maar ik dacht dat je dat roteren en moven al automatisch in photomatix kon doen?quote:Op zondag 2 juli 2006 23:04 schreef TheMarco het volgende:
Wat ik doe:
de 0 EV foto in PS openen en de andere er een voor een in een 50% transparante laag overleggen. Dan roteren en moven tot het er zo goed mogelijk overheen ligt.
Dan ietsjes croppen (want je bent aan de randen wat kwijtgeraakt) en de lagen apart wegschrijven. Dan in Photomatix HDR maken. Zo heb ik bovenstaande motorfiets ragscherp gekregen.
Al es geprobeerd? Dat geeft altijd waardeloos resultaat.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
maar ik dacht dat je dat roteren en moven al automatisch in photomatix kon doen?
Even copy/pasten naar een nieuw document en dat dan wegschrijven.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:31 schreef Astridj0h het volgende:
maar hoe kan je al je layers dan apart wegschrijven? (zal waarsch. suffe vraag zijn hoor, maar ik sla altijd alleen in pds op, maar dan kan je er geen hdr van maken volgens mij?)
Inderdaad! Ik wist niet dat dat kon. Maar in mijn geval krijg je wel een sh*t resultaat...quote:Op maandag 3 juli 2006 11:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
maar ik dacht dat je dat roteren en moven al automatisch in photomatix kon doen?
Die bovenste lijkt wel venetiëquote:Op zondag 2 juli 2006 21:06 schreef TheMarco het volgende:
Vanmiddag weer wat gemaakt:
[[url=http://static.flickr.com/64/179956239_66278617c6.jpg?v=0]afbeelding][/url]
[[url=http://static.flickr.com/47/179930546_8f1f48ae48.jpg?v=0]afbeelding][/url]
Ragscherp?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:04 schreef TheMarco het volgende:
Deze opnames had ik nog liggen van gisteren. Hier ook weer: handmatige alignment in Photoshop voordat ik ze in Photomatix converteerde. Resultaat: ragscherp.
[[url=http://static.flickr.com/75/180584004_dfc0029bf5.jpg?v=0]afbeelding][/url]]
Ja ik dacht, niet iedereen hoeft het kenteken van mijn auto te wetenquote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef brtausi het volgende:
[..]
Ragscherp?
Ik kan je nummerplaat anders niet lezen hoor![]()
![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 16:37 schreef Vampier het volgende:
L O T U S
dat springt er wel uit... volgens mij heb je dat er gewoon op gesoeped.
Ja, had het uitgedokterd, hierbij een eerste resultaat. Waarom wordt al het geel/bruin (nr platen en houten balken) opeens blauw (wordt nog eens versterkt bij tone mapping lijkt wel)quote:Op maandag 3 juli 2006 13:55 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Even copy/pasten naar een nieuw document en dat dan wegschrijven.
Waar, maar het ziet er erg "kunstmatig" uit zo. Dit is geen wantrouwen, maar Opel brengt dezelfde auto in iets gewijzigde vorm uit onder haar eigen merk. En een Opel heeft toch ietsje minder standing dan een Lotus.quote:Op maandag 3 juli 2006 17:42 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Nope. Dat staat op elke auto van het merk L O T U S![]()
rag scherp computergegenereerd plaaatje is het, vind dit niet echt meer fotografie zo eigenlijk...quote:Op maandag 3 juli 2006 13:04 schreef TheMarco het volgende:
Deze opnames had ik nog liggen van gisteren. Hier ook weer: handmatige alignment in Photoshop voordat ik ze in Photomatix converteerde. Resultaat: ragscherp.
[[url=http://static.flickr.com/75/180584004_dfc0029bf5.jpg?v=0]afbeelding][/url]]
mijn 'grap' is compleet uit zijn verband getrokken... ik wou eigenlijk gewoon zeggen dat die foto inderdaad ERG scherp was.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:13 schreef TheMarco het volgende:
Overigens, de letters op de lotus die ik fotografeerde waren gewoon zo. Hier een detail uit de 0EV opname:
[afbeelding]
Overigens was het volgens mij wel een echte Lotus ook. Als het een nepper is heeft ie op zijn minst zijn best gedaan (zie stickertje van Lotus importbedrijf)
Een HDR kan je toch ook maken door je RAW formaat foto op 3 verschillende manier op te slaan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:04 schreef TheMarco het volgende:
Het is net zo goed fotografie als welke andere vorm dan ook. Sterker nog, je moet voor een HDR zelfs MEERDERE foto's maken i.p.v. 1. Of je het mooi vindt of niet is vers 2 maar het is absoluut niet waar dat dit niets met fotografie te maken zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |