abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2010 @ 21:08:56 #51
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86997421
Ik zie trouwens dat er ondertussen wel plug'n'play LEDs te krijgen zijn voor dat type halogeen.
Vampire Romance O+
  woensdag 29 september 2010 @ 21:12:33 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86997588
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ja. Misschien kreeg hij de indruk dat je dacht dat je het er echt gewoon uit zou kunnen trekken en that's it.
Nou, ik vroeg of het bedrijf dat kon doen. Verwijderen. Maar dat gaf ook schade :') dus ik weet niet wat hij zelf zou doen dan :P

En die plug en play leds, nice. Waar te halen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  FOK!fotograaf woensdag 29 september 2010 @ 21:16:13 #53
17893 Forno
pi_86997758
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef MouseOver het volgende:
Volgens mij kun je die halogeenspotjes niet zomaar vervangen.. 20 watt is met twee pinnetjes als ik me niet vergis, en dat past niet 1:1.

Wat betreft muren kapotmaken zou ik me niet te druk over maken. Je kunt zoiets vaak wel aardig bijstrijken (en vervolgens waarschijnlijk wel behangen). En als het serieus erg wordt kun je nog altijd een gipsplafond erin zetten, een cm lager dan het spanplafond nu zit. Dan bedekt het eventuele beschadigingen en zo'n gipsplafond inbouwen heeft niet zoveel om het lijf.
Het gaat toch over spanplafonds? Ik heb nog niet zo vaak een behangen plafond gezien. Denk ook niet dat behangplak goed op pvc of plastic blijft plakken.

Ik denk dat een gipsplafond meer werk is dan zo'n spanplafond. Een netjes gestuct plafond kost nog meer tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:21:28 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86998024
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:16 schreef Forno het volgende:

[..]

Het gaat toch over spanplafonds? Ik heb nog niet zo vaak een behangen plafond gezien. Denk ook niet dat behangplak goed op pvc of plastic blijft plakken.

Ik denk dat een gipsplafond meer werk is dan zo'n spanplafond. Een netjes gestuct plafond kost nog meer tijd.
Het spanplafond hangt er al. Het gaat erover of het een ravage oplevert om het weg te halen. Ik stel dat zelfs als het een ravage oplevert je dat alsnog relatief eenvoudig kan oplossen door er alsnog een gipsplafond voor in de plaats te hangen. Je bent niet gedwongen om de muren te repareren, als er redenen zijn die dat erg moeilijk maken.

Het behangen gaat erover dat als je besluit dat hele plafond weg te halen en je de muren wel bijsmeert maar toch nog overgangen ziet, je dat recht kan trekken door te behangen. In tegenstelling tot de hele muur te stucken/spuiten.
Vampire Romance O+
  woensdag 29 september 2010 @ 21:26:38 #55
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86998343
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:12 schreef Qwea het volgende:

[..]
En die plug en play leds, nice. Waar te halen?
Weetniet, ik googlede op afbeeldingen voor '20 watt halogeen led'. Dan zie je dat die halogeentjes meestal spotjes zijn met twee pinnetjes eraan. Tussen de plaatjes staat hetzelfde type maar dan in led uitvoering. Dat zie je aan de afbeelding, bij ledjes zie je meestal ofwel losse ledjes zitten, ofwel je ziet een grote lens zitten.

Beetje in een webshop zoeken en je vind wel passende. Ik zou wel even wachten met bestellen tot je de huidige halogeenspotjes eruit kunt halen om op het oog te controleren of het inderdaad die aansluiting is. Het kan ook zijn dat het 220 volt halogeenlampjes zijn en die hebben een andere aansluiting, daar zit nog een soort van verdikking op het pinnetje. Mochten het die zijn dan moet je eens bij de gamma kijken. Die hebben behoorlijk goede ledjes, mooie kleur en veel licht. Ik dacht dat het om 4,2 watt gaat. Kosten 23.50 per stuk.

Verkijk je trouwens niet op het wattage; alles minder dan 3 watt geeft -imho- te weinig ligt. Daarboven komt er best aardig wat licht uit, maar de halogeenspotjes zullen toch feller blijven.
Vampire Romance O+
pi_97286839
Spanplafond ziet er inderdaad gelikt uit. Wij hebben de beneden verdieping voorzien van spanplafonds met spots en het geeft een compleet ander beeld van de ruimtes. Absoluut een aanrader. Wij hebben het laten installeren overigens, geen ervaring met zelf doen dus...

-edit- Wil je adverteren? Neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 10% gewijzigd door Ml-etje op 25-05-2011 11:53:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')