abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38385372
Ik heb gister een 2e hands aanhanger gekocht...maar nou gaat dat ding echt alle kanten op als ik er mee rijdt. Ik heb er alleen nog maar mee gereden toen ie leeg was, omdat ik zo 123 even geen zware lading bij de hand had...en nu staat ie in een schuur bij een boer totdat ik zelf ruimte heb om hem te stallen.

Ik heb een huis gekocht, en krijg over 1 maand te sleutel. Ik wou hem dus voor het verhuizen en het afvoeren van puin gebruiken.

Het is een simpele aanhanger gemaakt van een metalen frame met betonplex hout. 1 as, waarschijnlijk tot 450 kg.

Nou kwam ik er vandaag pas achter dat er dus geen plaatje op zit met info...maar volgens de vorige eigenaar waarschijnlijk 450 kg.

Nou heb ik wat vragen:

1) Waarom trilt dat ding zo achter mn auto? Hij gaat heel erg van links naar rechts, en vooral als ik rond de 50 km/h rijd. Is dat normaal bij een lege aanhanger?
2) Zou ie nou officieel weer opnieuw gekeurd moeten worden? Aangezien dat plaatje mist...

Iemand die mij dit kan vertellen?
pi_38385428
Nou,misschien omdat het zo teringhard waait, en je er geen lading in hebt zitten?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:06:56 #3
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_38389096
zit je trekhaak wel vast?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:09:54 #4
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_38389281
doen die dingen altijd als ze leeg zijn dan stuiteren ze alle kanten op. blijft hij dit doen als hij volgeladen is dan is er iets niet goed met de wielen banden ophanging.

hoe is de aanhangen opgebouwd ? bladveren ? rubber as ?
pi_38409828
Ik weet niet wat voor vering er in zit...hoe zie ik dat?:P Ik ben echt een aanhanger noob
Ja de aansluiting zat in elk geval wel goed Hij gaat gewoon heel erg trillen van links naar rechts...

Weet iemand hoe het zit met dat plaatje?
pi_38409848
wielopanging scheef?
^
pi_38410018
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:36 schreef FireFoz het volgende:
Ik weet niet wat voor vering er in zit...hoe zie ik dat?:P Ik ben echt een aanhanger noob
Ja de aansluiting zat in elk geval wel goed Hij gaat gewoon heel erg trillen van links naar rechts...

Weet iemand hoe het zit met dat plaatje?
plaats een plaatje van de aanhanger!
pi_38414908

dit is de enige foto die ik heb helaas, hij staat nu weer "op stal" dus kan geen nieuwe maken
pi_38414939
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:47 schreef FireFoz het volgende:
[afbeelding]
dit is de enige foto die ik heb helaas, hij staat nu weer "op stal" dus kan geen nieuwe maken
doet niet

edit: nu wel...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2006 16:48:34 ]
pi_38416979
Hoe vaak ga je heen en weer rijden met verhuizen

verder ist logisch dat, dat ding stuitert, zo'n ding weegt niks leeg.
Mercedes-Benz
pi_38421713
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:43 schreef Gumballs het volgende:
Hoe vaak ga je heen en weer rijden met verhuizen

verder ist logisch dat, dat ding stuitert, zo'n ding weegt niks leeg.
Ik ga uit huis, dus ik hoef alleen maar dat wat in mn slaapkamer staat te verhuizen...dus ik heb geen vrachtwagen nodig

Hij is 1,65 bij 1 meter, opzich ruim genoeg dus. Daarnaast ga ik hem gebruiken voor puin (oude vloer, steen etc) om van mn huis naar de stortplaats te vervoeren, zodat ik al die zooi n iet in mn auto hoef te vervoeren
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:10:54 #12
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_38424385
leeg lijkt het net alsof je een strandbal aan het slepen bent, dus het kan inderdaad zijn dat het een beetjes lichtjes aanvoelt.
zo goed..?
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:38:00 #13
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_38428818
plaatje bestaat niet

The requested URL /html/photo/001.jpg was not found on this server.

edit : Gekker server, nu doet ie het inene wel
pi_38429291
Ik zou zeggen, gooi er eens wat zakken zand oid in, en rijd er een rondje mee, trilt en schudt ie dan nog steeds, is er iets aan de hand, anders niet
pi_38455236
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:52 schreef Gurb het volgende:
Ik zou zeggen, gooi er eens wat zakken zand oid in, en rijd er een rondje mee, trilt en schudt ie dan nog steeds, is er iets aan de hand, anders niet
Ik zou persoonlijk niet alleen in een rondje rijden, ook een s kijken wat ie doet als je recht vooruit gaat.

OT: iid een kleine aanhanger, die stuiteren altijd. Grootte trouwens ook, als je maar hard genoeg gaat.
pi_38466319
Ok, dat zal dan wel daar aan liggen

Maar hoe zit het nou met dat plaatje dan, moet dat er op zitten? APK ofzo? Ik kon er op de RDW site niet echt duidelijke informatie over vinden.
pi_38466990
quote:
Typeplaatje en chassisnummer
Aanhangwagens en caravans die meer wegen dan 750 kg moeten zijn voorzien van een typeplaatje. Dit zit meestal op de zijkant of voorkant maar nooit op het koppelingshuis.
Verder dient de aanhanger of caravan voorzien te zijn van een ingeslagen chassisnummer op een vast onderdeel van het voertuig.
Lees meer hierover in de Vraagbaak.
Jou aanhangwagen hoeft dus niet voorzien te zijn van een typeplaatje..

Bron: http://www.politie.nl/gel(...)gens_en_caravans.asp
toch..??
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:57:53 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38467511
Kleine bandjes springen altijd meer, ook springt een aanhanger vaak omdat er geen gewicht op zit.Dit verschilt per type aanhanger, de een heeft torsievering, en ander blad of schroefveren.

Hou wel goed je bandenspanning in de gaten, en kijk of het loopvlak mooi vlak is, het kan ook zijn dat er een bult op je band zit, dan gaat ie ook springen en dansen achter je auto.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')