abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38378796
Met vastgelopen motor. Deze is al uitgebouwd. Dealeronderhouden (aantoonbaar). Interieur en exterieur verkeren in goede staat.

Deze zwarte auto met licht metalen velgen is voorzien van de nodige luxe zoals: Climate control, centrale vergrendeling, elektrische ramen en spiegels, enzovoort.

Kilometerstand 198.000 KM.

Richtprijs : 2.500 euro.

  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:37:48 #2
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38379119
Foto's doen wonderen, je weet toch
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38380147
Dat begrijp ik. Foto volgt.
pi_38382107
Dealer onderhouden en dan een vastgelopen motor?
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_38388972
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:39 schreef mar1m het volgende:
Dealer onderhouden en dan een vastgelopen motor?
Dat heb je goed gelezen.

De dealer deelde mee dat hij vermoedde dat er een oliekanaaltje verstopt was geraakt. Overigens zaten we ruim binnen de verversing. De motor is niet meer uit elkaar gegaan waardoor de oorzaak onbekend is gebleven.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:10:52 #6
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38427936
Afkomme die foto's
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38428717
Voor een saab 9000 met een kapotte motor kan je echt geen 2500 euro meer vangen
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:57:15 #8
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_38433333
Ik vind de prijs ook een beetje aan de hoge kant. Een nieuwe motor laten inbouwen kost een fortuin en voor een 3 a 4000 euro heb je eenzelfde MET werkende motor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:24:09 #9
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38434233
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:57 schreef Twanstra het volgende:
Ik vind de prijs ook een beetje aan de hoge kant. Een nieuwe motor laten inbouwen kost een fortuin en voor een 3 a 4000 euro heb je eenzelfde MET werkende motor.
Waarom kost dat een fortuin? Omdat je het zelf niet kan/wil inbouwen.
Voor een persoon die zelf kan inbouwen kan gewoon een blok ergens bij de sloop vandaan voor een prikkie en kan zo weer rijden.
Heb het ooit met mijn vader gedaan een Mercedes 190D voor een prikkie gekocht ander blok erin en 6 jaar rijplezier van gehad (mijn vader dan).
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:19:32 #10
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_38438445
De ene auto is de andere niet met in en uitbouwen, misschien kan de verkoper zijn uitbouwervaring met ons delen om voor de echte klusser een inschatting te maken of het een beetje te doen is zoon Saab.
Ik ben online
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:27:28 #11
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38445503
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:19 schreef Hawkwind het volgende:
De ene auto is de andere niet met in en uitbouwen, misschien kan de verkoper zijn uitbouwervaring met ons delen om voor de echte klusser een inschatting te maken of het een beetje te doen is zoon Saab.
Maar het wel degelijk mogelijk, want het is geen jap waar om de moter een auto wordt gebouwd (en zie die er dan maar knap uit te krijgen).
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38447259
Als je geen kijk hebt op hoe het is om in een saab 9000 uit 96 een motor te zetten, is het wellicht niet verstandig om er aan te beginnen?

Ik heb werkelijk geen idee hoe het uitbouwen is gegaan, het is gedaan door de Saab-dealer, alwaar de auto op dit moment staat. Vandaar dat er zo 1, 2, 3 geen foto kan worden gemaakt (tijdgebrek). Je kunt er vanuit gaan dat er nogal mooie licht metalen velgen onder zitten en dat de lak er prima uit ziet. We vinden het erg jammer dat de motor is vastgelopen, omdat wij er altijd met veel plezier in hebben gereden.
  zondag 4 juni 2006 @ 16:00:20 #13
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38531175
Ik kan alleen nog steeds niet je (hoge) prijs begrijpen, vandaar dat ik begin met een openingsbod van 500,-

Ook is een foto wel gemakkelijk incl het vermelden van motor,uitvoering ect.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 4 juni 2006 @ 17:11:51 #14
51608 The_Joker
Do I look like I'm joking
pi_38533541
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik kan alleen nog steeds niet je (hoge) prijs begrijpen, vandaar dat ik begin met een openingsbod van 500,-

Ook is een foto wel gemakkelijk incl het vermelden van motor,uitvoering ect.

De moter levert op dit moment denk ik geen enkele PK meer, dus zoveel zal dat niet boeien...
Now comes the part where I relieve you, the little people, of the burden of your failed and useless lives. But remember, as my plastic surgeon always said: if you gotta go, go with a smile.
pi_38545757
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik kan alleen nog steeds niet je (hoge) prijs begrijpen, vandaar dat ik begin met een openingsbod van 500,-

Ook is een foto wel gemakkelijk incl het vermelden van motor,uitvoering ect.

Het betreft een Saab 9000 CS 2.0I. De vraagprijs is als volgt ontstaan: de dealer deelde mee dat de dagwaarde (dus niet de verkoopwaarde, die gezien de overige staat van de auto hoger zou liggen) 4.500 euro is. Het door de dealer in laten bouwen van een revisiemotor kost ongeveer 2.000 euro. Voor iemand die in staat is dit zelf te doen, liggen de reparatiekosten dus beduidend lager. 4.500 min 2.000 = 2.500, zijnde de vraagprijs. Er kan dus voor de technische doe het zelver voordeel worden behaald uit de verhouding verkoopwaarde - gehanteerde dagwaarde en de verhouding laten repareren of zelf inbouwen. Deze rijdt na de reparatie in een gegarandeerd nog zeer mooi uitziende Saab 9000 of verdient er bij een eventuele verkoop aan.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:42:25 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38555694
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:13 schreef JJasperO het volgende:

[..]

Het betreft een Saab 9000 CS 2.0I. De vraagprijs is als volgt ontstaan: de dealer deelde mee dat de dagwaarde (dus niet de verkoopwaarde, die gezien de overige staat van de auto hoger zou liggen) 4.500 euro is. Het door de dealer in laten bouwen van een revisiemotor kost ongeveer 2.000 euro. Voor iemand die in staat is dit zelf te doen, liggen de reparatiekosten dus beduidend lager. 4.500 min 2.000 = 2.500, zijnde de vraagprijs. Er kan dus voor de technische doe het zelver voordeel worden behaald uit de verhouding verkoopwaarde - gehanteerde dagwaarde en de verhouding laten repareren of zelf inbouwen. Deze rijdt na de reparatie in een gegarandeerd nog zeer mooi uitziende Saab 9000 of verdient er bij een eventuele verkoop aan.
Dealerprijzen zul je nooit kunnen vangen bij partuculier verkoop, dus om je aan die prijs vast te houden lijkt me niet snugger(je kunt het altijd proberen natuurlijk! )

Als je eens op marktplaats gaat kijken dan zul je al snel zien dat zulke auto's al voor ruim 2000,- euro aangeboden worden, dus veel handel zit er niet in deze auto's.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_39058168
Update voor degenen die het aangaat:

auto verkocht

Jasper
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:18:48 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_39117851
dicht
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')