abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38268367
Hè,
Ja ik heb gezocht,maar de topics bleken al heel oud te zijn.

Ik ga als het goed is veranderen van zeelandnet naar adsl2+ van surfsneladsl en nu willen wij een draadloos netwerk in ons huis.
Eerst werd er mij linksys aangeraden wrt54g ,dat werd dan WRT54GL versie 1.1 omdat de eerste uitverkocht en niet meer te krijgen was.Maar bij een website zag ik dat os linux moest zijn...en ik heb windows( of is het alleen linux systeem binnen het router en niet op je pc?)
Zijn er nog andere goede routes(merken). Heb wel snel advies nodig

Maakt het ook uit welke versies van netwerkkaarten je neemt?

Alle andere info over routers is welkom...
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:31:02 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_38271884
Ik heb zelf een linksys wrt54gs router direct aangesloten op mijn wanadoo livebox adsl2+ modem. In mijn pc heb ik een linksys wifi kaartje onder windows draaien. Voor mijn router (en denk voor bijna alle routers) maakt het niet uit welk besturing systeem je hebt, aangezien ze allemaal zelfstandig draaien, en je ze instelt en configureert via internet explorer/firefox/willekeurige andere internet browser. Ook moeten alle 802.11g wifi adapters kunnen communiceren met een 802.11g router, ongeacht het merk.

edit: wat betreft uitverkocht zijn, kijk eens ff op de pricewatch, daar kun je alles kopen, en ook flink goedkoper dan in de winkel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_38272035
Je bent zelfs lucky, je moet de WRT54GL hebben die is veel beter dan de WRT54G v5, de laatste is namelijk ronduit verneukd
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:48:48 #4
65252 Bart
pi_38272515
reden?
pi_38272711
tip 1 werk met wifi-netwerkkaarten ipv USB dongles want dongles zijn bagger.
tip 2 koop al je wifi apparatuur van hetzelfde merk
tip 3 zorg ervoor dat je een router hebt met externe antenne die zijn beduidend beter (of dat je die erop kan aansluiten)
tip 4 koop een wifi router met ADSL2+ modem dat is beter dan een modem met losse router

linksys is prima spul
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_38275248
Heb al wat gezocht en ga ( denk ik zo nu) wel linksys nemen.
Wless AccessPoint Router 54Mpbs 4xE+FNet -> wat betekent dat vetgedrukte tekst?

Dit is mij lijstje
1x router Linksys WRT54GL ( heb gelezen dat je ook speedbooster opkan zetten)

maar nu zit ik te twijfelen over netwerkkaarten:
Maakt de speebooster veel uit of niet?
Je hebt a-b-c band: Is het goed om alleen g band te kopen of is het beter om a+b band te kopen met voor die netwerkkaarten?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:45:05 #7
65252 Bart
pi_38276387
4xE is 4x ethernet poorten om je utp kabel in te proppen voor 4 gewone niet draadloze pc's
Fnet is de 5e poort die erop zit, daar prop je je kabel naar je internet in (dus de kabel naar je adsl modem)
pi_38277725
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:44 schreef Audrius het volgende:
Eerst werd er mij linksys aangeraden wrt54g ,dat werd dan WRT54GL versie 1.1 omdat de eerste uitverkocht en niet meer te krijgen was.Maar bij een website zag ik dat os linux moest zijn...en ik heb windows( of is het alleen linux systeem binnen het router en niet op je pc?)
Er draait een uitgeklede versie van linux op de linksys router zelf, wat voor OS je zelf hebt maakt geen drol uit. Ik weet niet wat de relevantie van het vermelden is, enige is dat als je heel veel tijd en geduld hebt je in principe je eigen linux versie op die router kan zetten. Leuk voor nerds maar voor de gewone gebruiker compleet irrelevant.

Andere routers waar ik persoonlijk wel goede ervaringen mee heb is Zyxel, en dan bijv de 660HW. Je kan ook de 2602HW nemen, die heeft ook VoIP ondersteuning maar als je dat niet gaat gebruiken zou ik voor de 660HW gaan.
Unox, the worst operating system.
pi_38336700
maar maakt speedbooster veel verschil in je snelheid van je internetverbinding?
  maandag 29 mei 2006 @ 20:14:22 #10
65252 Bart
pi_38343439
Nee tuurlijk niet, tenzij je internetverbinding sneller is dan 54 mbit, of je zit 200 meter of 8 muren van je router vandaan

Enige waar het voor uitmaakt is als je pc/router sneller data wil verzenden dan je router normaal zou aankunnen, dan wordt die snelheid met speedbooster iets opgehoogd. Dat is bijvoorbeeld het geval met filetransfers tussen 2 pc's

En die speedbooster maakt volgens de doos het volgende uit: router met speedbooster max snelheid +20%, router met speedbooster en wifi adapter in pc ook met speedbooster max snelheid +33%

In de praktijk heb ik het nog niet echt kunnen testen, aangezien mijn internet slechts 20mbit is, dus die komt sowieso niet boven die 54 uit, en filetransfers naar mijn laptop wordt begrensd door mijn trage laptop harddisk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')