abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38351772
ik heb sinds kort een nieuwe dvd brander en om de een of andere vage reden wil hij lege cd's en dvd's niet autorunnen (en mij dus de keuze geven wat ik met de lege cd wil doen..)
ik heb al geprobeerd de autoplay features op de drive op restore defaults te zetten maar dit werkt niet.
op me andere brander werkt het overigens vlekkeloos en ik heb gezorgd dat ze qua die instelligen identiek zijn.
ik gebruik XP SP2 en het betreft een NEC ND-4571
de brander doet wel autorun wanneer er data op staat (fim, bestanden , zolang er maar iets opstaat)
wie weet een instelling die ik misschien over het hoofd heb gezien?
  maandag 29 mei 2006 @ 23:11:28 #2
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_38351967
een lege cd .... bevat ook geen autorun.inf , hè

Niet serieus
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_38352146
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:11 schreef wimmel_1 het volgende:
een lege cd .... bevat ook geen autorun.inf , hè

Niet serieus

dan zouden al mijn zelf gebrande dingen het ook niet kunnen.
  maandag 29 mei 2006 @ 23:17:45 #4
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_38352286
Enige wat ik zo zou kunnen bedenken is dat Windows zélf wél het branden van CD's ondersteund (in een CD brander) .... Maar of dit ook geldt voor een DVD brander ???
pi_38352339
Misschien één of ander programma dat zich in dat menu heeft geinstalleerd en nu de bende verstopt? Denk aan Nero, Alcohol oid
pi_38352581
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:18 schreef c0nd0r het volgende:
Misschien één of ander programma dat zich in dat menu heeft geinstalleerd en nu de bende verstopt? Denk aan Nero, Alcohol oid
nero niet, alcohol draai ik niet, any dvd misschien
zal er in iedergeval eens naar kijken..
pi_38352646
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:23 schreef mschol het volgende:

[..]

nero niet, alcohol draai ik niet, any dvd misschien
zal er in iedergeval eens naar kijken..
Je hebt (begrijp ik) al gekeken naar Deze Computer -> Rechtsklik op CD-ROM drive -> Tabje Automatisch Afspelen?
pi_38352799
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:25 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Je hebt (begrijp ik) al gekeken naar Deze Computer -> Rechtsklik op CD-ROM drive -> Tabje Automatisch Afspelen?
yup daar stond wat vreemds, dit heb ik allemaal naar: "prompt me each time to choose an action" gezet

--edit--

wat gekloot met any dvd waaronder het uischakelen ervan en helaas doet hij het nog steeds niet..
als ik dubbelklik op de drive met de lege cd/dvd dan krijg ik :
quote:
G:\ is not accesible.

Incorrect function
--edit 2 --

doe ik rechtermuis knop op G:\ en selecteer dan de optie 'autoplay' dan doet hij ook niks
... godver..
pi_38353290
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_38353752
quote:
--edit--
je hebt een andere url, ik zal eff kijken..

--edit 2--

helaas, hij heeft idd wat gefixed:
quote:
AutoFix [V5.2.3790.67]
Time [2006-05-29 23:52:51]
Microsoft Windows Version [5.1 (Service Pack 2) <2600>]

Test [The Shell Hardware Detection service is running.] - Instance [N/A]:
Result [AutoStart Setting]: OK
Result [The Shell Hardware Detection service is running.]: OK

Test [Policies] - Instance [G:\, Drive Type: 5]:
Result [HKCU\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
Result [HKCU\...\Policies!NoDriveAutorun]: OK {Absent}
Result [HKCU\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Present}
Result [HKLM\...\Policies!NoDrives]: OK {Absent}
Result [HKLM\...\Policies!NoDriveAutorun]: OK {Absent}
Result [HKLM\...\Policies!NoDriveTypeAutorun]: OK {Absent}
Result [Driver level policies]: OK {
HKLM\...\Services\cdrom!Autorun (Present) <Allows>
HKLM\...\Services\cdrom\Parameters!Autorun (Absent) <Allows>
HKLM\System\CCS\Enum\...!AlwaysEnable (Absent) <Not set>
HKLM\System\CCS\Enum\...!AlwaysDisable (Absent) <Not set> }

