Vergeet niet de aangereden of doodgereden katten, wat voor ellende dit met zich meebrengt voor baas en kat.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:26 schreef Banzaii het volgende:
Wanneer een kat weg wil dan komen ze ook wel weg. Maar waarom wil je ze in de tuin houden, tegen overlast voor de buren? Of ben je bang dat ze weglopen. Als je de katten eerst laat wennen en ze kennen hun plek (thuis) komen ze ook wel terug.
Wat voor tuigje doe jij je kat om? Ik heb voor mijn katten van die tuigjes waarvan 1 bandje om de hals moet en 2 om het lichaam. Maar dan nog lukt het de oudste om te ontsnappen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vergeet niet de aangereden of doodgereden katten, wat voor ellende dit met zich meebrengt voor baas en kat.
En vergeet ook niet de weggelopen katten die nooit meer terugkomen.
Ik vind het heel verstandig om ze óf in huis te houden, óf een oplossing te bedenken waarbij ze lekker in de tuin kunnen scharrelen... die van ons zit lekker aan een tuigje een uurtje of meer per dag in de tuin (onder toezicht) en heeft het prima naar haar zin, en bovendien zo veilig als maar kan.
Ik zou het met kippengaas proberen af te zetten? Dat is lekker stevig, kan je goed ombuigen en goed stevig vast te maken. Wij hebben aan weerszijden ons balkon zo afgezet, en werkt prima
(Voor de duidelijkheid, wij hebben aan onze huiskamer op de eerste verd. een balkon, en beneden de tuin)
Moet wel lukken lijkt me, je kunt ook een kleine huisdieren stroomdraad spannen. Enige wat wel even lastig gaat zijn, zijn katten van de buren. Die kunnen er uiteraard wel in klimmen maar niet meer uit..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:35 schreef Dopey1976 het volgende:
Wij hebben 4 katten en in onze tuin aan beide zijden een beukenhaag van ongeveer 2 meter hoog.
Deze is in principe goed dichtgegroeid maar als ik de katten los laat kunnen ze via gaatjes in de haag er toch nog tussenuit glippen.
Mijn idee was het volgende:
met een aantal stokken en een net wil ik tot een hoogte van 1 - 1,50 m. ervoor zorgen dat ze daar niet meer door de haag heen kunnen. Resteert natuurlijk wel nog het stuk boven het net.
Ik denk echter niet dat een kat zomaar een haag inspringt waarvan hij alleen maar bladeren ziet.
En in het net klimmen kan niet want dat staat wel gespannen maar eigenlijk maar slapjes zodat als er gewicht op komt het naar beneden zakt.
Iemand enig idee of dit gaat werken en de hooligans in de tuin blijven?
1 bandje om hals 1 om buikje, hele lange lijn aan de schutting, en af en toe bevrijden omdat ze een paar keer rond een struikje gedraaid zitquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:38 schreef LittleIcequeen het volgende:
Wat voor tuigje doe jij je kat om? Ik heb voor mijn katten van die tuigjes waarvan 1 bandje om de hals moet en 2 om het lichaam. Maar dan nog lukt het de oudste om te ontsnappen.
Sodemieters dat ziet er idd ondoordringbaar uit !quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:26 schreef Veersesmurf het volgende:
Haal je beukenhaag weg en zet er berberis neer, daar zullen de katten niet doorheen gaan of in klimmen![]()
Of gaas werkt, ik denk het niet, maar nooit geschoten is altijd mis...
Ik heb dus ook met gaas mijn balkon afgezet... Echt DE oplossing. Ik woon namelijk op 3 hoog en die katten konden nooit lekker rustig spelen zonder dat ik ze in de gaten moest houden. Nu kunnen ze lekker hun gang gaan, alleen schrok ik me dus laatst rot. Ik heb namelijk een mongool van een kat en die hing dus half in dat gaas, maar wel helemaal boven in... Nu moet ik dus weer op gaan letten...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zou het met kippengaas proberen af te zetten? Dat is lekker stevig, kan je goed ombuigen en goed stevig vast te maken. Wij hebben aan weerszijden ons balkon zo afgezet, en werkt prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |