Dat is toch niet net-echtquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:00 schreef Cybersijp het volgende:
eitje, haal een plaat merantitriplex plak ze daar op en bevestig achterop de plaat een hangertje om hem aan een spijkertje oid te hangen.
Dude dat je daar niet op kwam zeg....
Boven zoiets:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat zou ik dus ook doen. Op een heel dun plaatje hout lijmen zodat en dan dat plaatje aan de muur bevestigen zodat ze altijd weer mee kunnen.
Oh, en als plek? Boven dat fonteintje/lavet wat jullie in de gang willen?
Ik wil best een opstaand randje van de tegels zien, maar ik wil níet dat ze op een plaat zitten die los aan een haakje hangt ingewikkeld hè?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:20 schreef Cybersijp het volgende:
snap ik het nou ff nietwil je nou wel of niet de opstaande rand van de tegels zien? Zo niet ( en demontabel) dan een stuk wand waar je het geheel wil hangen voorzien van een dun laagje stucwerk en dan idd instucen. zo ja, dan een dunne plaat aluminium nemen oid (das dunner dan meranti in ieder geval) en daarop bevestigen?
O maar ik ben zoooooooooo bang dat het dan toch zou vallen... na 2 jaar en vijf weken of zoquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij hebben in onze badkamer de wc rol houder met dubbelzijdig tape vastgezet omdat we niet in de tegel wilden boren. Zo ook de zeepdispenser. Zit al 2 jaar goed vast.
Is dat niet wat?
Het is speciaal dubbelzijdig tape om dingen op te hangen. Kan wel tot 50 kilo ofzo. Van Pattex.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O maar ik ben zoooooooooo bang dat het dan toch zou vallen... na 2 jaar en vijf weken of zoOf is het superspeciaal dubbelzijdig tape?
Kun je ook besluiten, gewoon niet willen verhuizenquote:Ik vrees dat het misschien gewoon niet kan wat ik wil.
Dan ga ik gewoon kitten en moeten we hier altijd blijven wonen![]()
Volgens mij is de enige truc mozaiek tegels willenquote:Want tegels gaan toch kapot als je ze los wil bikken, of zijn daar handige trucs voor?
Ik ga hier morgen even enorm op studerenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:11 schreef Cybersijp het volgende:
grote truc is bedacht
let op:
plaat aluminium, maar daar vier gaten in( waar je de bevestigingspunten voor het tableau wil hebben) en verzink die gaten aan een kant van het paneel. Je hebt nu ruimte om een schroef erin te laten hangen zonder dat je heel veel diepte nodig hebt.
Zo gedaan, dan aan de onderkanten van de vierbevestigingspunten vier sleufjes zagen( of liever nog vijlen) waardoor je de schroeven in de bevestigingsgaten kan schuiven.
Eerst ff proefpassen, en dan met een flexibele kit de tegels op het paneel plakken. Hierdoor hangt het paneel niet schuin( immers vier punten welke dragen, je moet wel elk bevestigingspunt even ver van de muur laten steken) plus je kan voldoen met een plaat van 2 mm of zo, waarbij 1mm nodig is voor het verzinken( kopje van de schroef) de andere 1 mm is het vlees van het metaal welke draagt.
Nou snap ie em nog ? Ik wel
dank u voor de aandacht
Wat leuk dat je vader er ook zo weg van wasquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:52 schreef doeka het volgende:
Mijn vader was een echte tegeltableaufanaat en die gipste ze vroeger altijd in; hij maakte dan van hout een bak, op maat, deed de tegels er op z'n kop in en deed daar dan bovenop aangemaakt gips; dan gebruikte hij zo'n ouderwetse stomerij kleerhanger, van metaal, verboog 'm zodat-ie paste en verboog de haak; als alles dan goed was uitgehard kon het zo worden opgehangen; en dus indien nodig weer worden verplaatst. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
@Artyquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:44 schreef Duderinnetje het volgende:
P.S. Arty vraagt of er een manier is om ze wel aan de muur te bevestigen, maar zo dat ze er vanzelf weer afvallen.![]()
Jup, dat bedoelde ik idd. Je eigen ingestraalde water!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Boven zoiets:
[afbeelding]
Ja dat zou gaaf staan inderdaad!![]()
Eens. Dat zou denk ik de mooiste en authentiekste manier zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga voor de laatste optie van A-R en Obli.
Dus dan wel die tegels op een plaatje lijmen maar dan in de muur hakken en erin passen. Met kit/gips rondom vast zetten en dan kan het geheel weer los gehakt worden als je ooit weg gaat.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:28 schreef jack4ya het volgende:
Even kort door de bocht: op een plaat plakken en dan er een lijst (van gips ofzo) op de muur er om heen zetten.
Dit effect gebruiken ze zelf ook. Je kan het ook doen met de styrofoam lijsten en dan netjes afstrijken.
Ik zal een fotootje plaatsen... Dit tegel tableau is wel een pietsie groter hoor
[afbeelding]
Sja,... tis ook wel "much" natuurlijk. Maar het is een optie en niet eens een heel onlogische vind ik. Maar goed ik snap het wel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
O en met die lijsten: ik denk dat het dan al snel zo potsierlijk wordt in een halletje![]()
Nu is dat tableau zelf al potsierlijk, maar met een krullijst eromheen wordt dat nog erger natuurlijk.
Wat zijn styrofoamlijsten eigenlijk?
Jahoorquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik wil best een opstaand randje van de tegels zien, maar ik wil níet dat ze op een plaat zitten die los aan een haakje hangt ingewikkeld hè?![]()
Dat idee met het 'instucen' had ik als tussenoplossing bedacht destijds, toen mijn hal net getuct zou worden: wél op een plaat, maar wél aangesmeerd. Zo zou het lijken alsof de tegels op de muur zaten, terwijl ik de plaat los zou kunnen bikken bij verhuizing.
Maar waar ik nu eigenlijk (misschien tevergeefs) naar op zoek ben, is een manier om de tegels echt op de muur te plakken, maar dan zo dat ze los te bikken zijn zonder dat ze kapot gaan![]()
Volgt iemand mij nog?![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:37 schreef HandigeHenk het volgende:
[..]
Jahoor![]()
Er bestaat montagekit die na uitharding weer te verwijderen is door er een plamuurmes of iets dergelijks achter te steken. Gewoon in de bouwmarkt te koop: "Supermontage Verwijderbaar" van Pattex.
Hopelijk heb je er iets aan. Succes in ieder geval!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |