abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38401027
Ik heb dit maar hier gezet, omdat ik niet weet waar het anders moet. Mocht een modje een beter idee hebben: Feel free to kick.
quote:
Pedofiel Woudhuis mogelijk over enkele maanden op straat

31 MEI 2006 - ZUTPHEN/APELDOORN - Mogelijk al binnen enkele maanden staat de 21-jarige pedofiel die tal van slachtoffertjes heeft gemaakt in de wijk Woudhuis weer op straat. Hij zou eigenlijk na het uitzitten van zijn gevangenisstraf opgenomen moeten worden in een psychiatrische kliniek, maar de verzekeraars willen de dure behandeling niet betalen.
Dat werd gisteren duidelijk tijdens de tweede rechtszaak tegen de inmiddels 21-jarige G.W. uit Apeldoorn. Hij had in de jaren 2003 tot en met 2005 minstens twintig jongetjes tussen de 7 en de 11 jaar onzedelijk betast. Vaak in ruil voor een pepermuntje. Na de eerste rechtszitting in januari zijn nog weer twee nieuwe gevallen aan het licht gekomen. W. gaf toe dat hij ook deze twee jongens van zeven jaar had betast en zich door hen heeft laten betasten.

Deskundigen omschrijven W. als een persoon met pedofiele neigingen, en met narcistische en kinderlijke trekken. Hij heeft een persoonlijksheidsstoornis en werd daardoor enigszins ontoerekeningsvatbaar verklaard.

De kans op herhaling is groot, zeggen de deskundigen. W. zou opgenomen moeten worden in een kliniek, GGNet in Warnsveld. Omdat deze kliniek geen zedendelinquenten behandelt, zou W. voor een dagbehandeling naar De Tender moeten. Zo luidde althans het advies van de deskundigen. Maar in de praktijk blijkt het onmogelijk. Door de AWBZ-regels zijn er slechts beperkte middelen beschikbaar. De zorgkantoren, oftewel de verzekeraars, weigeren deze dubbele en dus dure behandeling van W. te betalen.

Omdat gisteren geen begin- en einddatum van een behandeling duidelijk was, kon de officier van justitie tot haar grote spijt de gewenste behandeling niet opnemen in haar eis. Ze eiste daarom ‘slechts’ 21 maanden cel, waarvan zeven maanden voorwaardelijk, plus reclasseringstoezicht. ‘In de hoop dat onder reclasseringstoezicht de behandeling alsnog kan plaatsvinden’, voegde ze er aan toe. Maar al tijdens de zitting gaf de reclasseringsmedewerker Hakkebroek aan dat er slechts met een gerechtelijke uitspraak tot behandeling iets te bereiken valt.

‘We hebben straks twee verliezers’, stelde advocaat L.J. Steenbergen na afloop. ‘Mijn cliënt die graag een behandeling wil hebben, omdat hij ook wel inziet dat het niet goed is wat hij doet. Maar ook de maatschappij, die opgescheept wordt met een onbehandelde pedofiel’.

Op de tribune zaten verschillende ouders van de slachtoffers. Slechts een van hen deed een verzoek tot schadevergoeding. De andere ouders wilden vooral de afloop van het proces volgen. ‘Met ons zoontje gaat het goed’, vertelde een van hen. ‘Hij heeft het allemaal beleefd als een kietelpartijtje, meer niet. Wij willen het ook niet opblazen, zoals sommige andere ouders. Wij zijn wel erg geschrokken. Natuurlijk waarschuw je je kinderen voor kinderlokkers. Je hebt dan het beeld van enge mannen met een gleufhoed. Maar in dit geval was het een leuke vriendelijke jongen uit de buurt’.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Dat de pedofiel op zijn minst een behandeling nodig heeft lijkt me duidelijk. Zo iemand mag niet op straat komen totdat hij met succes behandelt is. Dit topic gaat niet over de pedofiel, maar over de zorgverzekeraar.

De zorgverzekeraar heeft namelijk bepaald dat zijn behandeling te duur is en daarom krijgt hij het niet. Terwijl de dader over straat loopt met zijn debiele neigingen, en hij zelf vindt dat hij behandelt moet worden, vormt hij nog steeds gevaar omdat zijn zorgverzekering weigert de te dure behandeling te betalen. Het is toch godsgeklaagd dat, wanneer de hele omgeving vindt dat hij behandelt moet worden, de zorgverzekering bepaalt of dat mag?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:37:08 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38401319
ik vraag me af of de verzekeraar in het gelijk wordt gesteld gesteld bij een proces.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38401405
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af of de verzekeraar in het gelijk wordt gesteld gesteld bij een proces.
Zo lang zij niet betalen kan de rechter volgens mij ook niks.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:40:49 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38401422
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Zo lang zij niet betalen kan de rechter volgens mij ook niks.
dat vraag ik me dus af, in dit geval zeker.
pi_38402048
Alle financiën ten spijt, vind ik het schandalig dat de zorgverzekeraar in kwestie geen maatschappelijke verantwoordelijkheid toont. Mogelijk loopt deze pedofiel straks weer vrij rond, zonder te zijn behandeld, en maakt hij opnieuw slachtoffers. Ik vind dan a) dat je dat die pedofiel dan niet kunt aanrekenen (er wordt hem niet voor niets een behandeling opgelegd) en b) dat de zorgverzekeraar dan financieel aansprakelijk mag worden gesteld en dus mag opdraaien voor eventuele schadeclaims die ouders indienen.

