging de "relatie" stuk en bleef hij daar alleen achter...

alleen kwam de woningbouw/gemeente er vrij snel achter (omdat ze niet alle 2 op dat adres stonden in geschreven) die vriend van mij is toen zonder pardon uit de woning gezet......

succes
suck my asshole taco bender
pi_38411235
ik werk bij een woningbouwvereniging in Rotterdam

en

NEE NATUURLIJK KAN DAT NIET

zou een mooie boel zijn
pi_38411246
dan kun je ze op internet aanbieden voor geld, ofzo
pi_38411471
Gelukkig kan dat niet nee, dat zou echt heel erg zijn.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:34:53 #13
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_38411934
Volgens mij kun je ook pas van woning ruilen als beide partijen er langer dan een jaar wonen en ook geen huurschuld hebben ed.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:42:11 #14
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_38412178
Overnemen kan niet. Het plan wat jij voorstelt ook niet.

Na woningruil moet die vriend van je nog 2 jaar in jouw appartement wonen, daar ingeschreven staan etc etc.. Plus dat de woningbouwvereniging het waarschijnlijk niet toestaat als die vriend van je na een paar dagen alweer woningruil gaat doen.
Althans, dat zouden wij nooit doen.

Zo makkelijk als de meeste mensen denken is het allang niet meer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:53:14 #15
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_38412587
TS heeft volgens mij wel gelijk, dit zou gewoon moeten kunnen.. Maar ja het zieke huurwoningensysteem staat dit natuurlijk weer niet toe. Dus je kameraad heeft 7jaar voor 100% niks woningpunten gekocht en jij zult nog wel een paar jaartjes moeten wachten!
En @Conflict waarom kan dat "Gelukkig" niet??
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:57:04 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_38412765
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:53 schreef wokje het volgende:
TS heeft volgens mij wel gelijk, dit zou gewoon moeten kunnen.. Maar ja het zieke huurwoningensysteem staat dit natuurlijk weer niet toe. Dus je kameraad heeft 7jaar voor 100% niks woningpunten gekocht en jij zult nog wel een paar jaartjes moeten wachten!
Waarschijnlijk heeft die kameraad heus wel in een woning gewoond en koopt die nu een eigen woning. Jammer maar helaas, je zult moeten sparen voor je eigen punten. Zo is er nooit een eerlijk woningverdeelsysteem. Hetzelfde als dat zoonlief denkt te kunnen blijven wonen in een woning als paps en mams verhuizen. Het is niet je eigen woning, klaar.

En waarom dat gelukkig niet kan? Dat antwoord weet je vast zelf al. Het is namelijk niet eerlijk tegenover andere woningzoekenden.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_38413072
Die vriend kan zich toch gewoon weer inschrijven bij woningnet of niet? Ik wil ook verhuizen naar een koopwoning binnenkort en heb ook woonduur opgebouwd. Ik zou die graag nog verder willlen opbouwen. Je weet nooit wat er gebeurd.
pi_38442248
Voor nieuwbouw-koop-projecten heb je soms ook een lange inschrijvingsduur nodig om daar te mogen kopen. Als ik jouw vriend was zou ik lekker ingeschreven blijven staan. Mocht hij ooit een ander huis willen kopen dan kunnen die jaren hem/jullie nog goed van pas komen !
pi_38442382
Laat TS nog ff weten of t em alsnog gelukt is via een wazige constructie?
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:52:01 #20
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_38444313
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:57 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft die kameraad heus wel in een woning gewoond en koopt die nu een eigen woning. Jammer maar helaas, je zult moeten sparen voor je eigen punten. Zo is er nooit een eerlijk woningverdeelsysteem. Hetzelfde als dat zoonlief denkt te kunnen blijven wonen in een woning als paps en mams verhuizen. Het is niet je eigen woning, klaar.