Test [Drive Notification] - Instance [G:\, Drive Type: 5]:
Status: {
01 00 01 00 00
01 00 DF DF 5F
CF 5F 5F 5F 5F
CF CF 5F 5F 5F
CF CF CF 5F 5F
5F CF CF CF 5F
5F CF 5F 5F 5F
5F 5F CF 5F 5F
5F 5F 5F DF DF
5F 5F 5F 5F CF
CF CF CF CF CF
CF CF 5F CF CF
DF
DT: [0x5F5F5F5F], CT: [0x005F5F5F] }
Result [Legacy Notification]: OK
Result [AutoPlay V2 Notification]: OK {
Service (Fired)
Shell (Triggered) }

Test [User Settings] - Instance [G:\]:
Result [User preferences are set to the factory default (failure is OK).]: Problems
>> Repair << [Removing user preferences...]
Step: Deleting the user preference registry entry [H:\\?\IDE#CdRom_NEC_DVD_RW_ND-4571A____________________1-01____#5&1e37d5f0&0&0.0.0#{53f5630d-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}+PlayVideoFilesOnArrival].
Step: Deleting the user preference registry entry [H:\\?\IDE#CdRom_NEC_DVD_RW_ND-4571A____________________1-01____#5&1e37d5f0&0&0.0.0#{53f5630d-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}+PlayDVDMovieOnArrival].

>> Required action: The wizard found a problem and fixed it -> None
maar dit helpt niks (waarschijnlijk waren dit truwens instellingen van anydvd..)

[ Bericht 45% gewijzigd door mschol op 29-05-2006 23:58:15 ]
pi_38355874
Het zou kunnen dat de "auto insert notification" voor je nieuwe drive uit staat (dat is iets anders dan autorun). Is een instelling in het register, maar ik weet zo even niet waar dat zit. Gebruik zelf meestal CloneCD om het op een gebruiksvriendelijke manier aan of uit te zetten. Een andere reden waarom het niet werkt zou een probleem met de firmware van je nieuwe drive kunnen zijn. Ik herinner me dat er ooit iets dergelijks was met een Plextor CD writer in combinatie met XP, dat toen door een firmwareupdate is opgelost.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 01:16:32 #12
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38356109
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:51 schreef mschol het volgende:
maar dit helpt niks (waarschijnlijk waren dit truwens instellingen van anydvd..)
Heb je je computer opnieuw opgestart na het fixen van de instellingen? Sommige registry waarden worden alleen bij het booten van Windows geladen; als je ze aanpast zullen ze dus niet meteen actief zijn. De meeste registry waarden die het tooltje laat zien zijn Windows instellingen (en staan dus los van AnyDVD), en hebben zo te zien wel degelijk betrekking op je probleem
pi_38358070
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 01:04 schreef Riparius het volgende:
Het zou kunnen dat de "auto insert notification" voor je nieuwe drive uit staat (dat is iets anders dan autorun). Is een instelling in het register, maar ik weet zo even niet waar dat zit. Gebruik zelf meestal CloneCD om het op een gebruiksvriendelijke manier aan of uit te zetten.
dan zou ik, lijkt mij, helemaal niks moeten kunnen autorunnen

nog eens na gelezen, dan betreft het de reg waarde:
HKEY_CURRENT_USER->Software->Microsoft->Windows->CurrentVersion->Policies->Explorer-> 'NoDriveTypeAutoRun'
en die staat op 91
http://www.ashzfall.com/products/autorun/autorunfloppy.html
quote:
Een andere reden waarom het niet werkt zou een probleem met de firmware van je nieuwe drive kunnen zijn. Ik herinner me dat er ooit iets dergelijks was met een Plextor CD writer in combinatie met XP, dat toen door een firmwareupdate is opgelost.
dat zou ik een behoorlijk matige actie vinden aangezien mijn garantie zal vervallen wanneer ik flash

[ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 30-05-2006 07:36:50 ]
pi_38358124
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 01:16 schreef chibibo het volgende:

[..]