Voor de duidelijkheid: ik keur het gedrag van die pedofiel niet goed, maar straffen moeten wel ten uitvoer worden gebracht. Op het moment dat de rechter vaststelt dat iemand een behandeling nodig heeft en deze NIET krijgt, schiet je dus als maatschappij tekort als het gaat om toekomstige preventie.
pi_38402100
Naja als ik hem in apeldoorn eens tegenkom klaar ik het klusje zelf wel even
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:02:54 #7
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_38402144
Voor dit soort gevallen zou er een potje beschikbaar moeten zijn - alle zorgverzekeraars samen die een percentage (en dat hoeft maar een heel klein percentage te zijn) van hun budget in een apart fonds stoppen, dat door een onafhankelijke, gecontroleerde partij wordt beheerd.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:06:47 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38402295
als justitie hem opdraagt psychische hulp te krijgen dan zijn er volgens mij drie scenario's vanuit de pedofiel gezien.

1. hij gaat werken om zijn therapie te kunnen betalen (en dan natuurlijk niet op een kinderboerderij, kleuterspeelzaal of ikea ballenbak)

2. aangezien hij niet aan de eis van justitie kan voldoen wordt hij weer veroordeeld, hopenlijk dit keer met inpandige therapie.

3. juridische stappen ondernemen tegen zijn zorgverzekeraar.
pi_38402410
Uw kind misbruikt door een pedofiel die van de zorgverzekeraar geen behandeling kreeg?
- Even Apeldoorn bellen...

Grapje... ik suggereer niet dat Centraal Beheer iets met deze zaak van doen heeft
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:12:34 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38402499
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:10 schreef dVTB het volgende:
Uw kind misbruikt door een pedofiel die van de zorgverzekeraar geen behandeling kreeg?
- Even Apeldoorn bellen...
pi_38403196
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vraag ik me dus af, in dit geval zeker.
En als de zorgverzekeraar nou deze behandeling niet in het paket van de client heeft zitten? Dan heeft de aanklager volgens mij geen poot om op te staan.

Te idioot eigenlijk voor woorden, dat zo iemand dus onbehandeld weer los gelaten wordt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_38403246
precies, het is toch schandalig dat een zorgverzekeraar bepaalt of iemand die een gevaar voor de maatschappij is een behandeling krijgt? Het accent wordt gelegd op geld, niet op de veiligheid.
burgerweeshuis
pi_38403790
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:35 schreef zwaaibaai het volgende:
precies, het is toch schandalig dat een zorgverzekeraar bepaalt of iemand die een gevaar voor de maatschappij is een behandeling krijgt? Het accent wordt gelegd op geld, niet op de veiligheid.
Nu is het wachten op HenryOW of McCarthy over marktwerking enzo
Fiets
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:58:52 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38404127
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Nu is het wachten op HenryOW of McCarthy over marktwerking enzo
het was eigenlijk meer wachten op een reactie als de jouwe in een serieus topic

ik ben beloond.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:06:19 #15
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38404467
Leve de marktwerking! Een zorgverzekeraar die weigert zorg te bieden omdat het teveel geld kost... het moet niet veel gekker worden...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38405359
Het is niet alleen dit soort gevallen. Het Nederlandse zorgsysteem is een lachertje en het is er door de nieuwe wet alleen maar op achteruit gegaan. Dit is "slechts" 1 exces.
Wat te denken van mensen die hun kinderwens -hoewel gedekt door de verzekering volgens de polis- in rook op zien gaan. In België blijkt het ineens helemaal geen probleem te zijn. Maar dat betaalt de verzekering natuurlijk niet, haha. Die mensen hebben dus letterlijk gespaard voor die behandeling. En zijn nu zwanger of al ouders (ongeveer nu uitgerekend). En dat is dan één van de vele niet-levensbedreigende gevallen. Deze pedofiel kan levens kapotmaken.
Of wat te denken van mensen die volgens de behandelingen die onder de polis vallen, terminaal ziek zijn. Behalve dat ze elders wel behandelbaar zijn. En dan heb ik het niet over medicijnmannen of een homeopaatje, maar over dingen die al járen gangbaar zijn in het buitenland. Maar hier niet. Want dat kost geld.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38405523
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het was eigenlijk meer wachten op een reactie als de jouwe in een serieus topic

