Sinds een paar weken hebben we in ons nieuwe huisje ook een nieuwe keuken. Afgezien van een paar kleine beschadigingen op de kastjes, wat de keukenboer nog komt vervangen, is alles wonder boven wonder in 1 keer goed gegaan
![]()
Toch is er iets waar ik nog een beetje mijn twijfels over heb. We hebben een 5-pits Atag kookplaat (Met rechts een wokbrander) en een composiet werkblad (Cesarstone van Erbi). De kookplaat ligt gewoon 'los' in het blad, en omdat de uitsparing natuurlijk iets groter is, kun je 'm dus ongeveer 1 cm naar voren/achteren en links/rechts heen en weer schuiven. Volgens de installateur was dit altijd zo, en kan de kookplaat niet vastgezet worden. De enige oplossing zou zijn om 'm vast te kitten. Bovendien zou ie in de praktijk toch niet verschuiven.
![]()
In het gebruik merken we dat dit wel degelijk gebeurt, en bovendien lijkt het me heel sterk dat er geen andere oplossing voor is. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant een soort beugeltjes kunnen zetten die 'm aan het blad vastklemmen lijkt me? Of wellicht worden die er wel bij geleverd? Is nu onmogelijk te checken, omdat er een metalen plaat onder zit..
Mijn vraag dus: Heeft er iemand toevallig ook deze combi (gaskookplaat/composiet), en zo ja, ligt jouw kookplaat ook los? Of misschien iemand die zo'n ding zelf geinstalleerd (en vastgezet) heeft?