Idd, dacht ik ook al aan toen ik de TS zag.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:12 schreef Rio het volgende:
Met zo'n achternaam hoop ik dat je niet bij ons terecht komt
Wij willen hem ook niet meer terugquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:12 schreef Rio het volgende:
Met zo'n achternaam hoop ik dat je niet bij ons terecht komt
Daar is toch ook een spel van meen ik; lose you're barings.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nick Leeson werkte bij de Barings-bank en vergokte? 80 mljard ofzo.
Nooooooooo!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef tisauch het volgende:
[..]
Daar is toch ook een spel van meen ik; lose you're barings.
Je vermogen verliezen op de beurs, best moeilijk toch.
Anyhow weer ontopic.
ABN-AMRO is momenteel op zoek naar mensen binnen verschillende kaders, kijk s op de site.
Bedankt! k Zal es op hun site zien. Ik neem aan dat ABN 1 van de meest gegeerde financiële werkgevers is in Nederland. Enig idee hoe streng ze zijn in hun selectie?quote:ABN-AMRO is momenteel op zoek naar mensen binnen verschillende kaders, kijk s op de site.
Als je zo in de Fin sector zit dan weet je wel wie en wat de ABN is en doet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:04 schreef Leesons het volgende:
[..]
Bedankt! k Zal es op hun site zien. Ik neem aan dat ABN 1 van de meest gegeerde financiële werkgevers is in Nederland. Enig idee hoe streng ze zijn in hun selectie?
Oh ja, wat Nick Leeson betreft: iedereen kan wel eens een foutje maken hé.
Ben ik niet met je eens, voordat ik bij ABN-AMRO begon had ik een heel ander beeld van de organisatie. Daarvoor zat ik bij een andere financiele dienstverlener.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:07 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Als je zo in de Fin sector zit dan weet je wel wie en wat de ABN is en doet.
..
eh... ongeveer wel ja, maar de financiële sector is geen klein wereldje. Ik ben een Belg die nu in Luxemburg werkt in Asset Management. Ok, ik ken ABN wel, en een aantal andere Nederlandse bankinstellingen, maar daarmee ken ik de Nederlandse banksector natuurlijk niet volledig.quote:[..]
Als je zo in de Fin sector zit dan weet je wel wie en wat de ABN is en doet.
Ik begin deze zomer bij een dergelijke Amerikaanse bank in Londen, heb er eerder een stage gelopen. Lehman Brothers zit ook in Amsterdam, als dat een optie is. Maar verder kom je snel buiten de Benelux, zeker als je echt een 'carrieremove' wilt doen... Je kunt altijd nog naar Frankrijk, in Parijs hebben de meeste investment banks wel een hoofdkantoor. Maar goed, binnen de Benelux zou ik het niet snel weten. Je zit in Nederland wel een beetje vast aan Abn Amro, ING, Fortis, Rabobank, Kempen & Co, etc...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:46 schreef Leesons het volgende:
Ik werk momenteel bij JP Morgan in Luxemburg, maar ik ben van plan over een paar maand terug te keren naar België. Helaas heeft JP Morgan daar geen kantoren, dus moet ik naar een andere financiële instelling op zoek. Uiteraard probeer ik hierbij een goede carrièremove te doen, dus zal ik niet naar om het even welke bank overstappen.
Mogelijkheden zijn bvb. Goldman Sachs, Merrill Lynch, Morgan Stanley, UBS, Lehman Brothers e.d. maar niet al deze banken zijn in België vertegenwoordigd.
Iemand enige ervaring met dergelijke banken of ander carrièreadvies?
Ach, je kent alle verhalen wel, denk ik. De werkdruk verschilt per sector, maar is over het algemeen hoger dan men in Nederland kent. Tijdens stages gewoon 120 uur draaien in een week is niet bijzonder. Tijdens het werk zal dit gemiddeld iets lager liggen, maar niet veel.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:03 schreef Tano_Stargazers het volgende:
Een beetje offtopic maarja..:
Ik overweeg ook om deze kant op te gaan qua baan (overigens pas halverweg m'n studie).
Hoe is de werkdruk, rivaliteit onder collega's etc. Ik ben erg benieuwd hoe het er in de investment banking wereld aan toe gaat.
@drive-r: zo naar London lijkt me ook wel wat![]()
Zoals ik al zei, het verschilt ook nog enorm per sector, etc... Binnen een grote investment bank heb je zo veel verschillende afdelingen, allemaal met verschillende uren, werkmethoden, etc... Met een stage kom je zelf wel te weten wat jou het best ligt...quote:Op zondag 28 mei 2006 16:30 schreef Tano_Stargazers het volgende:
Bedankt voor je reactie!![]()
120 uur per week!!!? Dat is 17 uur per dag, 7 dagen in de week. Dan heb je verder toch geen leven meer over? Weet je of dit ook normaal is binnen de Benelux (en dan natuurlijk niet bij Lehman, maar meer bij bv. ABN)?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je ervaringen vanaf de zomer. Veel succes iig!
Abn doet het zeker niet slecht in het buitenland, maar als je toch naar Londen gaat, kies dan een echte investment bank... Maar da's mijn mening.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:31 schreef Bijsmaak het volgende:
Waarom wil je ten eerste weg bij JP Morgan in Luxembourg?
London lijkt me wel iets voor jouw, als je zoekt in de richting van grote zakenbanken. Volgens mij is ABN AMRO ook een grote speler tegenwoordig.
ABN zit toch ook in top qua investment banking meen ik. Niet zo geweldig als Goldman Sachs of JP Morgan, maar ze doen het heel aardig.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Abn doet het zeker niet slecht in het buitenland, maar als je toch naar Londen gaat, kies dan een echte investment bank... Maar da's mijn mening.
Natuurlijk, dat geef ik ook direct toe. Maar ik vind het leuke van een 'pure' investment bank dat de hele commerciele tak ontbreekt en dat focus enkel op het investment banking ligt. Daarbij kun je bij de Abn net zo goed in Nederland gaan werken, daarvoor hoef je niet naar Londen. In Londen kun je, mijns inziens, beter terecht bij Goldman, Morgan Stanley, Merill Lynch, JP Morgan, Lehman, etc... Dan krijg je tenminste iets mee van die mentaliteit, die toch wel verschilt met die bij bijvoorbeeld Abn Amro.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:50 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
ABN zit toch ook in top qua investment banking meen ik. Niet zo geweldig als Goldman Sachs of JP Morgan, maar ze doen het heel aardig.
Zijn de London offices van ABN zo anders dan bij die banken?quote:Op maandag 29 mei 2006 22:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat geef ik ook direct toe. Maar ik vind het leuke van een 'pure' investment bank dat de hele commerciele tak ontbreekt en dat focus enkel op het investment banking ligt. Daarbij kun je bij de Abn net zo goed in Nederland gaan werken, daarvoor hoef je niet naar Londen. In Londen kun je, mijns inziens, beter terecht bij Goldman, Morgan Stanley, Merill Lynch, JP Morgan, Lehman, etc... Dan krijg je tenminste iets mee van die mentaliteit, die toch wel verschilt met die bij bijvoorbeeld Abn Amro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |