Misschien kan Progarchives je helpen met oriënteren (meesterlijke site overigens). Flink naar beneden scrollen voor een overzicht van z'n albums.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:54 schreef Siniti het volgende:
Een harde schop en wel om de reden dat ik graag zou willen weten wat naast Tubular Bells de beste albums van Mike Oldfield zijn
Ken Tubular Bells namelijk natuurlijk al een tijdje, maar wil wel eens meer van zijn muziek beluisteren.
Dankjewel, zal daarnaast zeker die site ff bekijkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:36 schreef Lkw het volgende:
[..]
Misschien kan Progarchives je helpen met oriënteren (meesterlijke site overigens). Flink naar beneden scrollen voor een overzicht van z'n albums.
Ik vind persoonlijk Crises (van Crises), The Lake (van Discovery) en The Wind Chimes 1 & 2 (van Islands) behoren tot zijn beste instrumentale proggy composities.
Okee, wie weet later dan. Succes morgenvroeg met opstaan iig!quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:13 schreef Siniti het volgende:
Wou dat et nu kon, maar moet morgen 7 uur opMorgen misschien!
Heb je nu een linkje?quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:02 schreef Lkw het volgende:
Als je even de tijd hebt, kan ik je nu zowel Crises als The Wind Chimes laten horen. Ze duren wel 20 minuten per stuk. Be my guest, zeg het maar, dan geef ik je een luisterlinkje
thanksquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:44 schreef Lkw het volgende:
Okee, dan: klik!
Crises volgt na het lopende nummer
Amarok kan ook nog hoor, ben morgen vrijquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:46 schreef Lkw het volgende:
Eerst komt dus Crises, daarna The Wind Chimes en tot slot The Lake. Als je wilt - en nog wakker bent- kan ik daarna ook nog Amarok inprogrammeren, maar dan is het misschien al te laat voor je
Nee he, is het uitro van Clepsydra. Als je van NeoProg houdt, een erg goede band.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:46 schreef Siniti het volgende:
Al is het lopende nummer ook niet slecht
IQ's Harvest of Souls vind ik briljant, maar de rest van hun werk dat ik luisterde op youtube sprak me niet echt aan... Voor de rest ken ik amper neoprogquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nee he, is het uitro van Clepsydra. Als je van NeoProg houdt, een erg goede band.
Okee, zet ik die ook in het rijtje. Het grappige is dat Mike Oldfield zelve zodirect in Crises ook nog gaat zingen. hij is niet vaak te horen, maar het klinkt best okeequote:Op donderdag 26 februari 2009 00:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
Amarok kan ook nog hoor, ben morgen vrij
Aha, hij was toch ook verschrikkelijk introvert?quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:50 schreef Lkw het volgende:
[..]
Okee, zet ik die ook in het rijtje. Het grappige is dat Mike Oldfield zelve zodirect in Crises ook nog gaat zingen. hij is niet vaak te horen, maar het klinkt best okee
Ja, klopt. Ik ken eigenlijk geen ander nummer waarop hij ook zingt. Valt het mee of tegen tot nu toe?quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Aha, hij was toch ook verschrikkelijk introvert?
Mee, had ook niks anders verwacht aangezien ik veel van jaren 70 prog houd, en tubular bells imo beste instrumentale compositie isquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik ken eigenlijk geen ander nummer waarop hij ook zingt. Valt het mee of tegen tot nu toe?
Inderdaad, meeste mainstream muziek tegenwoordig is een beatje maken er een neger zwoel op laten zingen. Daarnaast hou ik gewoon van lange gitaarsolo's en lange liedjes in het algemeen dus ligt dit me wel. En als ik zelfs A Plague Of The Lighthouse Keepers mooi vind weet ik niet wat ik nog te rare muziek ga vindenquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:59 schreef Lkw het volgende:
The Wind Chimes, wat zo volgt, klinkt wel weer anders. Het is eigenlijk heel rare muziek, maar ook wel spannend. The Lake is meer vergelijkbaar met de stijl van Crises. En amarok is echt heel maf, allerlei kleine melodietjes door elkaar.
Prog is wat moeilijk toegankelijk, maar wel echte muziek. Ik hou erg van de overgave waarmee het wordt gemaakt. Heel wat anders dan die commerciële drollen die men tegenwoordig vaak maakt
Ah ken ik niet, heb 'm genoteerd. Ga ik ergens vandaan halenquote:Op donderdag 26 februari 2009 01:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Inderdaad, meeste mainstream muziek tegenwoordig is een beatje maken er een neger zwoel op laten zingen. Daarnaast hou ik gewoon van lange gitaarsolo's en lange liedjes in het algemeen dus ligt dit me wel. En als ik zelfs A Plague Of The Lighthouse Keepers mooi vind weet ik niet wat ik nog te rare muziek ga vinden
Die van Green Carnation ken ik ja, mooi nummer. Marillion en Eloy ken ik niet, zal ik eens ga downloaden/quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ah ken ik niet, heb 'm genoteerd. Ga ik ergens vandaan halen
Als je van lange nummers houdt, vind je misschien Marillion - Grendel en Eloy - The Apocalypse ook wel de moeite waard. Zijn 17 en 15 minuten lang. Of anders Green Carnation, die hebben een album van een uur gemaakt dat bestaat uit één lang nummer, met flink wat - redelijk harde - gitaarsolo's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |