Ik heb ook nog zoveel moois te downloaden als beginnend progliefhebberquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:53 schreef Relayer het volgende:
Grendel? Van Marillion kun je beter "Ocean cloud" beluisteren. (of nog beter, het hele album "Marbles")
En als we toch bezig zijn met lange nummers, probeer deze nummers eens:
TransAtlantic - All of the above (31 minuten)
The Flower Kings - Garden of Dreams (60 minuten)
IQ - Harvest of souls (25 minuten)
Beardfish - Sleeping in traffic (36 minuten)
Spock's Beard - The Great Nothing (27 minuten)
Ik trek het zeker nogquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:59 schreef Lkw het volgende:
Trek je het nog, Siniti?
Amarok is niet helemaal mijn ding (op sommige stukjes na), maar redelijk veel mensen zijn er laaiend enthousiast over.
Als je toch aan het downloaden slaat: Riverside - The Same River is ook de moeite waard. Het eerste nummer van hun debuutalbum (Poolse band), maar het klinkt alsof ze al jaren bezig zijn. Heeft qua sfeer wel wat weg van Green Carnation.quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik heb ook nog zoveel moois te downloaden als beginnend progliefhebber
Het is wel enorm afwisselend, zelfs nu ontdek ik weer nieuwe stukjes. Amarok is een heel oeuvre op zichzelfquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:01 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik trek het zeker nogPrachtige akoestische stukken zitten erin hoor
Mag ook wel als zoiets 60 minuten duurtquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is wel enorm afwisselend, zelfs nu ontdek ik weer nieuwe stukjes. Amarok is een heel oeuvre op zichzelf
Wat mij betreft niet, het sprongetje van Mike Oldfield naar andere progbands is gauw gemaaktquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:08 schreef Relayer het volgende:
En als ik nog een tip mag geven: Mostly Autumn. Vooral de nummers "Shrinking Violet", "Evergreen", "Heroes never die" en "Mother Nature" zijn beeldschoon.
En om nog ff op Marillion terugkomen: "Neverland"! (wie beweerde er dat er geen prog-lovesong mogelijk was?)
Maarre....zijn we nu niet erg off-topic?
Ik sluit mij hier volledig bij aan, mede omdat ik hierdoor alleen meer mooie muziek kan leren kennenquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, het sprongetje van Mike Oldfield naar andere progbands is gauw gemaakt
Ik sta overal wel voor openquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:17 schreef Relayer het volgende:
OK dan.
Hou je van (prog)rock-opera's? Check dan Ayreon, vooral "The Human Equation" of "Into the Electric Castle"
k heb 'm een poos niet gedraaid, maar ik moet zeggen dat ik m'n eerdere opmerking ga bijstellen. Ik zit er flink van te genieten eigenlijkquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:20 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik sta overal wel voor open
Moet zeggen dat Amarok behoorlijk briljant is
Thnx!, ga er induiken als ik weer wat uitgeslapen ben.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Relayer het volgende:
OK, mijn laatste tip voor vandaag: Panic Room
http://www.panicroom.org.uk/
Welterusten
Trustenquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:27 schreef Relayer het volgende:
OK, mijn laatste tip voor vandaag: Panic Room
http://www.panicroom.org.uk/
Welterusten
Soms werkt voor dit soort nummers de goeie ouwe P2P ook wel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Trusten
Toch wel jammer dat alles zo weinig geseed wordt op die torrentsites, kzie morgen wel hoe ver alles is
Nog nooit p2p gebruikt eigenlijk, ben dan ook pas 2 jaar fanatiek aan het downloaden ofzoquote:Op donderdag 26 februari 2009 02:37 schreef Lkw het volgende:
[..]
Soms werkt voor dit soort nummers de goeie ouwe P2P ook wel.
Ik ben gewoon het lijstje albums dat jij en Relayer als favo's van Mike hadden "opgegeven" aant downloaden, met een zeer goed geseede torrent dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:46 schreef Lkw het volgende:
Leuk dan!
Amarok kun je vast wel ergens vinden. De albums tussen Tubular Bells en Crises ken ik eigenlijk niet, maar die worden redelijk hoog ingeschat door de liefhhebbers. Je vindt ze op een rijtje op de eerder geggeven Procharchives-site.
Weltrusten, ik ga ook nu slapen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 02:52 schreef Lkw het volgende:
Okee dan
Ik ga zo slapen, maar ik kan de stream wel door laten lopen. Daarop kan ik nog een uur prog inplannen en daarna gaat de gewone programmering weer lopen. Met wat pop, rock, een beetje Indie en meer.
Kijk maar hoe lang je blijft luisteren. Leuk dat je Mike goed vond, verdient-ie ook wel, de man is een meester natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |