abonnement Unibet Coolblue
pi_38227192
ik ben vroeger op me 7e seksueel misbruikt. Het was 1 malig, maar het heeft een niet te onderschatten grote impact op mijn leven. Ik ben er pas op mijn 16e echt 'achtergekomen' en sindsdien gaat het niet goed met mij. Ik heb het al die jaren gemaskeerd met alcohol en nu, op mijn 22e, heb ik nogsteeds geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Op mijn 21e 2 maanden in een alcoholkliniek gezeten en pas op mijn 22e erachtergekomen dat het seksueel misbruik overal voor verantwoordelijk is. Ik slik nu seroxat en risperdal en het gaat nu beter.
Ik kan het alleen niet vergeten. De misdader woont ongeveer 500m van mij vandaan en iedere keer als ik hem zie word ik bang. Het rare is dat ik hem makkelijk inelkaar sla, maar ik ben gewoon bang.
Vroeger was ik heel outgoing en extravert, maar nu ben ik niets meer dan een inelkaar gestort hoopje.
Mijn leven is getekend
pi_38227219
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:21 schreef masterlijk het volgende:
ik ben vroeger op me 7e seksueel misbruikt. Het was 1 malig, maar het heeft een niet te onderschatten grote impact op mijn leven. Ik ben er pas op mijn 16e echt 'achtergekomen' en sindsdien gaat het niet goed met mij. Ik heb het al die jaren gemaskeerd met alcohol en nu, op mijn 22e, heb ik nogsteeds geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Op mijn 21e 2 maanden in een alcoholkliniek gezeten en pas op mijn 22e erachtergekomen dat het seksueel misbruik overal voor verantwoordelijk is. Ik slik nu seroxat en risperdal en het gaat nu beter.
Ik kan het alleen niet vergeten. De misdader woont ongeveer 500m van mij vandaan en iedere keer als ik hem zie word ik bang. Het rare is dat ik hem makkelijk inelkaar sla, maar ik ben gewoon bang.
Vroeger was ik heel outgoing en extravert, maar nu ben ik niets meer dan een inelkaar gestort hoopje.
Mijn leven is getekend
Psycholoog?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:24:17 #3
97934 ASroma
Flamboyant
pi_38227291
ik zou de dader een keer flink in mekaar slaan en laten zien dat je niet meer bang voor hem bent! en als het een beetje meezit zou ik als ik jou was een poolstok in zijn reet dauwen, dan piept ie wel anders. En hem gewoon elke week in mekaar slaan, dan voelt ie eens hoe het is om altijd bang te moeten zijn.
  Forum Admin vrijdag 26 mei 2006 @ 12:24:46 #4
58651 crew  murp
murp
pi_38227310
ik werk zelf in een kindertehuis en daar is 75% sexueel misbruikt.. zo zielig.....
soms komen die ouders die de desbetreffende kinderen misbruikt hebben een uurtje langs....

de kids zijn getekend voor het leven..

aan jou: praat er over, ga naar therapie, die mensen kunnen je helpen... je moet het een plaats in je leven geven!
pi_38227323
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:24 schreef ASroma het volgende:
ik zou de dader een keer flink in mekaar slaan en laten zien dat je niet meer bang voor hem bent! en als het een beetje meezit zou ik als ik jou was een poolstok in zijn reet dauwen, dan piept ie wel anders. En hem gewoon elke week in mekaar slaan, dan voelt ie eens hoe het is om altijd bang te moeten zijn.
Denk je werkelijk dat TS daar zelf beter van wordt?
pi_38227400
ik heb ook sinds mijn 16e geen relatie meer gehad en dat komt omdat ik op de een of andere manier vrouwen afstoot, daarvoor had ik heeeeeeeel veel vriendinnetjes. Ik denk dat dit er allemaal mee te maken heeft, ik ben namelijk best wel knap (kzie er niet verkeerd uit).
ik ga al naar een psycholoog en psychiater en ik praat de laatste tijd er al veel over. Ik heb alleen het idee dat niemand begrijpt hoe erg het voor iemand kan zijn.
  Forum Admin vrijdag 26 mei 2006 @ 12:29:17 #7
58651 crew  murp
murp
pi_38227455
zoek mensen op die dit ook hebben meegemaakt en praat erover hoe hun het hebben verwerkt
pi_38227518
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:29 schreef murp het volgende:
zoek mensen op die dit ook hebben meegemaakt en praat erover hoe hun het hebben verwerkt
Dat dus. Probeer in contact te komen met lotgenoten.

Aangifte doen gaat niks meer opleveren denk je? Het zou zomaar kunnen dat deze persoon zijn ranzige lusten niet alleen maar op jou heeft gebotvierd.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38227550
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:31 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat dus. Probeer in contact te komen met lotgenoten.

Aangifte doen gaat niks meer opleveren denk je? Het zou zomaar kunnen dat deze persoon zijn ranzige lusten niet alleen maar op jou heeft gebotvierd.
Ik denk dat dit reeds lang is verjaard. Heeft dan dus geen zin meer.

Wat ik me wel afvraag, is hoe je er dan pas 9 jaar later achter bent gekomen?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38227609
ik studeer psychologie op universiteit leiden en ik heb daar dus sindsdien een hoop over gelezen. Om het kort te zeggen heb ik het gewoon verdrongen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:35:34 #11
97934 ASroma
Flamboyant
pi_38227647
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:25 schreef LedZep het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat TS daar zelf beter van wordt?
het kan helpen de dader te vernederen ja.
pi_38227683
ja ik denk ook vaak aan geweld, maar ik wil niet de bak ingaan. Het zal niet in elkaar slaan worden dan, maar gewoon een moord
  Forum Admin vrijdag 26 mei 2006 @ 12:37:52 #13
58651 crew  murp
murp
pi_38227737
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:34 schreef masterlijk het volgende:
ik studeer psychologie op universiteit leiden en ik heb daar dus sindsdien een hoop over gelezen. Om het kort te zeggen heb ik het gewoon verdrongen
ik heb ook wel een kutjeugd gehad en ook alles verdrongen.... als je het verdrongen heb ben je het zeg maar "vergeten" ik weet soms ook niet meer wat er nou precies is gebeurd en maak je soms fictie van wat er eigenlijk is gebeurd..

snappie?
pi_38227748
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Psycholoog?
  Forum Admin vrijdag 26 mei 2006 @ 12:38:52 #15
58651 crew  murp
murp
pi_38227770
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:37 schreef murp het volgende:

[..]

ik heb ook wel een kutjeugd gehad en ook alles verdrongen.... als je het verdrongen heb ben je het zeg maar "vergeten" ik weet soms ook niet meer wat er nou precies is gebeurd en maak je soms fictie van wat er eigenlijk is gebeurd..

snappie?
je "verzind" er eigenlijk nog "dingen" bij...
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:39:36 #16
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_38227796
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:34 schreef masterlijk het volgende:
ik studeer psychologie op universiteit leiden en ik heb daar dus sindsdien een hoop over gelezen. Om het kort te zeggen heb ik het gewoon verdrongen
Ah supressie.. Maar wat wil je bereiken met dit topic?
En hoe voelt u zich nu?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:40:12 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_38227819
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:36 schreef masterlijk het volgende:
ja ik denk ook vaak aan geweld, maar ik wil niet de bak ingaan. Het zal niet in elkaar slaan worden dan, maar gewoon een moord
moord is te simpel, je moet hem laten lijden
pi_38227930
ik weet dondersgoed dat ik er dingen bij kan verzinnen...er spoken alleen sinds mijn 16e dezelfde beelden door mijn hoofd. En ik weet godverdomme niet eens wat ik met deze topic wil bereiken. Op psychologische tests scoor ik qua persoonlijkheidstoornissen op allemaal zeer hoog en me psych denkt dat ik voornamelijk een paranoide stoornis heb en borderline en ptsd en alcoholisme etc.
  Forum Admin vrijdag 26 mei 2006 @ 12:45:54 #19
58651 crew  murp
murp
pi_38227987
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:44 schreef masterlijk het volgende:
ik weet dondersgoed dat ik er dingen bij kan verzinnen...er spoken alleen sinds mijn 16e dezelfde beelden door mijn hoofd. En ik weet godverdomme niet eens wat ik met deze topic wil bereiken. Op psychologische tests scoor ik qua persoonlijkheidstoornissen op allemaal zeer hoog en me psych denkt dat ik voornamelijk een paranoide stoornis heb en borderline en ptsd en alcoholisme etc.
borderline is erfelijk, heeft dus niets met je misbruik te maken....
pi_38228126
ik heb godverdomme zoveel gelezen...alleen mezelf kan ik niet helpen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:51:49 #21
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_38228161
Ik denk niet dat mensen het op prijs stellen als je toe gaat geven dat je geheugen een veranderend geval is. Dat zou inhouden dat ze je niet meer volledig kunnen steunen, want er zou twijfel kunnen bestaan. Het gaat tegen het onveranderlijke wereldbeeld dat sommige mensen hebben in, zo maak je van iets dat zwart-wit is, een open discussie waarbij de waarheid misschien wel in het midden zou kunnen liggen. Dat maakt mensen bang.

Ik denk dat hetgeen je Psycholoog je verteld heeft mee mag worden genomen in dit topic.

Met andere woorden, volgens mij is dat seksueel misbruik misschien niets een wat jij denkt dat het is, of wat jij wil dat je denkt dat het is.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_38228388
ik ben zelf master student psychologie en hou aub met die domme opmerkingen op
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:02:21 #23
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_38228515
je geeft het zelf aan, daar heb je mij niet voor nodig.

ik weet dondersgoed dat ik er dingen bij kan verzinnen...er spoken alleen sinds mijn 16e dezelfde beelden door mijn hoofd. En ik weet godverdomme niet eens wat ik met deze topic wil bereiken. Op psychologische tests scoor ik qua persoonlijkheidstoornissen op allemaal zeer hoog en me psych denkt dat ik voornamelijk een paranoide stoornis heb en borderline en ptsd en alcoholisme etc.

Als je niet wil dat mensen zoiets hebben van "mjah joh, weet je, misschien is hier toch meer aan de hand dan rechtoe rechtaan" dan moet je vooral niet gaan posten dat je hoog scoort wat betreft psychische aandoeningen, en zeggen dat je psycholoog denkt dat je een paranoide stoornis hebt, en borderline, en ptsd, en alcoholisme, EN een etc, wat inhoudt dat er nog een reeks aan aandoeningen kan volgen na de aangegeven vier.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_38228552
je bedoelt dat ik een verkeerde kijk op de causaliteit heb qua comorbiditeit?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:04:01 #25
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_38228562
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:51 schreef Cairon het volgende:
Ik denk niet dat mensen het op prijs stellen als je toe gaat geven dat je geheugen een veranderend geval is. Dat zou inhouden dat ze je niet meer volledig kunnen steunen, want er zou twijfel kunnen bestaan. Het gaat tegen het onveranderlijke wereldbeeld dat sommige mensen hebben in, zo maak je van iets dat zwart-wit is, een open discussie waarbij de waarheid misschien wel in het midden zou kunnen liggen. Dat maakt mensen bang.

Ik denk dat hetgeen je Psycholoog je verteld heeft mee mag worden genomen in dit topic.

Met andere woorden, volgens mij is dat seksueel misbruik misschien niets een wat jij denkt dat het is, of wat jij wil dat je denkt dat het is.
[off topic] Misschien is ie vreemd gegaan [/off topic]

Maar dat is zeker een mogelijkheid... TS, heb je er als kind ooit met iemand over gepraat?
En hoe voelt u zich nu?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')