abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38377664
Hallo, ik heb een Packard Bell laptop, de Easynote E 1280. Nu zou ik deze graag aansluiten op mijn tv maar mn vriend zegt dat dit niet mogelijk is omdat het een scartaansluiting is op mn pc en alleen voor beeldschermen is. Hij doet een ICT-opleiding dus ik geloof hem wel, maar vind het zo jammer. Dus ik hoopte dat jullie weten of het heeeel misschien toch mogelijk is. Ergens anders las ik het volgende: er bestaan van die scart connectors (die vaak bij camcorders zitten) waar je scart naar tulp en S-video aansluiting opzit.
als je dan een S kabel tussen de laptop en scart verloop steekt gaat het lukken.

Kan dit ook voor mij?

Ohja, weet iemand of er infrarood op mijn pc is?
En hoe het kan komen dat mijn pc vanzelf afsluit als ik hm snachts laat aanstaan voor het downloaden van films. Het energieschema staat allemaal op "nooit"en voor de rest kan ik niks vinden waarom die dat zou doen.

Alvast bedankt.
pi_38377703
Ja die kabels en verloop stukken bestaan gewoon
Gebruik ze al jaren.
Zowel tulp > scart als svideo>scart
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:17:27 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38378298
Koop zo'n ding:

Te koop bij elke elektronicaboer .
2000 light years from home
pi_38378347
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:17 schreef Merkie het volgende:
Koop zo'n ding:
[afbeelding]

Te koop bij elke elektronicaboer .
Die dus idd
pi_38378422
ok dan, dus het is wel mogelijk? Ik heb dus geen tulpingang op mn laptop maar een scart. Hoopte al dat het kon maar ja
pi_38378576
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:20 schreef vencodark het volgende:
ok dan, dus het is wel mogelijk? Ik heb dus geen tulpingang op mn laptop maar een scart. Hoopte al dat het kon maar ja
Misschien moet hij eens een andere studie overwegen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:25:48 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38378607
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:20 schreef vencodark het volgende:
Huh, je hebt een SCART-uitgang op je laptop ?
2000 light years from home
pi_38378838
Hm, ik dacht dat je het zo noemde, ik zoek wel een plaatje
Het is een schroef, dan een vakje met puntjes, en dan weer een schroefje

(hm, voel me wel beetje een nitwit in dit forum).

(img http://www.weethet.nl/images/pc2tv/tvout_examples_others.jpg img)

Ok, dat blauwe van boven heb ik, 1tje dus.

[ Bericht 28% gewijzigd door vencodark op 30-05-2006 18:38:20 ]
pi_38386358
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:31 schreef vencodark het volgende:
Hm, ik dacht dat je het zo noemde, ik zoek wel een plaatje
Het is een schroef, dan een vakje met puntjes, en dan weer een schroefje

(hm, voel me wel beetje een nitwit in dit forum).

(img http://www.weethet.nl/images/pc2tv/tvout_examples_others.jpg img)

Ok, dat blauwe van boven heb ik, 1tje dus.
Een normale (s)vga aansluiting dus. Het kan wel, maar dat wordt dan wel zelf sleutelen. Dus in principe is dit voor de leek niet mogelijk. De meeste recente laptops en videokaarten hebben wel een s-video aansluiting (die ronde dus die je op die plaatjes ziet). Voor doe het zelver: hier.
quote:
1. Dit werkt alleen als je TV een SCART ingang heeft met een RGB ingang. Niet iedere TV heeft dat, de meeste TV's houden op bij CVBS (één draadje) of Y/C (S-VHS, Luminantie/Chrominantie, zoals de meeste videocamera's wel hebben).

2. Het VGA signaal is niet interlaced. Zelfs al zou je TV een SCART met een RGB ingang hebben, is het nog maar helemaal de vraag of hij een non-interlaced beeld kan tonen. TV is interlaced, er wordt 50 keer per seconde een half beeld (213 beeldlijnen geloof ik) getoond. Je VGA kaart werkt non-interlaced, er wordt dus 50 keer per seconde een heel beeld verstuurd.

Voor de rest: alles kun je bij de electronicaboer op de hoek krijgen. Het ingewikkelder schema is echt beter dan dat andere schema, maar dat andere is wel handig als je even snel iets in elkaar wilt flansen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')