ik ben beloond.
Ik ben oprecht nieuwschierig wat hun mening in dit geval is.
Fiets
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:53:29 #18
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38406207
Het is gewoon oerstom om belangrijke zaken als zorgverzekering aan de grillen van de markt over te laten. Een onderneming van winstoogmerk zal echt niet schromen om een dure behandeling gewoon niet te vergoeden, omdat ze gericht is op het maken van winst en niet op het bieden van de beste zorg. Dat wist Hoogervorst heel goed, maar dankzij zijn dogmatische visie op de economie (alles moet liberaal!!1!één) heeft hij er niet naar gehandeld.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38406503
Om ook eens een ander iets over de macht van de zorgverzekeraars op te gooien. Waarom kan ik op iedere willekeurige dag een willekeurige verzekering afsluiten. Maar mijn zorgverzekering maar 1* per jaar wissellen. Dat ik minimaal 1 jaar aan 1 zorgverzekeraar vast zit daar kan ik inkomen, maar daarna is het toch van de ratten besnuffeld dat we er met zijn allen steeds weer voor 1 vol jaar aan vast zitten. Is dat de marktwerking die alleen maar tijdens de jaarwisseling geldt?
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:15:25 #20
16329 Fidelio
Semper fide
pi_38425464
Maar dit alles ligt niet aan de zorgverzekeraar. Hoogervorst (overheid) treft alle blaam. Hij bepaalt de dekking van de basisverzekering, de regels, qua overstappen, de inhoud van de AWBZ, (algemene wet bijzondere ziektekosten), de zorgverzekeraars willen helemaal geen no claim bijvoorbeeld, die willen ook twee overstapmomenten, die willen meer dekking. Maar daar heeft een zorgverzekeraar niets over te zeggen. Dus LANG LEVE HOOGERVORST! (en iedereen die VVD heeft gestemd, is het hier blijkbaar helemaal mee eens) Het is triest dat die jongen zn behandeling niet krijgt omdat de GGZ in de AWBZ beperkte middelen heeft. Maar misschien zou de overheid hiervoor een noodpotje moeten hebben. Ik denk dat de verantwoordelijk hierbij ligt bij de overheid en niet bij de zorgverzekeraar. Het zou allemaal minder bureaucratisch worden, maar het is een groot regelgebeuren die nieuwe ziektekostenverzekering. Hopen dat we volgend jaar met een nieuw kabinet ook een menselijker dekking in de basisverzekering tegen een goede prijs krijgen!!
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:21:15 #21
92279 N.icka
Windforce 11
pi_38425522
Ach , pedofielen zijn niet toch te behandelen . Gewoon opsluiten die gasten
pi_38425523
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:15 schreef Fidelio het volgende:
Maar dit alles ligt niet aan de zorgverzekeraar. Hoogervorst (overheid) treft alle blaam. Hij bepaalt de dekking van de basisverzekering, de regels, qua overstappen, de inhoud van de AWBZ, (algemene wet bijzondere ziektekosten), de zorgverzekeraars willen helemaal geen no claim bijvoorbeeld, die willen ook twee overstapmomenten, die willen meer dekking. Maar daar heeft een zorgverzekeraar niets over te zeggen. Dus LANG LEVE HOOGERVORST! (en iedereen die VVD heeft gestemd, is het hier blijkbaar helemaal mee eens) Het is triest dat die jongen zn behandeling niet krijgt omdat de GGZ in de AWBZ beperkte middelen heeft. Maar misschien zou de overheid hiervoor een noodpotje moeten hebben. Ik denk dat de verantwoordelijk hierbij ligt bij de overheid en niet bij de zorgverzekeraar. Het zou allemaal minder bureaucratisch worden, maar het is een groot regelgebeuren die nieuwe ziektekostenverzekering. Hopen dat we volgend jaar met een nieuw kabinet ook een menselijker dekking in de basisverzekering tegen een goede prijs krijgen!!
Het lullige is dat je niet veel meer kunt doen. Ja, geen VVD stemmen, maar die partijen waaien tegenwoordig mee met de publieke opinie ipv andersom. Grote kans dat jouw partij na de verkiezingen vrolijk de lijn doorzet itt de verkiezingsbeloften.
Vroegâh stond een partij ergens voor en stemden mensen die het ermee eens waren daarop. Tegenwoordig zoeken ze eerst uit wat scoort, braken dat uit, en stemmen mensen alsnog op de VVD voor de hypotheekrenteaftrek.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38425590
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:21 schreef N.icka het volgende:
Ach , pedofielen zijn niet toch te behandelen . Gewoon opsluiten die gasten
Dat is niet waar. Een aantal zware gevallen zijn onbehandelbaar, een groot deel is wél te behandelen, gelukkig.
Moeten ze uiteraard wel het besef (willen) hebben dat er iets mis is met ze.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:15:31 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38428078
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:35 schreef zwaaibaai het volgende:
Dit is helaas wel hoe de wereld in elkaar steekt. Ook het kapitalisme is niet zonder gebreken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_38428580
En straks kan iedereen weer zeiken dat de premies zo hoog worden omdat we al deze stumpers kansloze zorg moeten leveren, tot over een jaartje!
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')