En waarom dat gelukkig niet kan? Dat antwoord weet je vast zelf al. Het is namelijk niet eerlijk tegenover andere woningzoekenden.
Wat IK niet eerlijk vind is dat ze mensen laten betalen voor een service die er helemaal niet is. Nee er zijn geen sociale huurwoningen, maar zeg dat dan meteen als iemand zich inschrijft! Kan weer een paar tientjes schelen! Het komt er eigenlijk op neer dat als ik -stel- ergens over 6 jaar misschien wil gaan wonen, dat ik me dan nu al voor die plaats moet inschrijven bij woningnet, met een mogelijkheid dat ik over die 6 jaar misschien wel in een achterbuurt een halve etage kan krijgen.. Maar mensen die al in een sociale huurwoning wonen krijgen gratis een halve punt per maand! waarom?
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_38469415
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:53 schreef wokje het volgende:
jij hebt waarschijnlijk niet de beschikking over heel veel hersencapaciteit hè?
pi_38473473
ik sta in Breda al jaren ingeschreven. Veel vrienden zijn er jaloers op...zouden het graag 'over willen kopen' Maar zo werkt het gelukkig niet!!! Natuurlijk zou het een hele mooie wereld zijn als je vandaag besluit dat je eigenlijk wel in Amsterdam een leuk en goedkoop flatje zou willen hebben. Maar je bent niet de enige...je staat gewoon achteraan de wachtrij. Die wachtrij is er niet voor niets, wat moeten ze anders? de hoogste bieder?

Zou overigens wel erg fijn zijn als er gewoon wat betaalbare sociale woningen bij komen in Nederland. Hier in Utrecht zijn ze mooi aan het bouwen hoor, maar ik ga echt geen ¤ 600 huur betalen...jaja via de woningbouw..dan kan ik onderhand beter gaan kopen. Maar ik hoef niet meer te zeuren eigenlijk...volgende week vrijdag sleutel van ons huisje in Utrecht en in Breda blijf ik lekker ingeschreven, je weet maar nooit!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:43:02 #23
49472 dasto
is een dromer
pi_38477366
dank voor alle reacties.
nee, natuurlijk is het niet helemaal netjes. daar hebben jullie ook gelijk in.
ik was gewoon nieuwsgierig, that's all.

topic kan dicht!
pi_38477679
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:52 schreef exode het volgende:
ik sta in Breda al jaren ingeschreven. Veel vrienden zijn er jaloers op...zouden het graag 'over willen kopen' Maar zo werkt het gelukkig niet!!! Natuurlijk zou het een hele mooie wereld zijn als je vandaag besluit dat je eigenlijk wel in Amsterdam een leuk en goedkoop flatje zou willen hebben. Maar je bent niet de enige...je staat gewoon achteraan de wachtrij. Die wachtrij is er niet voor niets, wat moeten ze anders? de hoogste bieder?

Zou overigens wel erg fijn zijn als er gewoon wat betaalbare sociale woningen bij komen in Nederland. Hier in Utrecht zijn ze mooi aan het bouwen hoor, maar ik ga echt geen ¤ 600 huur betalen...jaja via de woningbouw..dan kan ik onderhand beter gaan kopen. Maar ik hoef niet meer te zeuren eigenlijk...volgende week vrijdag sleutel van ons huisje in Utrecht en in Breda blijf ik lekker ingeschreven, je weet maar nooit!
dat kan niet, je kunt pas reageren op woningen als je woonpasgegevens goed zijn ingevuld en je een jaar lang in de gemeente woont waar je reageert op woningen

zo is het iig geregeld in Rotterdam
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:46:33 #25
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_38481369
Ik heb ook net een huis gekocht. In Haarlem. Maar sta al jaren ingeschreven bij Woningnet in Amsterdam en dat laat ik ook mooi zo. Volgens mij heeft Remco-h de enige min of meer bruikbare oplossing voorgelegd:

Begin een 'relatie' met de persoon in kwestie, huur samen een woning en zorg vervolgens dat de 'relatie' stuk loopt.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat, mocht puntje bij paaltje komen, het redelijk eenvoudig te achterhalen valt dat er iets niet in de haak is. De werkelijke situatie is namelijk bij (oa) de fiscus terug te vinden. Hierbij ga ik er van uit dat die vriend van TS een koopwoning voor eigen bewoning heeft, evt met partner, en aldus recht heeft op belastingteruggave en daar gebruik van maakt.

Nu mag een woningbouwvereniging gelukkig niet zomaar in de bestanden van de fiscus kijken (al zou dat de opsporing van illegale onderhuur met 50000% vergemakkelijken), maar toch. Als ze echt willen kunnen ze die gegevens vast wel bemachtigen.
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')