Dat heb je goed gelezen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:39 schreef mar1m het volgende:
Dealer onderhouden en dan een vastgelopen motor?
Waarom kost dat een fortuin? Omdat je het zelf niet kan/wil inbouwen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:57 schreef Twanstra het volgende:
Ik vind de prijs ook een beetje aan de hoge kant. Een nieuwe motor laten inbouwen kost een fortuin en voor een 3 a 4000 euro heb je eenzelfde MET werkende motor.
Maar het wel degelijk mogelijk, want het is geen jap waar om de moter een auto wordt gebouwd (en zie die er dan maar knap uit te krijgen).quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:19 schreef Hawkwind het volgende:
De ene auto is de andere niet met in en uitbouwen, misschien kan de verkoper zijn uitbouwervaring met ons delen om voor de echte klusser een inschatting te maken of het een beetje te doen is zoon Saab.
De moter levert op dit moment denk ik geen enkele PK meer, dus zoveel zal dat niet boeien...quote:Op zondag 4 juni 2006 16:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik kan alleen nog steeds niet je (hoge) prijs begrijpen, vandaar dat ik begin met een openingsbod van 500,-
Ook is een foto wel gemakkelijk incl het vermelden van motor,uitvoering ect.
Het betreft een Saab 9000 CS 2.0I. De vraagprijs is als volgt ontstaan: de dealer deelde mee dat de dagwaarde (dus niet de verkoopwaarde, die gezien de overige staat van de auto hoger zou liggen) 4.500 euro is. Het door de dealer in laten bouwen van een revisiemotor kost ongeveer 2.000 euro. Voor iemand die in staat is dit zelf te doen, liggen de reparatiekosten dus beduidend lager. 4.500 min 2.000 = 2.500, zijnde de vraagprijs. Er kan dus voor de technische doe het zelver voordeel worden behaald uit de verhouding verkoopwaarde - gehanteerde dagwaarde en de verhouding laten repareren of zelf inbouwen. Deze rijdt na de reparatie in een gegarandeerd nog zeer mooi uitziende Saab 9000 of verdient er bij een eventuele verkoop aan.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik kan alleen nog steeds niet je (hoge) prijs begrijpen, vandaar dat ik begin met een openingsbod van 500,-
Ook is een foto wel gemakkelijk incl het vermelden van motor,uitvoering ect.
Dealerprijzen zul je nooit kunnen vangen bij partuculier verkoop, dus om je aan die prijs vast te houden lijkt me niet snugger(je kunt het altijd proberen natuurlijk!quote:Op zondag 4 juni 2006 23:13 schreef JJasperO het volgende:
[..]
Het betreft een Saab 9000 CS 2.0I. De vraagprijs is als volgt ontstaan: de dealer deelde mee dat de dagwaarde (dus niet de verkoopwaarde, die gezien de overige staat van de auto hoger zou liggen) 4.500 euro is. Het door de dealer in laten bouwen van een revisiemotor kost ongeveer 2.000 euro. Voor iemand die in staat is dit zelf te doen, liggen de reparatiekosten dus beduidend lager. 4.500 min 2.000 = 2.500, zijnde de vraagprijs. Er kan dus voor de technische doe het zelver voordeel worden behaald uit de verhouding verkoopwaarde - gehanteerde dagwaarde en de verhouding laten repareren of zelf inbouwen. Deze rijdt na de reparatie in een gegarandeerd nog zeer mooi uitziende Saab 9000 of verdient er bij een eventuele verkoop aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |