abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38352378
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:16 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Zijn de London offices van ABN zo anders dan bij die banken?
Ik heb een paar maanden bij een van 'die banken' stage gelopen, daar werkte iemand die niet bij Abn vandaan kwam. Volgens hem was het cultuur verschil behoorlijk en gebeurde alles net op een iets hoger niveau, maar ik kan het zelf dus alleen uit dit soort verhalen vergelijken... Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen, je zit net wat minder vaak in de grote deals.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38377953
Ik had zelf ook wel interesse om in London te werken, maar dan meer als een sales trader/ market trader in een dealingroom.

Maar de concurrentie is erg groot, vrees ik.
pi_38378333
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:09 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik had zelf ook wel interesse om in London te werken, maar dan meer als een sales trader/ market trader in een dealingroom.

Maar de concurrentie is erg groot, vrees ik.
Hou op, je wilt van tevoren al opgeven? Ik kan je uit ervaring vertellen dat de concurrentie minimaal is. Het overgrote gedeelte van de mensen probeert het niet eens en denkt dus dat de concurrentie te groot is...

Ik kreeg als ingenieur ook gewoon een stage (en daarna een baan) aangeboden, zonder enige kennis van zaken. Geloof me, studeer gewoon een beetje en doe je best, dan kom je al een heel eind...
pi_38378462
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hou op, je wilt van tevoren al opgeven? Ik kan je uit ervaring vertellen dat de concurrentie minimaal is. Het overgrote gedeelte van de mensen probeert het niet eens en denkt dus dat de concurrentie te groot is...

Ik kreeg als ingenieur ook gewoon een stage (en daarna een baan) aangeboden, zonder enige kennis van zaken. Geloof me, studeer gewoon een beetje en doe je best, dan kom je al een heel eind...
Ik heb het nog niet opgegeven; ik moet het nog proberen. Momenteel werk ik in een meer mid-office omgeving, maar ben meer geinteresseerd geraakt in de front office. Ik hoop dat ik daarnaar toe kan groeien.

Maar ik ben geen student meer. (Gelukkig)
pi_38378771
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:22 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet opgegeven; ik moet het nog proberen. Momenteel werk ik in een meer mid-office omgeving, maar ben meer geinteresseerd geraakt in de front office. Ik hoop dat ik daarnaar toe kan groeien.

Maar ik ben geen student meer. (Gelukkig)
Waarom? Niet genoten van je studententijd?

Maar goed, doorgroeien is inderdaad wel lastig. Je ziet niet zoveel mensen vanuit zoiets richting Londen gaan. Hoe lang werk je al en waar precies?
pi_38379215
Nou, zo erg was het niet, maar ik begon me heel erg te vervelen, al heb ik mijn studie in zo'n 4 1/2 jaar afgerond.

Drie maanden pas bij een bank in Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 30-05-2006 18:50:34 ]
pi_38385634
Ik heb een tijdelijk contract bij JPMorgan. Waarschijnlijk zullen ze me nadien een vast contract aanbieden hoor, maar ik vind Luxemburg niet zo'n bijzonder land. En natuurlijk speelt het mee dat mijn vriendin nog in Belgie woont (en daar de komende jaren niet weg kan).

Een paar maanden London of NY zou ik wel zien zitten, maar ik weet niet onder welke vorm ik voor 1 tot 3 maanden zou kunnen worden aangeworven. Ik neem aan dat bvb. stages enkel voor studenten zijn.

Uiteindelijk wil ik dus terug naar Belgie. Helaas zijn daar weinig investment banks. In Brussel zijn er wel een aantal Asset Management offices die zich bezig houden met de administratie van de fonsen en is er bvb. de custodian Bank of New York, maar die vervullen dus vooral praktische taken die weinig te maken hebben met werkelijke economische aspecten.

Iemand enig idee welk imago Bank of New York in de financiele sector heeft?
pi_38386015
ff uit intresse: hebben Bijsmaak en Leeson helemaal geen moeite met de vele uren? Voor mij blijft het een heikel punt!

Eerst maar eens rustig m'n studie afmaken
pi_38389056
Vele uren, vele uren? Wij werken van 9 tot 18u, met 1uur middagpauze. Elk overuur wordt betaald aan 150% maar het is niet de bedoeling dat er overuren worden geklopt. En om voldoende van het leven te kunnen genieten hebben we 35 dagen verlof.
pi_38389060
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:01 schreef Tano_Stargazers het volgende:
ff uit intresse: hebben Bijsmaak en Leeson helemaal geen moeite met de vele uren? Voor mij blijft het een heikel punt!

Eerst maar eens rustig m'n studie afmaken
Trading valt wel mee i.v.g. bijvoorbeeld Mergers and Acquisitions; je werkt wanneer de beurzen open zijn. Wel moet je goed met stress om kunnen gaan, omdat vaak snelle belangrijke beslissingen moet maken. Maar dat hangt er weer vanaf wat je precies doet binnen trading.

En het is ook iets wat je aantal jaren doet, niet je gehele leven.
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:06 schreef Leesons het volgende:
Vele uren, vele uren? Wij werken van 9 tot 18u, met 1uur middagpauze. Elk overuur wordt betaald aan 150% maar het is niet de bedoeling dat er overuren worden geklopt. En om voldoende van het leven te kunnen genieten hebben we 35 dagen verlof.
Dat is wel aardig, ik krijg niets voor overuren. Alleen voor hemelvaart laatst kreeg ik 200% + 1 vakantiedag.
pi_38389348
Beslis jij dan zelf over de trades, Bijsmaak?
pi_38390344
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:11 schreef Leesons het volgende:
Beslis jij dan zelf over de trades, Bijsmaak?
Ik ben (nog( )) geen trader.

Of bedoel je in het algemeen?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:35:20 #38
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_38390637
Leesons.. Bijsmaak zit in de mid office, dan ben je geen trader.
Overal verstand van.
pi_38390938
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:35 schreef macondo het volgende:
Leesons.. Bijsmaak zit in de mid office, dan ben je geen trader.
Nee, ik weet het. Maar Bijsmaak schreef "Trading valt wel mee" dus dacht ik dat hij misschien deals van andere departementen in het systeem moest invoeren. Fin, hij had het dus wellicht niet over zichzelf.
pi_38392481
Ach, die uren.... Het zijn er inderdaad een hoop, maar het scheelt al behoorlijk als je in Londen zit. Je hebt daar geen familie of sociale verplichtingen, niemand die aandacht van je vraagt. Da's natuurlijk ook meteen de valkuil, dat je iedereen verwaarloost....

Heel Londen is er gewoon op ingesteld. Ik heb een taxi voor de deur staan als ik overwerk, alles wordt voor me geregeld. Die uren gaan dus vrij makkelijk, het is werk waar je snel ingezogen wordt. Daarbij worden de uren per jaar steeds minder, het is in mijn ogen wel te doen...
pi_38392872
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:07 schreef Drive-r het volgende:
Ach, die uren.... Het zijn er inderdaad een hoop, maar het scheelt al behoorlijk als je in Londen zit. Je hebt daar geen familie of sociale verplichtingen, niemand die aandacht van je vraagt. Da's natuurlijk ook meteen de valkuil, dat je iedereen verwaarloost....

Heel Londen is er gewoon op ingesteld. Ik heb een taxi voor de deur staan als ik overwerk, alles wordt voor me geregeld. Die uren gaan dus vrij makkelijk, het is werk waar je snel ingezogen wordt. Daarbij worden de uren per jaar steeds minder, het is in mijn ogen wel te doen...
Als je je werk leuk vindt is het geweldig. Je partner zla het minder vinden en een sociaal leven heb je alleen nog maar op de werkvloer.
pi_38393302
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je je werk leuk vindt is het geweldig. Je partner zla het minder vinden en een sociaal leven heb je alleen nog maar op de werkvloer.
Ten eerste heb ik geen partner, da's zeker een overweging. Ten tweede zit je een beetje mis, je sociale leven is anders, maar in Londen is het goed mogelijk om er toch eentje te hebben. Ik werkte daar soms echt bizarre weken, maar het ging toch wel. Ik zag mijn vrienden vrijdagavond, lekker uit eten, goeie club. Vervolgens zaterdag uitslapen, paar uurtjes maken en potje voetbal in Hyde Park. Daarna weer eten, clubje en zondag uitslapen. Zondag weer een paar uurtjes en bijslapen voor de rest van de week. Als al je vrienden zo werken, is het prima te doen en voelt het niet alsof je alles misloopt...

Iedereen zijn keuzes, ik kan nu best wat opofferen, ben jong genoeg.
pi_38393591
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik geen partner, da's zeker een overweging. Ten tweede zit je een beetje mis, je sociale leven is anders, maar in Londen is het goed mogelijk om er toch eentje te hebben. Ik werkte daar soms echt bizarre weken, maar het ging toch wel. Ik zag mijn vrienden vrijdagavond, lekker uit eten, goeie club. Vervolgens zaterdag uitslapen, paar uurtjes maken en potje voetbal in Hyde Park. Daarna weer eten, clubje en zondag uitslapen. Zondag weer een paar uurtjes en bijslapen voor de rest van de week. Als al je vrienden zo werken, is het prima te doen en voelt het niet alsof je alles misloopt...