Heb je je computer opnieuw opgestart na het fixen van de instellingen? Sommige registry waarden worden alleen bij het booten van Windows geladen; als je ze aanpast zullen ze dus niet meteen actief zijn. De meeste registry waarden die het tooltje laat zien zijn Windows instellingen (en staan dus los van AnyDVD), en hebben zo te zien wel degelijk betrekking op je probleem
niet gedaan omdat inprinciepe overbodig is geworden in xp, zal het vanmiddag alsnog testten
pi_38380390
anydvd uitschakelen bij opstarten haalt niks uit
ook helemaal uitschakelen doet niks (lees uitzetten dat anydvd er op actief is)
pi_38425449
*bump*
pi_38486885
nog een keertje:
anydvd eraf gegooid en gerestart..
windows weet dat de cd er in zit (i.p.v. een dvd-ram drive wordt het een cd drive , dit deed hij al) maar nog steeds geen autorun

ook geprobeerd de drive te verwijderen uit apperaatbeheer maar helaas nog niks

[ Bericht 25% gewijzigd door mschol op 02-06-2006 21:11:32 ]
pi_38491770
Installeer windows maar ff opnieuw
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_38491883
Ehm, misschien de optie 'Niet meer vragen' oid aangevinkt? Dan zal het vast wel in het configuratie scherm aan te passen zijn, maar waar, dunno, XP
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_38497550
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:20 schreef Vampess het volgende:
Ehm, misschien de optie 'Niet meer vragen' oid aangevinkt? Dan zal het vast wel in het configuratie scherm aan te passen zijn, maar waar, dunno, XP
zoals je misschien hebt kunnen lezen heb ik al gekeken nar die optiue, en die ataat gewoon op vragen
pi_38501525
kan iemand met XP en nero de register sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers

exporteren en naar mij toesturen, ik denk namelijk dat de fout daarzo zit
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:59:38 #22
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_38505120
'k zou die key niet zomaar importeren. Daar staan ook handlers in naar programma's die jij niet persé aan boord hoeft te hebben (Logitech, Nokia, WinDVD, PowerDVD .... eigenlijk alles wat maar iets met media kan doen nesteld zich daar).

Wat je zou kunnen proberen is die key bij je zelf even te exporteren én vervolgens de key volledig verwijderen. Na een reboot wordt die key weer opnieuw aangemaakt met de standaard waarden. Als dit niet naar wens is dan kun je altijd je eigen key weer terug importeren.
pi_38505164
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:59 schreef wimmel_1 het volgende:
'k zou die key niet zomaar importeren. Daar staan ook handlers in naar programma's die jij niet persé aan boord hoeft te hebben (Logitech, Nokia, WinDVD, PowerDVD .... eigenlijk alles wat maar iets met media kan doen nesteld zich daar).
dat had ik ook niet in gedachte, ik wilde alleen even kijken of ik er iets nuttigs uit kan halen, ik ben niet helemaal dom hoor
en even als side note:
onder Vista Beta 2 werkt de autoplay wel, dus drive is oke..
pi_38505185
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:01 schreef mschol het volgende:

[..]

dat had ik ook niet in gedachte, ik wilde alleen even kijken of ik er iets nuttigs uit kan halen, ik ben niet helemaal dom hoor
en even als side note:
onder Vista Beta 2 werkt de autoplay wel, dus drive is oke..
Jammer dat die vista beta`s 2 weken werken
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:03:56 #25
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_38505212
Zie aanvulling .. MSchol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')