abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38332706
Hallo,

Ik moet weer gegevens uit een (niet al te goed opgezet) database halen en nu heb ik het volgende probleem.

Ik wil een query maken die 2 tabellen met elkaar koppelt doormiddel van de datum.

Tabel 1 is de tabel met alle gegevens en heeft dan ook een tijd en datum veld met de volgende gegevens als voorbeeld:

31-10-2004 18:23:11
31-10-2004 18:34:34
6-8-2004 9:33:23

Nu heb ik een 2e tabel die ik nodig heb zodat ik een weeknummer kan toekennen aan de datum.
4-1-2005 is dus 200501

Nu staan de datums in dit tabel echter als volgt in beeld:
31-10-2004
31-10-2004
6-8-2004

De tijd mist waardoor hij geen enkele week aan de datum koppelt. Is er misschien een mogelijkheid dat de tijd achter de datum weg kan (via een query ofzo). Ik heb het zelf al geprobeerd via de invoermasker in de query editor van microsoft access, maar die blijft de datums tonen.

Iemand een idee?
pi_38333093
In de tabel zelf kan je toch het invoermasker zetten op Short Date? Kan je zelfs nog de format bepalen.
pi_38333602
Ik trek de informatie uit het database via een ODBC verbinding. Aanpassingen aan de database zelf zal waarschijnlijk niet handig zijn. De tijd wordt waarschijnlijk gebruikt voor andere delen van de database. De querys gaan dus buiten een database om zodat ik ze weer voor een ander programma kan gebruiken.

Mijn bedoeling is dus zelf de formaat te bepalen nadat de gegevens opgevraagd zijn via de ODBC koppeling.

Iemand een idee of het mogelijk is?
pi_38339017
Oh vandaar...nee dan weet ik het niet. Succes.
pi_38340282
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden (wat uiteraard weer problemen met zich meebrengt). Maar met de FormatDateTime (Tabelnaam.Veldnaam; 2) functie kan ik bereiken wat ik wou. Het nadeel is nu dat deze informatie weer gebruikt moet worden in Excel die de FormatDateTime functie niet herkent. Maar morgen ga ik daar wel een oplossing voor zoeken. Misschien lukt dat wel met excel sjablonen en vba access.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')