Iedereen zijn keuzes, ik kan nu best wat opofferen, ben jong genoeg.
Je hebt gelijk denk ik. Als iedereen die je kent zo werkt is het niet echt een probleem. Alleen met gezin e.d. is het niet handig, maar als jonge alleenstaande? Als je werk doet wat je écht leuk vindt, wat is er dan leuker om je daar ook echt op te kunnen storten zonder op de klok te moeten kijken?
pi_38393742
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt gelijk denk ik. Als iedereen die je kent zo werkt is het niet echt een probleem. Alleen met gezin e.d. is het niet handig, maar als jonge alleenstaande? Als je werk doet wat je écht leuk vindt, wat is er dan leuker om je daar ook echt op te kunnen storten zonder op de klok te moeten kijken?
Precies. Natuurlijk zou een gezin ellende zijn. Ik heb nooit echt lange relaties gehad, ben daar altijd te slecht in geweest. Maar goed, mocht ik ooit de vrouw van mijn dromen (met een korrel zout, maar je vat hem wel) tegenkomen, dan zou ik het haar ook niet aandoen. Nu is het geen probleem, ik zie het een paar jaar aan en maak dan de balans op... In ieder geval even wat verdienen, da's ook belangrijk.
pi_38395396
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:41 schreef Leesons het volgende:

[..]

Nee, ik weet het. Maar Bijsmaak schreef "Trading valt wel mee" dus dacht ik dat hij misschien deals van andere departementen in het systeem moest invoeren. Fin, hij had het dus wellicht niet over zichzelf.
Ik heb wel wat kennis erover; ik werk er immers. Ik praat wel eens met die mensen. Maar nee, ik ben er geen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:32:17 #46
57047 macondo
pi_38409706
Trading is in principe gewoon een werktijd van 8 tot 18:00, geen pauzes dus 50 uur in de week.
Overal verstand van.
pi_38418423
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies. Natuurlijk zou een gezin ellende zijn. Ik heb nooit echt lange relaties gehad, ben daar altijd te slecht in geweest. Maar goed, mocht ik ooit de vrouw van mijn dromen (met een korrel zout, maar je vat hem wel) tegenkomen, dan zou ik het haar ook niet aandoen. Nu is het geen probleem, ik zie het een paar jaar aan en maak dan de balans op... In ieder geval even wat verdienen, da's ook belangrijk.
Wat is jouw motivatie om in deze "bedrijfstak" te gaan werken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:38:03 #48
57047 macondo
pi_38418472
Ik ben bang dat "bedrijfstak" de lading niet echt dekt. Je kunt asset management doen (vermogensbeheer), corporate finance (overnames begeleiden) of prop trading (handel voor eigen rekening). Dat zijn wel drie zeer verschillende zaken, die je misschien onder dezelfde noemer zet..
Overal verstand van.
pi_38418994
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:38 schreef macondo het volgende:
Ik ben bang dat "bedrijfstak" de lading niet echt dekt. Je kunt asset management doen (vermogensbeheer), corporate finance (overnames begeleiden) of prop trading (handel voor eigen rekening). Dat zijn wel drie zeer verschillende zaken, die je misschien onder dezelfde noemer zet..
In zijn geval: mergers and acquisitions dan. En waarom in London.

Hee, dat is Charlie Sheen in "Wallstreet".

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijsmaak op 31-05-2006 19:06:51 ]
pi_38422342
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:32 schreef macondo het volgende:
Trading is in principe gewoon een werktijd van 8 tot 18:00, geen pauzes dus 50 uur in de week.
Ik hoop dat je met 'pauzes' officiele middagpauzes bedoelt, want ik denk dat geen enkele trader het 10u aan 1 stuk volhoudt. Ik had ooit een prof die in zijn jonge jaren trader was geweest op de fx markt en hij vertelde dat je daar na 50 minuten traden werd vervangen.

BTW: Bank Degroof enzo interesseren me ook wel, maar ik ken daar weinig van (reputatie, inkomen, atmosfeer, ...). k Heb natuurlijk wel liever een grote bank waar ik makkelijk intern van departement enzo kan switchen. Nuja, ik moet nu niet echt in de lange termijn gaan denken. Ik kan later nog van bank veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')