In de chemische wetenschappen is de juiste uitspraak 'ba-se'.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef Paltos het volgende:
"Hé, is het nou eigenlijk Base (op z'n Engels) of Ba-se (op z'n Nederlands)."
Fonetisch, duh.quote:
Ja, oké, maar als iemand trem zegt, dan denk je toch:"Wat zegt ie nou?"quote:
Ik spreek het ook als 'trem' uit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:09 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, oké, maar als iemand trem zegt, dan denk je toch:"Wat zegt ie nou?"
Tuurlijk is het tram!![]()
Whehe!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:15 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik spreek het ook als 'trem' uit.
Dat is het verschil tussen noord en zuid.
Jullie dan, met je voetbalfan in plaats van voetbalfen (uiteraard weer fonetisch geschreven)quote:
Je zegt 'fen'?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:16 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Jullie dan, met je voetbalfan in plaats van voetbalfen (uiteraard weer fonetisch geschreven)
Ja.quote:
Niet als je het over een basische stof hebt, een base (baasu).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:21 schreef Ridocar het volgende:
Het is tram als in fonetisch uitgesproken (tràm), en base is op z'n engels (bees).
Zo, dat is eruit.
ga weg man, je bent er zo.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef Paltos het volgende:
Nou, ik ging daarnet gezellig een filmpje meepikken in het cinemacomplex "Metropolis Antwerpen".
Wel, het stíkte daar van de Nederlanders! Waarom vraag ik me af?![]()
Dat is best ver, hoor, vanuit Nederland.
Ik heb het ook over het netwerk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:22 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Niet als je het over een basische stof hebt, een base (baasu).
in de parkeergarage er achter is altijd plek. die waar je naar boven moet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:21 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga ook atijd naar Metropolis, ligt zo'n 20 kilometer van mij vandaan. Het is alleen ongelooflijk klote parkeren. (altijd vol)
Normaal gesproken wel, maar er was een stuk afgesloten. Heb ik 'm na een kwartier rondrijden maar op een plek gezet waar 'ie niet in de weg stond. (geen officieel parkeervak enzo)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de parkeergarage er achter is altijd plek. die waar je naar boven moet.
afgesloten? ben er vanmiddag geweest maar heb dat toch niet gezien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, maar er was een stuk afgesloten. Heb ik 'm na een kwartier rondrijden maar op een plek gezet waar 'ie niet in de weg stond. (geen officieel parkeervak enzo)
Was een maand of twee geleden.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
afgesloten? ben er vanmiddag geweest maar heb dat toch niet gezien.
Ik betaal maar ¤ 6.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:06 schreef Suuz_ het volgende:
wij gaan regelmatig naar Metropolis, het is wel goedkoper als in nederland, de film kost er 7,50.
En aangezien wij in Brabant wonen en het dus best dichtbij is, is het supergoed te doen.
Er draaien ook veel meer films als hier en meestal ook maanden eerder als in Nederland. De stoelen zijn heerlijk en de popcorn ook! nee voor mij geen nederlandse bioscopen meer!
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:21 schreef Ridocar het volgende:
Het is in België fonetisch uitgesproken (tràm), en base is op z'n engels (bees).
Zo, dat is eruit.
Ik ga ook atijd naar Metropolis, ligt zo'n 20 kilometer van mij vandaan. Het is alleen ongelooflijk klote parkeren. (altijd vol)
Is de Roxy weg? Zat die niet aan de Markt?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:13 schreef Ridocar het volgende:
Voor de mensen die de Roxy kenden in Bergen op Zoom. (is ondertussen al weg) en CinemAktueel.
Leuk vergelijkingsmateriaal.
Dáárom ga ik naar Metropolis.
jup voor fatsoenlijke biossen in nl moet je al naar of breda of rotterdam of vlissingen..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:13 schreef Ridocar het volgende:
Voor de mensen die de Roxy kenden in Bergen op Zoom. (is ondertussen al weg) en CinemAktueel.
Dat is dan ook eigenlijk al half belgisch.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
20 minuten vanuit Wouw
Dat ze er inderdaad niet allemaal even kosjer Nederlands praten, daar kan ik me inderdaad in vinden. Maar half-Belgisch?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dan ook eigenlijk al half belgisch.
Ja zo vanaf willemstad is Nederland toch wel overquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Dat ze er inderdaad niet allemaal even kosjer Nederlands praten, daar kan ik me inderdaad in vinden. Maar half-Belgisch?![]()
![]()
Oef! Ik las even St Willebrord. Daar mogen ze wat mij betreft een groot hek omheen zetten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja zo vanaf willemstad is Nederland toch wel over
dan rij je toch echt heel hard hoor, want vanaf de randweg van BoZ is het al zo'n 20 minuten als je 140 rijdt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
20 minuten vanuit Wouw
Ik heb er in de buurt gewerkt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Oef! Ik las even St Willebrord. Daar mogen ze wat mij betreft een groot hek omheen zetten.
't Heijke
Ok, maar 25 minuten tops hoor. Bovendien liggen Wouw en BoZ niet zo ver uit elkaar, en ben je vanuit het huis van mn ouders - woon zelf immers in Leiden - binnen no time op de grote weg.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
dan rij je toch echt heel hard hoor, want vanaf de randweg van BoZ is het al zo'n 20 minuten als je 140 rijdt.
hetzelfde als Steenbergen..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Oef! Ik las even St Willebrord. Daar mogen ze wat mij betreft een groot hek omheen zetten.
't Heijke
Dat noem ik ook geen bioscopenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:13 schreef Ridocar het volgende:
Ja dat is idd vreselijk, en bij de metropolis kan je bijna altijd wel parkeren hoor, anders gewoon de parkeerplaatsen van de nabijgelegen sportzaak injattenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:13 schreef Ridocar het volgende:
Met studentenpas betaal je inderdaad 6 euro op de kop.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef Mike het volgende:
Metropolis is top.
Het is overigens ook een stuk goedkoper. Ik heb een studentenpas en dan betaal je minder dan 6 euro. In Nederland betaal je soms al rond de 10 euro.
Dat valt best mee, hoor. Zeker als je in dat self-service winkeltje gaat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ooooooooooooooh de nachos met kaassaus!
Alleen jammer dat er altijd een rij is waar je eng van wordt...
Reden ? Het is trouwens 't Heike. sukkelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
't Heijke
Jeetje, schaam ik me nou even! Die spelfout, onoverkomelijk! Gelukkig heb ik de bijnaam alleen van horen zeggen. Sukkel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:41 schreef otisclub het volgende:
[..]
Reden ? Het is trouwens 't Heike. sukkel![]()
Rood-Wit is wel een aparte club. Daar moet ik je gelijk in geven.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:03 schreef WanEnOonlie het volgende:
En waarom? Zat redenen. Die voetbalclub daar, waarvan het team nota bene bij ons (wij dus als thuiswedstrijd) begonnen te matten om geen enkele reden. Zelfs de vader van een van die Tokkies (type asociale vrachtwagenchauffeur met kale kop en woeste snor) stroopte zn mouwen al op.
Die pastoor was een man met het hart op de goeie plek. Hij kreeg alle mensen fanatiek om de kerk te laten restaureren. Iedereen heeft daar gewoon zijn steentje aan bijgedragen. Daar was niks malafide aan.quote:Ander voorbeeld is die malafide praktijken van die priester/pastoor whatever, die toen een standbeeld heeft gekregen (? toch? zoiets staat me bij in ieder geval). Dat die kerel niet helemaal kosjer [s]was is in ieder geval duidelijk.
Ben je er al eens geweest ?quote:ADD: Overigens ben ik bang dat ik niet de enige ben die er zo over denkt hoor. Vergelijk het maar met het "Zet een grote muur om de Schilderswijk heen"-klachten.
verleden tijd.. good for you..quote:
Ik vergelijk het persoonljik altijd met een heel groot woonwagenkamp..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:41 schreef otisclub het volgende:
[..]
Reden ? Het is trouwens 't Heike. sukkel![]()
Ben ik nou de enige die niet snapt waar dit op slaat?quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef Paltos het volgende:
"Hé, is het nou eigenlijk Base (op z'n Engels) of Ba-se (op z'n Nederlands)."
Base is een Belgische gsm aanbieder.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:59 schreef m021 het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die niet snapt waar dit op slaat?Kwam er een base voor in de film ofzo?
Inderdaad, en dat is in tilburg precies zelfde, zuigt ook HARD !quote:Op maandag 29 mei 2006 08:56 schreef Dalamar het volgende:
Vanuit Breda een half uurtje rijden, is goed te doen. Wat zit er nou in Breda? Die bioscopen zijn te droef voor woorden. Kleine rotzaaltjes, slecht beeld en geluid, klotepubliek.... Nooit ga ik meer in m'n eigen stad naar de bios.
Metropolis![]()
Ah st.Willebrord (t`eike ofzo)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:03 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Jeetje, schaam ik me nou even! Die spelfout, onoverkomelijk! Gelukkig heb ik de bijnaam alleen van horen zeggen. Sukkel.
En waarom? Zat redenen. Die voetbalclub daar, waarvan het team nota bene bij ons (wij dus als thuiswedstrijd) begonnen te matten om geen enkele reden. Zelfs de vader van een van die Tokkies (type asociale vrachtwagenchauffeur met kale kop en woeste snor) stroopte zn mouwen al op.
Ander voorbeeld is die malafide praktijken van die priester/pastoor whatever, die toen een standbeeld heeft gekregen (? toch? zoiets staat me bij in ieder geval). Dat die kerel niet helemaal kosjer was is in ieder geval duidelijk.
ADD: Overigens ben ik bang dat ik niet de enige ben die er zo over denkt hoor. Vergelijk het maar met het "Zet een grote muur om de Schilderswijk heen"-klachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |