vraagjequote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:14 schreef AnnemiekeL het volgende:
[..]
Was natuurlijk te proberen, maar stalen steunzolen worden bijna niet meer gemaakt e/o voorgeschreven. Ook bij ons worden ze niet meer gemaakt..Iedereen wil tegenwoordig van die dunne, soepele dingen die vaak niet zo lang meegaan.
Plexiglas...., Plexidur noemen we het eigenlijk.Ze zijn er in zowel vaste als losse uitvoering. De losse uitvoering komt qua model, draagcomfort en gebruiksmogelijkheden heel dicht in de buurt van de ijzeren/metalen steunzolen. De kleur is vaak rood/oranje maar ook andere tinten zijn tegenwoordig mogelijk.Van die leren steunzooltjes ben ik zelf ook niet kapot. Ze worden vaak genomen door die jonge meiden die voor de eerste (en tevens de laatste keer) steunzolen krijgen voorgeschreven. De steunzolen moeten in moderne sneaker, ballerinana's en pumps passen wat natuurlijk niet gaat. Dit schoeisel is totaal ongeschikt voor personen met moeilijke voeten, laat staan voor het dragen met steunzolen. De steunzolen worden dan na aflevering eventjes gedragen en verdwijnen dan heel snel in de vergetelheid.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:03 schreef z80 het volgende:
[..]
vraagje
heb je ervaring met plexyglas steunzolen?
of ander harde niet leren steunzolen (leer is bij mij binnen een maand zeer hard).
ik heb 1 keer soepele kunstof steunzolen gehad maar dat is helemaal een ramp, die wil ik dus nooit meer.
Als kind heb ik hier soms ook wel last van dat je op of van de steunzolen gleed, vooral als ik met panty's of maillots liep. Blootvoets had ik nergens last van. Thans zal ik zeggen, als je van de steunzolen glijdt, dan zijn de welvingen doorgezakt of niet hoog genoeg gemaakt. De welvingen moeten eigenlijk zo hoog zijn dat de voeten niet zijdelings kunnen afglijden en daardoor alleen in de lengterichting kunnen knikken. Als je niet goed op de steunzolen staat of er vaak vanaf glijdt, dan ga je de steunzolen scheef belopen/aflopen en gaat het effect van de zolen verloren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uiteraard, alleen maar verantwoorde kinderschoenen voor mijIk kan me eigenlijk vooral herinneren dat ik die metalen steunzolen zo glad vond. Je gleed er nogal over heen en weer. En ze waren zwaar. Ik vond de leren versie prettiger.
Hoe gaat dat dan met harde steunzolen ? Zit er een zachte uitsparing in ivm je hielspoor ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:54 schreef Rewimo het volgende:
ik kreeg aan beide voeten een hielspoor.
THNX ik kan 't allicht uitproberen. Maar hoe zit 't dan met je hielspoor ? Ik kreeg te horen dat ik altijd op zachte zolen moet blijven lopen anders komt de hielspoor terugquote:Op maandag 5 juni 2006 20:10 schreef Rewimo het volgende:
www.teva-sandals.nl daar staan modellen en adressen
Het voetbed is in elk geval zo, dat ik er prima op kan lopen. Uren achter elkaar als het moet, ik heb wel een model met een stugge zool gekozen.
Deze lijken me wel maar mt 5 t/m 11quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:31 schreef Rewimo het volgende:
Teva heeft ook gesloten modellen tegenwoordig, misschien is dat wat? Die zijn er volgens mij in verschillende breedtes. http://www.teva-sandals.nl/
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Deze lijken me wel maar mt 5 t/m 11ze zullen toch wel kleinere hebben ? Ik heb dus 36 of 3
sandaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |